cosworth1984 Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 Witajcie interesuje mnie różnica w kosztach eksploatacji 2 samochodów bez kosztów paliwa. Wady i zalety każdego z nich Porównanie cen serwisowania oraz części. WRX 06 rok i 2,5 non turbo też 06 rok Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 ... jest nawet w FAQ podpięte: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/4838-wyliczenie-koszty-utrzymania-subaru-imprezy-wrx/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth1984 Posted November 4, 2015 Author Share Posted November 4, 2015 pięknie a jak się ma do tego wersja?? hawkeye 2,5 non turbo na logikę miej wyniesie ale czy ktoś określi o ile? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 (edited) Witajcie interesuje mnie różnica w kosztach eksploatacji 2 samochodów bez kosztów paliwa. Wady i zalety każdego z nich Porównanie cen serwisowania oraz części. WRX 06 rok i 2,5 non turbo też 06 rok Wymieniłem Forka 2.5 NA 2005r na Forka 2.5 XT 06, więc sytuacja analogiczna (a pokrewieństwo z WRX duże) - w moim odczuciu nie ma istotnych różnic w samych kosztach części. Natomiast koszta serwisowania to kwestia indywidualna. w NA wymieniałem olej i robiem przegląd co 15000 km, w XT co 10000. W NA nie za bardzo było co poprawiać, w XT jest MASA rzeczy którą człowiek chce 'ulepszyć', a to wydech, a to stabilizator grubszy, a to lepsze hamulce itp, co bardzo mocno winduje koszta. Silnik z turbo jest odrobinę bardziej skomplikowany co zwiększa ryzyko że coś nie będzie działać jak trzeba itp. Jeśli jednak odłożyć na bok zachcianki i mody, to dużej różnicy nie ma. Ubezpieczenie płacę prawie identyczne, przeglądy auta kosztują tyle samo, olej leję ten sam, amorki czy hamulce w obu przypadkach identyczne itp itd. Kwestię wymiany UPG przemilczę (ale myślę że UPG w NA kosztuje podobnie). XT pali mi 2x więcej oleju niż palił NA, średnie zużycie paliwa to nieco poniżej 12 l/ 100 (NA to było około 10,5- 11), tyle że potencjał na zużycie jest dużo wyższy, nie ma problemów żeby spalić i 16. Koszta utrzymania WRX w porównaniu do NA wyjdą podobnie, głównie zależy to od tego jak tego auta będziesz używał, bo Turbo daję duuuużo więcej możliwości na wydawanie kasy Edited November 4, 2015 by marhof 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 Jak kupisz turbo to kasy zawsze bedzie malo, ja kupilem, mowilem sobie bedzie seria, ale juz wiem ze to nie wyjdzie i jak tylko bedzie kasa to beda mody, wiec jak chcesz miec jakies oszczednosci kupuj NA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 kupić turbo z padniętym upg taniej. Zrobić i się cieszyć. Jak juz 2,5T będzie zrobione to koszty nie bedą dużo większe, a uśmiech na twarzy owszem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Posted November 5, 2015 Share Posted November 5, 2015 Mam Hawka 2,5 WRX (trochę dłubniętego) i Hawka 2,0 N/A. Powiem Ci tak Uturbionych Imprez nie kupuje się rachunkiem ekonomicznym, tylko sercem. Jak liczysz kasę i chcesz tanio- polecam N/A + LPG. Wysłane z One Plus Two Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth1984 Posted November 5, 2015 Author Share Posted November 5, 2015 nigdy w życiu junkers nie chodzi o paliwo bo ile zaleje tyle spali szacuje awaryjność i koszty napraw tych dwóch aut i porównuje to z budżetem.... nie mogę przekroczyć granicy po której żona mnie z domu wygoni do auta Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldii_M Posted November 5, 2015 Share Posted November 5, 2015 ale jak wygoni Cię do WRX to przynajmniej będziesz mieszkał w bardzo fajnym miejscu i nie będzie Ci się chciało wracać do chałupy Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted November 5, 2015 Share Posted November 5, 2015 W 2.5T może się trochę więcej rzeczy zużyć (Subaru się nie psuje ) i więcej spali, ale za to daje więcej radochy niż 2.5NA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth1984 Posted November 5, 2015 Author Share Posted November 5, 2015 jestem cały czas przekonywany przez znajomych że WRX to lepsza opcja bo mocy nie braknie ale kiedy da się użyć 230 KM na co dzień gdzie do pracy 12 kilosów wioskowej drogi. jedynie w dniu wolnym skoczyć można do Czech na górki kręte pobawić się lub na torze we Wrocławiu. w tym przyszłościowym zakupie chyba kierować będę się rozsądkiem a nie emocjami..... wystarczy że spełnie marzenie o marce Subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Posted November 5, 2015 Share Posted November 5, 2015 jestem cały czas przekonywany przez znajomych że WRX to lepsza opcja bo mocy nie braknie ale kiedy da się użyć 230 KM na co dzień gdzie do pracy 12 kilosów wioskowej drogi. jedynie w dniu wolnym skoczyć można do Czech na górki kręte pobawić się lub na torze we Wrocławiu. w tym przyszłościowym zakupie chyba kierować będę się rozsądkiem a nie emocjami..... wystarczy że spełnie marzenie o marce Subaru Mogę porozmyślać nad sprzedaniem swojego ezgemplarza WRX'a, bo N/A zostaje, a ja bym się przesiadł na STI. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek323 Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 Na codzien koszty moim zdaniem są podobne. Prawdziwy diabeł tkwi w czyms innym. Wolnossak jest trwały i w miare bezawaryjny. 2.5T z WRX ma swoje bolączki: UPG, panewki, pękające tłoki. Uzywany silnik ok 7 tys zł, porządny remont nie mniej... i tu lezy róznica w potencjalnych kosztach WRX i wolnossaka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 wszystko ok, tylko po co odgrzewać kotleta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
irektob Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 Witaj...to może i ja wtrącę swoje dwa grosze i z mojej obserwacji wynika że skoro subaru jest spełnieniem Twoich marzeń to kup WRX-a,oczywiście zrobisz jak uważasz i będziesz zadowolony,ale w sytuacji jak kupisz NA to za każdym razem będziesz kierował wzrok z rozrzewnieniem za WRX i w konsekwencji kupisz WRX a może i STI? Należy jeszcze wziąć pod uwagę budżet bo tych spraw czasem nie przeskoczymy,więc życzę Ci udanego zakupu.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buchu Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 w tym przyszłościowym zakupie chyba kierować będę się rozsądkiem a nie emocjami..... wystarczy że spełnie marzenie o marce Subaru wszystko ok, tylko po co odgrzewać kotleta... Moze po to zeby zobaczyc ze wygrały emocje nad rozsądkiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/86516-kilka-technicznych-spraw-dot-hawka-wrx/#entry2408428 po tym wnioskuję, że wygrały emocje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now