Skocz do zawartości

Sprzęgło - jak wizyta na siłowni.


dedecjusz

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

więc da się zregenerować samą tę tuleję?

 

oczyścić i nasmarować można ale najczęściej związane jest to ze zużyciem kompletu. Grozi również pęknięciem łapy lub rozpadem łożyska....dlatego sugeruje się wymianę kompletu ale decyduje właściciel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tego, co mi wiadomo, przyczyną nadmiernych sił jest zacieranie się aluminiowej tulei po której przesuwa się łożysko wyciskowe.

 

to jest przyczyna. 

 

 

Kłaniam się Panie Andrzeju!

 

Gwoli anegdot z moim PF125P: sprzęgło chodziło ciężko, jak było sucho. Padał deszcz, wystarczyło wjechać w kałużę - usterka mijała. Aż znowu wyschło... Ile ja się nakombinowałem, co ma wspólnego pogoda z pracą sprzęgła?! Otóż ma: woda chlapnęła na tuleję (szczelne toto nie było...) i się na moment "smarowało" ;) I tak do kolejnego deszczu...

 

Pozdrawiam, widzieliśmy się ostatnio w salonie u Pana, dyskutowaliśmy o ogłoszeniu składu nowego rządu... :)

Luke

 

PS.: Przepraszam za OT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na jak długo przy 430nm takie sprzęgło OEM pochodzi lekko przy cywilnej jeździe?

 U mnie OEM przy 450nm i po 10 tys. km nadal leciutko chodzi, czekam i czekam żeby wróciło do Subarowej "normy" to mi żona przestanie furę zabierać... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pozdrawiam, widzieliśmy się ostatnio w salonie u Pana, dyskutowaliśmy o ogłoszeniu składu nowego rządu...

 

również pozdrawiam... :) 

 

 

 

U mnie OEM przy 450nm i po 10 tys. km nadal leciutko chodzi, czekam i czekam żeby wróciło do Subarowej "normy" to mi żona przestanie furę zabierać...

 

no to jeszcze z 50 tyś bez auta.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. Po wciśnięciu sprzęgła pedał "pozostaje w podłodze". N.t. moment użyłem sznurówki żeby jakoś dojechać. Czy "niepowracający" pedał sprzęgła musi oznaczać zużycie sprzęgła? Czy też może być objawem zużycia linki, wysprzęglika lub czegoś jeszcze? Co jeszcze może powodować takie objawy?

 

edit:

 

"Pacjent" to SF 2.0 n/a mt 125 KM (polift).

Edytowane przez Panther
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. Po wciśnięciu sprzęgła pedał "pozostaje w podłodze". N.t. moment użyłem sznurówki żeby jakoś dojechać. Czy "niepowracający" pedał sprzęgła musi oznaczać zużycie sprzęgła? Czy też może być objawem zużycia linki, wysprzęglika lub czegoś jeszcze? Co jeszcze może powodować takie objawy?

 

edit:

 

"Pacjent" to SF 2.0 n/a mt 125 KM (polift).

Takie objawy może spowodować łożysko wyciskowe sprzęgła w środku sprężyny docisku (po wyłamaniu "listków").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po wciśnięciu sprzęgła pedał "pozostaje w podłodze". N.t. moment użyłem sznurówki żeby jakoś dojechać. Czy "niepowracający" pedał sprzęgła musi oznaczać zużycie sprzęgła? Czy też może być objawem zużycia linki, wysprzęglika lub czegoś jeszcze? Co jeszcze może powodować takie objawy?

Jeśli sprzęgło działa w miarę poprawnie przy takiej przypadłości,to do kontroli wysprzęglik,przewód zasilający łączący pompę sprzęgła z wysprzęglikiem,pompa sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. Po wciśnięciu sprzęgła pedał "pozostaje w podłodze". N.t. moment użyłem sznurówki żeby jakoś dojechać. Czy "niepowracający" pedał sprzęgła musi oznaczać zużycie sprzęgła? Czy też może być objawem zużycia linki, wysprzęglika lub czegoś jeszcze? Co jeszcze może powodować takie objawy?

 

edit:

 

"Pacjent" to SF 2.0 n/a mt 125 KM (polift).

 

 

U mnie w s-turbo to był objaw zużytego wysprzęglika. Objaw występował tylko gdy auto było nagrzane, np. latem podczas jazdy w korku - trzeba było cofać pedał nogą. Po wymianie na używkę, jeździłem bez problemu 4 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.K. dzięki za wskazówki. Dam znać co i jak.

 

Ile kosztuje wymiana sprzęgła (czesci + robocizna) w Forku SG 125km Mt ?
Czesci OEM czy zamienniki ?

 

Wymiana - zależy u kogo. Ja znalazłem za 400pln Można troszkę taniej, można samemu ;) można także troszkę drożej. Co do części dobrze porozmawiać z mechanikiem lub osobą, która ma zniżki w hurtowniach i zgodzi się zamówić sprzęgło z rabatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...