Skocz do zawartości

ile wam pali ?


madmax3

Rekomendowane odpowiedzi

Mi od wczoraj spalanie po Wa-wie spadło o 25% (serio :shock: ) z 14 do ok 11L/100km (95-tka Statoil) - po wyczyszczeniu wlewu, uszczelek korka i silnym dokręceniu korka wlewu paliwa - wszystko przez złe ciśnienie powietrza w zbiorniku paliwa... :x szlag mnie trafia jak sobie policzyłem, że miesięcznie mogłem być w plecy np. jedną wymianę oleju... :x

(dopiero niedawno pokazał się CEL i zacząłem dochodzić o co chodzi...) viewtopic.php?f=25&t=134820

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi od wczoraj spalanie po Wa-wie spadło o 25% (serio :shock: ) z 14 do ok 11L/100km (95-tka Statoil) - po wyczyszczeniu wlewu, uszczelek korka i silnym dokręceniu korka wlewu paliwa - wszystko przez złe ciśnienie powietrza w zbiorniku paliwa...

Niedokręcony/nieszczelny korek powoduje wzrost zużycia paliwa? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi od wczoraj spalanie po Wa-wie spadło o 25% (serio :shock: ) z 14 do ok 11L/100km (95-tka Statoil) - po wyczyszczeniu wlewu, uszczelek korka i silnym dokręceniu korka wlewu paliwa - wszystko przez złe ciśnienie powietrza w zbiorniku paliwa...

Niedokręcony/nieszczelny korek powoduje wzrost zużycia paliwa? :shock:

o dziwo na to wygląda choć może tylko w aucie z zaawansowaną kontrolą emisji - nieszczelność (zbyt lekkie dokręcenie korka chyba - choć zawsze "klikał" - bo jak na razie jest OK więc pewnie korek sam jest OK) powoduje wskazanie złego ciśnienia powietrza w zbiorniku paliwa - potwierdzone na SSM (ponoć mierzone sensorem na zasadzie ilości tlenu w zbiorniku) i wtedy nie ma nawet CELa - co dalej z tym sygnałem robi ECU tego nie wiem ale jak widać w moim przypadku - w Tribece zgłupiał. CEL się pojawił dopiero po uruchomieniu na zimno + chyba przejechanie przez nierówność np. "leżącego policjanta"... tak teraz kojarzę - wtedy pewnie przez moment nieszczelność była większa na skutek wstrząsu autem/zbiornikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak u Ciebie ze zużyciem oleju? Na jakim teraz jeździsz?

Ostatnio zmieniałem, Valvo 10W60, tak jak i Ty jeździłeś. Może zmienię na motul x-cess 5W40 na zimę... a może na Valvo 5W50... a może wcale... kto to wie :D

Zużycie oleju? jakie zużycie oleju? 8)

 

15 LPG, ale z klimą? 8)

Pół na pół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe a ja nie omieszkam się pochwalić moim nowym rekordem :mrgreen: bo oprócz efektu mocnego dokręcenia korka wlewu paliwa - przez co Beka znów normalnie pracuje i normalnie spala to jeszcze zauważalnie zbiłem spalanie poprzez dodanie dodatku do oleju na co odważyłem się pierwszy raz w życiu :oops: - ale najpierw osiągnięcia bo tu jest wątek o spalaniu..

 

Mierzę czasami spalanie na zimno - rozruchowe - czyli przejechanie 1 mili od uruchomienia silnika w garażu (w temp pokojowej - ok. +20C).

Moje dotychczasowe wyniki to średnio 11mpg czyli ok 21,5L/100km :| (jazda spokojna - uliczki osiedlowe, niewiele gazu), po 2 milach średnie spalanie spadało do 13mpg czyli 18L/100km :) a dziś rano (dodatek jeszcze średnio wymieszany bo zalany wieczorem + 2-3 min pracy silnika i off):

 

1 mila: 12,6 mpg czyli ok. 18,7L/100km (niższe o 15%) :D

2 mila: 16,5 mpg czyli ok. 14,2L/100km (niższe o 26% :shock: ) :D:D:D

 

