beemowiec Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Zastanawiam się nad kupnem nowego auta dla swojej mamy.Oczywiście pod lupe biore subaraki.W związku z tym,że mieszkamy w górach,droga średnia,zimą napęd używany w 100% to poszukuje coś wyższego.Mama należy do kierowców statecznych,prędkość jaką osiąga pędząc do pracy 2pasem oscyluje w granicach 110-120 km/h,tak to miasto i tyle.Wielkościowo auto pasowałoby jej w 100%.Czy ktoś jest w posiadaniu XV z sillnikiem 1.6?Na papierze osiągi wyglądają marnie,ciekawi mnie jak jest w praktyce i przede wszystkim jak kształtuje się spalanie w tym aucie.Wszelkie inne kwestie dotyczące w szczególności wad mile widziane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Na papierze osiągi wyglądają marnie W rzeczywistości gorzej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoph Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 (edited) Jeździłem tym modelem dwukrotnie - a to dlatego, że dostałem ten samochód na kilka dni jako auto zastępcze. W porównaniu do 2.0D to nie jedzie, w porównaniu do Fiata Sedici 1.6i 4x4 - jedzie prawie tak samo, ale za to o wiele lepiej brzmi. Jeśli osiągi nie mają żadnego znaczenia, to dla mamy to auto będzie wystarczające, ale aby pojechać dynamiczniej, to trzeba pokręcić silnik po obrotach, co podnosi spalanie. Oczywiście trzyma się drogi i zakrętów, jak każde inne XV i pod tym względem jest dobrze.Otrzymałem świeżo zarejestrowany pojazd demonstracyjny. Przy bardzo spokojnej i delikatnej jeździe autostradą - 110-120km/h na odcinku ponad 110km uzyskałem średnie spalanie 7,6l /100km. Na autostradę nie polecam, bo jest w nim głośno i poza tym brakuje szóstego biegu, ale to warto podkreślić, że XV 1.6i MT ma reduktor, więc może się to w górach przydać.Osobiście bym tego modelu nie kupił, ponieważ jest dla mnie za słaby, wolałbym 2.0i lub 2.0D, a jedynie, co mnie zaskoczyło, że 1.6i ma bardzo przyjemny w odbiorze głos silnika, byłem pod wrażeniem i nawet nagrałem po przyjeździe filmik w garażu: Edited November 10, 2015 by Christoph 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 (edited) Wszystkie silniki serii FB brzmią bardzo dobrze jak na boksera przystało. Na twoim miejscu szukałbym 2.0i. Jak sie go nie kreci spala bardzo przyzwoite ilosci paliwa. Wracajac z trasy nie autostrady gdzie jade z predkoscia 80-120km/h srednie spalenie waha sie miedzy 6,5-7,5 (w zaleznosci od ilosci wyprzedzanych aut ) , na autostradzie przy 140km/h spala okolo 10l +/- 1l ( zalezy od nachylenia terenu ilosci hamowan i przyspieszen itp ) Z wyprzedzaniem aut jadacych 80-110km/h nie ma zadnego problemu, rozpedza sie do 200km/h i osiagi ma lepsze niż na papierze tzn do 100km/h i v maxa ( filmiki sa na youtube po wpisanie xv acceleration itp). byc moze 1,6 bedzie wystarczajace dla twojej mamy ale majac alternatywe w postaci 2.0i bym sie nie zastanawial aha w miescie pali 10l-11l Edited November 10, 2015 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
polak900 Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Potwierdzam kolegę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beemowiec Posted November 10, 2015 Author Share Posted November 10, 2015 Dzieki za info,w gre wchodzi silnik 1.6 bo mam możliwość dorwać takiego w bardzo fajnych pieniądzach,a pewna sztuka.Trochę lipa z tym spalaniem.Wiadomo,że 4x4 i auto wyższe ale mimo wszystko myślałem,że silnik trochę mniej żłopie...Osiągi są sprawą naprawde drugorzędną w tym wypadku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 (edited) Trochę lipa z tym spalaniem.Wiadomo,że 4x4 i auto wyższe ale mimo wszystko myślałem,że silnik trochę mniej żłopie taki urok wysokich aut z AWD ale tragedii nie ma ( w dodatku XV jest ciężki jak na pojemnosc 1,6) . Jezeli spalanie jest priorytetem to szukałbym SBD. Przez swoja złą sławe mozna wyrwac w dobrym $$ Edited November 10, 2015 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andremil Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 @@beemowiec, spalaniem się nie przejmuj - w naszym aucie średnie od początku użytkowania wynosi 9,4 l (większość jazda po mieście). Dużym plusem (szczególnie dla kobiety) jest reduktor - moja żona nauczyła się go stosować i nie ma żadnych obiekcji (szczególnie po feriach spędzonych w górach). