Skocz do zawartości

ile wam pali ?


madmax3

Rekomendowane odpowiedzi

Wyniki mojego Forestera 2.0 AT:

 

- przy normalnej jeździe 90% miasto średnio około 10 litrów / 100 km

 

- po ostatnim tankowaniu były 3 "upalanki" śnieżne po około 30 minut każda i spalanie wzrosło do 12 litrów / 100 km

 

Na pełnym baku (55 litrów) zasięg wynosi około 520 - 540 km. W lecie dochodziłem nawet do 550 - 560 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale, jak widac na zalaczonych wyzej postach, ten diesel cos ma b. malo momentu na dole, potem spory pik i nagle b. duzo, wiec ciezko jezdzic pomiedzy. Jak za niskie obroty, to zgasnie, a jak za duze, to spali sprzeglo/wyrwie do przodu. Benzyna ma lagodny przyrost momentu i to pomaga.

 

to nie tak,

 

otrzymałem odpowiedź od Mastersa - znany tuner z hamownią MAHA 4x4 w Warszawie - który hamował Forka 2.0D dla Auto Świat 4x4.

 

Oto jego zdanie :

------------------------

Co do przyrostu momentu. Wszystko jest poprawnie. Nie może być 350Nm już przy 1800rpm bo by sie panewki poobracaly na korbach. Po naciśnięciu na akcelerator silnik nigdy odrazu nam nie wstaje. Moment jest dostępny w zakresie rpm który deklaruje producent i wszystko jest ok. Nigdzie nie pisze że jest on na poziomie 350Nm płasko w zakresie tych obrotów. Gdyby 350 Nm było osiagane poza granicami tych obrotów lub nie byłoby osiągane /częste przypadki/ to wtedy możnabybyło szukac dziury w dupie. A tak to n ie ma o czym gadać.

 

Dobra rada. Nigdy nie wierzyć do końca w to co jest gdzieś napisane

 

ps

poza tym jeśli już - to nie jest problem sprzęgła (w domyśle tarczy) - to problem w 99% docisku. Jak ktoś chce mieć -KIEDYŚ- lepsze sprzęgło, niech zainwestuje w tzw. wersję HD Sachsa (wzmocniony docisk) + tarcza organiczna. Wada - działanie bardziej zero/jedynkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem i jesienią miałem okazję kilka razy jechać w dość długie trasy z małym obciążeniem (2 osoby + niewiele bagażu). Nie staram się oszczędzać, ale przejechałem wtedy ponad 400km na baku, więc mnie to zaintrygowało i zmierzyłem dokładnie ... Tej zimy, natomiast, zdażyło mi się jeździć wyłącznie po mieście (korki, postoje z włączonym silnikiem bo zimno, brrrrr), przy dużych mrozach, z włączonymi chyba wszystkimi odbiornikami prądu, no i kilka razy poslizgałem się po ośnieżonych parkingach (tak ... troche tylko i delikatnie). Po 240 km musiałem jechać na stację (zawsze tankuję gdy wskazówka zbliza się do ostatniej kreski), więc znowu zmierzyłem dokładnie...

Te dwie skrajne wartości jakie nasz Forester 2,5 XT osiągnął w ciągu roku użytkowania to:

min: 10,5 l/100km

max: 17,4 l/100km

Jak mnie ktoś będzie pytał o spalanie, mam zamiar mówić "od 11 do 17" :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z czystej ciekawości ile naprawdę palą wam te diesle w mieście i na trasie ale przy normalnej jeździe "po polsku" :wink:

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=767802#767802

 

z moich obserwacji wynika że 10-11 to żaden problem.

jak zaczynasz się bawić w oszczędzanie to można zejść do 8,5-9

w mieście

Na trasie 7-8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przyrostu momentu. Wszystko jest poprawnie. Nie może być 350Nm już przy 1800rpm bo by sie panewki poobracaly na korbach. Po naciśnięciu na akcelerator silnik nigdy odrazu nam nie wstaje. Moment jest dostępny w zakresie rpm który deklaruje producent i wszystko jest ok. Nigdzie nie pisze że jest on na poziomie 350Nm płasko w zakresie tych obrotów. Gdyby 350 Nm było osiagane poza granicami tych obrotów lub nie byłoby osiągane /częste przypadki/ to wtedy możnabybyło szukac dziury w dupie. A tak to n ie ma o czym gadać.

