Jump to content

Skrzynia biegów Forester SH


deyna
 Share

Recommended Posts

Podczas zmiany biegów z 1 na 2 i 2 na 3 czuję taki delikatny zgrzyt. Nie zawsze tak jest. Jak docisnę sprzęgło bardziej do podłogi i zmienię bieg na dwa razy to problem nie występuje. Olej w skrzyni był zmieniany w tym roku. Jeszcze podczas jazdy na 2 i 3 biegu, gdy puszczę gaz to słychać taki metaliczny pisk, jakby łożysko. Gdy dodaję gazu tego dźwięku nie ma. Nie wiem czy te dwie rzeczy są ze sobą powiązane.

Czy skrzynia mi się kończy? Jeśli tak to czy swap na 6MT to duży wydatek i czy warty swej ceny? Przebieg samochodu to prawie 90k km.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym się skłaniał ku TTTM, to nie jest sportowa skrzynia, wymaga ona spokojnej zmiany biegów, u mnie tak się działo jak próbowałem szybko zmieniać biegi, i było to właśnie z 1 na 2, 2 na 3,przy wyższych biegach to nie występuję. Taka charakterystyka tej skrzyni, tylko że u mnie jest 6MT. Piski żadne nie występują, a skrzynia ma nakręcone 250 tyś/km

Edited by Łukasz Liwoch
Link to comment
Share on other sites

To mi ulżyło. Przy sprawdzaniu samochodu przed zakupem w ASO powiedziano mi, że pedał sprzęgła twardo chodzi i niedługo sprzęgło się skończy. Mam nadzieję, że jeszcze do końca roku wystarczy. 

 

Jeśli chodzi o drugie pytanie. Warto robić swap na 6MT i ile to może kosztować?

Link to comment
Share on other sites

To mi ulżyło. Przy sprawdzaniu samochodu przed zakupem w ASO powiedziano mi, że pedał sprzęgła twardo chodzi i niedługo sprzęgło się skończy. Mam nadzieję, że jeszcze do końca roku wystarczy. 

 

Jeśli chodzi o drugie pytanie. Warto robić swap na 6MT i ile to może kosztować?

Chodzące twardo sprzęgło, to już inna para kaloszy, fakt świadczyć może, o zbliżającej się wymianie. Są o tym wątki. 

Link to comment
Share on other sites

zgrzyt to jest jak się za słabo wysprzęgli, synchronizatory dostają po pupie, czy sprzęgło do wymiany się nie wypowiem, w teorii XT ma inne niż dyszel i ssak (z WRXa o ile pamiętam), powinno trochę dłużej pożyć, ale na przykład @@jac.ek wymieniał przy 90 w swoim poprzednim i to bym sprawdził jako pierwsze, bo wymiana sprzęgła a wymiana całej skrzyni... to raczej dwie różne sprawy.

tylko zapytaj gdzieś gdzie potrafią to prawidłowo zdiagnozować, a nie sugeruj się historiami z forum ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...