dedecjusz Posted July 25, 2015 Share Posted July 25, 2015 (edited) W korkach naprawdę daje popalić. Jest na to jakiś sposób? Edited July 25, 2015 by dedecjusz Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted July 25, 2015 Share Posted July 25, 2015 a w jakim forku masz taki problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruś Posted July 25, 2015 Share Posted July 25, 2015 W korkach na prawdę daje popalić. Jest na to jakiś sposób?Nie ma. Wkrótce lewą łydkę będziesz miał jak Papay przedramię. Nawet kotwica Ci się sama wytatuuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
dedecjusz Posted July 25, 2015 Author Share Posted July 25, 2015 (edited) 2.5 xt 2004, zmiana sprzegla? no musi byc jakis sposob, przeciez jazda tym samochodem to koszmar. żona nim nie pojedzie. Edited July 25, 2015 by dedecjusz Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzej007 Posted July 25, 2015 Share Posted July 25, 2015 jeśli masz seryjne sprzęgło to znaczy że będzie do wymiany niedługo docisk zabity syfem z tarczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Liwoch Posted July 26, 2015 Share Posted July 26, 2015 Sprzęgło do wymiany. Klasyczny objaw. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaWeL1913 Posted July 26, 2015 Share Posted July 26, 2015 Miałem tak w 2.5xt 04, pomogła wymiana sprzęgła. Teraz działa płynnie i lekko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dedecjusz Posted July 26, 2015 Author Share Posted July 26, 2015 a jakis zakiennik? regeneracja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted July 26, 2015 Share Posted July 26, 2015 a jakis zakiennik? regeneracja?Co fo sprzęgła to tylko oryginał u nowe. Koszt w wolnym ssaku do 1550zl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dedecjusz Posted July 26, 2015 Author Share Posted July 26, 2015 exedy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted July 26, 2015 Share Posted July 26, 2015 @@dedecjusz, kup OEM. Z Exedy czasem są problemy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dedecjusz Posted July 26, 2015 Author Share Posted July 26, 2015 a sam docisk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted July 26, 2015 Share Posted July 26, 2015 @@dedecjusz, jak chcesz płacić dwa razy za tą samą robotę to możesz i wymienić sam docisk, o ile tarcza jeszcze się do czegoś nadaje Pytanie tylko po co ? Lepiej zrobić komplet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Liwoch Posted July 26, 2015 Share Posted July 26, 2015 Użytkownik Elmo ma rację,przemyśl temat,zrób raz,a dobrze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dedecjusz Posted July 26, 2015 Author Share Posted July 26, 2015 Dzięki za radę! Link to comment Share on other sites More sharing options...
harek Posted July 27, 2015 Share Posted July 27, 2015 Padnie albo i nie, w moim forku z twardym sprzegłem jeżdżę już piąty rok. Serwis mówi ze TTTM. Planuję wymianę sprzęgła na jesieni nie z powodu jego "twardości" lecz "starości" (będzie miało już 9 lat!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Skywalker Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Czołem. Z tego co mi wiadomo (jak jest inaczej to proszę o sprostowanie), ciężkie sprzęgło niekoniecznie oznacza jego bliskie zużycie. Problem tkwi w tulei łożyska wyciskowego, która jest aluminiowa. Przesuwające się po niej łożysko stopniowo się "zaciera", powstaje drobny pył, całość zaczyna chodzić na sucho i pedał staje się bardzo męczący. Problem likwiduje oczyszczenie i przesmarowanie całości (oczywiście do następnego zatarcia...). Aby to zrobić, trzeba zrzucić skrzynię. Zatem, TTTM Zdrówka! Luke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Ja mam twarde wiele lat, sprzęgło oryginał 9 lat. Ale bez przesady, nie jest twarde tak, że siłownia. Oczywiście, po przesiadce z innego samochodu, czuć różnicę. Ale nigdy nad tym nie ubolewałem. Trochę ćwiczeń nikomu nie zaszkodziło :-) Druga noga nadrabia trzymaniem gazu i hamulcem, więc łydki jednakowo wyćwiczone :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dedecjusz Posted November 12, 2015 Author Share Posted November 12, 2015 Lewa noga nieproporcjonalnie umięśniona od prawej. Korek to koszmar. Czy każdy Forek tak ma? Co z tym zrobić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 Co z tym zrobić? Wymienić sprzęgło Link to comment Share on other sites More sharing options...
dedecjusz Posted November 12, 2015 Author Share Posted November 12, 2015 na OEM? sugerujesz, że jest z nim źle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 na OEM? Tak, te się sprawdzają. sugerujesz, że jest z nim źle Ciężko chodzi bo się już zużyło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dedecjusz Posted November 12, 2015 Author Share Posted November 12, 2015 Całe sprzęgło czy tylko jakiś element powoduje takie objawy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 Głównie docisk sprzęgła, ale nie ma sensu wymieniać tylko tego elementu, no chyba że chcesz płacić 2x tą samą pracę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Skywalker Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 Czołem, Czy ktoś z Was mógłby wyjaśnić "mechanizm" zużywania się sprzęgła i jego wpływ na siły na pedale? Jak rozumiem, typowo eksploatacyjne zużycie skutkuje zmniejszaniem się grubości tarczy (okładzin). To pociąga za sobą poślizg aż do całkowitego zużycia. Zdarza się, że pada łożysko wyciskowe, zdarza się mechaniczne (zmęczeniowe) zużycie sprężyny słonecznej docisku. Zwykle pękają listki owej sprężyny - skutek: MNIEJSZA siła docisku, poślizg itd. Ale w jaki sposób zużycie docisku ma powodować twardnienie pedału? Z tego, co mi wiadomo, przyczyną nadmiernych sił jest zacieranie się aluminiowej tulei po której przesuwa się łożysko wyciskowe. Aluminium to nieszczególny materiał do tego elementu. Pamiętam podobne objawy w PF125P... Ja wiem, że to dalekie od siebie konstrukcje, ale akurat ten element był również aluminiowy. Tyle, że w PF wystarczyło "psiknąć" przez otwór na łapę w dzwonie WD40 i na miesiąc był spokój, a tu trzeba zrzucać skrzynię. Any comments? Zdrówka! Luke 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now