Miałki Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Bardzo spokojna trasa z malutkim dzieckiem na pokladzie. Prędkości do 110. Bez wyprzedzania, bo miała to być przejazdzka. Spalanie 12,8. Miasto (malutka miejscowość, krótkie odcinki) ponad 14... FXT MY16. Przebieg 3500. Chyba sporo?? P. Czyli nie jestem sam.... mam 4500 nakrecone i dalej wielkiej zmiany nie ma... Niewielkie miasto - trasy około 10-15km to spalanie przy jeździe przepisowej, bez stania w korkach i bez szaleństw (obroty do około 2500RPM) - wynik około 13,6-14 wg komputera Trasy przy jeździe w okolicy 100km/h - około 10l wg komputera Autostrada w okolicy 140km - 12,8 wg komputera. Jako że zawsze tankuje pod korek to wiem ze do wskazań komputera śmiało można doliczyć 0,6-0,8 litra. dodam tylko ze jest to wynik lepszy niż 1000km temu co wróży dalszemu spadkowi... Choć w sumie w przyszłym tyg planuje podjechać na wymianę oleju bo można uznać ze DIT jest dotarty - więc czas pobawić się S i S# a to nie wróży spadkowi spalania... a wręcz przeciwnie... cóż - dobrze że przesiadłem się z większego paliwożłopa - więc to chociaż nie boli - ale nadal uważam że jak na możliwości - spalanie jest za duże. No rzeczywiście trochę dużo. Robiłem testy spalania na baku pod korek i wyszło mi w mieście 12.28 l/100 km. Na trasie Gdynia-Zakopane wychodzi 9.8 do 10.2 głównie ze względu na autostrady ale przepisowo. Na trasie pozaatostradowej wychodzi 7.6 do 8.6 l/100km, przy bardziej dynamicznej jeździe 9.2. Kiedyś sadzilem na pustej autostradzie 160-180 km/h i spalanie wyszło 14.7 l/100km. Da się forkiem spalić więcej ale trzeba za każdym razem deptać w podłogę. Po 25000 km założyłem DLMa co ulżyło kolosalnie portfelowi przy dystrybutorze. Gdybym nie liczył pod dystrybutorem, a patrzył na wynik z komputera to mozna mówić o pomyłce. Zrobiłem również test ślimaka. Nocna trasa z równą prędkością 70-80km/h. Wynik powyżej 10l. Odnoszę wrażenie, że spalanie zaczęło rosnąć od odpięcia akumulatora w serwisie. A moze to tylko zbieg okoliczności. P. Też dokładnie tak samo robiłem. Wyszło mi za pierwszym razem 6.8, a za drugim 7.0 l/100km. Ewidentnie coś nie tak. Trzeba jechać z reklamacją. Albo jaja sobie robicie. Forek ma duży rozrzut ale przy łagodnym operowaniu gazem pali mało. No stosunkowo mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrAST Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Ewidentnie coś nie tak. Trzeba jechać z reklamacją. Albo jaja sobie robicie. Forek ma duży rozrzut ale przy łagodnym operowaniu gazem pali mało. No stosunkowo mało Bylem w serwisie. Wszytko jest ok. Wydaje mi się, że gdyby to były dłuższe odcinki to spalanie by spadło. Pierwsze kilometry szuwar leje paliwem aż miło. Stojąc za samochodem czuć charakterystyczny zapach benzyny. Kolejna sprawa to niski przebieg auta. Może za jakiś czas się ułoży. DLM fajna sprawa dla kogoś kto dużo jeździ. Przy moich przebiegach rzędu 8-10kkm chyba mało opłacalna. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 No tak. Jak jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz. I po tem znowu jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz to lepszy rower. Co do DLMa to nie piję i nie palę od półtorej roku i dzięki temu zaoszczędziłem 16800 zł. "Zwróciły" się już dwa DLMy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 No tak. Jak jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz. I po tem znowu jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz to lepszy rower. Co do DLMa to nie piję i nie palę od półtorej roku i dzięki temu zaoszczędziłem 16800 zł. "Zwróciły" się już dwa DLMy Co z Ciebie za obywatel? Budżet chcesz zrujnować???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrAST Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 (edytowane) No tak. Jak jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz. I po tem znowu jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz to lepszy rower. Co do DLMa to nie piję i nie palę od półtorej roku i dzięki temu zaoszczędziłem 16800 zł. "Zwróciły" się już dwa DLMyIle Ty paliłeś?? Ja policzyłem, że jak rzucę fajki, tigery i red bulle to 8kpln w kieszeni. P. Edytowane 25 Grudnia 2016 przez DrAST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 No tak. Jak jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz. I po tem znowu jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz to lepszy rower. Co do DLMa to nie piję i nie palę od półtorej roku i dzięki temu zaoszczędziłem 16800 zł. "Zwróciły" się już dwa DLMyIle Ty paliłeś?? Ja policzyłem, że jak rzucę fajki, tigery i red bulle to 8kpln w kieszeni.P. Pytanie jest ile i co pił? Dobre trunki po kilka tysięcy za butelkę, w efekt taki sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmastal Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 No tak. Jak jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz. I po tem znowu jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz to lepszy rower. Co do DLMa to nie piję i nie palę od półtorej roku i dzięki temu zaoszczędziłem 16800 zł. "Zwróciły" się już dwa DLMy Niezły przelicznik: 16800÷(365×1.5) daje ~ dwie paczki dziennie i jeszcze zostaje. Końskie zdrowie. Co do spalania, jak się chce do da się zejść ze spalaniem na przyzwoite wartości. Kwestia tylko i wyłącznie podejścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Sbd trzeba cisnąć jazda eko i wysokimi biegami to dlatego silnika tragediaTo samo słyszałem o jtd i dwumasie a tymczasem 440kkm chyba ma za sobą. Wg mnie to kwestia ciśnięcia lub nie. Jak używasz 100-150 Nm to co ma zdechąć? Wesołych świąt Tu chodzi bardziej o opory jakie są na wysokich biegach poniżej 2k obrotów w czasie jazdy i przyspieszania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Miałbyś może rację ale cvt tak samo jeździ przy delikatnym operowaniu gazem, nie wspominając o utrzymywaniu prędkości. 