Jump to content

Kod 22 Czujnik spalania stukowego...


mly96
 Share

Recommended Posts

Po dłuższym postoju, moja impreza ma problem z zapalaniem, kręci długo rozrusznikiem żeby załapać, jak zapali to świeci się CE, jak właśnie sprawdziłem chodzi o czujnik spalania stukowego. Po przejechaniu około 15km błąd znika, a samochód po zgaszeniu normalnie odpala (dopóki nie wystygnie porządnie). Sprzedający mówił coś o zapowietrzonym zbiorniku (?!), ale nie do końca zrozumiałem o co mu chodziło i jaki to ma związek. Ktoś miał podobnie albo wie jak rozwiązać ten problem?

Link to comment
Share on other sites

trochę poczytałem i zapowietrzony zbiornik może mieć tu swój udział, bo nie dostaje tyle paliwa ile powinien. Akumulator sprawdzę, chociaż dziwne, że na ciepłym odpala bez żadnych problemów.

 

edit. Odkręciłem korek od baku, chociaż pomyślałem, że to pewnie i tak nic nie da, przygotowałem telefon żeby nagrać jak długo kręci żeby odpalić, przekręcam kluczyk, a tu cud odpala od razu, niestety check dalej się świeci... Ciężko dostać się do tego czujnika? Sam chyba i tak nic z nim nie zrobię bo nie mam klucza żeby dokręcić z odpowiednim momentem. Zna ktoś ogarniętego mechanika z okolic Będzina? 

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

 

 

Po dłuższym postoju, moja impreza ma problem z zapalaniem, kręci długo rozrusznikiem żeby załapać, jak zapali to świeci się CE, jak właśnie sprawdziłem chodzi o czujnik spalania stukowego. Po przejechaniu około 15km błąd znika, a samochód po zgaszeniu normalnie odpala (dopóki nie wystygnie porządnie). Sprzedający mówił coś o zapowietrzonym zbiorniku (?!), ale nie do końca zrozumiałem o co mu chodziło i jaki to ma związek. Ktoś miał podobnie albo wie jak rozwiązać ten problem?

 

Czujnik spalania stukowego to rodzaj mikrofonu który wyłapuje wszystko. Jest przykręcony do bloku, odrkęć wyczyść miejsce styku - jest ok 20 mm talerz, przykręć pod odpowiednim kątem i siłą - w manualu jest to opisane.

 

Jak problem się powtórzy wymień czujnik.

Link to comment
Share on other sites

Spróbuję coś z tym zrobić. Jak się okazuje ciężkie zapalanie nie ma nic wspólnego z błędem, po parogodzinnym postoju zapala ciężko (dwa razy złapała bardzo szybko), a błąd się nie świeci. Może będzie tylko po nocy się świecić.. :)

Link to comment
Share on other sites

kręci długo rozrusznikiem żeby załapać, jak zapali to świeci się CE

U mnie po zamontowaniu nowego czujnika spalania stukowego (zamiennika) dokładnie identyczny problem znikł, dodatkowo auto trochę mniej pali.

Trzeba tylko pamiętać o właściwym montażu (moment dokręcania i kąt względem osi pojazdu/silnika).

Edited by fary
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Weź małą latarkę i pod kolektorem ,bardziej od strony kierowcy na wysokości zbiorniczka spryskiwaczy da się go zobaczyć ale dostęp marny ./fotki nie mam/ Kąt ok. 45 st. od osi auta, moment 21-23 Nm.

Edited by respect
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Zamontowałem w imprezie córki nowy czujnik spalania stukowego. Check engine już się nie zapalał się, ale auto nadal muliło. Po poradzie fachowca , odkręciłem czujnik, owinąłem folią bąbelkową i powiesiłem swobodnie, przyczepiając do jakiejś rurki. Musiałem tylko dodatkowo podłączyć masę kabelkiem i cały problem zniknął.

Link to comment
Share on other sites

Czujka spalania stukowego w folii bąbelkowej wisi na zewnątrz silnika???

 

To chyba nie jest dobry pomysł tylko proszenie się o remoncik.

Może od razy wsyp cukier do baku albo zdejmij filtr powietrza

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bo ja wiem, jeśli wystąpi spalanie stukowe to go nie wykryje i będzie się to wiązać z jakąś awarią? Żeby oszukać ten czujnik, to trzeba się inaczej pobawić. Gdzieś w internecie widziałem patent jakiegoś ruska, na zrobienie "ogłuszacza" gdzie czujnik nie reagował na interesujące go bodźce, ale tylko do pewnej wartości, po przekroczeniu której spełniał swoją rolę.
Tak swoją drogą, jakby ktoś wiedział, jak taki filtr wykonać, to był bym wdzięczny za pomoc. Zaznaczam, że nie chodzi mi o "fix Garego", czy jakoś tak. :P

Edited by dexter4127
Link to comment
Share on other sites

Rozwiązanie tego problemu podpowiedział mi fachowiec pracujący kiedyś w ASO, teraz ma prywatny serwis subaru. Poza tym impreza jeździ na gazie, więc chyba nie powinno wystąpić spalanie stukowe.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Dziwne, że nikt w tym temacie nie pochylił sie nad problemem i przyczyną powstawania owego spalania stukowego....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...