deyna Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Podczas zmiany biegów z 1 na 2 i 2 na 3 czuję taki delikatny zgrzyt. Nie zawsze tak jest. Jak docisnę sprzęgło bardziej do podłogi i zmienię bieg na dwa razy to problem nie występuje. Olej w skrzyni był zmieniany w tym roku. Jeszcze podczas jazdy na 2 i 3 biegu, gdy puszczę gaz to słychać taki metaliczny pisk, jakby łożysko. Gdy dodaję gazu tego dźwięku nie ma. Nie wiem czy te dwie rzeczy są ze sobą powiązane. Czy skrzynia mi się kończy? Jeśli tak to czy swap na 6MT to duży wydatek i czy warty swej ceny? Przebieg samochodu to prawie 90k km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Bardziej sprzęgło się kończy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Liwoch Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 (edited) Ja bym się skłaniał ku TTTM, to nie jest sportowa skrzynia, wymaga ona spokojnej zmiany biegów, u mnie tak się działo jak próbowałem szybko zmieniać biegi, i było to właśnie z 1 na 2, 2 na 3,przy wyższych biegach to nie występuję. Taka charakterystyka tej skrzyni, tylko że u mnie jest 6MT. Piski żadne nie występują, a skrzynia ma nakręcone 250 tyś/km Edited November 18, 2015 by Łukasz Liwoch Link to comment Share on other sites More sharing options...
deyna Posted November 18, 2015 Author Share Posted November 18, 2015 To mi ulżyło. Przy sprawdzaniu samochodu przed zakupem w ASO powiedziano mi, że pedał sprzęgła twardo chodzi i niedługo sprzęgło się skończy. Mam nadzieję, że jeszcze do końca roku wystarczy. Jeśli chodzi o drugie pytanie. Warto robić swap na 6MT i ile to może kosztować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Liwoch Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 To mi ulżyło. Przy sprawdzaniu samochodu przed zakupem w ASO powiedziano mi, że pedał sprzęgła twardo chodzi i niedługo sprzęgło się skończy. Mam nadzieję, że jeszcze do końca roku wystarczy. Jeśli chodzi o drugie pytanie. Warto robić swap na 6MT i ile to może kosztować? Chodzące twardo sprzęgło, to już inna para kaloszy, fakt świadczyć może, o zbliżającej się wymianie. Są o tym wątki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deyna Posted November 18, 2015 Author Share Posted November 18, 2015 Czytałem, niektórzy piszą, że TTTM, inni że konieczna wymiana. Ja się już przyzwyczaiłem, ale po zimie zamierzam wymienić sprzęgło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Liwoch Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Czytałem, niektórzy piszą, że TTTM, inni że konieczna wymiana. Ja się już przyzwyczaiłem, ale po zimie zamierzam wymienić sprzęgło. Ja sprzęgło wymieniłem, przy szybkiej zmianie biegów ten efekt pozostał, więc przyjąłem,że TTTM Link to comment Share on other sites More sharing options...
cOijN Posted November 20, 2015 Share Posted November 20, 2015 zgrzyt to jest jak się za słabo wysprzęgli, synchronizatory dostają po pupie, czy sprzęgło do wymiany się nie wypowiem, w teorii XT ma inne niż dyszel i ssak (z WRXa o ile pamiętam), powinno trochę dłużej pożyć, ale na przykład @@jac.ek wymieniał przy 90 w swoim poprzednim i to bym sprawdził jako pierwsze, bo wymiana sprzęgła a wymiana całej skrzyni... to raczej dwie różne sprawy. tylko zapytaj gdzieś gdzie potrafią to prawidłowo zdiagnozować, a nie sugeruj się historiami z forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now