Skocz do zawartości

ile wam pali ?


madmax3

Rekomendowane odpowiedzi

 

Bardzo spokojna trasa z malutkim dzieckiem na pokladzie. Prędkości do 110. Bez wyprzedzania, bo miała to być przejazdzka. Spalanie 12,8. Miasto (malutka miejscowość, krótkie odcinki) ponad 14...

FXT MY16. Przebieg 3500. Chyba sporo??

P.

 

Czyli nie jestem sam....

 

mam 4500 nakrecone i dalej wielkiej zmiany nie ma...

Niewielkie miasto - trasy około 10-15km to spalanie przy jeździe przepisowej, bez stania w korkach i bez szaleństw (obroty do około 2500RPM) - wynik około 13,6-14 wg komputera

Trasy przy jeździe w okolicy 100km/h - około 10l wg komputera

Autostrada w okolicy 140km - 12,8 wg komputera.

 

Jako że zawsze tankuje pod korek to wiem ze do wskazań komputera śmiało można doliczyć 0,6-0,8 litra. 

 

dodam tylko ze jest to wynik lepszy niż 1000km temu :D co wróży dalszemu spadkowi...

 

Choć w sumie w przyszłym tyg planuje podjechać na wymianę oleju bo można uznać ze DIT jest dotarty - więc czas pobawić się S i S# a to nie wróży spadkowi spalania...  a wręcz przeciwnie...

 

cóż - dobrze że przesiadłem się z większego paliwożłopa - więc to chociaż nie boli - ale nadal uważam że jak na możliwości - spalanie jest za duże.

No rzeczywiście trochę dużo. Robiłem testy spalania na baku pod korek i wyszło mi w mieście 12.28 l/100 km. Na trasie Gdynia-Zakopane wychodzi 9.8 do 10.2 głównie ze względu na autostrady ale przepisowo. Na trasie pozaatostradowej wychodzi 7.6 do 8.6 l/100km, przy bardziej dynamicznej jeździe 9.2. Kiedyś sadzilem na pustej autostradzie 160-180 km/h i spalanie wyszło 14.7 l/100km. Da się forkiem spalić więcej ale trzeba za każdym razem deptać w podłogę. Po 25000 km założyłem DLMa co ulżyło kolosalnie portfelowi przy dystrybutorze.

Gdybym nie liczył pod dystrybutorem, a patrzył na wynik z komputera to mozna mówić o pomyłce. Zrobiłem również test ślimaka. Nocna trasa z równą prędkością 70-80km/h. Wynik powyżej 10l. Odnoszę wrażenie, że spalanie zaczęło rosnąć od odpięcia akumulatora w serwisie. A moze to tylko zbieg okoliczności.

P.

Też dokładnie tak samo robiłem. Wyszło mi za pierwszym razem 6.8, a za drugim 7.0 l/100km. Ewidentnie coś nie tak. Trzeba jechać z reklamacją. Albo jaja sobie robicie. Forek ma duży rozrzut ale przy łagodnym operowaniu gazem pali mało. No stosunkowo mało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie coś nie tak. Trzeba jechać z reklamacją. Albo jaja sobie robicie. Forek ma duży rozrzut ale przy łagodnym operowaniu gazem pali mało. No stosunkowo mało

Bylem w serwisie. Wszytko jest ok. Wydaje mi się, że gdyby to były dłuższe odcinki to spalanie by spadło. Pierwsze kilometry szuwar leje paliwem aż miło. Stojąc za samochodem czuć charakterystyczny zapach benzyny. Kolejna sprawa to niski przebieg auta. Może za jakiś czas się ułoży.

DLM fajna sprawa dla kogoś kto dużo jeździ. Przy moich przebiegach rzędu 8-10kkm chyba mało opłacalna.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Jak jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz. I po tem znowu jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz to lepszy rower. Co do DLMa to nie piję i nie palę od półtorej roku i dzięki temu zaoszczędziłem 16800 zł. "Zwróciły" się już dwa DLMy

Co z Ciebie za obywatel? Budżet chcesz zrujnować????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Jak jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz. I po tem znowu jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz to lepszy rower. Co do DLMa to nie piję i nie palę od półtorej roku i dzięki temu zaoszczędziłem 16800 zł. "Zwróciły" się już dwa DLMy

Ile Ty paliłeś?? Ja policzyłem, że jak rzucę fajki, tigery i red bulle to 8kpln w kieszeni.

 

P.

Edytowane przez DrAST
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No tak. Jak jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz. I po tem znowu jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz to lepszy rower. Co do DLMa to nie piję i nie palę od półtorej roku i dzięki temu zaoszczędziłem 16800 zł. "Zwróciły" się już dwa DLMy

Ile Ty paliłeś?? Ja policzyłem, że jak rzucę fajki, tigery i red bulle to 8kpln w kieszeni.

