Skocz do zawartości

ile wam pali ?


madmax3

Rekomendowane odpowiedzi

A pytasz bo naprawdę chcesz wiedzieć, czy za wszelką cenę masz zamiar udowodnić mi, że na pewno masz rację i nie mam prawa nic czuć, co sugeruje niejako Twój poprzedni post? Od razu zaznaczę, że nie mam na to drugie ani czasu, ani ochoty :) 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oceniałbym po wymianie dwóch postów na forum, czy ktoś się spina lub nie ;) mi do tego daleko...

Jeśli pytasz serio to auto odrobinę mniej pali, mogę zaryzykować stwierdzenie, że 0,5-1 l/100km (tak wiem, że to się nie kalkuluje i nie zwróci mi różnicy za tankowanie 98 zamiast 95). Silnik lepiej się zachowuje (odpalanie i praca na wolnych obrotach), a samochód jest odczuwalnie bardziej dynamiczny przy maksymalnym momencie obrotowym. Do tego nie mam problemu z muleniem w zakresie 2-3 tys. obrotów. Abstrahując od tego, czy rzeczywiście różnice są fizycznie i namacalnie odczuwalne wiem, że shell i lotos jeszcze jako tako trzymają po prostu normy swoich paliw i nawet te 95 będą lepsze niż 98 na orlenie, bp, czy statoilu, ale jak mogę trochę bardziej zadbać o silnik i układ paliwowy to wolę wlać coś lepszego, póki mnie jeszcze na to stać ;) 

Edytowane przez matias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrales moj post jako atak, wiec to wystarczy :)

 

18 minut temu, matias napisał:

Jeśli pytasz serio to auto odrobinę mniej pali, mogę zaryzykować stwierdzenie, że 0,5-1 l/100km (tak wiem, że to się nie kalkuluje i nie zwróci mi różnicy za tankowanie 98 zamiast 95).

 

Slabo kalkulujesz, jesli tyle mniej by palil to by sie kalkulowalo i wszyscy by tak robili. Zostawie tu tylko jeden cytat i wylaczam sie z dyskusji, twoje pieniadze, twoj samochod, twoja sprawa. Ja tam wole sobie inaczej humor poprawiac niz bezcelowym tankowaniem 98 :)

 

"Co daje stosowanie benzyny 98?

W przypadku seryjnych, niewyczynowych samochodów stosowanie benzyny 98 zamiast 95 nie daje żadnych odczuwalnych skutków poza efektem placebo oraz większą ilością gotówki zostawionej na stacji paliw. Tankowanie benzyny 98 ma sens tylko wtedy gdy samochód został wystrojony pod taki rodzaj paliwa. To znaczy, że powinien mieć odpowiednio ustawiony zapłon, a faza otwarcia zaworów ssania powinna być przesunięta w czasie tak, żeby zmniejszyć ilość powietrza w cylindrze. Skoro mieszanka może być doprężona, to może być jej mniej, zarówno po stronie powietrza, jak i paliwa. Wtedy można zaobserwować spadek spalania o około 1,5%. Dodatkowo, pełne spalanie powoduje, że powstaje mniej nagarów, silnik mniej się brudzi, a dzięki temu wolniej zużywa."

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@555marcin sam tankuję 98 chociaż wiem, że to bez sensu do takiego starego wiadra jak GC8. Ludzie nie zawsze podchodzą do życia racjonalnie - gdyby tak było nigdy bym nie kupił boksera tylko jakiegoś TeDeIka.

Za jedną okejkę przekazaną innemu gościowi z downvote'owałeś chyba połowę moich postów :D Szacun <_<

Polecam jakieś ziółka na uspokojenie.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrące swoją przygode z 98 być może dla przestrogi. Miałem taki epizod w swoim motoryzacyjnym dorobku, kiedy to 98PB trafiała do baku głównie z powódek opisanych wyżej przez matiasa. Dodam że tankowalem tylko na stacjch z muszlą. Po 3 miesiącach jazdy na 98 doczekałem się w końcu efektów. Niestety nie były one nijak pozytywne... Okazalo się, że nazbierało się dość sporo nagaru w układzie wyfechowym i poszly mi obie sondy... Czy to przypadek? Nie wiem. Ale tak na logike to mądre głowy projektujące auta raczej po coś muszą mierzyć ilość i jakość mieszanki paliwowo powietrznej skoro zalecali stosowanie paliwa 95 a nie 98 do mojego w tym wypadku silnika.
Dodam, że była to Honda Civic z 2010 roku i silnikiem 1,4L ;)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji auta jest napisane „95 lub więcej” więc to nie jest do końca tak, że auto jest ustawione na 95 i nic innego ;) Proponuję skończyć tą dyskusję (sam tak czynię), którą niestety sam wywołałem, za co przepraszam, zanim powstanie totalna gównoburza. Temat dotyczy tego jakie mamy spalanie, a nie dywagacji na temat sensu wlewania 95 lub 98. Pozdrawiam :) 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, matias napisał:

