vonda Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Jestem w lekkim strachu ... od dłuższego czasu (okresowo) pojawia mi się za dużo płynu chłodniczego w zbiorniczku. /Forester XT z 2006 r - nieco ponad 110 000 km przebiegu/ Dzisiaj po całej nocy stania było może z centymetr, może dwa, poniżej korka. Po kilku dniach postoju jakiś tydzień temu płyn był niżej ale też powyżej "kreski". Po spokojnej jeździe (~10 km) nie pojawiały się bąbelki w zbiorniczku, dociskania gazu na postoju też ich nie wywołały. Z historii: - jakieś 2 lata temu robiłem test na CO2 bo pojawiało się bąblowanie czasami - test nic nie wykazał - w zeszłym roku podobnie - bąbelki były - CO2 nie - oba testy u Carfita ... Lekkie bąblowanie pojawiało się choćby po chwilowym "przygazowaniu" na postoju. Przyrost płynu wcześniej też bywał choć może nie tak duży ... w opisanych wyżej przypadkach żadnych zaleceń nie dostałem ;-) Problemów z temperaturą nie zauważyłem, na autostradzie jeżdżę "po emerycku" (120-130 z tempomatem - wszyscy mnie mijają ;-) W zasadzie powyżej 4 tys. obrotów tylko przy wyprzedzaniu. CO TO MOŻE BYĆ ? (UPG ?) i czy z tym mozna jeździć ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Ja bym stawial na upg. Mialem tak samo. Poziom plynu w zbiorniczku zmienial sie. Pojezdzij porzadnie nie "po emerycku" i wtedy sprawdz co2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinwrxsti Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 I zrób to upg w końcu:-) A wówczas odczujesz ulgę potężną...... :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 (edytowane) Jestem w lekkim strachu ... od dłuższego czasu (okresowo) pojawia mi się za dużo płynu chłodniczego w zbiorniczku. /Forester XT z 2006 r - nieco ponad 110 000 km przebiegu/ Dzisiaj po całej nocy stania było może z centymetr, może dwa, poniżej korka. Po kilku dniach postoju jakiś tydzień temu płyn był niżej ale też powyżej "kreski". Po spokojnej jeździe (~10 km) nie pojawiały się bąbelki w zbiorniczku, dociskania gazu na postoju też ich nie wywołały. Z historii: - jakieś 2 lata temu robiłem test na CO2 bo pojawiało się bąblowanie czasami - test nic nie wykazał - w zeszłym roku podobnie - bąbelki były - CO2 nie - oba testy u Carfita ... Lekkie bąblowanie pojawiało się choćby po chwilowym "przygazowaniu" na postoju. Przyrost płynu wcześniej też bywał choć może nie tak duży ... w opisanych wyżej przypadkach żadnych zaleceń nie dostałem ;-) Problemów z temperaturą nie zauważyłem, na autostradzie jeżdżę "po emerycku" (120-130 z tempomatem - wszyscy mnie mijają ;-) W zasadzie powyżej 4 tys. obrotów tylko przy wyprzedzaniu. CO TO MOŻE BYĆ ? (UPG ?) i czy z tym mozna jeździć ... Czytam to,…. i jedynie co mi przychodzi na myśl w takich momentach , to z przykroscią musze powiedzieć wprost , należy wmówić klientowi że ma do roboty UPG , skasowac 3,5k i mieć świety spokój ….. wymienić profilaktycznie , czy trzeba czy nie . Niestety nie umiem kłamać w takich momentach , mechanicy też , a potem jak widać okazuje że są wątpliwości . Owszem mogą być , może to być początek UPG , a moze nie koniecznie , dlatego Vonda , proszę zrób testy gdzie indziej , a najlepiej wymień UPG , tylko proszę , nie u nas Edytowane 5 Listopada 2015 przez carfit 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Jestem mechanikiem, ale tylko swoich aut , w jednym mam podobnie: poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym rośnie lub opada. Dodatkowo po zgaszeniu idą bąble, korek chłodnicy nowy, jeżdżę już tak pół roku i czekam co się stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 6 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Czytam to,…. i jedynie co mi przychodzi na myśl w takich momentach , to z przykroscią musze powiedzieć wprost , należy wmówić klientowi że ma do roboty UPG , skasowac 3,5k i mieć świety spokój ….. wymienić profilaktycznie , czy trzeba czy nie . Niestety nie umiem kłamać w takich momentach , mechanicy też , a potem jak widać okazuje że są