Jump to content
Guest zajacpieter

Modyfikacje wnętrza dołożenie nawigacji lub pomysł na ciekawa modyfikację

Recommended Posts

Za ebayu ramka 65 dolarów plus 15 za wysyłkę. Trzeba tylko przełożyć panel klimatyzacji. W tej u góry panel masz założony dla tego taka wysoka cena. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie zrobione

1 344,94 zł  23%OFF | Dla Subaru Outback Legacy 2004 ~ 2009 samochodów android odtwarzacz multimedialny Radio samochodowe nawigacja GPS duży ekran lustro Link
https://a.aliexpress.com/E1cDMqhvt

Tylko ta cena:facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, szukam takiej ramki jak poniżej.. Ma ktoś może gdzieś skitraną taką i odsprzeda?

Będę zobowiązany..

 

s-l1600.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś tutaj lub w temacie audio jest link do eBaya. Jeśli nieaktywny, to właśnie tam polecam szukać. Ale bardzo pilnuj, czy wersja przed czy poliftowa 

Edited by Danko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich chciałbym podlaczyc te radio do oryginalnego podobno trzeba podlaczyc do aux w oryginalnym ktoś ma może jakieś fotki jak to zrobić tyle jest tych kabli że nie mam pojęcia jak.pacjent subaru legacy 2008

20200401_121439.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czy ktoś używał/używa wynalazków w postaci lusterek z nawigacją/kamerą cofania i rejestratorem? Chętnie zobaczyłbym jak to wygląda w tym wnętrzu (legacy IV) i jak się takie coś sprawdza w użytkowaniu, bo to, że nawigacja w miejscu radia to jak dla mnie nie najlepsze rozwiązanie to już wiem :) 

Edited by kamul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki bajer za 6 dyszek. Dwa porty quick charge i woltomierz. Siedzi to w miejscu zapalniczki, na tych samych kablach.

20200330_102543 (1).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Panowie czy da się włożyć sam moduł klimatyzacji z angielskiego radia do 204REF do do europejskiego 204LEF?

Bo naczytałem się i już zwątpiłem.

Mam padnięte podświetlenie klimy (taki standard w Gackach) i jak bym kupił radio z angola, to można bez problemowo przełożyć elektronikę?

Czy są jakieś problemy?

Edited by Kusy

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, kamul napisał:

Czy ktoś używał/używa wynalazków w postaci lusterek z nawigacją/kamerą cofania i rejestratorem? Chętnie zobaczyłbym jak to wygląda w tym wnętrzu (legacy IV) i jak się takie coś sprawdza w użytkowaniu, bo to, że nawigacja w miejscu radia to jak dla mnie nie najlepsze rozwiązanie to już wiem :) 

 

Ja używam lusterka z rejestratorem i kamerą cofania w ramce tablicy, ale bez nawigacji.

Temat średni. Zdjęć nie mam. Ciężko wyczuć odległość jak się cofa, ale za to można zerknąć czy jakiegoś słupka nie ma.

Rejestrator za to działa ok. Nagrywa przód i tył i aktywuje się też na postoju jak coś w samochód uderzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Kusy napisał:

 

Ja używam lusterka z rejestratorem i kamerą cofania w ramce tablicy, ale bez nawigacji.

Temat średni. Zdjęć nie mam. Ciężko wyczuć odległość jak się cofa, ale za to można zerknąć czy jakiegoś słupka nie ma.

Rejestrator za to działa ok. Nagrywa przód i tył i aktywuje się też na postoju jak coś w samochód uderzy.

Możesz zrobić zdjęcie jak to wyglada? Bo głównie o to mi chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dzisiaj wstawię.

 

Edit:

Trochę prześwietlone, ale widać co nieco.

20200403_173237_HDR.jpg

20200403_173345_HDR.jpg

20200403_122942_HDR.jpg

Edited by Kusy
Wstawiam zdjęcia.
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 101 napraw widziałem taka fajną kamerkę. Tzn zestaw lusterko plus kamera. Ale była o tyle fajna że obraz. Kamery był na całym lusterku i można było paluchem po ekranie sobie to obniżyć, tak aby widzieć np krawędź zderzaka. Szukałem takiej, koszt ok 300 PLN z Chin. I to też nie jestem pewien czy to ta. Ale kamera nawet taka w ramce bardzo ułatwia cofanie, zwłaszcza nocą gdy ma się szyby jeszcze przyciemniane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kusy dzięki wielkie. Wygląda to nawet ciekawie :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

DLA NIELUBIĄCYCH CZYTAĆ: Na końcu jest szybki skrót co po kolei było robione. 

