Wade Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Witam, panowie. Mam taki problem mianowicie w trakcie mocnego skręcania i w lewo i w prawo przy wysokich obrotach coś zaczyna mi terkotać tak jak zużyty przegub z tym ze odgłos dobiega bardziej z centrum pojazdu. Podejrzewam dwie rzeczy. Wewnętrzne przeguby albo wiskoza. Przeguby niby wyglądają OK. Co do wiskozy to nie jestem pewien czy taki objaw pod nią pasuje. Poza terkotaniem nic się nie dzieje. Może wymienicie jakie mogą być objawy zużytej wiskozy i sobie sprawdzę. Jak coś to chwilowo nie dysponuje podciśnieniem więc autka nie podniosę. A może jakieś inne propozycje? Jak coś autko to Impreza GC 1995, 2.0 N/A i skrzynia z reduktorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quba_vip Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Zajrzyj pod auto, obejrzyj osłony przegubów. Jeśli będzie smar na zewnątrz, to sprawą jest jasna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
svavo Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Widziałem taki sposób sprawdzenia wiskozy: podnosisz świniaka na podnośniku, żeby łapy miał w górze. Jeden ludź trzyma jedną oś, drugi natomiast próbuje kręcić drugą osią. Jeśli mu się nie uda, znaczy, że wisko ma się słabo (jest spięte). Niech mnie ktoś poprawi jeśli coś pokręciłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wade Opublikowano 6 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Zakładając że to wiskoza ile dajecie czasu na naprawę albo rozsypanie się jej całkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymian Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Zakładając że to wiskoza ile dajecie czasu na naprawę albo rozsypanie się jej całkiem Jeśli jeździsz w stylu jak na miniaturce to kwestia dni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Widziałem taki sposób sprawdzenia wiskozy: podnosisz świniaka na podnośniku, żeby łapy miał w górze. Jeden ludź trzyma jedną oś, drugi natomiast próbuje kręcić drugą osią. Jeśli mu się nie uda, znaczy, że wisko ma się słabo (jest spięte). Niech mnie ktoś poprawi jeśli coś pokręciłem. Raczej pokręciłeś,wisko bez poślizgu na nim nie spina,bo olej nie łapie temperatury,nawet jak spina,to nie jest jakieś bardzo mocarne,natomiast uszkodzone spina raczej słabo. Przeguby wyglądają niby ok,ale jaki jest ich stan faktyczny?Mogą łapać luzy po rozgrzaniu smaru i pod obciążeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
svavo Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Inna zasłyszana opcja sprawdzenia wisko, to jazda na maksymalnie skręconych kołach i obserwacja czy tylna oś nie "przeskakuje". Nie wiem czy można tak sprawdzić samemu, ale może to "czuć". Jednak obie przedstawione metody zakładają raczej maksymalne spięcie wisko :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wade Opublikowano 6 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 No chyba będę musiał przystopować z tym jeżdżeniem z miniatury bo nie powiem że nie lubię A co do przegubów to osłony są całe, smaru nie zauważyłem a jeśli są zużyte wewnętrznie to jedynie wymiana to potwierdzi więc hmmm... zajrzę jeszcze w kanale bo na razie to tylko tak z chodnika patrzyłem. No nic w najgorszym przypadku oddam wisko do regeneracji za 500 i sobie wymienię. I w tym momencie ciesze się że jestem posiadaczem imprezy GC przez wzgląd na prostotę budowy. O ile dobrze pamiętam wystarczy odkręcić ostatnią obudowę skrzyni biegów od strony wału napędowego i tam się właśnie kryje owe cudo. I o ile dalej dobrze pamiętam to na tym etapie da się wymienić wisko bez demontażu reszty skrzyni. Potwierdzicie to czy coś mi umknęło. Nie jestem tylko pewny czy da się bez wyciągania skrzyni z auta tylko ją popuszczając na samochodzie. A jeszcze jedno pytanie. Jak wygląda sprawa z podmianką na wisko z innej skrzyni? Czy np. od takiego 1.6 albo 1.8 albo 2.0T podejdzie? Domyślam się że to czy jest reduktor czy nie, nie ma wpływu? No to jak Panowie. Da się tak wymienić jak pisałem i podmienić wisko na takie z 1.6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Wisko jest takie samo, jak pada to przy max skręconych kołach na zimnym silnku słychać przeskakiwanie opon i strzelanie podobne do przegubów. Z regeneracją trzeba uważać, albo przypilnować żeby pierścień segera wstawili mocniejszy z STI bo mi raz po regeneracji poleciał pierścień i narobił problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 A co do przegubów to osłony są całe, smaru nie zauważyłem a jeśli są zużyte wewnętrznie to jedynie wymiana to potwierdzi więc hmmm. Luzy w przegubie będą wyczuwalne. O ile dobrze pamiętam wystarczy odkręcić ostatnią obudowę skrzyni biegów od strony wału napędowego i tam się właśnie kryje owe cudo. Zgadza się,nie trzeb opuszczać skrzyni. Da się tak wymienić jak pisałem i podmienić wisko na takie z 1.6? Zależy,były chyba 2 typy wisko w Imprezach GC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 podejdzie....ważne żeby była z przed 98rok, jakoś tak.W nowszych skrzyniach był inny rodzaj wiskozy.Jeżeli skrzynia jest ori to potrzebujesz coś takiego http://static.nanodatex.com/media/1eca58d9ee2825130a367320eb2a254b.jpg 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wade Opublikowano 7 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Aktualna skrzynia jest z 1996 a tamta z 1995 więc tak jak piszecie raczej nie będzie problemu. Teraz czuję się po prostu pewniej Sprawdziłem jeszcze numery katalogowe i również się zgadza, a więc do pracy rodacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się