Ale nikt tutaj nie twierdzil, ze wykres momentu odbiega od deklarowanego, czy ze nie jest zbyt ok. W tym wypadku to naturalna wlasciwosc TD + dluga jedynka.

poza tym jeśli już - to nie jest problem sprzęgła (w domyśle tarczy) - to problem w 99% docisku. Jak ktoś chce mieć -KIEDYŚ- lepsze sprzęgło, niech zainwestuje w tzw. wersję HD Sachsa (wzmocniony docisk) + tarcza organiczna. Wada - działanie bardziej zero/jedynkowe.

I latwiejsze zduszenie silnika ;-)

 

[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 10:24 am ]

dzięki kolego, a informację z linka zgadzają się 100% chociaz teraz , w zimie nie moge zejść poniżej 13 w mieście. Pozdrawiam

2.5XT czy 2.5 N/A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otrzymałem odpowiedź od Mastersa - znany tuner z hamownią MAHA 4x4 w Warszawie - który hamował Forka 2.0D dla Auto Świat 4x4.

 

masz namiary? , chętnie bym sprawdził swojego

pali mi ponad przeciętnie to może i moc ma większą hehehe

 

nietoperz77,

 

namiary znajdziesz dzięki google :cool: - nie będę tu reklamować (taki miałem już zarzut).

 

A co ma shamowanie autka, to w sprawie palenia ilości oleju napędowego ... nie kumam związku :???:

 

Czy to Twój 1-szy diesel :?: Bo jeśli tak, to dieslem trzeba nauczyć się jeździć, aby móc oszczędzać :cool: :idea: Manual to akurat plus w tym przypadku. Nie zapominaj poza tym, że stały napęd 4x4 dodatkowo pali od 1 do 1,5 l więcej od ośki.

 

ps

moc odpowiada za jazdę w wyższych partiach obrotów. Na co dzień (codzienna jazda po mieście) moc nie ma znaczenia. Liczy się moment, a w zasadzie jego przebieg / rozłożenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma shamowanie autka, to w sprawie palenia ilości oleju napędowego ... nie kumam związku :???:

 

nie bierz wszystkiego tak dosłownie :wink:

to nie jest mój pierwszy diesel, zresztą czytając moje posty, a parę komentowałeś powinieneś się zorientować, chyba... ;)

zresztą w opisie figurują 2 auta w dieslu...

 

Manual to akurat plus w tym przypadku. Nie zapominaj poza tym, że stały napęd 4x4 dodatkowo pali od 1 do 1,5 l więcej od ośki.

nie wiem odnośnie czego jest ta uwaga?

bo wynika z niej że mój pali więcej niż inne forestery w dieslu dlatego że mam napęd 4x4 i w dodaku MT?

 

moc odpowiada za jazdę w wyższych partiach obrotów. Na co dzień (codzienna jazda po mieście) moc nie ma znaczenia. Liczy się moment, a w zasadzie jego przebieg / rozłożenie.

z tym się zgodzę i powiem Tobie że jak już odbierzesz swojego, to zdziwisz się jak bardzo to się potwierdza przy tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma shamowanie autka, to w sprawie palenia ilości oleju napędowego ... nie kumam związku :???:

 

nie bierz wszystkiego tak dosłownie :wink:

to nie jest mój pierwszy diesel, zresztą czytając moje posty, a parę komentowałeś powinieneś się zorientować, chyba... ;)

zresztą w opisie figurują 2 auta w dieslu...

 

Manual to akurat plus w tym przypadku. Nie zapominaj poza tym, że stały napęd 4x4 dodatkowo pali od 1 do 1,5 l więcej od ośki.

nie wiem odnośnie czego jest ta uwaga?

bo wynika z niej że mój pali więcej niż inne forestery w dieslu dlatego że mam napęd 4x4 i w dodaku MT?

 

moc odpowiada za jazdę w wyższych partiach obrotów. Na co dzień (codzienna jazda po mieście) moc nie ma znaczenia. Liczy się moment, a w zasadzie jego przebieg / rozłożenie.

z tym się zgodzę i powiem Tobie że jak już odbierzesz swojego, to zdziwisz się jak bardzo to się potwierdza przy tym silniku.

