Skocz do zawartości

ile wam pali ?


madmax3

Rekomendowane odpowiedzi

Mądrze prawisz przedmówco. Z częścią znajomych chyba coś nie tak. Outback to bardzo praktyczny i elegancki samochód.

Też bym nie kupił audi czy bmw

w sumie DLM to niezłe rozwiązanie. Czy taki system jest juz sprzedawany jako wyposażenie fabryczne i nie jest to auto niemieckie?

Nie jest niemickie. Nie wiem czy DLM oferowany jest jako wyposażenie fabryczne. Chyba nie. Poszczególni dilerzy mogą oferować jako opcję. System jest dosyć drogi ale nie z powodu elementów wchodzących w skład ale z powodu kosztów wprowadzenia tej technologii. Między innymi wielodystansowych testów w każdych warunkach klimatycznych na każdym kontynencie. Tutaj nie ma mowy o żadnym wypalaniu gniazd zaworów. Po za tym, uwaga, co jest najpiękniejsze, auto duuużo lepiej chodzi na LPG niż na benzynie. To się dało wyczuć od razu po pierwszych przejechanych metrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie ma mowy o żadnym wypalaniu gniazd zaworów. Po za tym, uwaga, co jest najpiękniejsze, auto duuużo lepiej chodzi na LPG niż na benzynie. To się dało wyczuć od razu po pierwszych przejechanych metrach.

Możesz rozwinąć w dwóch zdaniach? Lepsza dynamika, elastyczność?

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może aż o tak dokladne pomiary mi nie chodzi, żeby używać akcelerometru ale zwykłe wyniki ze stopera będą super. Zapytałem o osiągi, bo to co napisałeś jest bardzo ciekawe. Nie znam się na LPG ale poprawa dynamiki trochę mnie zaintrygowała.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy 2.0i Warszawa-Nowy Sącz pełne auto 2+2 i box. Do Buska 140, w większości na tempomacie, potem 110-120 i ostatnie 40km w ruchu około 80. Komputer pokazał 8,6 ale przed Buskiem pokazywał 9,0.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie takie jak na zdjeciu.

Może się się jeszcze jakiś inny użytkownik DLMa wypowie?

 

Zachar uzywa dokladnie driftboxa :) ceny niezle

 

http://www.topendpower.pl/p/pl/rl-driftbox-01/driftbox+01+-+urz%C4%85dzenie+pomiarowe.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praktycznie 8 tys przebiegu poszło przez 2 miesiące...

 

dzisiejszy wynik dla 2.0DIT FXT:

 

wg. komputera średnia 10,6lit/100km przebieg 418km -> jako że przy 400 zapaliła się rezerwa i zasięg pokazało 40km udalem się na stacje

( jak było pół baku to byłem niemal w euforii bo miałem ponad 250km przejechane co wróżyło wreszcie pokonaniu raz 500km na baku, niestety poniżej połowy paliwa w baku jego poziom zaczął spadać zdecydowanie nie liniowo)  ) 

 

i weszło 54,5 litra...

 

i ktoś mi powie że komputer w subaru dobrze liczy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK 2,5i CVT, po 10 000km, 90% trasa z przewagą autostrad, 10% silnie zakorkowana Warszawa. Średnia równo 9.0 z komputera, realnie pewnie z 0,2 więcej. Spodziewalem się ponad 10, wiec jest nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Legacy jest z lewej strony wskaźnik chwilowego spalania jako +/-, bez jednostek. Na postoju wskazówka jest max na plus i to jest logiczne, tak jak piszesz. Ale nie zgodzę się, że średnia w samochodzie powinna być tak liczona, bo użytkowo jest to bez sensu.

Normalnie powinny być dwa scenariusze:

1. Postój w trakcie odcinka, gdzie spalanie powinno być liczone w litrach i dodawane do tego co spalono wcześniej, powoli zmieniając średnią. Czyli zwyczajnie tak jak średnia prędkość. Po ruszeniu, ponieważ przybywa kilometrów, średnie spalanie może znowu spadać. Tak zachowuje się mój Legac.

2. Postój po resecie odcinka. Tu komputer powinien zliczać paliwo w litrach, a średnie spalanie pokazać dopiero po przejechaniu jakiegoś odcinka, np. 100m czy kilometra, wliczając to paliwo z postoju po resecie. Nie sprawdzałem, ale mam wrażenie że tak jest u mnie. Tak jak napisał nhp890, liczenie średniej na km dla "odcinka postojowego" jest bez sensu, i jeżeli tak jest w FXT, to będę zdziwiony :)

 

Odrębna sprawa to spalanie chwilowe, które logicznie powinno być podawane w l/min a nie l/100km. Wtedy byłoby zawsze Ok, czy stoimy, czy jedziemy. Jak ktoś sobie chce całkować te dane, to niech sobie to robi. Wynik powinien się zgadzać ze średnią.

 

I teraz głupie pytanie, czy wspomniany wykres (tez go nie mam u siebie) jest mianowany w l/km, czy w l/czas?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz głupie pytanie, czy wspomniany wykres (tez go nie mam u siebie) jest mianowany w l/km, czy w l/czas?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

To nie jest glupie pytanie. U mnie wygląda to tak: są słupki pokazujące spalanie w każdej minucie jazdy. I zakładając że jedziesz w miarę równo to słupki są równe i małe, bo zbliżone do średniej. Ale jak sie zatrzymasz to słupek szybuje do góry jakbyś w tym czasie deptał ile masz pod nogą. I jest to spalanie w llitrach na km.

 

P.

Edytowane przez DrAST
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...