dedecjusz Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 (edytowane) W korkach naprawdę daje popalić. Jest na to jakiś sposób? Edytowane 25 Lipca 2015 przez dedecjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 a w jakim forku masz taki problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 W korkach na prawdę daje popalić. Jest na to jakiś sposób?Nie ma. Wkrótce lewą łydkę będziesz miał jak Papay przedramię. Nawet kotwica Ci się sama wytatuuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedecjusz Opublikowano 25 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 (edytowane) 2.5 xt 2004, zmiana sprzegla? no musi byc jakis sposob, przeciez jazda tym samochodem to koszmar. żona nim nie pojedzie. Edytowane 25 Lipca 2015 przez dedecjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzej007 Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 jeśli masz seryjne sprzęgło to znaczy że będzie do wymiany niedługo docisk zabity syfem z tarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Sprzęgło do wymiany. Klasyczny objaw. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PaWeL1913 Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Miałem tak w 2.5xt 04, pomogła wymiana sprzęgła. Teraz działa płynnie i lekko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedecjusz Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 a jakis zakiennik? regeneracja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 a jakis zakiennik? regeneracja?Co fo sprzęgła to tylko oryginał u nowe. Koszt w wolnym ssaku do 1550zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedecjusz Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 exedy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 @@dedecjusz, kup OEM. Z Exedy czasem są problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedecjusz Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 a sam docisk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 @@dedecjusz, jak chcesz płacić dwa razy za tą samą robotę to możesz i wymienić sam docisk, o ile tarcza jeszcze się do czegoś nadaje Pytanie tylko po co ? Lepiej zrobić komplet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Użytkownik Elmo ma rację,przemyśl temat,zrób raz,a dobrze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedecjusz Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Dzięki za radę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harek Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Padnie albo i nie, w moim forku z twardym sprzegłem jeżdżę już piąty rok. Serwis mówi ze TTTM. Planuję wymianę sprzęgła na jesieni nie z powodu jego "twardości" lecz "starości" (będzie miało już 9 lat!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Czołem. Z tego co mi wiadomo (jak jest inaczej to proszę o sprostowanie), ciężkie sprzęgło niekoniecznie oznacza jego bliskie zużycie. Problem tkwi w tulei łożyska wyciskowego, która jest aluminiowa. Przesuwające się po niej łożysko stopniowo się "zaciera", powstaje drobny pył, całość zaczyna chodzić na sucho i pedał staje się bardzo męczący. Problem likwiduje oczyszczenie i przesmarowanie całości (oczywiście do następnego zatarcia...). Aby to zrobić, trzeba zrzucić skrzynię. Zatem, TTTM Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Ja mam twarde wiele lat, sprzęgło oryginał 9 lat. Ale bez przesady, nie jest twarde tak, że siłownia. Oczywiście, po przesiadce z innego samochodu, czuć różnicę. Ale nigdy nad tym nie ubolewałem. Trochę ćwiczeń nikomu nie zaszkodziło :-) Druga noga nadrabia trzymaniem gazu i hamulcem, więc łydki jednakowo wyćwiczone :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedecjusz Opublikowano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Lewa noga nieproporcjonalnie umięśniona od prawej. Korek to koszmar. Czy każdy Forek tak ma? Co z tym zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Co z tym zrobić? Wymienić sprzęgło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedecjusz Opublikowano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 na OEM? sugerujesz, że jest z nim źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 na OEM? Tak, te się sprawdzają. sugerujesz, że jest z nim źle Ciężko chodzi bo się już zużyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedecjusz Opublikowano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Całe sprzęgło czy tylko jakiś element powoduje takie objawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Głównie docisk sprzęgła, ale nie ma sensu wymieniać tylko tego elementu, no chyba że chcesz płacić 2x tą samą pracę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Czołem, Czy ktoś z Was mógłby wyjaśnić "mechanizm" zużywania się sprzęgła i jego wpływ na siły na pedale? Jak rozumiem, typowo eksploatacyjne zużycie skutkuje zmniejszaniem się grubości tarczy (okładzin). To pociąga za sobą poślizg aż do całkowitego zużycia. Zdarza się, że pada łożysko wyciskowe, zdarza się mechaniczne (zmęczeniowe) zużycie sprężyny słonecznej docisku. Zwykle pękają listki owej sprężyny - skutek: MNIEJSZA siła docisku, poślizg itd. Ale w jaki sposób zużycie docisku ma powodować twardnienie pedału? Z tego, co mi wiadomo, przyczyną nadmiernych sił jest zacieranie się aluminiowej tulei po której przesuwa się łożysko wyciskowe. Aluminium to nieszczególny materiał do tego elementu. Pamiętam podobne objawy w PF125P... Ja wiem, że to dalekie od siebie konstrukcje, ale akurat ten element był również aluminiowy. Tyle, że w PF wystarczyło "psiknąć" przez otwór na łapę w dzwonie WD40 i na miesiąc był spokój, a tu trzeba zrzucać skrzynię. Any comments? Zdrówka! Luke 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się