wątpliwości . Owszem mogą być , może to być początek UPG , a moze nie koniecznie , dlatego Vonda , proszę zrób testy gdzie indziej , a najlepiej wymień UPG , tylko proszę , nie u nas Przyznam, że zupełnie nie rozumiem dlaczego tak piszesz ... w jaki sposób Cię uraziłem ? Wyraźnie napisałem, że ostatni test na CO2 robiłem u Ciebie rok temu, (przez te 12 miesięcy mogło się sporo zmienić- czyż nie ?) wtedy usłyszałem dokładnie to co teraz piszes, że może to być UPG ale niekoniecznie i "żadnych zaleceń nie dostałem" (uśmieszek dodany zgodnie z jego przeznaczeniem - z radości, że nie trzeba nic robić ;-) Jak można to zrozumieć opacznie, jako jakiegoś rodzaju pretensje do Ciebie ??? (BTW wspomniałem, że testy były robione u Ciebie żeby nie było wątpliwości, że były zrobione dobrze i żeby porady nie skończyły sie na sugestii powtórzenia gdzie indziej ;-)) Pytam teraz na forum bo poziom płynu w zbiorniku podniósł się znacznie bardziej niż jak o aucie rozmawialiśmy face-to-face (a jak może pamiętasz mam do Sącza spory kawałek drogi i w tej chwili "zero" czasu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk88 Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Przerabiam dokładnie ten sam temat u siebie tylko w imprezie. Gdybyś chciał poczytać o objawach zapraszam http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/84119-problem-z-uk%C5%82adem-ch%C5%82odzenia-silnika/ . Byłem na teście CO2 i niestety u mnie wyszło, że spaliny dostają się do układu chłodzenia, nie od razu ale po kilkunastu minutach. Mam nadzieję, że skończy się na wymianie uszczelek, bo jak głowice są uszkodzone to koszta znacznie rosną. Nie chciałbym Ci wykrakać ale masz pewnie UPG do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 U mnie rozszczelniło chłodnice i rzygało płynem pod maską. Przewody po wymianie chłodnicy były mocno napuchnięte (głównie ten z lewej strony patrząc od przodu). Testy CO2 były niejednoznaczne (robione w 2 miejscach). Zrobiłem UPG, bo w perspektywie miałem 10000km do przejechania w jeden miesiąc z dala od domu. Jedna z uszczelek była w jendym miejscu mocno zmęczona i mogła popuszczać, jak ją gdzieś znajdę to zrobię fotę. Można z tym było jeździć jeszcze jak mi w obu warsztatach powiedziano, ale kiedyś w końcu i tak trzeba by było zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 (edytowane) UPG. Bezzwłocznie wymieniać, zanim dojdzie do poważniejszych konsekwencji. Tylko nie w Nowym Sączu. Edytowane 6 Listopada 2015 przez SUBORO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 6 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 (...) Tylko nie w Nowym Sączu. bardzo śmieszne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 UPG. Bezzwłocznie wymieniać, zanim dojdzie do poważniejszych konsekwencji. Tylko nie w Nowym Sączu. Może kolega jeszcze nie doświadczył, że potrzebny jest jeden mechanik DOBRY, A NIE KONIECZNIE TANI. Jak ktoś szuka dobrego i taniego to się zawsze pytam po co komuś dwóch mechaników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 7 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 UPG. Bezzwłocznie wymieniać, zanim dojdzie do poważniejszych konsekwencji. Tylko nie w Nowym Sączu. Może kolega jeszcze nie doświadczył, że potrzebny jest jeden mechanik DOBRY, A NIE KONIECZNIE TANI. Jak ktoś szuka dobrego i taniego to się zawsze pytam po co komuś dwóch mechaników Rozumiem, że Twój komentarz odnosi się do kolegi SUBORO ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 UPG. Bezzwłocznie wymieniać, zanim dojdzie do poważniejszych konsekwencji. Tylko nie w Nowym Sączu. Może kolega jeszcze nie doświadczył, że potrzebny jest jeden mechanik DOBRY, A NIE KONIECZNIE TANI. Jak ktoś szuka dobrego i taniego to się zawsze pytam po co komuś dwóch mechaników Rozumiem, że Twój komentarz odnosi się do kolegi SUBORO ? Otóż to. Tak jak jest zacytowane czyli odpowiedź na komentarz SUBORO. Carfit jest mistrzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 7 