Jump to content

problem z odpaleniem GT


dziegiel
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem z odpaleniem mojego GT'ka.

Ogólnie kręci dobrze i tak jakby już miał odpalić ale nie chce. Co ciekawe obrotomierz przy próbie odpalenia nawet nie drgnie.

-Akumulator mam nowy

-Paliwo podaje

-iskra jest ( świece półroczne ale leżały ostatnie parę miesięcy w nieogrzewanym garażu)

-cewka nowa i przewody też

-nowy czujnik położenia wału korbowego

-błędów żadnych nie wywala

-rozrząd sprawdzony 2 razy

Chyba jedyną rzeczą jaką nie sprawdziłem to czujnik położenia wałka rozrządu i ciśnienie paliwa, bo to że podaje sprawdziłem.

Jeżeli macie jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić to chętnie z nich skorzystam. 

 

Link to comment
Share on other sites

Po wymianie czujnika położenia wałka auto odpaliło na chwilkę i zgasło, za drugim razem już nie odpaliło. Zastanawiam się, czy nie zapaliło bo wypaliło paliwo, które było po poprzednim kręceniu, a problem jest z ciśnieniem, lub z wtryskiem paliwa, a nie czujnikami. Auto stało dość długi czas, także pompa może nie domagać. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam, jako, że w końcu znalazłem chwilę czasu, żeby zajrzeć do subarki posprawdzałem kilka rzeczy, żeby w końcu ją odpalić. Niestety nadal nie odpaliła. Sprawdziłem:

Ciśnienie na cylindrach-OK

Ciśnienie paliwa-OK

Iskra-OK

świece- OK

czujniki wałka i wału-OK

kable zapłonowe-OK

Paliwo na cylindrach jest.

Co ciekawe po nocy od próby odpalenia auto zaskoczy i zgaśnie od razu. 

powoli kończą mi się pomysły co jeszcze mógłbym sprawdzić, a auto jak stało tak stoi dalej. Może macie jeszcze jakieś pomysły, który moglibyście mnie wspomóc?

Link to comment
Share on other sites

wymrugaj błędy. mi jak kiedyś kluczyk wypadł ze stacyjki po odpaleniu to auto zgasło i pojawił się błąd afair 53, którego nie ma na oficjalnej liście błędów, ale gdzieś na forum znalazłem, że 53 to immo

Link to comment
Share on other sites

możesz jeszcze spróbować starego sposobu na zalany silnik - kręcenia rozrusznikiem z pełnym otwarciem przepustnicy (z prawym butem w podłodze). ja tak czasami muszę odpalić jak zostanie przyduszony silnik i jest zbyt bogata mieszanka.

bądź czujny - jak zastartuje - od razu zamknij przepustnicę, żeby nie wyskoczył na maksymalne obroty na zimnym.

 

jeśli auto długo stało i nie chce zapalić, to może jednak nie jest to kwestia immo

Link to comment
Share on other sites

Po tygodniu walki auto nadal nie odpala. Sprawdziłem już chyba wszystko co ma wpływ na rozruch silnika i masę rzeczy pobocznych. Ustawiłem na nowo rozrząd spr immobilizer, posprawdzałem wszystkie kostki elektryczne, przeczyściłem wszystko co się dało wyczyścić. Jedną rzeczą, której jeszcze nie zmieniłem to świece. Ale po wykręceniu z głowicy dają iskrę dlatego jeszcze ich nie wymieniłem. Ale i tak już zamówiłem nowe dla świętego spokoju. Jeżeli macie jakieś pomysły co jeszcze mogę zrobić, żeby wskrzesić subarkę to chętnie z nich skorzystam, bo puki co to mi już ręce opadły ;/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam, ponownie. Po kolejnych tygodniach walki auto nadal stoi. Mam kilka pytań odnośnie immobilizera. Jakie są objawy, jeżeli będę chciał odpalić auto bez pastylki w kluczyku? (oprócz tego, że nie odpali). Czy dioda z kluczykiem na zegarach będzie migała w jakiś inny sposób? Co dokładnie odcina Immo w subaru? Ogólnie mam 2 kluczyki bez pastylki (zwykłe dorobione z takimi kupiłem auto) zapewne pastylka jest gdzieś lub była gdzieś podklejona i nie wykluczone, że zaginęła, dlatego zamierzam kupić zestaw z immo do GT'ka jednak najpierw chcę się poradzić czy jest sens. Bo w niepotrzebne części wpakowałem już drugie tyle kasy co w remont głowic. 

pozdrawiam, i dzięki za odpowiedzi

Edited by dziegiel
Link to comment
Share on other sites

A nie lepiej udać się do ASO, żeby dorobili kluczyk do Twojego samochodu? Będzie to kosztowało ale pewnie będzie to skuteczne rozwiązanie problemu.

Bez kluczyka z pastylką auto odpali na chwilkę i zgaśnie. Dioda będzie migać tak samo, jeśli będzie pastylka to przestanie migać/zgaśnie.

O ile się nie mylę to immobiliser odcina zapłon, ale tu nie jestem w 100% pewien.

Edited by Grooby78
Link to comment
Share on other sites

Niestety cały problem polega na tym, że nie mam możliwości ruszenia auta bez odpalenia go. Mam go w garażu pod domem, co uniemożliwia wyciągnięcie go w jakikolwiek inny sposób niż wyjazd o własnych siłach ;/

Link to comment
Share on other sites

Cos sie na pewno da wymyslec. Inaczej czekaja Cie dalsze kosztowne zgadywanki - az zgadniesz albo sie "wybablujesz".

Wybor nalezy oczywiscie do Ciebie, ale zupelnie realistycznie podchodzac do tematu - jesli Ci to nie idzie, to lepiej umowic sie ze specem i nawet wydac na te lawete, przemeczyc sie wypychajac auto i miec niedlugo auto z powrotem na chodzie.

Link to comment
Share on other sites

Jutro skontaktuję się z ASO w sprawie dorobienia klucza zobaczymy co powiedzą. Jak trzeba będzie auto to po prostu z pomocą kolegów wypchniemy je bo innej opcji nie ma ;/

auto będzie potrzebne

 

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...