m_ch_84 Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Witam forumowiczów Jestem tu nowy. Pomóżcie. Od jakiegoś czasu słychać było trzaski przy maksymalnym skręcie kierownicy. W ASO stwierdzono problem z mechanizmem różnicowym. Jeździć mi nie zabronili. Dzisiaj skręcając usłyszałem potężny huk. Z przodu na podwoziu przy kole można zobaczyć wyciek mazistej substancji. Jaka może być przyczyna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 przegub walił i się w końcu urwał. czemu nie wymieniłeś jak stukało? przeguby majątku nie kosztują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_ch_84 Posted November 10, 2015 Author Share Posted November 10, 2015 3 tygodnie temu ASO w Poznaniu sprawdziło co stuka na moją prośbę przy okazji przeglądu po 210tys. Nic o przegubie nie mówili. Mówili o mechanizmie różnicowym. 3 tygodnie temu ASO w Poznaniu sprawdziło co stuka na moją prośbę przy okazji przeglądu po 210tys. Nic o przegubie nie mówili. Mówili o mechanizmie różnicowym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Z przodu na podwoziu przy kole można zobaczyć wyciek mazistej substancji. Jaka może być przyczyna? To nie jest miejsce montowania mechanizmu różnicowego a właśnie przegubów napędowych,one smarowane są smarem stałym,przegub w osłonie gumowej,gdy ulegnie uszkodzeniu może rozerwać ową osłonę i smar wycieka. Co do ASO,to mogło się pomylić lub wcale nie sprawdzać tego konkretnego przypadku a oprzeć diagnozę tylko na podstawie zgłoszonych objawów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_ch_84 Posted November 11, 2015 Author Share Posted November 11, 2015 Witam ponownie. Podniosłem dziś Forestera i zrobiłem zdjęcia niepokojącego miejsca. Proszę o potwierdzenie czy to przegub. Jakie konsekwencje może mieć przejechanie kilkuset metrów w takim stanie? Nie jestem ekspertem w dziedzinie motoryzacji https://www.dropbox.com/s/b586j8dizs5aapp/DSC_0963.JPG?dl=0 https://www.dropbox.com/s/n2he73rfculj619/DSC_0965.JPG?dl=0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 malutkie fragmenty na foto, ale jest to chyba tuleja wahacza.( chyba ze leje się gdzieś z góry) . Podjedź do jakiegoś warsztatu - chyba bez problemu powiedzą , co to . Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 (edited) Na foto widać tylna tuleję przedniego wahacza, nie ma związku z napędem, choć możliwe że coś kapie akurat na nią z góry. Możliwe też że to sama tuleja puściła - 'podobno' (bazuję tu tylko na tym co mi w warsztacie kiedyś powiedziano) ta tuleja w Forku jak się już poddaje w wyniku zmęczenia materiału to wylewa. Nigdy mi się to nie przytrafiło jeszcze, ale tak mi się od razu skojarzyło z tym co na zdjęciu widać... Edited November 11, 2015 by marhof Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_ch_84 Posted November 11, 2015 Author Share Posted November 11, 2015 Przy skręcaniu potrafi zdrowo huknąć. Dźwięk się pojawia przy ciaśniejszym skręcie. Dźwięk jest taki jakby pół podwozia odpadło. Czy nie zaszkodzę forkowi jadąc do warsztatu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_ch_84 Posted November 16, 2015 Author Share Posted November 16, 2015 Witam ponownie. Auto jest aktualnie na podnośniku w warsztacie. Pierwsza diagnoza to uszkodzona półoś.Czekam na informację czy coś poza tym. Jednak mechanizm różnicowy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Jednak mechanizm różnicowy... A coś więcej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_ch_84 Posted November 17, 2015 Author Share Posted November 17, 2015 Dzisiaj auto jedzie na lawecie do ASO. Jak będę miał dokładną ekspertyzę poinformuję forumowiczów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now