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 (edytowane) Otóż to. Tak jak jest zacytowane czyli odpowiedź na komentarz SUBORO. Carfit jest mistrzu wolałem się upewnić :-) ... jak widać po komenatrzach wyżej można źle zinterpretować nawet (jak mi się wydawało) najżyczliwszą wypowiedź ;-)) Edytowane 7 Listopada 2015 przez vonda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 A no rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 (edytowane) A ja nic nie rozumiem. Chciałem tylko podpowiedzieć, bo miałem identyczne doświadczenie i wymieniałem UPG. TTTM. Analogicznych odpowiedzi jest calkiem sporo, nie odkrywam więc Ameryki. Moża oczywiście jeździć i czekać co się stanie. Albo nawet zamówić modły o zdrowie silnika u szamana BoroBora, co to raz do roku uzdrawia na Stadionie Narodowym Edytowane 7 Listopada 2015 przez SUBORO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Często problemem jest korek chłodnicy / zbiornika / nieszczelność ….. ale ja bym zaufał wyłącznie forum i wymieniał upg zawsze , oczywiście tylko nie w nowy sączu …… forum ma zawsze racje , ba !!! ma niewiarygodną moc diagnozowania usterek przez net Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 (edytowane) Ja też obserwuję wahanie płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Raz jest więcej, raz mniej. UPG robione w zeszłym roku u Edwina. Chyba zadzwonię do niego z reklamacją . Ludzie, chyba nie macie problemów... Jeździć nie szukać na siłę! A jak chcecie koniecznie zrobić UPG, to jedźcie do Mysiadła. Tam każdy test kończy się diagnozą, że trzeba robić. Zrobicie, zapłacicie, będziecie spokojniejsi . Edytowane 7 Listopada 2015 przez Matsil 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Chyba zadzwonię do niego z reklamacją . widziałem Twoje auto w Ułęzu , reklamacja odrzucona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Często problemem jest korek chłodnicy / zbiornika / nieszczelność ….. ale ja bym zaufał wyłącznie forum i wymieniał upg zawsze , oczywiście tylko nie w nowy sączu …… forum ma zawsze racje , ba !!! ma niewiarygodną moc diagnozowania usterek przez net Carfitku mógłbyś mi przez forum sprzęgło wymienić w forku ? Nie chce tylko diagnozy przez neta ja chcę wymianę od razu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Często problemem jest korek chłodnicy / zbiornika / nieszczelność ….. ale ja bym zaufał wyłącznie forum i wymieniał upg zawsze , oczywiście tylko nie w nowy sączu …… forum ma zawsze racje , ba !!! ma niewiarygodną moc diagnozowania usterek przez net Carfitku mógłbyś mi przez forum sprzęgło wymienić w forku ? Nie chce tylko diagnozy przez neta ja chcę wymianę od razu mówisz i masz , zobacz za chwile , bedzie gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Często problemem jest korek chłodnicy / zbiornika / nieszczelność ….. ale ja bym zaufał wyłącznie forum i wymieniał upg zawsze , oczywiście tylko nie w nowy sączu …… forum ma zawsze racje , ba !!! ma niewiarygodną moc diagnozowania usterek przez net Carfitku mógłbyś mi przez forum sprzęgło wymienić w forku ? Nie chce tylko diagnozy przez neta ja chcę wymianę od razu mówisz i masz , zobacz za chwile , bedzie gotowe Dziękuję, ale czy wymiana przeszła pomyślę zadecyduje forum Ok koniec spamu bo nas wygonia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Ale przelew trzeba zrobić;-) Ja juz czekam tego grudnia co by carfit mi diagnozę postawił i abym się forkiem na nowo zaczął cieszyć Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Ale przelew trzeba zrobić;-) Ja juz czekam tego grudnia co by carfit mi diagnozę postawił i abym się forkiem na nowo zaczął cieszyć Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Chwila to ja jeszcze mam płacić ? No kpina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Chyba zadzwonię do niego z reklamacją . widziałem Twoje auto w Ułęzu , reklamacja odrzucona Zaraz poczytam w warunkach gwarancji, czy było gdzieś słowo Ułęż 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się