Jump to content
Karas

XV 2016

Recommended Posts

A jaki masz obecnie przebieg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

prawie żaden - 2300km   B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
szkoła, zajęcia pozaszkolne,praca, zakupy itp.Na trasy jest OBK. W takim trybie jazdy ciężko zejść tym autem poniżej 10litrów

co prawda my14 manual ale w miescie spala 9-15l /100 w zaleznosci od korkow, swiatel,  czy mi sie bardzo gdzies spieszy, oraz co jest istotne od nagrzania silnika ( ale najczesciej na wyświetlaczu pokazuje sie 10) . Za to w trasie to ekonomiczne wozidlo :)

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

prawie żaden - 2300km B)

Niewiele, daj sobie i autu trochę czasu.

Edited by FanSub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poniewaz waham sie pomiedzy Infiniti Q30, a  XV (pisalem o tym w innym watku), wczoraj jeszcze raz przejechalem sie XV, tym razem po miescie.

 

Kurcze, musze przyznac, ze fajnie sie jechalo. Po przeczytaniu tutaj opinii o zawieszeniu, na bruku spodziewalem sie wozu drabiniastego, a bylo calkiem ok - moze nie miekka kaczuszka, ale wciaz komfortowo, nie zauwazylem skakania z tylu, ale potem dopiero zauwazylem, ze opony nie byly jakos specjalnie napomopowane. Wyciszenie w jezdzie miejskiej naprawde ok - wnetrze dobrze odizolowane, prawie nie bylo slychac przejezdzajacych obok samochodow, az sie spytalem srzedawcy, czy cos dodatkowo od siebie wyciszali, ale nie. Siedzenia troche maja slabe trzymanie boczne, ale wydaja sie komfortowe. Rabatow oczywiscie nie ma, ale mozna wytargowac dodatkowe wyposazenie w cenie (a propos, czy ktos ma zamontowane swiatla dzienne LED? estetycznie lepiej to wyglada, ale warto zakladac za 1k?). No i auto dostepne od reki, co b. kusi (na Infiniti trzeba czekac do pazdziernika, ale tak naprawde presji nie ma). Aha, sprzedawca twierdzil, ze nie ma duzej roznicy w zawieszeniu pomiedzy XV i forkiem - najlepiej samemu sprawdzic.

Edited by peteres

Share this post


Link to post
Share on other sites

różnica jest , xv jest twardsze

 

Jedź do łomianek tam dadzą ci zrobić rundkę xv/forkiem po drodze leśnej 

Share this post


Link to post
Share on other sites

peteres jezeli Ci odpowiada to mysle ze nie ma sie nad czym zastawiac. Przejedz sie jeszcze tym infiniti "zebys nie mial do siebie pozniej pretensji".

 

a propos, czy ktos ma zamontowane swiatla dzienne LED? estetycznie lepiej to wyglada, ale warto zakladac za 1k?

wszystko zalezy od twojej zasobności portfela, poczucia estetyki no i oczywiscie umiejetnosci negocjacyjnych-na alledrogo widzialem jeszcze niedawno ze ktorys dealer mial XV'y z ledami w przeciwmgielnych bez doplaty. Dla mnie cena nie do przyjecia :) Pamietaj w negocjacjach trzeba byc twardym i warto porownac pare ofert u roznych dealerow.  Warto czasem nawet przejechac sie na 2 koniec Polski po auto. Ja to robilem tak: dzwonilem do dealera , mowilem ze jestem zainteresowany zakupem XV dealer X dal mi takie warunki i czy byc moze zaproponuje mi pan cos wiecej :)

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propos rabatow. Calkowity koszt akcesoriow, ktore chcialbym zamowic, to wg wyliczen dilera ok. 3300 PLN. Jest to do wynegocjowania? W koncu to tylko ok. 3% ceny samochodu, poza tym w akcesoriach diler na pewno ma jakas dodatkowa marze.

 

Aha, i jak to jest z kosztami przegladow? Ceny na stronie Subaru nie zachecaja, ale podobno moga byc one nizsze.

Edited by peteres

Share this post


Link to post
Share on other sites

W praktyce ok. 30 % niższe, co dalej nie oznacza że tanio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aha, i jak to jest z kosztami przegladow? Ceny na stronie Subaru nie zachecaja, ale podobno moga byc one nizsze

zalezy gdzie robisz przeglad i ktory to przeglad. Ceny rzeczywiscie wahaja sie u poszczegolnych ASO ale tanio nie jest w szczegolnosci ze wykonywane sa co 15k km. Tak naprawde to te przeglady musisz robic w ASO zeby zachować gwarancje. Standardowo gwarancje na auto masz przez 36 miesiecy, gwarancja na perforacje to mit - patrzac po wpisach uzytkownikow OBK na forum ktorym rdza zaczela wychodzic w kilkuletnich autach w miejscu gdzie przenia szyba styka sie z dachem a i tak musieli naprawiac z wlasnej kieszeni.