P.

Pytanie jest ile i co pił? Dobre trunki po kilka tysięcy za butelkę, w efekt taki sam ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Jak jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz. I po tem znowu jedziesz dwa kilometry zimnym i stajesz to lepszy rower. Co do DLMa to nie piję i nie palę od półtorej roku i dzięki temu zaoszczędziłem 16800 zł. "Zwróciły" się już dwa DLMy

Niezły przelicznik: 16800÷(365×1.5) daje ~ dwie paczki dziennie i jeszcze zostaje. Końskie zdrowie.

 

Co do spalania, jak się chce do da się zejść ze spalaniem na przyzwoite wartości. Kwestia tylko i wyłącznie podejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sbd trzeba cisnąć jazda eko i wysokimi biegami to dlatego silnika tragedia

To samo słyszałem o jtd i dwumasie a tymczasem 440kkm chyba ma za sobą. Wg mnie to kwestia ciśnięcia lub nie. Jak używasz 100-150 Nm to co ma zdechąć?

 

Wesołych świąt :)

Tu chodzi bardziej o opory jakie są na wysokich biegach poniżej 2k obrotów w czasie jazdy i przyspieszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałbyś może rację ale cvt tak samo jeździ przy delikatnym operowaniu gazem, nie wspominając o utrzymywaniu prędkości. 60 km/h gdzie obroty są poniżej 1500. Czy w takim przypadku uważasz, że subaru nie wie co robi? Cvt w sbd w trybie D ma przlozenie mniejsze niż 6mt. Jedzilem trochę na jeździe próbnej i podobały mi się rpm silnika ale ruszanie jest do kitu, albo brak pompy wspomagającej albo tak słabo jest oprogramowana.

 

Ten co ma cvt niech napisze jakie ma Rpm z tempomatem na 60,70,80 itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałbyś może rację ale cvt tak samo jeździ przy delikatnym operowaniu gazem, nie wspominając o utrzymywaniu prędkości. 60 km/h gdzie obroty są poniżej 1500. Czy w takim przypadku uważasz, że subaru nie wie co robi? Cvt w sbd w trybie D ma przlozenie mniejsze niż 6mt. Jedzilem trochę na jeździe próbnej i podobały mi się rpm silnika ale ruszanie jest do kitu, albo brak pompy wspomagającej albo tak słabo jest oprogramowana.

 

Ten co ma cvt niech napisze jakie ma Rpm z tempomatem na 60,70,80 itd

Przy Cvt może masz racje ale ja nie mam manual i pewnie się nie dogadamy w tej kwestii

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałbyś może rację ale cvt tak samo jeździ przy delikatnym operowaniu gazem, nie wspominając o utrzymywaniu prędkości. 60 km/h gdzie obroty są poniżej 1500. Czy w takim przypadku uważasz, że subaru nie wie co robi? Cvt w sbd w trybie D ma przlozenie mniejsze niż 6mt. Jedzilem trochę na jeździe próbnej i podobały mi się rpm silnika ale ruszanie jest do kitu, albo brak pompy wspomagającej albo tak słabo jest oprogramowana.

 

Ten co ma cvt niech napisze jakie ma Rpm z tempomatem na 60,70,80 itd

CVT przy stałej niskiej prędkości z małym obciążeniem utrzymuje obroty na poziomie 1200 -1400 rpm. Ale każda zmiana obciążenia (górka, drgnięcie nogi na pedale gazu) - natychmiast obroty wędrują do góry. Generalnie bardzo rzadko poniżej 1800, z reguły jest to 2100 - 2200

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dojechałem do ojcowizny,260km,cvt,benzyna,tempomat,rzeczywiste 120 KM/h i 140 po s8,klima,radio,4 os,bag w połowie zapchany,spalanie 9.8 ....wiatr,deszcz.

 

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dojechałem do ojcowizny,260km,cvt,benzyna,tempomat,rzeczywiste 120 KM/h i 140 po s8,klima,radio,4 os,bag w połowie zapchany,spalanie 9.8 ....wiatr,deszcz.

 

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Szału nie ma, mój 2.5xt z Max ładunkiem plus trumna umie zrobić niskie 10 a nawet dwa razy poniżej 10 z tempomatem na 120km/h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba wynik zczytany z komputera podczas jazdy ze stałą prędkością, zaraz po zresetowaniu średniego spalania. Nie wierzę, żeby to było średnie spalanie baku albo przynajmniej 100km

Edytowane przez nhp890
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba wynik zczytany z komputera podczas jazdy ze stałą prędkością, zaraz po zresetowaniu średniego spalania. Nie wierzę, żeby to było średnie spalanie baku albo przynajmniej 100km

Jesli to pisałeś do mnie to jest to wynik ze 160km.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...