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfik Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Trzeba lepiej zdefiniować "mamę". Moja mama była by zadowolona z 1,2 , a mama mojego dziecka tylko z 2.0dit. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki266 Posted November 21, 2015 Share Posted November 21, 2015 Ja miałem przez trzy lata takiego z tą jednostką. Przez pierwszy rok nawet jeździło w dłuższe podróże po Europie, a później traktowane jako autko miejskie. Czy jeździ? Jak się przesiadasz często z innych samochodów to będzie niedosyt i to duży, jeśli natomiast jeździsz tylko nim to nie ma problemu. Szybko zaakceptujesz to co ma i będziesz się cieszyć jazdą...szczególnie zimą. Co do spalania, to nie odbiega bardziej od innych aut tych gabarytów. Wiadomo, że jak chcesz go żyłować na autostradzie to swoje pociągnie, bo pracuje na bardzo wysokich obrotach, a szóstki w skrzyni brak. Ale trzeba powiedzieć jasno, że to nie jest auto na autostrady. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FanSub Posted November 21, 2015 Share Posted November 21, 2015 (edited) Tak na marginesie, to zawsze zdumiewa mnie uznawanie aut ca 4,5 metrowych miejskimi. A jak masz możliwość odbycia jazdy autem, którym się interesujesz, to zrób ze 100 km i sam ocenisz, czy spełnia oczekiwania (tym bardziej, że cenę uważasz za atrakcyjną). Edited November 21, 2015 by FanSub Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 Samochód miejski to nie tylko samochód typu Smart, ale samochód którym bez problemu wiedziesz na każdy krawężnik, czy też twoje pole widzenia jest o niebo większe niż w przytoczonym Smarcie. Silnik 1,6 do takich zastosowań (miasto) je wystarczającym. Dodać należy, że w manualu jest reduktor, który znacząco poprawia dynamikę samochodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FanSub Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 Widać - parafrazując klasyka - krawężnik kształtuje świadomość... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Skiba Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 To mój pierwszy post, więc witam wszystkich serdecznie:) Rozważam zakup Subaru XV 2016MY z silnikiem 1.6. Niestety, w żadnym salonie w Warszawie i okolicach nie mają samochodu z tym silnikiem. Stąd pytanie do właścicieli - jakie są obroty przy prędkości 130 km/h, oczywiście na 5-tym biegu? Czy silnik jest wtedy bardzo słyszalny? Jak wygląda spalanie przy tej prędkości? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 (edited) To mój pierwszy post, więc witam wszystkich serdecznie:) czesc! Rozważam zakup Subaru XV 2016MY z silnikiem 1.6tak z ciekawosci zapytam czemu nie 2.0? 1,6 Demonem predkosci nie jest, mało nie pali, do wyprzedzania nadaje się srednio, nie ma 6 biegu ktory w takim aucie jest niezbedny na trase ( a widze ze pytasz sie o obroty przy 130km/h wiec zapewne w trasy nim bedziesz smigal) , ciężko Ci będzie w przyszłości go sprzedac bo jak sam widzisz amotorow na to auto z tym motorem za duzo nie ma. Mając alternatywe w postaci 2.0i nie widze sensu kupowania 1,6. No chyba ze bardzo porzebny Ci jest reduktor ktory zreszta w 1,6 jakos mocno nie skraca przelożeń... Podjedz do salonu i przejedz sie 2.0i i 1,6 Edited May 8, 2016 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Skiba Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Mysle o 1.6, bo roznica w cenie w porownaniu z 2.0 jest dosyc znaczna, a ponadto reduktor moze sie przydac, co by nie palic sprzegla. Poza tym wersja Active ma wszystko czego potrzebuje (no, moze poza tempomatem, ale przezyje) i nie za bardzo pasuja mi pewne zmiany w wygladzie po liftingu, ktore sa w wersji Comfort wzwyz. Moje pytanie wynikalo z tego, ze sporadycznie (max. raz w miesiacu) uzywalbym go na autostradzie. I o ile podobno poprawili wyciszenie karoserii, to silnik i skrzynia sa te same i jak tu jest glosno, to tego sie nie przeskoczy.