 

 

Napisany Dzisiaj, 11:48 A propos rabatow. Calkowity koszt akcesoriow, ktore chcialbym zamowic, to wg wyliczen dilera ok. 3300 PLN. Jest to do wynegocjowania? W koncu to tylko ok. 3% ceny samochodu, poza tym w akcesoriach diler na pewno ma jakas dodatkowa marze.

tak jak Ci napisalem negocjuj, dzwon po roznych dealerach byc moze da rade wynegocjować akcesoria. IMO średni okres na zakup nowego auta bo modele "wyprzedazowe" sie skonczyly- ( chociaz w przypadku XV w 2015r nie bylo tych aut w ofercie wiec nie mialo co sie skonczyc :) ) do konca roku troche czasu jeszcze zostalo wiec dealer nie chetnie bedzie chcial cos dac w gratisie albo opuscic...

Co prawda odbieralem swoje "cudo " w lipcu ale negocjowalem w marcu kiedy dealerzy mieli jeszcze stare roczniki na stanie ktorych musieli sie pozbyc...

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

W praktyce ok. 30 % niższe, co dalej nie oznacza że tanio.

Generalnie jak w serwisach autoryzowanych także innych matek. Edited by FanSub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po uwzglednieniu 30% znizki, to rzeczywiscie ceny jak u innych marek.

 

Jedna z rzeczy, ktorej niestety nie zmienili po liftingu, jest podlokietnik, ktory jest za krotki i nie spelnia swojej roli. Na forum znalazlem, ze ktos sprowadzil z USA przesuwany i podobno latwo jest go zamontowac. A czy ktos sprawdzal, czy pasowalby przesuwany od forka, ktorego mozna zamowic w ASO?

Edited by peteres

Share this post


Link to post
Share on other sites
A czy ktos sprawdzal, czy pasowalby przesuwany od forka, ktorego mozna zamowic w ASO

a z Levorga nie przypasuje? :) Bo wnetrze to prawie klon wnetrza z XV

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich! jestem tutaj nowy ponieważ zamierzam kupić nowe auto właśnie Subaru XV. Mieszkam w Austrii często podróżuję autostradami ale też w zimie mam cieżki dojazd do pracy dlatego właśnie XV. Zastanawiam się nad wersją 2.0 benzyna z 6 biegowym manualem czy 2.0D 109 koni? Co polecacie? Słyszałem i czytałem również tutaj wiele opini niekoniecznie dobrych o silniku wysokopreznym....a jakie jest wasze zdanie? wcześniej jezdziłem fiatem linea 1,4 t-jet plus lpg założony przeze mnie (tzn zlecone założenie) i tym fiatem ktory w Polsce kupiłem za 60 tys zł w 2010r zrobiłem 337 tys km (tyle ma obecnie)- oczywiscie trasa i olej wymieniany co 10 tys plus filtry- dlatego oczekiwania wobec subaru mam duże bo wiele osób mowiło ze jezdze tylko fiatem....proszę mi jeszcze napisać jak jest z prowadzeniem tego auta na przy prędkościach autostradowych-chodzi mi głownie o podatność auta na boczny wiatr? brałem pod uwagę jeszcze mazde cx 3 2.0 awd revolution top, mitsubishi asx 4wd a także suzuki vitarę. Obok Subaru asx też bardzo dobry samochód zwłaszcza ze w wersji intense ma super xenony HID ale ostatecznie wybrałem subaru-ot i cała moja przygoda z wyborem samochodu! pozdrawiam wszystkich:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daniel najlepiej bedzie jak sie tym autem po prostu przejedziesz.

auto jest fajne ma pare mankamentow ktore niektorym przeszkadzaja a innym nie. Jak kazde auto z takim przeswitem jest podatne na wiatr boczny - taki urok "aut na szczudlach" co do wersji 2.0i z 6 biegowym manualem - demonem predkosci to ten samochod nie jest osiagi tzn przyszpieszenie/elastycznosc/v max ma gorsze niz twoj obecny fiat linea. Wersji 2.0d  109 koni nie mamy na Polskim rynku natomiast mamy wersje 2.0d o mocy 147 koni i z tym silnikiem ten samochod jedzie najlepiej. W chwili obecnej na kazde auto z motorem diesla producent daje 5 lat gwarancji.

Na twoim miejscu przejechalbym sie kazdym z tych aut i sam podjal decyzje

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do podatności na wiatr, to zauważyłem, że im szybciej, tym lepiej -auto prowadzi się bardzo stabilnie. Ale jak Koledzy radzą lepiej przejechać się samemu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miesiąc temu również chciałem kupić XV i kupiłem forestera 

1. Miększe zawieszenie 

2.Dużo  większa popularność modelu co skutkuje dostępem do części i akcesoriów 

3.Reflektory LED

4.Na papierze minimalnie lepsze osiągi 

5.szyberdach 

6.Małe aspekty terenowe jak np możliwość wyłączenia TMPS 

7.Dwa tryby pracy przepustnicy w N/A

8.ESP ma możliwość dohamywowania kół symulując działanie szpery 

 

XV jest crossoverem czyli autem projektowanym do jazdy po asfalcie ale z możliwością wjazdu na gorsze drogi .

