kecajek Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 Mam takie pytanko w zasadzie pewnie głównie do osób, które mają wskaźnik ciśnienia oleju, ale nie koniecznie: Czy w miarę jak się jeździ na danym oleju, to czy ciśnienie pokazywne przez czujnik (oczywiście po nagrzaniu oleju) jest stałe czy może np powoli, ale systematycznie z biegiem setek czy tysięcy km spada, co mogłoby wynikać z tego, że olej już się zużył i nie jest tak lepki jak nowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
doman Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 (edited) Z moich obserwacji wynika że wraz wzrostem km spada ciśnienie oleju - po 3000km spadło o ok 0,5 - 1 bar Edited November 9, 2015 by doman Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackdogwwl Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 U mnie jest tak. Zimny po odpaleniu 6,5 Bara. Cieplna wolnych 2,2bara:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wade Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 Każdy olej po nagrzaniu i z biegiem czasu ( zużycie) staje się rzadszy więc możliwe że i ciśnienie oleju może od tego spadać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadowaty Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 a ktoś miał press oil poniżej 2 na postoju? Znaczy na luzie, stoimy np pod domem po przejażdżce. Spadnięciem do 1.4 się przejmować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 Spadnięciem do 1.4 się przejmować? Nie ma powodu do zmartwień i przejmowania się. Gdy zacznie spadać poniżej 0.6 bara wtedy są powody do obaw,fabryczne czujniki sygnalizują spadek ciśnienia poniżej 0,4 bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kecajek Posted November 10, 2015 Author Share Posted November 10, 2015 Z moich obserwacji wynika że wraz wzrostem km spada ciśnienie oleju - po 3000km spadło o ok 0,5 - 1 bar A o jakim oleju mówimy? I jaki masz styl jazdy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Tak informacyjnie może (mnie to zdziwiło w każdym bądź razie). Ostatnio przeglądałem serwisówkę do mojego legasia (kombi 2001) i stoi tam, że prawidłowe ciśnienie (dot. 2.0 i 2.5 SOHC) dla typowego oleju (czyli 10W40) w temperaturze 80stC to 0,8 bara przy 800rpm i 2,9 bara przy 5000rpm. A wracając do pytania, to z moich obserwacji wynika, że świeży olej ma wyższą lepkość niż przepracowany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
doman Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Z moich obserwacji wynika że wraz wzrostem km spada ciśnienie oleju - po 3000km spadło o ok 0,5 - 1 bar A o jakim oleju mówimy? I jaki masz styl jazdy? Motul X-cess 5W40. Jeżdżę na razie delikatnie bo docieram po remoncie kapitalnym Jak jest rozgrzany to przy normalnej jeździe utrzymuje się w granicach 5-6 bar, na postoju nie spada poniżej 1,8bar Link to comment Share on other sites More sharing options...
kecajek Posted November 10, 2015 Author Share Posted November 10, 2015 Dzięki az informacje Właściwie to spodziewałem się tego, że będą zmiany, nie sądziłem, że już po ~3kkm będzie taka zmiana, tym bardziej, że Motul jest olejem lepszym niż np Mobil1 (przynajmniej tam mi się zdaje) i dodam, że nie chcę tu rozpoczynać kolejnego wątku olejowego. Być może-na Mobilu spadek ciśnienia byłby jeszcze większy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 ciśnienie też spada wraz z ubytkiem oleju 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Może być tak ,że szybciej spadają parametry wyczynowego oleju , i trzeba go częściej wymieniać . Jak opony: dobrze trzyma to szybciej się zużywa. Coś za coś -więc zależy co znaczy "lepszy " i dla kogo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kecajek Posted November 12, 2015 Author Share Posted November 12, 2015 Może być tak ,że szybciej spadają parametry wyczynowego oleju , i trzeba go częściej wymieniać . Jak opony: dobrze trzyma to szybciej się zużywa. Coś za coś -więc zależy co znaczy "lepszy " i dla kogo. Może tak a może nie-coś mi się obiło o uszy, że wiele gatunków olejów jakie są na rynku pochodzi z recyclingu a tylko część jest "z pierwszego tłoczenia". Ale czy to będzie oznaczało, że trwalsze? Spodziewałbym się tego, ale może mylnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now