Jump to content

Jakie armory do WRX


Kontrey
 Share

Recommended Posts

Witajcie!

Kończą mi się już amortyzatory (wszystkie 4) do JDM WRX 94r (Buda gc8). I tutaj pytanko do Was: jakie amortyzatory kupić? Interesuje mnie: niska cena i by długo jeździły nie będąc  gorsze od OEM (auto do codziennej jazdy, mało upalane, nie jeżdzi po torze ale nie chcę chłamu). Najchętniej przytuliłbym OEM najlepiej z STi i tu rodzi się pytanie gdzie takich szukać i czy z wszystkich roczników pasują? Co mi polecacie? Ps Jeśli ktoś ma coś takiego do odsprzedania to chętnie wysłucham propozycji

Dziękuję za pomoc i rady

Kontrey

Link to comment
Share on other sites

 

 

Najchętniej przytuliłbym OEM najlepiej z STi i tu rodzi się pytanie gdzie takich szukać i czy z wszystkich roczników pasują?

Pasuje zawias z STi z piastami 5x100,od New Age będą jeszcze potrzebne górne mocowania,bodaj na tył.Tylko będzie to używany,kilkunastoletni zawias w niewiadomym stanie i nie można powiedzieć ile toto wytrzyma w przyszłości. 

Z nowych w przystępnej cenie można polecić te

http://www.subaru.pl/zawieszenie/amortyzatory/impreza-gc-gf-1992-2000.html

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Właściwie Cybel już rozwiązał temat.

Najtaniej i najprościej będzie wsadzić Excel-G. AGX ma regulację twardości tylko pytanie czy jest Ci to potrzebne.

Można by się pokusić o Ultra SR (co byłoby najlepszym rozwiązaniem), ale tak jak wyżej, wymaga to pewnej kombinacji.

 

Excel-G wg mojej wiedzy jest zbliżony do serii. Przyzwoity amor (tylko i aż tyle).

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Zastanawiam się jeszcze nad: http://allegro.pl/za...5059651974.html Podobno są calkiem niezłe

A to już nie jest takie "budżetowe". ;) 

Tein odbiega od serii i to sporo,to dużo twardsze zawieszenie,są stwierdzenia że to "beton",można znaleźć też liczne opinie o małej trwałości tych zawiasów.

Chcesz komfortu i amora bardzo blisko seryjnego,to bierz Kayabę AGX,podobne Kayaby były fabrycznie montowane w kilku wersjach GC8 np:w TypR.

Kayaba AGX i seryjna sprężyna to komfort jak na serii z mozliwością lekkiego utwardzenia zawieszenia,trwałość takiego zestawu przy codziennej jeździe jest liczona przynajmniej na ładnych kilka lat.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Podobno są calkiem niezłe

Podobno.

 

W praktyce to kupa maksymalna. Absolutnie w tym budżecie kup AGX-y i sprężyny od STI bugeye (nawet używane, a najlepiej od Spec.C - różowe).

Ewentualnie jak chcesz/możesz pokombinować mocowaniami, to KYB dedykowane do STI GD 5x100.

Z różowymi sprężynami - chyba najlepsze niskobudżetowe zawieszenie.

 

Sensowne zawieszenia gwintowane zaczynają się od kwot przynajmniej 2x większych.

 

Niedawno miałem okazję jeździć WRX-em Hawk-iem z Teinem Street Advance - katastrofa. Auto wręcz niebezpieczne przy dużych prędkościach jeśli tylko asfalt nie miał gładkości stołu.

Kiedyś kupiłem Teina Super Streeta - do Imprezy STI. Cienizna była, cienizna jest.

A pogłoski o "betonowości" teina wynikają z tego, że wszyscy obniżają auto aż osiądzie na odbojach.

Tylko wtedy bywa słabo na podbiciach, bo auto katapultuje się w powietrze zamiast pochłonąć nierówność.

Po wielu tysiącach km (niestety) doświadczeń z D2 (!), Teinem Super Street, Bilsteinem B16, KW Clubsport 2-way, a nawet

z wyczynowym Reigerem wydaje mi się że coś tam wiem. I taniego gwinta już więcej nie kupię. Nigdy.

