Jump to content

Modyfikacja świateł


Pumcia
 Share

Recommended Posts

kiedys sobie takie założyłem co prawda nie do Subaru ale do Hondy i po miesiacu przestały swiecic. Wyglada spoko ale jak masz ksenon w swiatłach jak np  w 2.0i to i tak tego nie bedzie widac :(

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem ostatni całe oświetlenie wnętrza na LED Osram. W5W w bagażniku świeci O.K, pozostałe trochę gorzej. Przymierzyłem też o pozycyjnych ale jak pisał Karas, bez ksenonów wioskowato to wyglądało i zostałem przy tradycyjnych.

Link to comment
Share on other sites

@SEBA_M nie wiem do jakiej odpowiedzi @Karas się odwołałeś bo wyżej tego nie napisał. Wszystko zależy jakiego typu diody zastosowali. Na pewno na plus jest fakt że są bardziej widoczne z daleka w ciemności, nie oślepiają innych i doświetlają jaśniejszą barwą 

Link to comment
Share on other sites

 

 

ale jak pisał Karas, bez ksenonów wioskowato to wyglądało i zostałem przy tradycyjnych.

nic o wioskowym wygladzie ledowych 5w5 nigdy nigdzie nie pisalem. Napisałem tylko ze szybko mi sie przepalily. Nawet nie wiedziałem ze XV wychodzily bez ksenonu

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

soczewka w oem'ie wyglada ok ( nawet są w pl firmy zajmujace sie przerabianiem np hidretofit ) reszta przedstwawionych uwazam za jarmarczny agrotuning w dodatku bez homologacji=w razie kontroli policyjnej utrata dowodu rejestracyjnego lub problemy z ubezpieczalnia w czasie kolicji jezeli rzeczoznawca zauwazy.  Ale o gustach się nie dyskutuje :)

Edited by Karas
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A jak to jest z tą homologacją? Czy takie "kombinowane" reflektory, inne niż daje fabryka, z definicji nie posiadają homologacji? Nie mówię tu o przeróbkach robionych w garażu, ale np. o jakimś niezależnym producencie, który wykonuje akcesoria dla danego modelu. Czy bywają takie "inne" reflektory posiadające homologację? A ta firma HidRetrofit, o której napisałeś, jeśli przeprowadza ingerencję w reflektor, czy nie powoduje utraty homologacji, mimo iż w zasadzie nadal jest to ten sam reflektor, który wyszedł z fabryki, ale już nie taki sam? Jak to w praktyce wygląda?

 

P.S. Ja tych reflektorów, których zdjęcia zamieściłem, w Polsce nie widziałem. Te zdjęcia pochodzą zza oceanu. Czy w Polsce idzie takie coś w ogóle dostać?

Edited by miszael
Link to comment
Share on other sites

http://www.swiatla.auto.pl/informacja/21/oznaczenia-homologacji

tak w skrócie: brak oznaczenia na lampach ( a żadna tuningowa lampka z Chin ich nie ma ) =brak homologacji= brak dopuszczenia samochodu do ruchu drogowego= zabranie dowodu rjestarcyjnego w razie kontroli jezeli pan Policjant zauważy tuningowe lampki= poważne problemy w razie kolizji jeżeli rzeczoznawca zauważy tuningowe lampki= ogólnie problemy.

Ale kazdy robi to i zakłada do swojego auta co uważa.  Co do przeróbki lamp przez firmy sie nimi zajmujace to nie wiem najlepiej bedzie jak zadzwonisz i sie zapytasz.

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Czy ktoś z użytkowników XV orientuje się w budowie przednich lamp-byłaby możliwość przełożenia przetwornicy do zwykłego reflektora na zasadzie plug&play?

Co w przypadku braku spryskiwaczy do oryginalnej lampy ksenonowej przy kolizji itp Przerabiał ktoś z Was podobny montaż?

Link to comment
Share on other sites

brak spryskiwaczy przy lampie ksenonowej=brak homologacji resztę napisane masz wyżej.  Ale znając podejście funkcjonariuszy którzy wola czaić się w krzakach z radarem niż sprawdzać stan techniczny pojazdu to nie masz się o co martwic. Gorzej jeżeli np podczas kolizji kierowca drugiego pojazdu powie ze go oślepiłeś wtedy być może ktos sie lampkami zainteresuje

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

A) do xenona poza spryskiwaczem jeszcze poziomowanie konieczne.

B) niektore chińskie światła mają oznaczenia homologacji, ale nie musi mieć to jakiegokolwiek związku z badaniami ani z działaniem. Widziałem na Allegro wieloledowe lampy dalekosiężne z oznaczeniem homologacji co jest czystą ściemą.

Link to comment
Share on other sites

Nie każdy ksenon musi mieć układ automatycznego poziomowania i zmywania kloszy lamp, o ile pamiętam.jest to zależne od ilości lumenow.

 

Nie zmienia to faktu że lampa musi posiadać źródło światła zgodne z oznaczaczeniem na niej.

