cosworth1984 Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Witajcie interesuje mnie różnica w kosztach eksploatacji 2 samochodów bez kosztów paliwa. Wady i zalety każdego z nich Porównanie cen serwisowania oraz części. WRX 06 rok i 2,5 non turbo też 06 rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 ... jest nawet w FAQ podpięte: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/4838-wyliczenie-koszty-utrzymania-subaru-imprezy-wrx/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosworth1984 Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 pięknie a jak się ma do tego wersja?? hawkeye 2,5 non turbo na logikę miej wyniesie ale czy ktoś określi o ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 (edytowane) Witajcie interesuje mnie różnica w kosztach eksploatacji 2 samochodów bez kosztów paliwa. Wady i zalety każdego z nich Porównanie cen serwisowania oraz części. WRX 06 rok i 2,5 non turbo też 06 rok Wymieniłem Forka 2.5 NA 2005r na Forka 2.5 XT 06, więc sytuacja analogiczna (a pokrewieństwo z WRX duże) - w moim odczuciu nie ma istotnych różnic w samych kosztach części. Natomiast koszta serwisowania to kwestia indywidualna. w NA wymieniałem olej i robiem przegląd co 15000 km, w XT co 10000. W NA nie za bardzo było co poprawiać, w XT jest MASA rzeczy którą człowiek chce 'ulepszyć', a to wydech, a to stabilizator grubszy, a to lepsze hamulce itp, co bardzo mocno winduje koszta. Silnik z turbo jest odrobinę bardziej skomplikowany co zwiększa ryzyko że coś nie będzie działać jak trzeba itp. Jeśli jednak odłożyć na bok zachcianki i mody, to dużej różnicy nie ma. Ubezpieczenie płacę prawie identyczne, przeglądy auta kosztują tyle samo, olej leję ten sam, amorki czy hamulce w obu przypadkach identyczne itp itd. Kwestię wymiany UPG przemilczę (ale myślę że UPG w NA kosztuje podobnie). XT pali mi 2x więcej oleju niż palił NA, średnie zużycie paliwa to nieco poniżej 12 l/ 100 (NA to było około 10,5- 11), tyle że potencjał na zużycie jest dużo wyższy, nie ma problemów żeby spalić i 16. Koszta utrzymania WRX w porównaniu do NA wyjdą podobnie, głównie zależy to od tego jak tego auta będziesz używał, bo Turbo daję duuuużo więcej możliwości na wydawanie kasy Edytowane 4 Listopada 2015 przez marhof 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Jak kupisz turbo to kasy zawsze bedzie malo, ja kupilem, mowilem sobie bedzie seria, ale juz wiem ze to nie wyjdzie i jak tylko bedzie kasa to beda mody, wiec jak chcesz miec jakies oszczednosci kupuj NA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 kupić turbo z padniętym upg taniej. Zrobić i się cieszyć. Jak juz 2,5T będzie zrobione to koszty nie bedą dużo większe, a uśmiech na twarzy owszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remi Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Mam Hawka 2,5 WRX (trochę dłubniętego) i Hawka 2,0 N/A. Powiem Ci tak Uturbionych Imprez nie kupuje się rachunkiem ekonomicznym, tylko sercem. Jak liczysz kasę i chcesz tanio- polecam N/A + LPG. Wysłane z One Plus Two Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosworth1984 Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 nigdy w życiu junkers nie chodzi o paliwo bo ile zaleje tyle spali szacuje awaryjność i koszty napraw tych dwóch aut i porównuje to z budżetem.... nie mogę przekroczyć granicy po której żona mnie z domu wygoni do auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldii_M Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 ale jak wygoni Cię do WRX to przynajmniej będziesz mieszkał w bardzo fajnym miejscu i nie będzie Ci się chciało wracać do chałupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 W 2.5T może się trochę więcej rzeczy zużyć (Subaru się nie psuje ) i więcej spali, ale za to daje więcej radochy niż 2.5NA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosworth1984 Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 jestem cały czas przekonywany przez znajomych że WRX to lepsza opcja bo mocy nie braknie ale kiedy da się użyć 230 KM na co dzień gdzie do pracy 12 kilosów wioskowej drogi. jedynie w dniu wolnym skoczyć można do Czech na górki kręte pobawić się lub na torze we Wrocławiu. w tym przyszłościowym zakupie chyba kierować będę się rozsądkiem a nie emocjami..... wystarczy że spełnie marzenie o marce Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remi Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 jestem cały czas przekonywany przez znajomych że WRX to lepsza opcja bo mocy nie braknie ale kiedy da się użyć 230 KM na co dzień gdzie do pracy 12 kilosów wioskowej drogi. jedynie w dniu wolnym skoczyć można do Czech na górki kręte pobawić się lub na torze we Wrocławiu. w tym przyszłościowym zakupie chyba kierować będę się rozsądkiem a nie emocjami..... wystarczy że spełnie marzenie o marce Subaru Mogę porozmyślać nad sprzedaniem swojego ezgemplarza WRX'a, bo N/A zostaje, a ja bym się przesiadł na STI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Na codzien koszty moim zdaniem są podobne. Prawdziwy diabeł tkwi w czyms innym. Wolnossak jest trwały i w miare bezawaryjny. 2.5T z WRX ma swoje bolączki: UPG, panewki, pękające tłoki. Uzywany silnik ok 7 tys zł, porządny remont nie mniej... i tu lezy róznica w potencjalnych kosztach WRX i wolnossaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 wszystko ok, tylko po co odgrzewać kotleta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Witaj...to może i ja wtrącę swoje dwa grosze i z mojej obserwacji wynika że skoro subaru jest spełnieniem Twoich marzeń to kup WRX-a,oczywiście zrobisz jak uważasz i będziesz zadowolony,ale w sytuacji jak kupisz NA to za każdym razem będziesz kierował wzrok z rozrzewnieniem za WRX i w konsekwencji kupisz WRX a może i STI? Należy jeszcze wziąć pod uwagę budżet bo tych spraw czasem nie przeskoczymy,więc życzę Ci udanego zakupu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buchu Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 w tym przyszłościowym zakupie chyba kierować będę się rozsądkiem a nie emocjami..... wystarczy że spełnie marzenie o marce Subaru wszystko ok, tylko po co odgrzewać kotleta... Moze po to zeby zobaczyc ze wygrały emocje nad rozsądkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/86516-kilka-technicznych-spraw-dot-hawka-wrx/#entry2408428 po tym wnioskuję, że wygrały emocje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się