 

no dobra,

 

zagapilem się z tym podpisem, to fakt.

 

Jednak można jeździć nawet 10-cioma dieslami a mimo to nie potrafić jeździć :cool:

MT-chodziło mi jedynie o sugestię, że dzięki ręcznej skrzyni można dodatkowo dzięki umiejętnej jeździe trochę zaoszczędzić.

 

Uwaga odnośnie 4x4 (chodziło o) :

Jeśli ośka pali ok. np. 7 litrów i dodam 1-1,5 l za 4x4 + 0,5 l za opory powietrza (wysoki współcz. opływu), to wychodzi średnio 8,5 do 9 litrów na 100km. Chodziło mi o to, że cudów w spalaniu nie należy oczekiwać od 4x4. Poza tym w początkowym okresie diesel bierze zawsze więcej.

 

ps

dalej nie wiem po co chciałeś hamować auto :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomRom napisał/a:

dzięki kolego, a informację z linka zgadzają się 100% chociaz teraz , w zimie nie moge zejść poniżej 13 w mieście. Pozdrawiam

 

2.5XT czy 2.5 N/A?

 

XT

No to spalanie rewelacyjne, bo ja w 2.0 Turbo nie zszedlem po Wroclawiu nigdy ponizej 13.8l/100, a i to byl raczej odosobniony wypadek. Przy obecnych mrozach sa to ilosci 15-17/100 (aczkolwiek tu moze wchodzic w gre jeszcze jakas usterka, ktorej nie udalo mi sie wytropic, gdyz w zeszlym roku i 2 lata temu to bylo raczej 14-15) :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak można jeździć nawet 10-cioma dieslami a mimo to nie potrafić jeździć :cool:

MT-chodziło mi jedynie o sugestię, że dzięki ręcznej skrzyni można dodatkowo dzięki umiejętnej jeździe trochę zaoszczędzić.

 

Dalej się pogrążasz... :wink:

BMKa + Subaru to nie jest chyba zestaw amatora? ;)

Ktoś kto nie potrafi jeździć i nie interesuje się motoryzacją raczej nie kupi takich aut.

 

Uwaga odnośnie 4x4 (chodziło o) :

Jeśli ośka pali ok. np. 7 litrów i dodam 1-1,5 l za 4x4 + 0,5 l za opory powietrza (wysoki współcz. opływu), to wychodzi średnio 8,5 do 9 litrów na 100km. Chodziło mi o to, że cudów w spalaniu nie należy oczekiwać od 4x4. Poza tym w początkowym okresie diesel bierze zawsze więcej.

 

to jest jasne i nikt nawet tego nie próbował negować.

Co więcej zwracaliśmy uwagę że porównywalne klasowo auta z haldexem (czyli w głównie z napędem na jedną oś i od czasu dołączonym 4x4)

Palą więcej nież froester D

Natomiast mój problem polega na tym że identyczne auta kolegów palą zasadniczo mniej niż mój (średnio 1-3 litrów mniej.)

 

ps

dalej nie wiem po co chciałeś hamować auto

a ty po co hamowałeś Seacika? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wtrącić się do wątku i zapytać po raz tysięczny (nie bijcie!) o spalanie. Zakup Imprezy przesądzony, jednak staram się z góry uwzględnić ewentualne wydatki na serwisy no i oczywiście paliwo, żeby nie mieć niespodzianek tydzien przed wypłatą. ;)

 

Pytanie skierowane głównie do osób jeżdżących w mieście. Przeglądając spritmonitor.de widzę sporo osób mieszczących się w 12-13 litrach i to by mnie zadawalało codziennie. Nie mam kapelusza i kilka autek w okolicy 200 kucy mialem, ale nie widzę sensu straszenia pieszych, kiedy i tak za 100m hamulec idzie w ruch.

 

Na pustej drodze górskiej to i civic 1.8 potrafi mi 14l/100 wypić bez problemu więc tu nawet nie chcę myśleć ile wrx wyżłopie :twisted:

 

Przejrzałem wątek i kilka osób takie spalanie niby zanotowało, jednak reszta klubowiczów zgodnie twierdzi że to przez zawinięty dywanik. ;) Więc jak to jest - okolo 13l w mieście przy typowym porannym ruchu (16km jadę w ok. 40 minut) możliwe jest, czy nie ma szans?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas ubiegłotygodniowej trzygodzinnej jazdy przez sparaliżowane opadmi śniegu 3miasto zapaliła mi się rezerwa przy zasięgu 70km,

gdy zazwyczaj się zapala przy 100 km (10l w baku).