Po 3,5 mili uzyskałem średnie spalanie od uruchomienia w garażu: 21 mpg (11,2L/100km) które wcześniej też osiągałem ale dopiero po 12-15 milach ekonomicznej jazdy a dziś po 12 milach, zanim wpadłem w "korki" spalanie średnie miałem 24,7mpg czyli 9,5L/100km (czyli ok 18% lepiej) - takiego po Wa-wie nie osiągnąłem nigdy nawet na olejach klasy 5W-30 a obecnie mam zalany olej 0W-40 i tym bardziej mnie to zaskakuje ponieważ olej 0W powinien sobie z simnym/suchym rozruchem radzić rewelacyjnie - po to jest ta lepkość a widać, że jeszcze sporo można poprawić...

 

Prawdopodobnie różnice w spalaniu zimą będą jeszcze wyższe na zimnym/suchym rozruchu i bardzo możliwe że na olejach klasy lepkości 10W czy 15W jeszcze wyższe...

 

O ile jestem przeciwnikiem dolewania do oleju silnikowego jakichkolwiek dodatków / modyfikatorów tarcia o tyle w tym przypadku przekopując net nie znalazłem ani jednej opinii negatywnej o tym dodatku jak i innych dodatkach tego producenta (np. do olejów przekładniowych). Ten silnikowy na szczęście nie jest oparty na rudzie molibdenu itp prymitywnych rozwiązaniach, których u siebie nie zastosuję ze względu na szerokie skutki uboczne a zawiera opatentowany - ponoć najdłuższy na świecie łańcuch estrowy i jego pochodne - to mnie przekonało do testu.. Niestety stąd też jak na razie jedyna znana mi wada tego specyfiku - tj. cena 60-70zł za butelkę do jednorazowego użycia, w US też tę jedyną wadę odkryli.. :wink: W moim jednak przypadku, jeśli wyniki spalania się w miarę potwierdzą w kolejnych testach - może mi się ta inwestycja zwrócić nawet w 2 tygodnie :mrgreen: a po miesiącu już na pewno.. To jest jednak cena technologii bezpiecznej dla silnika - nie pozostawiającej szlamu, osadów a wspomagającej zachowanie czystości, nie zapychającej filtrów oleju ani kanalików olejowych itp itd a dodatkowo chroniącej silnik podczas zimnego/suchego rozruchu :idea: :!: . Wg mnie jest to w końcu sensowna alternatywa dla posiadaczy nowych aut z katami, których silniki muszą działać na olejach klasy API SM ACEA C2/C3 itp i gdzie nie da się już dołożyć np. zddp / cynku aby lepiej chronić silnik - ze względu na emisję/katy a te dodatki są bezpopiołowe / bezpieczne dla silnika i systemu kontroli emisji.

 

There is a need for improved oil additives for protection and mileage in view of the rapid technological changes in modern engine design. LUBEGARD provides a concentrated package that fulfills these deficiencies (without adding ZDDP, Chlorine, inappropriate sludge building additives like PTFE or solid lubricants such as Teflon®, graphite or molybdenum disulphide.)

 

Więcej można poczytać tutaj:

 

http://www.lubegard.com/C-180/LUBEGARD+ ... Protectant

 

EDIT 05/07/2010:

Pomiar działania ww. dodatku Lubegard w oleju silnikowym Top1 0W-40 Evolution na moim odcinku testowym (stałe 80kmh po płaskim, 1-1,5 mili) na ciepło:

Top1 0W-40 bez dodatku - testowany wcześniej, udało się w najlepszym przypadku zejść minimalnie poniżej 8L / 100km (ok. 7,9)

Ten sam ww. olej z dodatkiem Lubegard BIO TECH - wynik ok. 7,2 L/100km w tym samym teście czyli ~10% niższe spalanie - wg mnie to wszystko pokazuje, że jednak działa...

