Olleo Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Zawsze (procz wyjazdow dalej od Wroclawia) tankuje noPb95 na jednej z dwoch Neste we Wroclawiu (AK lub Powst. Sl). Musi te Continentale zimowe jakies diabelsko oporne sa, bo podwyzszone spalanie zaczelo sie dokladnie od zmiany na zimowki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Zawsze (procz wyjazdow dalej od Wroclawia) tankuje noPb95 na jednej z dwoch Neste we Wroclawiu (AK lub Powst. Sl). Musi te Continentale zimowe jakies diabelsko oporne sa, bo podwyzszone spalanie zaczelo sie dokladnie od zmiany na zimowki. Zimówki mają miękką mieszankę, a nawet bardzo miękką przy +20C i normalnie się kleją jak się jeszcze na asfalcie nagrzeją... To chyba w tym momęcie jedyne wytłumaczenie (logiczne) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Dyzio_d, mi na tych zimowkach tyle palilo podczas mrozow od 0C do -15C. Cos mi sie nie chce wierzyc, zeby temperatura miala tutaj kilkulitrowy wplyw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Dyzio_d, mi na tych zimowkach tyle palilo podczas mrozow od 0C do -15C. Cos mi sie nie chce wierzyc, zeby temperatura miala tutaj kilkulitrowy wplyw. Uuupss! No ale teraz przy temperaturach koło 20C palił by jeszcze więcej :wink: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 No to ja dorzuce swoje 3 grosze Mój forek różnie ze spalanie ale zazwyczaj 10-12 l/100km w zalezności od pogody i szybkosci jazdy. Ale w zeszłym tygodniu zatankowałem do pełna na STATOIL w Olsztynie 95 i na trasie do gdańska plus troche po okolicy spalanie wyszło 14/100. Wczoraj zatankowałem na STATOIL w Szczecinku 20 litrów i w Gdańsku zapaliła mi się rezerwa. NIE TANKUJCIE NA STATOIL dla porównania zatankowałem w zapyziałej małej stacji u mnie na wsi i na zbiorniku strzeliłem 590km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 jak to jest wlasciwie z laniem 95 do WRXa? na wlewie naklejka "98 only" straszy, ale zatankowalem kilka razy jakas lepsza 95 (v-power itp) i roznicy zadnej nie bylo. raz na shellowym v-power 95 spalil nawet o dobry litr mniej niz 97 z BP (98 w UK praktycznie nie wystepuje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitgol Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 No to ja dorzuce swoje 3 groszeMój forek różnie ze spalanie ale zazwyczaj 10-12 l/100km w zalezności od pogody i szybkosci jazdy. Ale w zeszłym tygodniu zatankowałem do pełna na STATOIL w Olsztynie 95 i na trasie do gdańska plus troche po okolicy spalanie wyszło 14/100. Wczoraj zatankowałem na STATOIL w Szczecinku 20 litrów i w Gdańsku zapaliła mi się rezerwa. NIE TANKUJCIE NA STATOIL dla porównania zatankowałem w zapyziałej małej stacji u mnie na wsi i na zbiorniku strzeliłem 590km jak ty to robisz? mój xt nie chce po mieście zejść poniżej 13... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Wiesz dużo zalezy od trasy. ja w mieście praktycznie w ogóle nie bywam. jak trasa jest super i idzie powalczyć i jest sens wyprzedzać to górna granica spalania czyli 13/14 ale zawsze górna granica obrotów i dośc szybko Ale jak jade do koszalina przez kartuzy sierakowice las ale zakręt za zakrętem albo trasa do Ełku gdzie nie ma szansy szybko śmignąc to i spalanie 10/12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Wiesz dużo zalezy od trasy. ja w mieście praktycznie w ogóle nie bywam. jak trasa jest super i idzie powalczyć i jest sens wyprzedzać to górna granica spalania czyli 13/14 ale zawsze górna granica obrotów i dośc szybkoAle jak jade do koszalina przez kartuzy sierakowice las ale zakręt za zakrętem albo trasa do Ełku gdzie nie ma szansy szybko śmignąc to i spalanie 10/12 jakiś czas temu robiłem forkiem MY06 2.0 trasę w podobnym stylu i wyszło 13.50 l/100. masakra... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Nie wiecie moze jakims cudem ile moze realnie palic w trasie/miescie Forester s/tb (240-250KM) MY'99-00? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Nie wiecie moze jakims cudem ile moze realnie palic w trasie/miescie Forester s/tb (240-250KM) MY'99-00? Skoro 2.5XT pali w granicach 16 - 18 w mieście to pewne będzie podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Wlasnie sie gleboko nad tym zastanawiam, bo wczoraj uslyszalem opinie, ze jak wracal ktos takim Forkiem z Anglii do Polski, to na trasie ani razu bak nie starczyl na wiecej, niz 300km. Pytanie jak szybko wracali..., bo w trasie tyle, to nawet STI ciezko uzyskac w normalnych warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Wlasnie sie gleboko nad tym zastanawiam, bo wczoraj uslyszalem opinie, ze jak wracal ktos takim Forkiem z Anglii do Polski, to na trasie ani razu bak nie starczyl na wiecej, niz 300km. Pytanie jak szybko wracali..., bo w trasie tyle, to nawet STI ciezko uzyskac w normalnych warunkach. Forek 2.5XT pali znacznie więcej niż STI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Ale chyba przy wyzszych predkosciach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Rozmawiałem ostatnio