 

 

 

 

tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nawiązując do przekładki - bebechy z xenonów przełożone do zwykłej lampy dadzą się zamontować bez korekty obudowy?

nikt tutaj tego nie robil wiec ciezko powiedziec. Spróbuj i nam powiesz

Link to comment
Share on other sites

Witam - takie 2 szybkie pytania:

Czy żarówki 5w5 LED muszą być kompatybilne z CAN BUS (czy w naszym xv jest w ogóle kontrola całego oświetlenia przez ten system) ??

Jakie dokładnie te żarówki kupiłeś ??

Link to comment
Share on other sites

Witam - takie 2 szybkie pytania:

Czy żarówki 5w5 LED muszą być kompatybilne z CAN BUS (czy w naszym xv jest w ogóle kontrola całego oświetlenia przez ten system) ??

Jakie dokładnie te żarówki kupiłeś ??

Mój xv nie posiada kontroli żarówek. Ale zostały one zamontowane również do Mercedesa B i tam działały z systemem CAN BUS.

 

"ŻARÓWKA LED T10 W5W 10 x 5730 SMD CAN BUS" kupione na popularnym serwisie aukcyjnym

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Xenony nie mysz mieć spryskow i poziomowania do 2000 tys lumenów- ja się spotkałem z jedną taka cytrynka.

Kolor jakichkolwiek lampek ledowych zależy wyłącznie od użytych modułów led (w szufladzie leży mi kilka w5w różowych i takich naprawdę niebieskich aż dziw bierze jak się na nie patrzy).

Can.-a można oszukać wpinajac 'can bus reseter' 10 plnów lub wlutowujac samemu kilkuwatowy oporniczek- komputer już widzi poprawną odporność dla żarówki, ale widzi ja też jak żarówka przestanie działać.

Co homologacji- jeżeli jest nabita na lampie a Ty masz ksero papierowej homologacji to jesteś kryty- odpowiedzialność po stronie producenta/ importera na teren UE a faktycznie kraina ryżu robi cuda- mam lampę (używaną do oświetlenia garażu- była tania) do której dostałem papierową homologacja unijna z błędami ortograficznymi i to takimi ewidentnymi.

Ale... poczytajcie koledzy jaki burdel zrobili ryzowi wprowadzając homologacji China Export (znaczek oczywiście łudząco podobny do CE czyli Central Europe) także kwestia homologacji CE przestaje powoli istnieć i dotyczy to niestety wszystkiego łącznie z nawet zabawkami i ubraniami dla dzieci.

Ale montujac hidy do zwykłej soczewki trzeba się liczyć z potencjalnymi problemami, chociaż jeżeli zamontujesz je z głową i dobrze ustawisz to moim zdaniem i kilku znajomych diagnostów znacząco podnosisz bezpieczeństwo pieszych (jak bywa na lokalnych drogach nie muszę nikomu mówić).

Ps sorki za orty ale słownik tapa robi psikusy

Edited by recki
Link to comment
Share on other sites

na 2tyś lumenów nie da rady jeździć w nocy (nie próbowałem), ale widziałem takich odważnych co to do soczewek lub normalnych sadzali LEDy. Albo nie świeci, albo wróble budzi na drzewach.

A co do znaczka to różnica jest, ale niewielka i łatwo się pomylić 

ce-vs-china-export.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eee da się jeździć! Klasyczne zarowy są w zakresie 800-900 do chyba okolo 1600 (te jakieś uultra bright super hiper za stowe). Co do ledow w soczewach od strony teoretycznej to może być faktycznie problem- inny kształt strumienia światła) a praktycznie to nie sprawdzałem. Ale hid Ma już bardzo podobny kształt strumienia swiatla- doktoryzowalem temat w... ekhm... skodzie i poza kilkoma niewielkimi rozblyskami 50 cm od zderzaka jest identycznie tyle że więcej. Argument ze jak wyjeżdżasz pod górkę będziesz oslepial też nie do końca się sprawdza przecież samopoziomowanie potrzebuje dobrych kilku sekund żeby się ustawić a z reguły po tym czasie jest po górce albo już inne nachylenie górki. Jedyne to trza pamiętać żeby zjechać w dół galeczka lampy jak dociazysz tyl.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ważna uwaga co do pracy mechanizmu samopoziomowania:

 

Wiele osób jest w błędzie myśląc, że samopoziomowanie reflektorów polega na regulowaniu snopa światła na wzniesieniach i nierównościach. TO NIEPRAWDA.

Mechanizm samopoziomowania działa w oparciu o dane z czujnika znajdującego się w zawieszeniu, który bada resorowanie pojazdu. Mechanizm dostosowuje kąt świecenia reflektorów do kąta pochylenia nadwozia względem osi jazdy. To, czy jedziemy z górki, czy pod górkę nie ma tu żadnego znaczenia.

 

Jak działa samopoziomowanie reflektorów, świetnie obrazuje poniższy rysunek (proszę zwrócić uwagę na ugięcie osi jezdnych względem nadwozia):

 

samopoziomowanie.jpg

Edited by miszael
Link to comment
Share on other sites

A czasem samo poziomowanie działa tylko po uruchomieniu auta i dostosowuje poziom świateł do aktualnego obciążanie ?

czyli dokładnie to samo co pokrętło w starym rozwiązaniu .

Po uruchomieniu auta widać jak jadą do góry na maks i opadają 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...