 

Teraz czas na dołożenie kolejnej modyfikacji oleju od Lubegarda - tym razem do dyfrów - żółty Gear Fluid Supplement with LXE® Technology. Nie jest on specjalnie reklamowany jako wspomagający obniżenie spalania (tylko: "reduces energy consumption ") ale ja mam w dyfrze teraz Quaker State'a 80W-90 LS mineralnego więc kto wie czy trochę nie zmieni jego parametrów - zwłaszcza na krótkich odcinkach.. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego:

 

 

zaciekawiło mnie to:

 

Other tested Oils include:

Base Oil Friction Reduction Wear Reduction

Quaker State 1.1% 13.2%

Havoline 29.8% 63.3%

Castrol 29.6% 78.8%

 

Znaczy, że QS jest taki zajebisty, że nie ma co poprawiać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele olejów QS zawiera Molibden jako modufikator tarcia (zresztą nie tylko QS :wink: ) - jak widać tarcie wewnętrzne owszem QS ma obniżone i dodatek LG wiele tego tarcia już nie obniży ale pomijając wady Molibdenu z tych danych także widać ile można obniżyć zużycie silnika dodając te estry od LG - w tym przypadku QS już wymiernych oszczędności na spalaniu bym się po dodaniu dodatku LG nie spodziewał.

Pozostałe oleje z porównania prawdopodobnie nie zawierały żadnych modyfikatorów tarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkoncu przetestowalem spalanie swojego wozidla :P na trasie UK :arrow: PL :mrgreen:

Pierwsze tankowanie w Slough pod korek weszlo 51L pojezdzilem kolo domu + dojazd na prom w Dover razem 125mil,jazda raczej spokojnie 80mph(130km/h) dotankowanie pod korek przed wjazdem na prom weszlo 20L,na tym paliwie zajechalem az kolo Kessel jazda srednio szybka do 160km/h na tym zbiorniku przejchalem 360mil :shock:

Drugie tankowanie kolo Kessel weszlo 55L i jazda juz szybsza :twisted: 160-180km/h az do Zgorzelca i na tym zbiorniku przejechalem 305mil :P:mrgreen:

Trzecie tankowanie w Zgorzelcu weszlo 54L i teraz spokojnie nasza "autostrada" A4 do samego Krakowa,predkosc 130-140km/h zaraz za Krakowem dolewka jeszcze 20L i juz teraz b.spokojnie do samego Krosna 8)

Na tej trasie jak narazie spalilem 219L paliwa a dopiero jestem 2dni w domku :twisted:,srednie spalanie z trasy to lekko ponad 11L czyli w normie 8)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impreza WRX '05:

- miasto - zazwyczaj ok 12l/100 km (ale mój WRX to jeden z najdelikatniej i najwolniej powożonych w całej Wawie ;-) )

- trasa - zazwyczaj ok 14,5 l/100 km, przelotowa ok 140 km/h

- absolutne minimum uzyskane kiedyś w trasie to 9.8l/100 km, ale nie przekraczałem wtedy 110 km/h i nie było żadnego wyprzedzania :-(

 

... i po co Ci to STI (nawiązuję do innego wątku) :?: :?: :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - pytanie (być może było) - czy blow off faktycznie wpływa znacząco na zużycie paliwa ... ktoś mi powiedział, że jest to kwestia (aż) 2 litrów w górę za przyjemność psykania :?:

Ktoś chyba kiedyś pisał, że jak się wystroi poprawnie (remap) to nie powinno przelewać :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impreza WRX '05:

- miasto - zazwyczaj ok 12l/100 km (ale mój WRX to jeden z najdelikatniej i najwolniej powożonych w całej Wawie ;-) )

- trasa - zazwyczaj ok 14,5 l/100 km, przelotowa ok 140 km/h

- absolutne minimum uzyskane kiedyś w trasie to 9.8l/100 km, ale nie przekraczałem wtedy 110 km/h i nie było żadnego wyprzedzania :-(

 

... i po co Ci to STI (nawiązuję do innego wątku) :?: :?: :?: :roll:

 

Do lansu... :-| :roll:

 

Chyba nie chce mi się wchodzić w kolejną bezsensowną dyskusję... swoją drogą kolega pamietliwy i lubiący się czepiać :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we Francji 10 Litrow uff uwazaj na prawko

Ja przy max full speed ile sie da Berlin - Stuttgart w 4,5 godziny 650 km 9,2 L/100 srednie spalanie. 10 to moze w terenie ?

Aktualnie do 120 km/h 6,2 L/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...