Skocz do zawartości

Skrzynia biegów Forester SH


deyna

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas zmiany biegów z 1 na 2 i 2 na 3 czuję taki delikatny zgrzyt. Nie zawsze tak jest. Jak docisnę sprzęgło bardziej do podłogi i zmienię bieg na dwa razy to problem nie występuje. Olej w skrzyni był zmieniany w tym roku. Jeszcze podczas jazdy na 2 i 3 biegu, gdy puszczę gaz to słychać taki metaliczny pisk, jakby łożysko. Gdy dodaję gazu tego dźwięku nie ma. Nie wiem czy te dwie rzeczy są ze sobą powiązane.

Czy skrzynia mi się kończy? Jeśli tak to czy swap na 6MT to duży wydatek i czy warty swej ceny? Przebieg samochodu to prawie 90k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się skłaniał ku TTTM, to nie jest sportowa skrzynia, wymaga ona spokojnej zmiany biegów, u mnie tak się działo jak próbowałem szybko zmieniać biegi, i było to właśnie z 1 na 2, 2 na 3,przy wyższych biegach to nie występuję. Taka charakterystyka tej skrzyni, tylko że u mnie jest 6MT. Piski żadne nie występują, a skrzynia ma nakręcone 250 tyś/km

Edytowane przez Łukasz Liwoch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mi ulżyło. Przy sprawdzaniu samochodu przed zakupem w ASO powiedziano mi, że pedał sprzęgła twardo chodzi i niedługo sprzęgło się skończy. Mam nadzieję, że jeszcze do końca roku wystarczy. 

 

Jeśli chodzi o drugie pytanie. Warto robić swap na 6MT i ile to może kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mi ulżyło. Przy sprawdzaniu samochodu przed zakupem w ASO powiedziano mi, że pedał sprzęgła twardo chodzi i niedługo sprzęgło się skończy. Mam nadzieję, że jeszcze do końca roku wystarczy. 

 

Jeśli chodzi o drugie pytanie. Warto robić swap na 6MT i ile to może kosztować?

Chodzące twardo sprzęgło, to już inna para kaloszy, fakt świadczyć może, o zbliżającej się wymianie. Są o tym wątki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, niektórzy piszą, że TTTM, inni że konieczna wymiana. Ja się już przyzwyczaiłem, ale po zimie zamierzam wymienić sprzęgło. 

Ja sprzęgło wymieniłem, przy szybkiej zmianie biegów ten efekt pozostał, więc przyjąłem,że TTTM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgrzyt to jest jak się za słabo wysprzęgli, synchronizatory dostają po pupie, czy sprzęgło do wymiany się nie wypowiem, w teorii XT ma inne niż dyszel i ssak (z WRXa o ile pamiętam), powinno trochę dłużej pożyć, ale na przykład @@jac.ek wymieniał przy 90 w swoim poprzednim i to bym sprawdził jako pierwsze, bo wymiana sprzęgła a wymiana całej skrzyni... to raczej dwie różne sprawy.

tylko zapytaj gdzieś gdzie potrafią to prawidłowo zdiagnozować, a nie sugeruj się historiami z forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...