Z racji, że było to tutaj poruszane to się pochwalę, bardzo chciałem wprowadzić do Legacy nieco nowoczesności, ale też funkcjonalności. Wymogi były trzy, nawigacja na Gmaps (lub innej aplikacji) i muzyka (korzystam ze Spotify), oraz kompletna niezależność urządzenia od telefonu (wbudowane LTE/3G). Z racji, że trochę jestem przeciwnikiem kupowania stacji na Androidzie z AliExpress uparłem się na zamontowanie możliwe mocnego, ale też niedrogiego tableta. Padło na polecanego Nexusa 7 w najbardziej "wypasionej" wersji z 2013 roku z 2GB RAM, LTE, ładowaniem indukcyjnym i czystym Androidem, którego niemal ubóstwiam odkąd kupiłem telefon z serii Pixel. 

Z tematem bujałem się od jakiegoś pół roku, aż do ostatniego weekendu, kiedy w końcu udało mi się wykombinować sensowny plan, znaleźć wolny dzień i skompletować wszystkie części i "okablowanie". 

Zaznaczam, to jest mój autorski pomysł, nie poprawiłem znacznie jakości nagłośnienia w Subaru choć Nexus ze swoim oprogramowaniem dźwiękowym wprowadził pewne ulepszenie dla ucha, ale jest to dla mnie funkcjonalne, sprawne, łatwe w montażu i demontażu, oraz co najważniejsze - zrobiłem to sam. Zdjęcia będą na końcu wpisu.

Od początku:

Najpierw zdecydowałem się na zakup emulatora zmieniarki WEFA, STĄD. Sprawdziłem, czy działa i zamontowałem. Uważam, że świetna sprawa i alternatywa dla dołączania AUX za pomocą lutownicy i cyny oraz starego przewodu z "discmana". Nie psuje jakości, łączy się szybko z urządzeniem za pomocą BT, daje 2A z gniazda ładowarki, posiada zestaw głośnomówiący i obsługuje pendrive (w zestawie jest wszystko co potrzeba, przewody, mikrofon, adapter w kształcie pendrive, w którym można umieścić kartę microSD), no i jest na to wszystko jakaś tam gwarancja. Pewnie są też inne urządzenia tego typu na rynku, ale ja zdecydowałem się na to z linku, ponieważ dwóch moich kolegów zamontowało to w swoich Hondach i działa im to bez zająknięcia nawet z iPhonem. 

Następną rzeczą był już tylko zakup ramki pod nawigację do Legacy i samego tableta. I tutaj zonk... Nie przyszło mi nawet do głowy, że ten tablet (ver. 2013) może być zdecydowanie większy niż jego młodsze edycje i kiedy wziąłem do ręki oba przedmioty okazało się, że nie ma szans na umieszczenie go pod ramką bez konkretnej rzeźby :( oraz utraty funkcjonalności nawiewów. Doszedłem zatem do wniosku, że szkoda tę ramkę psuć i trzeba wymodzić coś innego skoro już kupiłem Nexusa. Niedługo pojawi się ta ramka na sprzedaż w dziale Sprzedam. ;) 
I tak dumając, przyszło mi do głowy, że istnieją drukarki 3D i mam kolegę, który ostatnio drukował przyłbice do lokalnego szpitala. Z LINKU od niego wybrałem sobie interesującą mnie ramkę TĘ KONKRETNIE (była też możliwość stworzenia nowej, ale po co skoro są gotowe projekty) i podjąłem próbę zaadaptowania jej w samochodzie. Nie będę opisywał tego ze szczegółami, bo sądzę, że zdjęcia oddają co trzeba, jak ktoś zechce jakieś szczegóły to mogę odpowiedzieć. 
Ogółem, sądzę, że warto było, pracę wykonywałem na spokojnie, tak aby nic nie połamać, nie zepsuć i zrobić tak, aby można to wszystko zdemontować w razie potrzeby bez zostawiania bardzo widocznych śladów. A przede wszystkim, wychodząc z auta zabieram tablet ze sobą aby nie kusić potencjalnych złodziei - toteż koniec końców uważam takie rozwiązanie za nieco lepsze względem montowania tabletu na stałe w ramce nawigacji, choć odbywa się to kosztem wyglądu. 

