Jump to content

PFR6B vs PFR6G świece zapłonowe


quantum
 Share

Recommended Posts

Osobiście jakiś czas temu zmieniłem świece PFR6B na PFR6G. Różnica w nich jest taka że PFR6B ma odkręcaną górną nakrętkę a PFR6G ma na stałe. Poza tym różnicy w pracy silnika nie odczułem. Lepiej ustawić mniejszy odstęp bo wtedy iskra ma do pokonania krótszą drogę. Mieszanka paliwowo-powietrzna ma swoją oporność i im przerwa jest mniejsza tym cewka może wytworzyć mniejsze napięcie do przeskoku iskry. Tym dłuższa jej żywotność.

Link to comment
Share on other sites

To są dokładnie te same świece różniące sie tylko nakrętką górną. Dla wrx powinno być 0,7 dla sti 0,8. G fabrycznie ustawiona jest na 0,8, B na 0,7. Dla próby zostawiłem 0,8 ale żadnej różnicy nie widziałem więc przestawiłem na 0,7.

Link to comment
Share on other sites

Ustaw przerwę 0,7. Która świeca bez znaczenia. Możliwe że sama budowa układu zapłonowego i cewek w STI wymaga przerwy 0,8. Aż tak głęboko się w to nie zagłębiałem. Jednak dla WRX przerwa na tych świecach ma wynosić 0,7, chociaż 0,8 też jest dopuszczone. A jeśli myślisz że któraś z nich poprawi parametry pracy to na pewno nie. Jedna i druga jest taka sama. Jedno jest pewne, mniejsza przerwa to iskra bardziej pewna.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...