W instrukcji auta jest napisane „95 lub więcej” więc to nie jest do końca tak, że auto jest ustawione na 95 i nic innego ;) Proponuję skończyć tą dyskusję (sam tak czynię), którą niestety sam wywołałem, za co przepraszam, zanim powstanie totalna gównoburza. Temat dotyczy tego jakie mamy spalanie, a nie dywagacji na temat sensu wlewania 95 lub 98. Pozdrawiam :) 

 

Zalety o których piszesz w poprzednich postach są jedynie wrażeniem. Żadne auto nie oszuka fizyki, nie ma takiej możliwości, żeby auto zachowywało się lepiej na paliwie wysokooktanowym bez modyfikacji. 

 

Lecz powstrzymajmy się od krytykowania tych którzy tankują 98 albo i 100 oktanów - jak chcą niech leją nawet przecier z buraka jeśli chcą mieć te "lepsze" osiągi i kulturę pracy.
 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Abstrahując od tego, czy rzeczywiście różnice są fizycznie i namacalnie odczuwalne wiem, że shell i lotos jeszcze jako tako trzymają po prostu normy swoich paliw i nawet te 95 będą lepsze niż 98 na orlenie, bp, czy statoilu,  


Drodzy Koledzy. Tak się składa, że własnej produkcji paliwa w Polsce mają tylko Lotos i Orlen. Reszta, włącznie z Shellem, BP, Circle K (dawny Statoil) i inne koncerny biorą wszystkie paliwa (wyjątek to Shell Vpower Racing) właśnie z Gdańska lub Płocka. Zależy do którego terminala paliw cysterny mają bliżej po odbiór. Chyba nie myślisz, że BP czy Shell bierze swoje paliwa np. z Anglii ??

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka






Drodzy Koledzy. Tak się składa, że własnej produkcji paliwa w Polsce mają tylko Lotos i Orlen. Reszta, włącznie z Shellem, BP, Circle K (dawny Statoil) i inne koncerny biorą wszystkie paliwa (wyjątek to Shell Vpower Racing) właśnie z Gdańska lub Płocka. Zależy do którego terminala paliw cysterny mają bliżej po odbiór. Chyba nie myślisz, że BP czy Shell bierze swoje paliwa np. z Anglii ??

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Jeszcze jedno. Dwa niezależne testy jakie kiedyś czytałem wskazują że nie ma najmniejszych różnic w mocy i zużyciu paliwa pomiędzy 95 i 98 w zwykłych autach, tzn takich, które nie wymagają 98. Fizyki nie oszukasz, ale zawsze można sobie poprawić samopoczucie ;)

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, rydzada napisał:


 

 


Drodzy Koledzy. Tak się składa, że własnej produkcji paliwa w Polsce mają tylko Lotos i Orlen. Reszta, włącznie z Shellem, BP, Circle K (dawny Statoil) i inne koncerny biorą wszystkie paliwa (wyjątek to Shell Vpower Racing) właśnie z Gdańska lub Płocka. Zależy do którego terminala paliw cysterny mają bliżej po odbiór. Chyba nie myślisz, że BP czy Shell bierze swoje paliwa np. z Anglii ??

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
 

Może jest z tego samego źródła, ale co oni potem z nim robią i w jakim stanie sa zbiorniki/instalacja na stacjach to juz inna sprawa. Jest bardzo prosty i obiektywny sposób aby stwierdzić jak dane paliwo wpływa na nasze Subaru: wskaźnik IAM. U mnie dwukrotnie po zatankowaniu na lokalnym K-Circle na Bemowie zleciał do 0.5-0.67 - kilka, kilkanaście koni mniej... więcej razy nie próbowałem tam tankować. Po kuracji na BP wrócił błyskawicznie na 1 - za pierwszym razem leczone ultimatem 98, za drugim zwykłą 95. Obie pomogły. Także uważajcie co tankujecie i nie każda stacja z tej samej sieciówki musi oferować paliwo podobnej jakości.

Edytowane przez kaspro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kaspro napisał:

Może jest z tego samego źródła, ale co oni potem z nim robia i w jakim stanie sa zbiorniki/instalacja na stacjach to juz inna sprawa. Jest bardzo prosty i obiekty sposób aby stwierdzić jak dane paliwo wpływa na nasze Subaru: wskaznik IAM. U mnie dwukrotnie po zatankowaniu na lokalny K-Circle na Bemowie zleciał do 0.5-0.67 - kilka, kilkanaście koni mniej... więcej razy nie próbowałem tam tankować. Po kuracji na BP wrócił błyskawicznie na 1 - za pierwszym razem leczone ultimatem 98, za drugim zwykłą 95. Obie pomogły. Także uważajcie co tankujecie i nie każda stacja z tej samej sieciówki musi oferować paliwo podobnej jakości.

