kecajek Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Mam takie pytanko w zasadzie pewnie głównie do osób, które mają wskaźnik ciśnienia oleju, ale nie koniecznie: Czy w miarę jak się jeździ na danym oleju, to czy ciśnienie pokazywne przez czujnik (oczywiście po nagrzaniu oleju) jest stałe czy może np powoli, ale systematycznie z biegiem setek czy tysięcy km spada, co mogłoby wynikać z tego, że olej już się zużył i nie jest tak lepki jak nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doman Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) Z moich obserwacji wynika że wraz wzrostem km spada ciśnienie oleju - po 3000km spadło o ok 0,5 - 1 bar Edytowane 9 Listopada 2015 przez doman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdogwwl Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 U mnie jest tak. Zimny po odpaleniu 6,5 Bara. Cieplna wolnych 2,2bara:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wade Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Każdy olej po nagrzaniu i z biegiem czasu ( zużycie) staje się rzadszy więc możliwe że i ciśnienie oleju może od tego spadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shadowaty Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 a ktoś miał press oil poniżej 2 na postoju? Znaczy na luzie, stoimy np pod domem po przejażdżce. Spadnięciem do 1.4 się przejmować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Spadnięciem do 1.4 się przejmować? Nie ma powodu do zmartwień i przejmowania się. Gdy zacznie spadać poniżej 0.6 bara wtedy są powody do obaw,fabryczne czujniki sygnalizują spadek ciśnienia poniżej 0,4 bara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kecajek Opublikowano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Z moich obserwacji wynika że wraz wzrostem km spada ciśnienie oleju - po 3000km spadło o ok 0,5 - 1 bar A o jakim oleju mówimy? I jaki masz styl jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Tak informacyjnie może (mnie to zdziwiło w każdym bądź razie). Ostatnio przeglądałem serwisówkę do mojego legasia (kombi 2001) i stoi tam, że prawidłowe ciśnienie (dot. 2.0 i 2.5 SOHC) dla typowego oleju (czyli 10W40) w temperaturze 80stC to 0,8 bara przy 800rpm i 2,9 bara przy 5000rpm. A wracając do pytania, to z moich obserwacji wynika, że świeży olej ma wyższą lepkość niż przepracowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doman Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Z moich obserwacji wynika że wraz wzrostem km spada ciśnienie oleju - po 3000km spadło o ok 0,5 - 1 bar A o jakim oleju mówimy? I jaki masz styl jazdy? Motul X-cess 5W40. Jeżdżę na razie delikatnie bo docieram po remoncie kapitalnym Jak jest rozgrzany to przy normalnej jeździe utrzymuje się w granicach 5-6 bar, na postoju nie spada poniżej 1,8bar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kecajek Opublikowano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Dzięki az informacje Właściwie to spodziewałem się tego, że będą zmiany, nie sądziłem, że już po ~3kkm będzie taka zmiana, tym bardziej, że Motul jest olejem lepszym niż np Mobil1 (przynajmniej tam mi się zdaje) i dodam, że nie chcę tu rozpoczynać kolejnego wątku olejowego. Być może-na Mobilu spadek ciśnienia byłby jeszcze większy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 ciśnienie też spada wraz z ubytkiem oleju 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Może być tak ,że szybciej spadają parametry wyczynowego oleju , i trzeba go częściej wymieniać . Jak opony: dobrze trzyma to szybciej się zużywa. Coś za coś -więc zależy co znaczy "lepszy " i dla kogo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kecajek Opublikowano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Może być tak ,że szybciej spadają parametry wyczynowego oleju , i trzeba go częściej wymieniać . Jak opony: dobrze trzyma to szybciej się zużywa. Coś za coś -więc zależy co znaczy "lepszy " i dla kogo. Może tak a może nie-coś mi się obiło o uszy, że wiele gatunków olejów jakie są na rynku pochodzi z recyclingu a tylko część jest "z pierwszego tłoczenia". Ale czy to będzie oznaczało, że trwalsze? Spodziewałbym się tego, ale może mylnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się