Skocz do zawartości

Blokujące się hamulce z przodu (losowo lewa prawa)


Greg Wiącek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam taki problem ze swoim Subarakiem, że blokują się hamulce z przodu (losowo lewa prawa), po kilkunastu/kilkudziesięciu naciśnięciach pedału hamulca w trasie/ korku. Jak zaciśnie tarcze to tak mocno że auta z miejsca nie da się ruszyć. Odpuści dopiero po ok 1,5h i można jechać dalej, ewentualnie trzeba odkręcić którykolwiek przewód hamulcowy bądź odpowietrznik i jak ciśnienie zejdzie to odpuści.

Wymieniłem już elastyczne przewody hamulcowe, przesmarowane wszystkie zaciski, w lewym kole wymienione gumki tłoczka i wymieniony płyn hamulcowy a problem jest dalej.

W jednym z ASO powiedzieli ze to na 90% pompa ABS. Moim zdaniem się mylą bo kontrolka się zapala tylko przy zapłonie i gaśnie (czyli standardowo).

Może ktoś z was przerabiał już taki przypadek i wie gdzie tkwi problem?

 

Z góry dzięki wszystkim chętnym za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie dlaczego nie informuje mnie o tej usterce kontrolka ABS?? Samochód kupiłem pół roku temu z Niemiec i wymieniłem płyn pierwszy raz jak pojawiła się usterka. Myślę że Niemiec serwisując w ASO wymieniał płyny regularnie.

 

Dodatkową informacją która mnie odpycha od wymiany tej pompy jest ten przypadek:

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=8276
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odstawiłem samochód do warsztatu:

http://subaruservice.pl/polec_znajomemu/

i odebrałem już sprawny ;)

 

Problem nie leżał w żadnej pompie, przewodach ani płynie. Zaś w Hill-Holderze który nie odbijał, dlatego też usterka występował np. w korku bo właśnie tam najczęściej używa się sprzęgła i hamulca czyli elementów które załączają Hill-Holder. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie napisałeś ,że masz HH. To by naprowadziło na trop :)

 

 

Zwiekszanie luzu nie jest rozwiazaniem problemu bo zmniejszysz skok roboczy pedalu,

jest  rozwiązaniem problemu pod warunkiem ,że w tym leży problem-po to jest regulacja.  I w żaden sposób nie zmieni skoku roboczego (bo on zależy tylko od parametrów pompy ,i tego co za nią-przewodów, zacisków...) . Zmieni skok jałowy pedału.

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jest  rozwiązaniem problemu pod warunkiem ,że w tym leży problem-po to jest regulacja.  I w żaden sposób nie zmieni skoku roboczego (bo on zależy tylko od parametrów pompy ,i tego co za nią-przewodów, zacisków...) . Zmieni skok jałowy pedału.
 

Zdaje się od dzieciaka przy autach a nie słyszałem żeby w jakimkolwiek aucie trzeba było zmieniać fabrycznie ustawiony luz pedału hamulca.

Nie zmieni skoku roboczego? A wyjaśnij mi jakim cudem. Większy skok jałowy pedału = pedał niżej zanim zacznie sie skok roboczy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...