goldii_M Posted November 2, 2015 Share Posted November 2, 2015 (edited) Cześć, mam następujący problem. Przy użytkowaniu w mieście albo jeździe po drogach krajowych nie bierze ani grama oleju (WRX 09 265KM). Ale przy jeździe autostradą czy drogą ekspresową potrafi spalić ok 1l/1000km. I to bez katowania - nie przekraczam 150km/h. Podejrzewam turbinę bo przy jeździe j/w obroty przekraczają 3500obr/min więc turbo już ładuje. Jak mocniej przyspieszam z ok 120km/h to zostawiam chmurkę dymu (dobrze widać to wieczorem w światłach tych z tyłu). Podobnie przy mocnym starcie. Dodatkowo miałem niedawno sytuację, że musiałem zrobić trasę Gdańsk-Kłodzko-Gdańsk (ok 1500km) gdy świeciły się błędy na desce rozdzielczej (okazało się, że nie podpięta została wtyczka pompki działającej przy odpaleniu na zimnym silniku - po wymianie rozrządu) i wtedy turbina nie dawała pełnej mocy, widocznie był w trybie awaryjnym. W tej trasie wtedy nie wziął ani trochę oleju. Dlatego to mi wygląda na turbinę. Jak samemu można wstępnie to potwierdzić? Za bardzo mi nie pasuje podjechać na żaden warsztat... Dodam, że nigdzie nie widać odrobiny wycieku. pozdro Edited November 2, 2015 by goldii_M Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 2, 2015 Share Posted November 2, 2015 Bardzo rzadko zdarzają się awarie turbin w Subaru a Twoje autko jest stosunkowo młode,ponadto turbo pracuje cały czas i gdyby ono było sprawcą nadmiernego zużycia oleju,to również przy spokojnej jeździe następowałby pobór oleju. Proponuje sprawdzić dolot,intercooler pod kątem ilości znajdującego się tam oleju,jeżeli będzie go sporo,to.... Za bardzo mi nie pasuje podjechać na żaden warsztat.. Będzie taka wizyta koniecznością,dokładna diagnostyka silnika,może się okazać,że masz pęknięty tłok.Stawiam na 4 gar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted November 2, 2015 Share Posted November 2, 2015 (edited) czy można poznać, że tłok jest pęknięty inaczej niż rozbierając silnik? Nie ma strat w mocy? W końcu kompresja będzie kiepska, więc i moc powinna spaść. Edited November 2, 2015 by mly96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted November 2, 2015 Share Posted November 2, 2015 Nic nie spadnie. Najczęściej nie odczujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldii_M Posted November 2, 2015 Author Share Posted November 2, 2015 zastanawia mnie jeszcze to, że poza drogami szybkiego ruchu wogóle oleju nie ubywa. Dlatego stawiałem na turbinę. Nic, nie ma co dywagować i bez wizyty w warsztacie się nie obędzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 2, 2015 Share Posted November 2, 2015 czy można poznać, że tłok jest pęknięty inaczej niż rozbierając silnik? Nie ma strat w mocy? W końcu kompresja będzie kiepska, więc i moc powinna spaść. Zależy pod którym pierścieniem pęknie tłok,jeśli pęknięcie będzie poniżej I pierścienia,to strat w mocy nie odczujesz,ba nawet ciśnienia sprężania może trzymać. Dlatego stawiałem na turbinę. Nim weźmiesz się za wyjmowanie i rozbieranie silnika,najpierw trzeba sprawdzić inne przyczyny znikania oleju,wycieki czy uszkodzenia turbiny,dopiero po wykluczeniu innych przyczyn silnik idzie do rozbiórki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted November 3, 2015 Share Posted November 3, 2015 Bardzo rzadko zdarzają się awarie turbin w Subaru ??? Może Cybel masz rację, ale zawsze są odstępstwa, każdy używa inaczej, nie ma dwóch takich samych... a zgodnie z moją teorią używana "z głową" ale tylko w celach rekreacyjnych OEMowa turbina kończy się w oka mgnieniu... a kolega ma 6 letnie auto jakby nie patrzyć. @@goldii_M, postaw kogoś przy wydechu rano jak odpalasz samochód i zobacz czy zauważy coś takiego (to już był stan agonalny, nie mniej białe "puff" przy odpalaniu było widać od kilku tygodni we wstecznym lusterku) Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldii_M Posted November 4, 2015 Author Share Posted November 4, 2015 wygląda to tak: coś faktycznie jakby dymiło przy dodawaniu gazu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 Czasami jest to po prostu para wodna. A jak rozstrzygnąć czy winna jest turbina? Na czym polega jej inspekcja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 wizualnie ją oceń... zobacz czy nie cieknie, zdejmij rurę dolotową, sprawdź