w Kopaniewie z posiadaczem takowego egzemplarza i ciezko jednoznacznie powiedzieć bo na autostradzie i srednia przelotu 200km/h bak starczał na 200 pare km ale wystarczyło zjechać z prędkością i w kraju 15 Mój Forek z manualna skrzynia zachęca do zmiany biegów przy odcince i jak dam się skusić to i spalanie w górę ale jak odrobina spokojnie to właśnie tak jak pisałem nie przekracza 12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 No moj (a jest jeszcze bez zmiennych faz rozrzadu, wiec pewnie wiecej pali, niz 2.0XT) przy normalnej jezdzie 10/15, ale kapeluszniczo da sie zejsc do 8/13. Ciekaw jestem, jakie sa praktyczne wartosci S/tb. Moze ktos znalazl na brytyjskich forach? [ Dodano: Pon Kwi 27, 2009 11:12 am ] Tutaj jakies niskie wartosci podaja: http://www.cars-directory.net/specs/subaru/forester/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 No moj (a jest jeszcze bez zmiennych faz rozrzadu, wiec pewnie wiecej pali, niz 2.0XT) przy normalnej jezdzie 10/15, ale kapeluszniczo da sie zejsc do 8/13. No szczerze mówiąc niezły rozrzut jak na "normalna jazdę" 10/15 Ale tych 8 to troche zazdroszczę bo mi się jeszcze nie udało zejść poniżej 10 - Gratki za samodyscypline i dużą dawke pokory by uzyskac taki wynik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Jak tak patrzę to te silniki turbo w Forkach nie palą jakoś o wiele więcej niż w wersji N/A. Rodziców N/A z 2000 r. z M/T pali w mieście około 12L, czasami nawet ciut więcej ... Więc chyba zmiana w przyszłości na 2.0XT nie będzie tak bardzo odczuwalna dla portfela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 No szczerze mówiąc niezły rozrzut jak na "normalna jazdę" 10/15 10 w trasie, 15 w miescie (Wroclaw). Ale tych 8 to troche zazdroszczę bo mi się jeszcze nie udało zejść poniżej 10 - Gratki za samodyscypline i dużą dawke pokory by uzyskac taki wynik Do 8 (i nawet minimalnie ciut ponizej) zejsc jest dosc niebezpieczne - to monotonna jazda w okolicach 80-90kmph, maks 110 na autobahnie. Udalo mi sie wtedy zrobic trase Wroclaw-Praha-Wroclaw na jednym baku. Taka normalna sredniodynamiczna jazda w trasie, to raczej 9.5-10l/100, a jak gonilem za chlopakami przy okazji rajdu Karkonoskiego od OSa do OSa (non stop II i III do odcinki), to wszedl ciut powyzej 12. Na autobahnie przy predkosciach 180-190kmph licznikowych (165-175 GPS) wchodzi powyzej 16. Jak tak patrzę to te silniki turbo w Forkach nie palą jakoś o wiele więcej niż w wersji N/A. Wszystko zalezy od wagi buta - raczej w N/A nie osiagniesz 17+l/100 w miescie, a w turbo bez zadnego problemu. Zajrzyj na moj profil w spritmonitorze (stopka). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 10 w trasie, 15 w miescie (Wroclaw). No tak duże miasto, korki pewnie jak to w takich bywa no i trzeba się wciskac wykorzystując możliwości autka. ja na szczescie nie mam na co dzień takich warunków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Wszystko zalezy od wagi buta - raczej w N/A nie osiagniesz 17+l/100 w miescie, a w turbo bez zadnego problemu. Zajrzyj na moj profil w spritmonitorze (stopka). Zgadza się. Mogę to potwierdzić po dzisiejszym tankowaniu. Ostatnio miałem wyjątkowo ciężką nogę i wyjątkowo dużo stałem w korkach. Dodatkowo przez 2 godziny jeździłem po drogach leśnych i odkrytych przeze mnie "trasach: off roadowych zaraz pod Warszawą. Jednym słowem przyjemność nie tylko dla mnie ale również dla Forestera:) Spalanie 14,00 Myślę, że więcej z niego bym nie wyssał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuster Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 jak to jest wlasciwie z laniem 95 do WRXa? na wlewie naklejka "98 only" straszy, ale zatankowalem kilka razy jakas lepsza 95 (vipower itp) i roznicy zadnej nie bylo. raz na shellowym v-power 95 spalil nawet o dobry litr mniej niz 97 z BP (98 w UK praktycznie nie wystepuje). Ja do mojego leje tylko 95. Tak jak, mowisz 98 tutaj nie wystepuje. Jako srodek zastepczy, mozesz stosowac rozwiazanie naszego kolegi AMI'ego, ktory wymyslil zeby lac max ok 25% E85 (104 oktany) i reszte 95. Ja czasem tak robie ale spalanie za kazdym razem wychodzi inne, raz mniej raz wiecej, jezdzac bardzo podobnie. A moje dotychczasowe reokrdy to: Najnizsze - 9,86 - trasa 140-170, 4 osoby, klima Najwyzsze - 18,55 - upalanie po sniegu Codzienna jazda po miescie do pracy (6-7 km) - i wychodzi miedzy 12,5-14,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 WRX01 Trasa Mazury - Gdańsk, średniodynamicznie 130-140km/h z momentami do 190km/h (272km) :arrow: 9,64l/100km Trójmiejska obwodnica cały czas ogniem (52,5km) :arrow: 21,6l/100km Mało pali. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Rozumiem, ze na razie nikt wiecej nie ma nic do powiedzenia na temat Foresterow S/tb? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Otto Katz Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Forester 2,5 US,w zależności od stylu jazdy spalanie od 9l do 13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się