subcharles Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Witajcie. Wczoraj wymieniałem opony na zimówki. Staram się podpisywać miejsce, na którym jeździła konkretna opona i w kolejnym sezonie zakładać tak samo, ewentualnie zamieniając przód z tyłem. Wczoraj jednak pracownik zakładu "oponiarskiego" założył mi opony zamieniając je krzyżowo w stosunku do tego jak jeździły ubiegłej zimy tj. prawy przód na lewy tył itd. Na moje pytanie dlaczego tak robi odpowiedział, że tak wygląda prawidłowa procedura. Czy to poprawne ? Słyszałem gdzieś, że opony "dopasowują się" do niedoskonałości samochodu i ścierają w taki sposób, że nie należy kombinować z zamianą ich miejsc. Moje zimówki to Nokiany WR D3 po dwóch sezonach zimowych, bez śladów nierównomiernego zużycia bieżnika. Po wczorajszej wymianie niby wszysko ok, auto nie ściąga itd, ale wydaje mi się, że opony zdecydowanie bardziej hałasują niż w ubiegłym sezonie .... Co o tym myślicie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobi1972 Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Chodzi o to, aby opony równomiernie się zużywały w przypadku stałego napędu na obie osie te nierównomierności zużycia są mniej widoczne. Nawet przy dobrej geometrii takie proces zachodzi (różne obciążenie osi, oś skrętna itp). Link to comment Share on other sites More sharing options...
deyna Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 W instrukcji też jest, że można na krzyż zmieniać opony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 (edited) Komplikujecie sobie życie. Mam wielosezonowe i w dupie algorytmy :-) Różnicy nie czuć o ile jeździcie w miarę rozsądnie. Przy nierozsądnej jeździe i tak traci się prawko :-) Nie miałem zadnej sytuacji, gdzie mógłbym stwierdzić, że wielosezonowa opona to był zły wybór. Deszcz, śnieg, błoto, sucho, zimno, ciepło, gorąco, liście, lód itp. Zasuwa aż miło. Edited November 19, 2015 by Wiatrak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 (edited) Komplikujecie sobie życie. Mam wielosezonowe i w dupie algorytmy :-) Różnicy nie czuć o ile jeździcie w miarę rozsądnie. Przy nierozsądnej jeździe i tak traci się prawko :-) Nie miałem zadnej sytuacji, gdzie mógłbym stwierdzić, że wielosezonowa opona to był zły wybór. Deszcz, śnieg, błoto, sucho, zimno, ciepło, gorąco, liście, lód itp. Zasuwa aż miło. wszystko zaly jakie masz te wielosezonówki. Ja na seryjnych geolandarach raz byłem w górach w zimie na wyprawie narciarskiej i po tej podróży kupiłem zimówki przysiegajac sobie ze nigdy w zyciu juz na yokohamie nie wybiore sie w zimie. Był dramat. Jako tako auto wjezdzało pod góre ale hamowało jak na lodzie, auto zeslizgiwało sie bokiem z gory jednym słowem przezyłem horror A jezeli smigasz tylko w miescie gdzie zimy sa takie jakby ich nie było to mozna sobie smigac na letnich czy wielosezonówkach Edited November 19, 2015 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 (edited) Śmigam nie tylko po mieście. Śmigam w góry w masakryczne warunki i nigdy nie było problemów. Widać jak ważny jest łącznik kierownicy z pedałami. Musisz lepiej nauczyć się jeździć. Edited November 19, 2015 by Wiatrak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobi1972 Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Śmigam nie tylko po mieście. Śmigam w góry w masakryczne warunki i nigdy nie było problemów. Widać jak ważny jest łącznik kierownicy z pedałami. Musisz lepiej nauczyć się jeździć. Na jakich oponach? Co ciekawe na rynku pojawiało się kilka produktów wielosezonowych z oznaczeniem zimowym Michelin CrossClimate czy Nokian WeatherProof SUV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 (edited) OPONY CAŁOROCZNE NEXEN 215/60R16 95H N'PRIZ 4S Najlepszym przykładem jest jazda z Dusznik Zdroju do Zieleńca drogą od tyłu Zieleńca, czyli Wojska Polskiego. Znawcy Zieleńca wiedzą o co chodzi. Zimą tam jeżdżą terenówkami w łańcuchach. A Foresterek śmiga jak ta lala ku opadkowi kopary wszystkich podziwiających :-) Edited November 19, 2015 by Wiatrak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobi1972 Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 OPONY CAŁOROCZNE NEXEN 215/60R16 95H N'PRIZ 4S W porównaniu do Geolandarów to ona ma jakiś bieżnik na zimę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 (edited) Śmigam nie tylko po mieście. Śmigam w góry w masakryczne warunki i nigdy nie było problemów. Widać jak ważny jest łącznik kierownicy z pedałami. Musisz lepiej nauczyć się jeździć. Dziekuje za rady ale moze zróbmy tak ja Ci dam yokohamy a ty mi nexeny i wybierzemy sie w droge zieleniec->mostowice-> ricky w zimie i zobaczymy jak zaspiewasz kolego ( juz dobrze wiem jakby to wygladało dlatego na wszelki wypadek wyciagne line i wkrece w tylni zderzak zaczep do holowania ) nexeny faktycznnie maja zimowy bieznik (jodełka) i zimowe lamelki ( bardziej to one typowe zimówki niż wielosezonowe przypominają)w dodatku maja specyfikacje 3PMSF dlatego pewnie w zimie sprawują sie niezle a na lato sa kiepskie. Edited November 19, 2015 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
bangokorea Posted November 20, 2015 Share Posted November 20, 2015 W mojej instrukcji pisze ze jezeli opony nie maja wskazania kierunku obrotow - to mozna przekladac rowniez krzyzowo. Natomiast jezeli maja wskazany kierunek obrotow to tylko przod-tyl po tej samej stronie. Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
diamond Posted November 29, 2015 Share Posted November 29, 2015 (edited) W dolnej części ramy drzwi kierowcy są podane wszystkie algorytmy opon i ciśnienia. Wiatrak odważny jesteś, bo osobiście nie mam przekonania do wielosezonówek, to tak jakbym włożył na jedną nogę sandał a na drugą śniegowca czyli średnia wyjdzie mniej/więcej. Natomiast w przypadku Subaru wszystko jest możliwe. Dzisiaj widziałem osobiście w Szczyrku jak się pocą ludziki z Opli, VW zakładając łańcuchy a Leśnik nawet nie zipnął nawet w gęstych bruzdach świeżego puchu.. Edited November 29, 2015 by diamond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Normalna sytuacja :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now