W Wawie zachodnie koncerny mają paliwa z Orlenu w 90% . Oczywiście Lotos ma jedynie ze swojej produkcji z Gdańska. Pozostali głównie z Płocka. Czystość zbiorników to jest problem, ale koncernów raczej nie dotyczy. Zwłaszcza BP i Shell bardzo tego pilnują. To problem bardziej małych prywatnych stacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rydzada napisał:

W Wawie zachodnie koncerny mają paliwa z Orlenu w 90% . Oczywiście Lotos ma jedynie ze swojej produkcji z Gdańska. Pozostali głównie z Płocka. Czystość zbiorników to jest problem, ale koncernów raczej nie dotyczy. Zwłaszcza BP i Shell bardzo tego pilnują. To problem bardziej małych prywatnych stacji. 

Nie twierdze że samo paliwo nie spełniało norm - nie mam w domu laboratorium ;) Jedynie to iż bardzo nie spodobało się ono mojemu ECU. Każdy może sam zweryfikować jak działa to co sam tankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście ja tankuję gaz. Jedynie na porządnych stacjach, a w naszym regionie wszyscy konkretni sprzedawcy zaopatrują się w Lotosie;) Żonce Kaszkaja ładuję dieslem tylko na Lotosie albo stacjach, które paliwo biorą wyłącznie z Lotosu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze od siebie w temacie 95/98-osobiste doswiadczenia. Kiedys mialem Mazde MX6 i traktowalem ja dosc sportowo. I jak bym nie liczyl to na 98 Vpower palila za kazdym razem ok. 0,8 - 1 l mniej niz na 95. Jezdzilem caly czas podobnie i przy kazdym tankowaniu liczylem spalanie. O ile dobrze pamietam wyzsza liczba oktanowa swiadczy o wiekszej odpornosci paliwa na samozaplon-spalanie stukowe. Natomiast nie zwieksza wartosci energetycznej samego paliwa, czyli najprawdopodobniej w pewnych przypadkach takie paliwo moze byc wykorzystane bardziej efektywnie - stad moze oszczednosc. Mazda byla juz wiekowa i nie sadze zeby ECU bylo specjalnie dostosowane do 98. Niemniej jednak moje spostrzezenia sa podobne jak u matiasa. W Forku jednak niezaleznie co zaleje to spali ile ma spalic...:D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, tremba napisał:

Tak jeszcze od siebie w temacie 95/98-osobiste doswiadczenia. Kiedys mialem Mazde MX6 i traktowalem ja dosc sportowo. I jak bym nie liczyl to na 98 Vpower palila za kazdym razem ok. 0,8 - 1 l mniej niz na 95. Jezdzilem caly czas podobnie i przy kazdym tankowaniu liczylem spalanie. O ile dobrze pamietam wyzsza liczba oktanowa swiadczy o wiekszej odpornosci paliwa na samozaplon-spalanie stukowe. Natomiast nie zwieksza wartosci energetycznej samego paliwa, czyli najprawdopodobniej w pewnych przypadkach takie paliwo moze byc wykorzystane bardziej efektywnie - stad moze oszczednosc. Mazda byla juz wiekowa i nie sadze zeby ECU bylo specjalnie dostosowane do 98. Niemniej jednak moje spostrzezenia sa podobne jak u matiasa. W Forku jednak niezaleznie co zaleje to spali ile ma spalic...:D

Są za to czujniki detonacji mieszanki w cylindrze, a że 98 jest bardziej odporna na detonację od 95, czyli na tzw. spalanie stukowe, to ECU może pozwolić sobie na np większe wyprzedzenie zapłonu i przez to lepsze wykorzystanie paliwa = niższe zużycie.  Bardziej dotyczy starszych nieco silników, ale nie tylko. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Kambol napisał:

Napisz coś więcej, co to za wskaźnik.

Tutaj obszernie to wyjaśnili:

http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=5371

a tutaj krócej ;)

http://www.romraider.com/RomRaider/IAM

można go odczytaj ze standardowego protokołu SSM Romraiderem albo takim przygotowanym narzędziem:

http://www.romraider.com/forum/topic2772.html

możliwe jest też dostępny po obd i da się go odczytać donglem po bluetooth, ale głowy nie dam.

34 minuty temu, rydzada napisał:

Nie wiesz? Wskaźnik mnIAM, czyli jak bardzo paliwo smakuje silnikowi ;)

:biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...