mly96 Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Po dłuższym postoju, moja impreza ma problem z zapalaniem, kręci długo rozrusznikiem żeby załapać, jak zapali to świeci się CE, jak właśnie sprawdziłem chodzi o czujnik spalania stukowego. Po przejechaniu około 15km błąd znika, a samochód po zgaszeniu normalnie odpala (dopóki nie wystygnie porządnie). Sprzedający mówił coś o zapowietrzonym zbiorniku (?!), ale nie do końca zrozumiałem o co mu chodziło i jaki to ma związek. Ktoś miał podobnie albo wie jak rozwiązać ten problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kontrey Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Mam ten sam problem chyba. Auto lepiej odpala gdy wymieniłem akumulator Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted October 31, 2015 Author Share Posted October 31, 2015 (edited) trochę poczytałem i zapowietrzony zbiornik może mieć tu swój udział, bo nie dostaje tyle paliwa ile powinien. Akumulator sprawdzę, chociaż dziwne, że na ciepłym odpala bez żadnych problemów. edit. Odkręciłem korek od baku, chociaż pomyślałem, że to pewnie i tak nic nie da, przygotowałem telefon żeby nagrać jak długo kręci żeby odpalić, przekręcam kluczyk, a tu cud odpala od razu, niestety check dalej się świeci... Ciężko dostać się do tego czujnika? Sam chyba i tak nic z nim nie zrobię bo nie mam klucza żeby dokręcić z odpowiednim momentem. Zna ktoś ogarniętego mechanika z okolic Będzina? Edited October 31, 2015 by mly96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Po dłuższym postoju, moja impreza ma problem z zapalaniem, kręci długo rozrusznikiem żeby załapać, jak zapali to świeci się CE, jak właśnie sprawdziłem chodzi o czujnik spalania stukowego. Po przejechaniu około 15km błąd znika, a samochód po zgaszeniu normalnie odpala (dopóki nie wystygnie porządnie). Sprzedający mówił coś o zapowietrzonym zbiorniku (?!), ale nie do końca zrozumiałem o co mu chodziło i jaki to ma związek. Ktoś miał podobnie albo wie jak rozwiązać ten problem? Czujnik spalania stukowego to rodzaj mikrofonu który wyłapuje wszystko. Jest przykręcony do bloku, odrkęć wyczyść miejsce styku - jest ok 20 mm talerz, przykręć pod odpowiednim kątem i siłą - w manualu jest to opisane. Jak problem się powtórzy wymień czujnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted October 31, 2015 Author Share Posted October 31, 2015 Spróbuję coś z tym zrobić. Jak się okazuje ciężkie zapalanie nie ma nic wspólnego z błędem, po parogodzinnym postoju zapala ciężko (dwa razy złapała bardzo szybko), a błąd się nie świeci. Może będzie tylko po nocy się świecić.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osamakiller Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Kup akumulator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Jeśli wolno przy tym kręci to regeneracja rozrusznika i nowy aku mogą zrobić robotę. U mnie w GT przy wolnym kręceniu przez słaby aku potrafił czujnik położenia walka nie załapać i tez trochę to trwało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 Zanim kupisz aku podjedz tam gdzie sprzedają aku i zrób test pod obciążeniem opornicą lub pożyczę ci alu na kilka dni nówkę i będziesz wiedział czy to jest przyczyną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fary Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 (edited) kręci długo rozrusznikiem żeby załapać, jak zapali to świeci się CE U mnie po zamontowaniu nowego czujnika spalania stukowego (zamiennika) dokładnie identyczny problem znikł, dodatkowo auto trochę mniej pali. Trzeba tylko pamiętać o właściwym montażu (moment dokręcania i kąt względem osi pojazdu/silnika). Edited November 4, 2015 by fary Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzejxx Posted January 31, 2016 Share Posted January 31, 2016 Witam, czy ktoś się orientuje, czy w imprezie 2,0 z 2001 r można zastosować czujnik o nr 22060AA070 ? Oryginalny ma chyba nr 22060AA100 i jest o wiele droższy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kontrey Posted January 31, 2016 Share Posted January 31, 2016 (edited) Mógłby ktos opisać łopatologicznie, gdzie się czujnik znajduje, i pod jakim kątem i siła go przykręcić? Miłe widziana fotka Edited January 31, 2016 by Kontrey Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted January 31, 2016 Share Posted January 31, 2016 (edited) Weź małą latarkę i pod kolektorem ,bardziej od strony kierowcy na wysokości zbiorniczka spryskiwaczy da się go zobaczyć ale dostęp marny ./fotki nie mam/ Kąt ok. 45 st. od osi auta, moment 21-23 Nm. Edited January 31, 2016 by respect 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kontrey Posted January 31, 2016 Share Posted January 31, 2016 Dzięki Respect, masz plusa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzejxx Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Zamontowałem w imprezie córki nowy czujnik spalania stukowego. Check engine już się nie zapalał się, ale auto nadal muliło. Po poradzie fachowca , odkręciłem czujnik, owinąłem folią bąbelkową i powiesiłem swobodnie, przyczepiając do jakiejś rurki. Musiałem tylko dodatkowo podłączyć masę kabelkiem i cały problem zniknął. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igoolo Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Czujka spalania stukowego w folii bąbelkowej wisi na zewnątrz silnika??? To chyba nie jest dobry pomysł tylko proszenie się o remoncik. Może od razy wsyp cukier do baku albo zdejmij filtr powietrza 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzejxx Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 A czym to grozi? Jakiś konkret? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexter4127 Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 (edited) Bo ja wiem, jeśli wystąpi spalanie stukowe to go nie wykryje i będzie się to wiązać z jakąś awarią? Żeby oszukać ten czujnik, to trzeba się inaczej pobawić. Gdzieś w internecie widziałem patent jakiegoś ruska, na zrobienie "ogłuszacza" gdzie czujnik nie reagował na interesujące go bodźce, ale tylko do pewnej wartości, po przekroczeniu której spełniał swoją rolę.Tak swoją drogą, jakby ktoś wiedział, jak taki filtr wykonać, to był bym wdzięczny za pomoc. Zaznaczam, że nie chodzi mi o "fix Garego", czy jakoś tak. Edited June 9, 2016 by dexter4127 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzejxx Posted June 10, 2016 Share Posted June 10, 2016 Rozwiązanie tego problemu podpowiedział mi fachowiec pracujący kiedyś w ASO, teraz ma prywatny serwis subaru. Poza tym impreza jeździ na gazie, więc chyba nie powinno wystąpić spalanie stukowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamooth Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Dziwne, że nikt w tym temacie nie pochylił sie nad problemem i przyczyną powstawania owego spalania stukowego.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted November 14, 2016 Author Share Posted November 14, 2016 wadliwy czujnik, błąd już nie występuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now