czy jest olej w dolocie (wcale nie musi być). Jak moja się "kończyła", to wiedziałem, że pada, bo olej był wszędzie - w pewnym momencie po prostu zaczęła ciec z każdej możliwej strony (do dolotu, do wydechu, pod maskę). To, co widać na filmie wygląda jak niespalony olej w wydechu (biały dym?) - może pochodzić z turbiny, a równie dobrze może to być efekt pękniętej głowicy albo agonalnego stanu UPG (ale stawiam na to, że autor wątku już te tematy wykluczył, bo rozmawiamy o ubytku oleju, a nie wody...). Dobra wiadomość jest taka, że jak już zacznie dymić, to już dużo nie potrzeba... przegoń, upal i będziesz wiedział (nie męcz się tym "co to może być..." coś klęknie szybko - lepiej tak, niż się łudzić, że można jeszcze jedną trasę poza miasto zrobić i się zdziwić w połowie drogi, że zabrakło oleju). Ale bez hardcore'u i już całkiem serio: odstaw auto do jakiegoś subarowego warsztatu i szykuj się na wydatki... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldii_M Posted November 4, 2015 Author Share Posted November 4, 2015 UPG robiona była u Kopera rok (20000km) temu. Dlatego kupowałem licząc że takie kwiatki mi się nie pojawią szybko. Jak mówisz, trzeba się umawiać na wizytę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajfos2 Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 Ja zamiast turbo obstawiam pierścienie. Też miałem podobny objaw Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 goldii_M, kupowałeś swoją imprezę w tym roku od Tomka z rejestracją WPR, serwisowaną u Kopera?... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldii_M Posted November 4, 2015 Author Share Posted November 4, 2015 tak, to ta Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 (edited) Też ją oglądałem i byłem o krok od kupna... Watpiwości wzbudziło zbyt duże spalanie oleju... Daj znać, jak już usłyszysz diagnozę. Edited November 4, 2015 by sebachon Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldii_M Posted January 13, 2016 Author Share Posted January 13, 2016 Turbina została przejrzana - pęknięta obudowa, stwierdzono też, że dostało się do niej obce ciało, chociaż na pierwszy rzut oka nie widać uszkodzeń. Widać lekkie skutki spalania oleju na wirniku. Generalnie potrzebuję drugiej turbiny, bo zakład, do którego została podesłana, nie podjął się jej regeneracji z racji braku dobrych części zamiennych oraz pęknięcia obudowy. Ma ktoś może taką drugą do WRX 265KM GH lub może zna zakład, który podjąłby się regeneracji - w porządny sposób? pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 A skąd jesteś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldii_M Posted January 14, 2016 Author Share Posted January 14, 2016 Gdańsk - ale nie ma problemu z wysyłką. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted January 14, 2016 Share Posted January 14, 2016 Turbina została przejrzana - pęknięta obudowa, stwierdzono też, że dostało się do niej obce ciało Jak to możliwe? Turbin szukaj w szrotach z angielskimi wersjami. A ile kosztuje w ASO? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldii_M Posted January 14, 2016 Author Share Posted January 14, 2016 Jeszcze w ASO nie sprawdzałem - dziś podjadę spytać się o cenę, ale w Tur......ec powiedzieli ok 6000 PLN za nową sztukę. Co do uszkodzenia przez wpadnięcie czegoś - z zewnątrz też nic nie widać, tak powiedzieli panowie, którzy zrobili inspekcję. Masz może jakieś namiary na takie szroty? pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldii_M Posted January 24, 2016 Author Share Posted January 24, 2016 Turbinę udało się zregenerować dzięki pomocy kolegi z tego forum. Panowie mówią, że mogła palić olej bo były luzy na pierścieniach i łożysku. Oby, bo wiadomo, tego się nie zweryfikuje. Teraz kilka tygodni na sprawdzenie czy to pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 Dawaj znać, jak efekty. Trzymam kciuki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldii_M Posted January 24, 2016 Author Share Posted January 24, 2016 dzieki, ja tez trzymam Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 Mam podobny objaw w STI. Do 4000 obr./min. zero brania oleju. Powyżej chla tyle co benzyny. Chyba jednak pełne badania. Jak pojeździsz, napisz czy pomogło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now