subcharles Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Witajcie. Wczoraj wymieniałem opony na zimówki. Staram się podpisywać miejsce, na którym jeździła konkretna opona i w kolejnym sezonie zakładać tak samo, ewentualnie zamieniając przód z tyłem. Wczoraj jednak pracownik zakładu "oponiarskiego" założył mi opony zamieniając je krzyżowo w stosunku do tego jak jeździły ubiegłej zimy tj. prawy przód na lewy tył itd. Na moje pytanie dlaczego tak robi odpowiedział, że tak wygląda prawidłowa procedura. Czy to poprawne ? Słyszałem gdzieś, że opony "dopasowują się" do niedoskonałości samochodu i ścierają w taki sposób, że nie należy kombinować z zamianą ich miejsc. Moje zimówki to Nokiany WR D3 po dwóch sezonach zimowych, bez śladów nierównomiernego zużycia bieżnika. Po wczorajszej wymianie niby wszysko ok, auto nie ściąga itd, ale wydaje mi się, że opony zdecydowanie bardziej hałasują niż w ubiegłym sezonie .... Co o tym myślicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Chodzi o to, aby opony równomiernie się zużywały w przypadku stałego napędu na obie osie te nierównomierności zużycia są mniej widoczne. Nawet przy dobrej geometrii takie proces zachodzi (różne obciążenie osi, oś skrętna itp). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deyna Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 W instrukcji też jest, że można na krzyż zmieniać opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 (edytowane) Komplikujecie sobie życie. Mam wielosezonowe i w dupie algorytmy :-) Różnicy nie czuć o ile jeździcie w miarę rozsądnie. Przy nierozsądnej jeździe i tak traci się prawko :-) Nie miałem zadnej sytuacji, gdzie mógłbym stwierdzić, że wielosezonowa opona to był zły wybór. Deszcz, śnieg, błoto, sucho, zimno, ciepło, gorąco, liście, lód itp. Zasuwa aż miło. Edytowane 19 Listopada 2015 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 (edytowane) Komplikujecie sobie życie. Mam wielosezonowe i w dupie algorytmy :-) Różnicy nie czuć o ile jeździcie w miarę rozsądnie. Przy nierozsądnej jeździe i tak traci się prawko :-) Nie miałem zadnej sytuacji, gdzie mógłbym stwierdzić, że wielosezonowa opona to był zły wybór. Deszcz, śnieg, błoto, sucho, zimno, ciepło, gorąco, liście, lód itp. Zasuwa aż miło. wszystko zaly jakie masz te wielosezonówki. Ja na seryjnych geolandarach raz byłem w górach w zimie na wyprawie narciarskiej i po tej podróży kupiłem zimówki przysiegajac sobie ze nigdy w zyciu juz na yokohamie nie wybiore sie w zimie. Był dramat. Jako tako auto wjezdzało pod góre ale hamowało jak na lodzie, auto zeslizgiwało sie bokiem z gory jednym słowem przezyłem horror A jezeli smigasz tylko w miescie gdzie zimy sa takie jakby ich nie było to mozna sobie smigac na letnich czy wielosezonówkach Edytowane 19 Listopada 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 (edytowane) Śmigam nie tylko po mieście. Śmigam w góry w masakryczne warunki i nigdy nie było problemów. Widać jak ważny jest łącznik kierownicy z pedałami. Musisz lepiej nauczyć się jeździć. Edytowane 19 Listopada 2015 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Śmigam nie tylko po mieście. Śmigam w góry w masakryczne warunki i nigdy nie było problemów. Widać jak ważny jest łącznik kierownicy z pedałami. Musisz lepiej nauczyć się jeździć. Na jakich oponach? Co ciekawe na rynku pojawiało się kilka produktów wielosezonowych z oznaczeniem zimowym Michelin CrossClimate czy Nokian WeatherProof SUV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 (edytowane) OPONY CAŁOROCZNE NEXEN 215/60R16 95H N'PRIZ 4S Najlepszym przykładem jest jazda z Dusznik Zdroju do Zieleńca drogą od tyłu Zieleńca, czyli Wojska Polskiego. Znawcy Zieleńca wiedzą o co chodzi. Zimą tam jeżdżą terenówkami w łańcuchach. A Foresterek śmiga jak ta lala ku opadkowi kopary wszystkich podziwiających :-) Edytowane 19 Listopada 2015 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 OPONY CAŁOROCZNE NEXEN 215/60R16 95H N'PRIZ 4S W porównaniu do Geolandarów to ona ma jakiś bieżnik na zimę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 (edytowane) Śmigam nie tylko po mieście. Śmigam w góry w masakryczne warunki i nigdy nie było problemów. Widać jak ważny jest łącznik kierownicy z pedałami. Musisz lepiej nauczyć się jeździć. Dziekuje za rady ale moze zróbmy tak ja Ci dam yokohamy a ty mi nexeny i wybierzemy sie w droge zieleniec->mostowice-> ricky w zimie i zobaczymy jak zaspiewasz kolego ( juz dobrze wiem jakby to wygladało dlatego na wszelki wypadek wyciagne line i wkrece w tylni zderzak zaczep do holowania ) nexeny faktycznnie maja zimowy bieznik (jodełka) i zimowe lamelki ( bardziej to one typowe zimówki niż wielosezonowe przypominają)w dodatku maja specyfikacje 3PMSF dlatego pewnie w zimie sprawują sie niezle a na lato sa kiepskie. Edytowane 19 Listopada 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bangokorea Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 W mojej instrukcji pisze ze jezeli opony nie maja wskazania kierunku obrotow - to mozna przekladac rowniez krzyzowo. Natomiast jezeli maja wskazany kierunek obrotow to tylko przod-tyl po tej samej stronie. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 (edytowane) W dolnej części ramy drzwi kierowcy są podane wszystkie algorytmy opon i ciśnienia. Wiatrak odważny jesteś, bo osobiście nie mam przekonania do wielosezonówek, to tak jakbym włożył na jedną nogę sandał a na drugą śniegowca czyli średnia wyjdzie mniej/więcej. Natomiast w przypadku Subaru wszystko jest możliwe. Dzisiaj widziałem osobiście w Szczyrku jak się pocą ludziki z Opli, VW zakładając łańcuchy a Leśnik nawet nie zipnął nawet w gęstych bruzdach świeżego puchu.. Edytowane 29 Listopada 2015 przez diamond Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Normalna sytuacja :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się