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Widać - parafrazując klasyka - krawężnik kształtuje świadomość...Takim XV można parkować na chodnikach lecz tribeca już nie mandat od straży miejskiej Wysłane z mojego Honor 7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 jak odbieralem swojego xv w 2013 roku to sprzedawca mowil ze wszystkie 1.6 zeszly 'na pniu' mowil tez ze nie ma dramatycznej roznicy pomiedzy 1.6 a 2.0 spotkalem 1.6 na poligonie drawsko (ja holowalem tam quada na zawody) i widzialem ze dawal spokojnie rade Wytaptane Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 mowil tez ze nie ma dramatycznej roznicy pomiedzy 1.6 a 2.0 pytanie co to jest "dramatyczna różnica" fakt ma reduktor jeśli komuś takowy jest niezbędny/potrzebny w trasie "nie jedzie" ale przemieszczać się nim można wersja Acive ma piękne, czarne plastikowe klamki wewnętrzne na które "poluję" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Skiba Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 A to ciekawe, bo jak zapytalem sie, czy maja 1.6 do jazdy testowej, to powiedziano mi, ze takie wersje w ogole nie schodza, wiec mozliwe jest tylko indywidualne zamowienie. Fakt, wersja Active wyglada na ubozsza, ale mi osobiscie nie odpowiadaja te dodatki w postaci chromowanej listwy pod oknem, ktora nagle sie urywa przed slupkiem C (zreszta podobnie jak w Levorgu), dodatkowy spojler z tylu i dwa rozne wyswietlacze pod daszkiem, a kazdy z inna grafika. Ale to kwestia indywidualna, wiec kazdy moze miec inne zdanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 jak odbieralem swojego xv w 2013 roku to sprzedawca mowil ze wszystkie 1.6 zeszly 'na pniu' mowil tez ze nie ma dramatycznej roznicy pomiedzy 1.6 a 2.0 mi natomiast mowiono ze 1,6 to tak raczej do "delikatnej" jazdy po miescie sie nadaje a 2.0i to taki "zloty srodek" A salon chyba ten sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 pytanie co to jest "dramatyczna różnica" Diabli wiedzą. Uczciwie przyznaję, sam 1.6 nie jeździłem, widziałem tylko w akcji na poligonie. wersja Acive ma piękne, czarne plastikowe klamki wewnętrzne Nie kojarzę, miałem comforta z takimi chromowanymi (może pseudochromowanymi). A salon chyba ten sam Nie. Forek i XV z Wawy, OBK-a kupiłem we Wro Link to comment Share on other sites More sharing options...
FanSub Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Peteres, i w 2.0 benzynowym nie ma problemu z paleniem sprzęgła. Chyba, że ktoś się o to bardzo postara... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Nie. Forek i XV z Wawy, OBK-a kupiłem we Wro Ja XV kupowałem we Wro Peteres, i w 2.0 benzynowym nie ma problemu z paleniem sprzęgła. Chyba, że ktoś się o to bardzo postara...w normalnym uzytkowniu nie ma szans na spalenie sprzegla w 2.0i. Natomiast podczas ruszania na bardzo stromej gorce potrafi "zasmierdziec". Ale jest to ekstremum bo xv offroadowym autem nie jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekka Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Peteres, i w 2.0 benzynowym nie ma problemu z paleniem sprzęgła. Chyba, że ktoś się o to bardzo postara... Zależy gdzie się jeździ. Na asfalcie faktycznie nie ma problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now