Edited by house_1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Można by się pokusić o Ultra SR (co byłoby najlepszym rozwiązaniem), ale tak jak wyżej, wymaga to pewnej kombinacji. Excel-G wg mojej wiedzy jest zbliżony do serii. Przyzwoity amor (tylko i aż tyle)

Mam właśnie taką kombinację. Z przodu - Ultra SR na cienkiej sztycy dedykowane do WRX-a (nie STI), z tyłu Excel-G założone dwa lata wcześniej.

Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

 

Można by się pokusić o Ultra SR (co byłoby najlepszym rozwiązaniem), ale tak jak wyżej, wymaga to pewnej kombinacji. Excel-G wg mojej wiedzy jest zbliżony do serii. Przyzwoity amor (tylko i aż tyle)

Mam właśnie taką kombinację. Z przodu - Ultra SR na cienkiej sztycy dedykowane do WRX-a (nie STI), z tyłu Excel-G założone dwa lata wcześniej.

 

O, i jak Ci to jeździ?

 

PS.

Od kilku już osób słyszałem, że AGX nie grzeszy trwałością. U mnie zresztą lewy tył też już puka...

Link to comment
Share on other sites

 

 

O, i jak Ci to jeździ?
Jeżdżę czysto cywilnie, ale często w trasy i nie zauważam żadnej różnicy pod względem twardości między przodem i tyłem. Ktoś już zresztą na Forum pisał, że dedykowane Excele i Ultra SR-y różnią się jedynie trwałością, oczywiście na korzyść tych drugich.
Link to comment
Share on other sites

nie zakładaj od sti niu age bo będziesz odbijał się  jak piłka,najlepsza opcja jest kup Excel-G dedykowane lub agx droższe ale według mnie nie ma sensu,najlepsze co możesz mieć to kopic oryginalny zawias z jakiegoś sti gc ale wtedy to loteria czy jeszcze kupisz sprawny kup dedykowane exel -g i będzie pan zadowolony

Link to comment
Share on other sites

 

Podobno są calkiem niezłe

Podobno.W praktyce to kupa maksymalna. Absolutnie w tym budżecie kup AGX-y i sprężyny od STI bugeye (nawet używane, a najlepiej od Spec.C - różowe).Ewentualnie jak chcesz/możesz pokombinować mocowaniami, to KYB dedykowane do STI GD 5x100.Z różowymi sprężynami - chyba najlepsze niskobudżetowe zawieszenie.Sensowne zawieszenia gwintowane zaczynają się od kwot przynajmniej 2x większych.Niedawno miałem okazję jeździć WRX-em Hawk-iem z Teinem Street Advance - katastrofa. Auto wręcz niebezpieczne przy dużych prędkościach jeśli tylko asfalt nie miał gładkości stołu.Kiedyś kupiłem Teina Super Streeta - do Imprezy STI. Cienizna była, cienizna jest.A pogłoski o "betonowości" teina wynikają z tego, że wszyscy obniżają auto aż osiądzie na odbojach.Tylko wtedy bywa słabo na podbiciach, bo auto katapultuje się w powietrze zamiast pochłonąć nierówność.Po wielu tysiącach km (niestety) doświadczeń z D2 (!), Teinem Super Street, Bilsteinem B16, KW Clubsport 2-way, a nawetz wyczynowym Reigerem wydaje mi się że coś tam wiem. I taniego gwinta już więcej nie kupię. Nigdy.

Ja mam u siebie street advance i sobie chwale, bardzo dobrze wybiera, jak mozesz powiedz na czym polegała ta katastrofa?

Link to comment
Share on other sites

Przy dużej prędkości omal nie opuściłem drogi. Było podbicie na asfalcie, o którym nie wiedziałem że jest tak ogromne, bo wszystkie inne zawiasy je wybierały bez wniku. Tein katapultowaĺ mnie w powietrze tak, że aż odczułem w krzyżu.

Dobrze że starczyło asfaltu bo byłoby nieciekawie.

 

Po podniesieniu auta do seryjnego prześwitu przestało skakać jak piłeczka pingpongowa, ale zaczęło być bardziej miękko niż na serii.

A zupełnie nie o to chodziło.

Ogólnie było znacznie gorzej niż na seryjnym zawieszeniu od sti bloba.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...