Wiem, że w linku, który podałem wyżej jest wersja kieszeni z miejscem na ładowarkę indukcyjną, ale ja takiej ładowarki nie posiadam i nie znalazłem nigdzie do kupienia, stąd korzystam bezpośrednio z kabla. 

SKRÓT:

  1. Montaż emulatora WEFA. LINK
  2. Wydrukowanie kieszeni na drukarce 3D. TEJ KONKRETNIE
  3. Demontaż środkowego schowka, wyposażenie go w kieszeń na kątkowniku ze sklepu budowlanego. 

Teraz mam pytania do Was. Chcę monitorować pracę auta podczas jazdy, czyli wtyk BT pod OBD2 i jakaś aplikacja na Android - Jaka? Ktoś coś poleca? Inna sprawa, tablet na razie śmiga na oryginalnym sofcie And 6.0. Wszystko działa, ale zastanawiam się, czy nie może być lepiej..? W grę wchodzi próba instalacji And 10, lub jakiegoś samochodowego softa, ale ja się na tym kompletnie nie znam i potrzebowałbym sporo pomocy, tablet nie ma zrobionego ROOT'a. 


 

2.jpg

IMG_20200516_174957.jpg

1.jpg

00100dPORTRAIT_00100_BURST20200411161741883_COVER.jpg

IMG_20200516_183804.jpg

IMG_20200516_183814.jpg

IMG_20200516_190026.jpg

IMG_20200516_190652.jpg

IMG_20200516_190954.jpg

Edited by Orear
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja używam aplikacji Torque pełnej wersji.

Dużo opcji i pełen podgląd w czasie rzeczywistym.

Z wtyczka pod OBD2 - ELM 327 z Allegro za kilkanaście zł.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z jednej strony fajne i funkcjonalne. Z drugiej strony, 100x bardziej wolałbym w miejscu, radia

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Danko napisał:

Z jednej strony fajne i funkcjonalne. Z drugiej strony, 100x bardziej wolałbym w miejscu, radia

Właśnie zastanawiałem się nad tym, ale moim zdaniem jest za nisko i trzeba odwracać głowę od kierunku jazdy, tutaj jest mniej więcej na wysokości wzroku i wystarczy tylko rzut oka na trasę. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooooo widzę że mój pomysł doczekał się pro projektu i wydruku 3d:):)

Tylko ze ten Nexus w obecnych czasach jest już przeżytkiem:/

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, remuch napisał:

Ooooo widzę że mój pomysł doczekał się pro projektu i wydruku 3d:):)

Tylko ze ten Nexus w obecnych czasach jest już przeżytkiem:/

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Też się obawiałem, że nie da rady, ale jednocześnie uruchomione mapy z prowadzeniem i muzykę spokojnie ogarnia, wg systemu zostaje jeszcze 800MB wolnej pamięci RAM. Także Torque chyba pociągnie jeszcze. Niby przeżytek, ale doczekał się swojej wersji Androida 10, która jest dostępna do zainstalowania w sieci. Jak zacznie umierać to wymienię na coś współczesnego, co będzie można już wtedy kupić za 500 złotych, myślę, że na potrzeby auta nie ma sensu kupować tabletu wartego 2000 (wymiana radia to co innego bo tam zależy już na zwiększonej jakości, a nie tylko funkcjonalności).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, naszło mnie delikatnie na projekt dodania ekranu, mam kilka ścieżek i z tym związanych zagwozdek, ale najpierw kilka pytań:

- jaki jest wymiar dziury w wersji z navi (sam mam z klapką), i czy ewentualnie w tej dziurze na przyciski można sensownie umieścić obecny wyświetlacz (wersji z klapką)

- jedna ścieżka to żeby użyć LG G4 który leży już od dłuższego czasu, jako ekranu, navi itp, do tego dokupić kamerę wifi-android

- druga to kupić radio z mirrorlink/carplay, ale kompletnie nie wiem które będzie pasować, a żadne chińskie aukcje nie chwalą się supportowanymi modelami (a do niego ewentualnie chciałbym podłączyć na stałe to G4)

Może ktoś ma przemyślenia którą ścieżką probować iść?

