vonda Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 miło, że się tak dobrze bawicie ;-) ale jak pisałem, naprawdę nie dam rady wybrać się przez nalbliższy miesiąc do serwisu (nie przesadzając: praca 7 dni w tygodniu - żeby nie było - teraz mam przerwę obiadową ;-)) dlatego też zadałem pytanie żeby sobie szkód w aucie nie narobić - i w razie czego odstawić forysia na ten miesiąc do garażu i jeździć czymś innym ... ale ponieważ to rozwiązanie z oczywistych względów mi nie pasuje ;-) ... Często problemem jest korek chłodnicy / zbiornika / nieszczelność ….. (...) ... dlatego też powyższa wypowiedź pozostawia mi nadzieję ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Vonda, czasem korek potrafi zadysać powietre przy stygnięciu zamiast plyn ze zbiorniczka wyrownawczego. Powodow może być kilka. Dziurawy albo wręcz ze krótki wężyk miedzy zbiorniczkiem a gniazdem korka. To możes sam sprawdzić wzrokowo. Jeśli się potwierdzi wymoeń węzyk i dotnij tak aby siegal 1cm powyżej dna zbiorniczka i dolej plynu bezpośrednio do ukladu. Nie diem czy masz 2 korki czy jeden. Jesli są 2 to oczywiście zacznij od uzupelniania od tego co jest niżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 W moim przypadku auto przejeździło w sumie ponad 2 tygodnie - koło 400 km (najpierw z popuszczającą chłodnicą, później od wymiany chłodnicy do odstawienia i zrobienia UPG) - auta w tym czasie nie pałowałem, bo miałem świadomość że jest 'chore', do normalnego toczenia się do pracy i po zakupy wystarczało w zupełności. Ty też masz juz świadomość że coś jest nie tak - ale tragedii nie ma, więc na Twoim miejscu spokojnie bym auto odstawił wtedy kiedy Tobie pasuje i może w międzyczasie zacząć od wymiany tych najtańszych elementów (np. korek). Taka jest moja opinia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajarski Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 (edytowane) Witam, i ja mam problem z układem chłodzenia. Auto 2.0 n/a impreza gd z 2001 r. Auto nie gubi płynu, w trakcie jazdy nawet z prędkościami rządu 150-160 km/h nie grzeje się, ale po takiej jeździe jak stanę na chwile to temp. powoli rośnie osiągając jakieś 2/3 skali, wtedy pomaga lekkie przegazowanie i jest okej. Pompa z rozrządem wymieniona jakieś 1kkm temu jako pakiet startowy bo imprezę mam od miesiąca. Zauważyłem jeszcze, że wiatraki chodzą bardzo długo, węże są miekkie a w wyrównawczym płynu przybywa i jest on całkiem zimny. W środę robię test na co2, mam nadzieje, że to sprawa termostatu albo korka, albo jakias inna błahostka bo chwilowo nie mam kasy na taki remont. Pytanie do carfita, mógłbyś na privie podesłać ile to może kosztować u Ciebie? Edytowane 8 Listopada 2015 przez ajarski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harek Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 No to tradycyjnie: witamy też serdecznie, ale nie tu... To jest dział Forester, może w Imprezie otrzymasz szybciej odpowiedź! Mam nadzieję, ze to nic poważnego, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajarski Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 No to tradycyjnie: witamy też serdecznie, ale nie tu... Jasne, to z przyzwyczajenia wcześniej 3 lata forkiem jeździłem, podpowiedz dobry człowieku jak zniknąć ten temat i przenieść go do właściwego działu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 No to tradycyjnie: witamy też serdecznie, ale nie tu...Jasne, to z przyzwyczajenia wcześniej 3 lata forkiem jeździłem, podpowiedz dobry człowieku jak zniknąć ten temat i przenieść go do właściwego działu. To już musi moderator zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Vonda, najpierw sprawdź drożność wężyka między zbiorniczkami-tego co wchodzi do przelewowego , potem korki, potem grzebniesz dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Vonda, najpierw sprawdź drożność wężyka między zbiorniczkami-tego co wchodzi do przelewowego , potem korki, potem grzebniesz dalej. dziękuję za rady, spróbuję, może dzisiaj w nocy jak wrócę z pracy ... Rozumiem, że muszę wcześniej jakoś opróżnić system z płynu chłodniczego, zdemontować wężyk i dopiero ? czy jest jakiś inny patent ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 nie, sprawa prosta on idzie po chłodnicy . - ściągniesz go z tego metalowego zbiorniczka i dmuchniesz ustami i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 nie, sprawa prosta on idzie po chłodnicy . - ściągniesz go z tego metalowego zbiorniczka i dmuchniesz ustami i tyle ;-) Foryś zostało w garażu - nie pamiętam jak to tam wygląda - stąd moje pytanie ;-) ale to tym lepiej ... w takim razie sprawdzę na pewno, jak by był ok to szukam nowych korków / korka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 miło, że się tak dobrze bawicie ;-) http://www.forum.subaru.pl/index.php?/user/7681-vonda/' title=""> No fakt, rozkręciłeś imprezę jak prawdziwy mechanik Subaru Ale na serio : w takich sprawach trzymaj się fachowców (np. Carfit). A jak dmuchasz, to tylko ustami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 W ten wężyk nie wystarczy dmuchnąć treba go rownież wyciągnąć ze zbiornicka i dokladnie obejrzec. Co do korka to sprawdż gorną usczelkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 11 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 mały update: -sprawdziłem i przeczyściłem korki i "gniazda" - nie widać wyraźnych uszkodzeń, w "okrągłym" korku (tym na chłodnicy) lekkie wżery na dolnej uszczelce, w miejscu styku, ale chyba nie na tyle żeby przepuszczało ... górne uszczelki bez widocznych wad - sprawdziłem "przepustowość" wężyków - powietrze przechodzi, na ile się dało oglądnąłem rurki, nie widzę żadnych uszkodzeń. - przelałem (strzykawką ;-) ~400 ml płynu ze zbiorniczka wyrównawczego do głównego układu (pod korek ze szkrzydełkami) Więcej "nie weszło" Poziom płynu po tej operacji w zbiorniczku wyrównawczym nadal przekraczał o ~2cm max. Ale po pierwszej jeździe i wystygnięciu płyn został zassany i teraz poziom "na zimno" jest dokładnie w połowie między min. a max. ("na ciepło" jest na granicy oznaczenia max.) Niestety bąbelkowanie wróciło - po intensywniejszej jeździe na wolnych obrotach bąbelkuje, przy przygazowaniu przestaje puszczać jakiekolwiek bąbelki gazu - po powrocie do wolnych obrotów ponownie bąbelki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 po intensywniejszej jeździe na wolnych obrotach bąbelkuje, albo Twój silnik szykuje szampana na Sylwestra albo olej miesza się z płynem chłodzącym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 11 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 po intensywniejszej jeździe na wolnych obrotach bąbelkuje, (...) olej miesza się z płynem chłodzącym nie powinno być jakiś śladów oleju / mazi pod korkami, lub w zbiorniczku wyrównawczym w takim wypadku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Jeśli jest taka mieszanka, to powinna być maź,ale jeśli jej nie ma( a chyba rzadko jest) to nie znaczy ,że jest dobrze. Bąblowania nie powinno być . MOże sprawdź układ chłodzenia pod ciśnieniem w warsztacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się