Nie wiem ile mi spalił podczas tej jazdy, ale magiczne 10,0l/100km nie zniknęło.

Następnago dnia rano zasięg się zwiększał, by później osiągnąć znowu 70 km :wink: .

 

Wiem już poza tym, że nie pali mi 10, bo ostatnio 3 razy to liczyłam i wychodzi więcej :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wtrącić się do wątku i zapytać po raz tysięczny (nie bijcie!) o spalanie. Zakup Imprezy przesądzony, jednak staram się z góry uwzględnić ewentualne wydatki na serwisy no i oczywiście paliwo, żeby nie mieć niespodzianek tydzien przed wypłatą. ;)

 

Pytanie skierowane głównie do osób jeżdżących w mieście. Przeglądając spritmonitor.de widzę sporo osób mieszczących się w 12-13 litrach i to by mnie zadawalało codziennie. Nie mam kapelusza i kilka autek w okolicy 200 kucy mialem, ale nie widzę sensu straszenia pieszych, kiedy i tak za 100m hamulec idzie w ruch.

 

Na pustej drodze górskiej to i civic 1.8 potrafi mi 14l/100 wypić bez problemu więc tu nawet nie chcę myśleć ile wrx wyżłopie :twisted:

 

Przejrzałem wątek i kilka osób takie spalanie niby zanotowało, jednak reszta klubowiczów zgodnie twierdzi że to przez zawinięty dywanik. ;) Więc jak to jest - okolo 13l w mieście przy typowym porannym ruchu (16km jadę w ok. 40 minut) możliwe jest, czy nie ma szans?

 

Ja swoim jeżdżę głównie po mieście - dojazd i powrót do domu to korki.

Do pracy mam około 13km i jadę od 40 do 60 min.

Spalanie w takim ruchu to 16 litrów.

 

Mój rekord w mieście to jakieś 13 litrów, ale i warunki były lżejsze i gaz mnie drażniłem. Więc owe 12 - 13, o którym piszesz jest osiągalne, ale IMO nie jest to sensem tego samochodu ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niemiecka autostrada

 

polska verva 98 - predkosci 140-160 (licznikowe) - spalanie 15,7l/100km, jazda mniej plynna

 

niemieckie paliwo 100 oktan z arala - predkosci 140-160 (licznikowe) - spalanie 13,6l/100km, jazda bardziej plynna

 

auto to impreza gt 98 z piggybackiem, turbo zaczyna ladowac zdecydowanie wczesniej niz na seryjnym programie, staralem sie nie przekraczac 0,5 bara, najczesciej w zakresie 0,1-0,3, jadac na podcisnieniu pali zdecydowanie mniej, ale predkosc max to okolo 130-140km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MO - czy nie jest tak, ze silniki 2.5 zawsze troche wiecej zjedza od 2.0? Celuje w WRXa 2003-2004, ale szczerze powiedziawszy MY99 podoba mi sie o wiele bardziej, wiec jesli trafie na auto z odpowiednio niskim przebiegiem i zadbane, mozliwe ze wezme jednak GT-ka. Tu domyslam sie, ze jednak 100kg roznicy swoje zrobi.

 

Wiem ze to auto nie sluzy do oszczednych, ale jak juz pisalem chce Impreze ujezdzac codziennie, trzymajac drugie na dojazdy do pracy zalowal bym tylko ze Subaru kurzy sie pod domem. Przejazd codziennie to 70% miasto, wiec polega glownie na odcinkach po 300m miedzy swiatlami gdzie i tak nie da sie przycisnac i jezdze glownie do 3-3.5obr.. Mazda mx-6 z motorem KLZE (2.5v6 200KM) miescila mi sie bez problemu w okolo 12 litrach, wiec zakladam ze te 13-14 w Imprezie jest w tym momencie jak najbardziej osiagalne. Weekendowych zabaw nie licze, bo i 20/100 mnie nie przeraza w takich przypadkach. :) Ewentualne uwagi ze to profanacja prosze sobie odpuscic, wole toczyc sie w imprezie niz dusic jakis samobiezny wozek na zakupy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...