 

Chodzi o zabawę, oszczędzanie baterii w codziennych telefonach, estetykę wykonania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, kamul napisał:

Hej, naszło mnie delikatnie na projekt dodania ekranu, mam kilka ścieżek i z tym związanych zagwozdek, ale najpierw kilka pytań:

- jaki jest wymiar dziury w wersji z navi (sam mam z klapką), i czy ewentualnie w tej dziurze na przyciski można sensownie umieścić obecny wyświetlacz (wersji z klapką)

- jedna ścieżka to żeby użyć LG G4 który leży już od dłuższego czasu, jako ekranu, navi itp, do tego dokupić kamerę

- druga to kupić radio z mirrorlink/carplay, ale kompletnie nie wiem które będzie pasować, a żadne chińskie aukcje nie chwalą się supportowanymi modelami (a do niego ewentualnie chciałbym podłączyć na stałe to G4)

Może ktoś ma przemyślenia którą ścieżką probować iść?

 

Chodzi o zabawę, oszczędzanie baterii w codziennych telefonach, estetykę wykonania :)

 

 

https://pl.aliexpress.com/item/4000944984062.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.51116901AFuMjw&algo_pvid=ac16be33-0952-49de-b3ea-c32e339985e3&algo_expid=ac16be33-0952-49de-b3ea-c32e339985e3-45&btsid=0be3743615917431044784353e8401&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

 

nadal nie mam pojęcia jak to się ma do normalnego radia i jak z nim współgra ale jest to jakaś opcja.

 

Co do LG G4 to bym raczej odpuścił na Twoim miejscu, rozumiem że chcesz go zamontować na stałe no to wtedy:
- podpinasz na stałe do zasilania - zjada akumulator i w parę dni da radę go rozładować tak że nie odpalisz

- podpinasz "po stacyjce" - nie zjada akumulatora ale za to telefon prawie zawsze będzie rozładowany więc wsiadasz do auta i czekasz aż się włączy żeby cokolwiek ustawić

- ładować to też trzeba z dobrej ładowarki i to zakładając że LG G4 obsługuje jakiegoś quick charge-a bo jak nie i weźmiesz pierwszą lepszą 5V 1A to się okaże że google maps w pełnym słońcu zjada więcej niż ta ładowarka dostarcza.

- kamera wifi-android ale jako wideorejestrator czy jako cofania? Tak czy siak to też trzeba podpiąć do zasilania, jak do cofania to nie możesz podpiąć tak jak zwykłe pod światło cofania bo zanim ona się włączy, zanim telefon się podłączy to już dawno skończysz manewr. Jak do videprejestratora to już lepiej ale nadal masz laga przy starcie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

  

8 godzin temu, Tinuviel napisał:

 

Co do LG G4 to bym raczej odpuścił na Twoim miejscu, rozumiem że chcesz go zamontować na stałe no to wtedy:
- podpinasz na stałe do zasilania - zjada akumulator i w parę dni da radę go rozładować tak że nie odpalisz

- podpinasz "po stacyjce" - nie zjada akumulatora ale za to telefon prawie zawsze będzie rozładowany więc wsiadasz do auta i czekasz aż się włączy żeby cokolwiek ustawić

- ładować to też trzeba z dobrej ładowarki i to zakładając że LG G4 obsługuje jakiegoś quick charge-a bo jak nie i weźmiesz pierwszą lepszą 5V 1A to się okaże że google maps w pełnym słońcu zjada więcej niż ta ładowarka dostarcza.

- kamera wifi-android ale jako wideorejestrator czy jako cofania? Tak czy siak to też trzeba podpiąć do zasilania, jak do cofania to nie możesz podpiąć tak jak zwykłe pod światło cofania bo zanim ona się włączy, zanim telefon się podłączy to już dawno skończysz manewr. Jak do videprejestratora to już lepiej ale nadal masz laga przy starcie.

 

Dzięki, za link, widziałem to, ale bardziej chodziło mi przy tym pomyśle o "recykling" tego co mam, ewentualnie jeśli zakup to po minimalnych kosztach, na chwilę obecną spróbuję odblokować bootloader'a  w G4 i wrzucić tam coś nowszego, problem zasilania chciałem rozwiązać po stacyjce z powerbankiem między zasilaniem a telefonem, btw. w czasie "czuwania" ten G4 sporo potrafi wytrzymać. Kamera wifi jako cofania, miałem kiedyś coś podobnego na WinCE i ku mojemu zaskoczeniu działało to dość sprawnie.

Ma ktoś może "zwymiarowane" te ramki i otwory w nich? :) 

Edited by kamul

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wygląda zachęcająco:

 

A G4 można by zostawić ewentualnie na mirrorlink.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1gb ramu.. Po roku to może być kaszanka, a nie radio 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...