Na autostrach lepiej się sprawdzi od forka właśnie z racji twardego zawieszania i mniejszych oporów czy powierzchni bocznej .

Sam forem jest 10-15 cm wyższy co robi wizualnie bardzo dużą różnice ponieważ w XV większość ludzi widzi dach kiedy w forku ma go na wysokości/powyżej oczu . 

Edited by Karenz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Daniel,

chociaż na Austrię jest wersja zdławiona do 109PS, to jednak nie masz żadnej korzyści poza stawka Motorbezogene Versicherungssteuer. Wersja 109 pali i wydziela to samo, osiąga setkę wolniej o dwie sekundy i na autostradzie będzie się męczyć.

Proponuje poszukać samochodu demonstracyjnego z 147PS, bo taki nadaje się na autostrady, przynajmniej nie ma problemu z dynamiczna jazda, wyprzedzaniem i zmiana pasa ruchu.

 

Natomiast w cenie XV 2.0D 147PS Exclusive jest juz dostępny Forester 2.0D 6MT lub CVT Comfort. Rozważyłbym taki samochód, albo Levorga.

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziękuje za odpowiedz i pomoc, ale tak naprawdę ciężko tutaj znależć samochód podemonstracyjny ze 147PS. Najwięcej jest natomiast 109PS w wersji Comfort, kolejna sprawa, że dealer zaproponował mi XV w wersji 2.0 109Ps z końcówki 2015r za symboliczne jak to nazwał 22 900e w tym opony letnie Dunlop SP SportMax RT i zimowe opony Pirelli Sotto Zero 3. Oferta bardzo dobra i opony z górnej półki....jak zapytałem dlaczego bo przeciez auto stoi na yokohama.....to niby gratis.....a powiedzcie mi proszę jeszcze czy te silniki SBD zostały jakoś poprawione w porównaniu np z rokiem 2008, 2010...? i jak jest z dostępem do częsci? w sumie jakby tutaj oferowali to wziąłbym pewnie 2.0 150PS benzyne. nie zalezy mi az tak na tych przyśpieszeniach a wiem że auto z napedem musi troche więcej spalić no i to jest 2.0 150km. Kolejna sprawa dla mnie akurat to Subaru czy środek czy wyposażenie to tylko same plusy-ja nie potrzebuje elektronicznych gadzetów tylko zwykły bezpieczny samochód, mimo że mam dopiero 27 lat wole miec zwykłe 3 pokretła radio i 2 ekrany niż tylko tablet...jedynie co uwazam, że jest bardzo dobre to xenony-ojciec ma Mitsubishi ASX w wersji z xenonami HID Wide Vision 180. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybym mial taki wybór: 2.0DL 109PS, albo 2.0i 150PS - wezmę benzynę. Co prawda Austria jeździ dieslami, ale jeśli już brać diesla to tylko w pełnej wersji 147PS. Ten 109PS jest ciotowaty, ma mniejszą moc, mniejszy moment obrotowy, dostępny także w węższym zakresie obrotów, od 0-100 potrzebuje 2sek. więcej, a spala dokładnie to samo, co 147PS.

Poszukaj na gebrauchtwagen.at i popatrz na oferty dilerów i przejedź się obiema wersjami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0DL 109PS można ewentualnie zchipować i przywrócić mu te 147 KM, a nawet nieco więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nigdy to nie jest takie proste 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

2.0DL 109PS można ewentualnie zchipować i przywrócić mu te 147 KM, a nawet nieco więcej.

nie jestem pewien czy jest to tylko kwestia softu

 

 

jedynie co uwazam, że jest bardzo dobre to xenony

te akurat w XV sa dosc słabe

Naprawde przejedz się tym samochodem w wersji 109 konnej. Pamietaj ze XV to ciężkie samochód z napedem AWD. 150 konna benzyna jest ledwo wystarczajaca do tego auta wiec 109'o konna wersja to musi byc niezły kasztan. Wiadomo do poruszania sie po miescie wystarczy ale z wyprzedzaniem czy dynamiczna zmianą pasa na autostradzie moze byc problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zaryzykowalbym "czipowania" z trzech powodów:

utrata homologacji i dopuszczenia samochodu do ruchu, utrata 5-letniej gwarancji (3+2), wyłączenie odpowiedzialności ubezpieczyciela. To jest Austria, nie Polska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy różnicy 20 konnej potrafią być inne sprzęgła i turbo a co tu mówić o 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...