60 km/h gdzie obroty są poniżej 1500. Czy w takim przypadku uważasz, że subaru nie wie co robi? Cvt w sbd w trybie D ma przlozenie mniejsze niż 6mt. Jedzilem trochę na jeździe próbnej i podobały mi się rpm silnika ale ruszanie jest do kitu, albo brak pompy wspomagającej albo tak słabo jest oprogramowana. Ten co ma cvt niech napisze jakie ma Rpm z tempomatem na 60,70,80 itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrAST Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Zatankowane. Spalanie z palca pod dystrybutorem 17.17l.... P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Miałbyś może rację ale cvt tak samo jeździ przy delikatnym operowaniu gazem, nie wspominając o utrzymywaniu prędkości. 60 km/h gdzie obroty są poniżej 1500. Czy w takim przypadku uważasz, że subaru nie wie co robi? Cvt w sbd w trybie D ma przlozenie mniejsze niż 6mt. Jedzilem trochę na jeździe próbnej i podobały mi się rpm silnika ale ruszanie jest do kitu, albo brak pompy wspomagającej albo tak słabo jest oprogramowana. Ten co ma cvt niech napisze jakie ma Rpm z tempomatem na 60,70,80 itd Przy Cvt może masz racje ale ja nie mam manual i pewnie się nie dogadamy w tej kwestii Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 (edytowane) Miałbyś może rację ale cvt tak samo jeździ przy delikatnym operowaniu gazem, nie wspominając o utrzymywaniu prędkości. 60 km/h gdzie obroty są poniżej 1500. Czy w takim przypadku uważasz, że subaru nie wie co robi? Cvt w sbd w trybie D ma przlozenie mniejsze niż 6mt. Jedzilem trochę na jeździe próbnej i podobały mi się rpm silnika ale ruszanie jest do kitu, albo brak pompy wspomagającej albo tak słabo jest oprogramowana. Ten co ma cvt niech napisze jakie ma Rpm z tempomatem na 60,70,80 itd CVT przy stałej niskiej prędkości z małym obciążeniem utrzymuje obroty na poziomie 1200 -1400 rpm. Ale każda zmiana obciążenia (górka, drgnięcie nogi na pedale gazu) - natychmiast obroty wędrują do góry. Generalnie bardzo rzadko poniżej 1800, z reguły jest to 2100 - 2200 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 25 Grudnia 2016 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Dokładnie, przy obciążeniach trzeba operować w zakresie Max momentu czyli powyżej 1800 rpm lub 1600 rpm dla SBD EUR6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Ja właśnie dojechałem do ojcowizny,260km,cvt,benzyna,tempomat,rzeczywiste 120 KM/h i 140 po s8,klima,radio,4 os,bag w połowie zapchany,spalanie 9.8 ....wiatr,deszcz. Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Ja właśnie dojechałem do ojcowizny,260km,cvt,benzyna,tempomat,rzeczywiste 120 KM/h i 140 po s8,klima,radio,4 os,bag w połowie zapchany,spalanie 9.8 ....wiatr,deszcz. Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka Szału nie ma, mój 2.5xt z Max ładunkiem plus trumna umie zrobić niskie 10 a nawet dwa razy poniżej 10 z tempomatem na 120km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Zatankowane. Spalanie z palca pod dystrybutorem 17.17l.... P. Miałem takie spalanie w beemce 525i M50, ale szybko zorientowałem się że jest niszczelność na przewodzie paliwowym i wycieka. Zobacz może też gubisz po drodzie paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrAST Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Byłem w serwisie i nie stwierdzili żadnej usterki. Najwidoczniej zanim samochód sie rozgrzeje tak pali... P. Będę chyba rekordzistą w rozrzucie spalania FXT Edytowane 26 Grudnia 2016 przez DrAST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmastal Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Będę chyba rekordzistą w rozrzucie spalania FXT Trzeba będzie kiedyś powtórzyć mój wynik - 5.6l/100km. Wynik zacny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrAST Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Ale że FXT?? Da się tak?? P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmastal Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Ale że FXT?? Da się tak??Dało się i FXT MY15. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nhp890 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) To chyba wynik zczytany z komputera podczas jazdy ze stałą prędkością, zaraz po zresetowaniu średniego spalania. Nie wierzę, żeby to było średnie spalanie baku albo przynajmniej 100km Edytowane 26 Grudnia 2016 przez nhp890 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrAST Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 To chyba wynik zczytany z komputera podczas jazdy ze stałą prędkością, zaraz po zresetowaniu średniego spalania. Nie wierzę, żeby to było średnie spalanie baku albo przynajmniej 100km Jesli to pisałeś do mnie to jest to wynik ze 160km. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nhp890 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 pisałem w nawiązaniu do 5.6l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrAST Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Ok. Ale 5.6 to wynik dla mne nie osiągalny. Bardziej zastanawia mnie rozrzut spalania. Od ok 7 do 17l. Nawet na tej samej trasie przy temperaturach ok 0 stopni mialem spalanie na poziomie 10l.. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Z lejka pany, z lejka. Z kompa to między bajki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się