Skocz do zawartości

przełożenia dyfra a skrzyni o różnych przełożeniach


Bo_Lo

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest możliwe żeby skrzynia z imprezy 99 n/a z reduktorem i skrzynia z legacy 2.2 n/a z reduktorem o trochę dłuższych przełożeniach miały w komplecie tylny dyfer o takim samym przełożeniu?Pytam bo jakiś czas temu zmieniłem komplet(w ori skrzyni  padło wisko) ale ten dyfer z legacy trochę wyje  i jeśli to możliwe chciałbym założyć z powrotem ori dyfer  z imprezy


Czy jak podam numery starej i nowej skrzyni to ktoś tu mi powie jakie mają przełożenia i jakie są przełożenia w dyfrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za Ot jest lista taka przełożeń skrzyń automatycznych ? Chodzi mi o zastąpienie skrzyni inna Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki  :)

Niestey nie ma w tej tabeli mojej starej skrzyni :mellow:

H7-TY754XR1AA


To inaczej-jeśli policzę zęby w tylnym dyfrze(te na dużym kole i te na małym) i będzie taka sama ilość w obu dyfrach,to mogę je bez stresu zamienić?

Z tego co pamiętam to w tym ''nowym'' od legacy co wyje jest 39 na dużym  i 11 na małym(policzyłem przez otwór spustowy oleju :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz tylny z takimi przełożeniami to masz 3,54 , i taki musisz założyć . skrzynia ma zapewne głowne przełożenie 3,9 ale w tylnej części na walku zdawczym może być na wyjściu również 3,54  , trzeba zdjąć tylną obudową skrzyni i policzyć zęby na dwóch wałkach , jesli ilość zebów jest identyczna to masz 3,9 i wtedy absolutnie nie możesz zakładać tego dyfra . , jeśli zębatki w skrzyni sie róznią ilością zębów to masz 3,54 . i wtedy jest ok 

Zeby mieć 100% pewności odkręć korek spustowy ze skrzyni i możesz przeliczyć zęby na przełożeniu głównym . 

Edytowane przez carfit
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Czyli że nawet jeśli policzę zęby w samych tylnych dyfrach(nie w skrzyni) i w obu będą takie same ilości zębów  to nie ma pewności że mogę je zamiennie zakładać?

Jutro spiszę numery ze skrzyni która jest aktualnie na aucie i wkleję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ok.Czyli że nawet jeśli policzę zęby w samych tylnych dyfrach(nie w skrzyni) i w obu będą takie same ilości zębów  to nie ma pewności że mogę je zamiennie zakładać?
 

Jeśli będą takie same,to oznacza również identyczne przełożenie,wtedy można zakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że temat rozwiązany, to podczepię sie z innym pytaniem.

 

Czy w dyfrach R180 występowało przełożenie 4.444?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impreza type R/RA w skrzyniach 5MT z DCCD był dyfer R180 o takim przełożeniu. 

 

http://www.ebay.ie/itm/Subaru-Impreza-WRX-STi-gc8-type-ra-DIFF-DIFFERENTIAL-MECHANICAL-R180-4-444-/261804134834?hash=item3cf4be11b2:m:m9jgJpkvpvgM634pv745cSA

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem taki test:

W starym dyfrze 4 obroty walem powodują 1 i troche obrotu polosi

W tym co mam na aucie również 4 obroty walem powodują 1 pelen obrót koła plus trochę (znacznik na oponie na starcie byl idealnie na dole a po tych 4 obrotach walem jakieś 5cm dalej.

Czy to pokrywaloby się z ilością zębów których sie doliczylem przez wlew?(39 i11)?

Jesli liczba obrotów kol w stosunku do liczby obrotów walu jest taka sama to czy mogę bez stresu zamienic te dyfry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem taki test:

W starym dyfrze 4 obroty walem powodują 1 i troche obrotu polosi

W tym co mam na aucie również 4 obroty walem powodują 1 pelen obrót koła plus trochę (znacznik na oponie na starcie byl idealnie na dole a po tych 4 obrotach walem jakieś 5cm dalej.

Czy to pokrywaloby się z ilością zębów których sie doliczylem przez wlew?(39 i11)?

Jesli liczba obrotów kol w stosunku do liczby obrotów walu jest taka sama to czy mogę bez stresu zamienic te dyfry?

 

To jest totalny bezsensowny pomiar , uwzględniający wszelkie luzy w napedach , i bardzo niedokładny . Zrób tak jak pisałem wcześniej inaczej to wróżenie z fusów , chyba że lubisz ryzyko , to zaufaj forum ….. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonałeś mnie. ;)

To teraz łopatologicznie dla pewności ;) :

Czy muszę liczyć zeby w skrzyni czy wystarczy ze zdejmę pokrywy tylnych dyfrow i w nich policzę?

Czy jesli sie okaże ze tylne dyfry maja identyczne ilości zębów na talerzach itd to to wystarczy aby miec 100% pewności ze można je zamieniać miedzy sobą?

Pytam bo sprawdzenie zębów w dyfrach mogę zrobić sam bez kanalu/podnosnika u siebie na podwórku.Do sprawdzenia skrzyni to juz podnośnik i w dodatku musze zwalac caly wydech bo mam przerobiony kolektor na bulgot i przechodzi tuz pod korkiem spustowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfitku, Ty patrzysz z warsztatu , a my z garażu albo a podwórka. :) Przełożenie dyfra można wyznaczyć przy pewnej staranności bez problemu . Jedno wyjście półosi unieruchamiamy i  kręcimy wałem  ,żeby drugie wyjście obróciło się równe , 20 razy.

Dla dyfra 3.54 wałem obrócimy  35.4 razy, a dla 3.9    39 razy. Różnica to  prawie 4 obroty ,więc trudno się pomylić.

Bolo, jeśli masz chwilę sprawdź i porównaj te sposoby :)

pozdr.


Jeśli masz  jednakowe ilości na talerzach i wałkach to jasne ,że maja te same przełożenia i są zamienne. Ale skrzynie już nie ,bo przełożenia z tyłu skrzyni były 1;1  ( chyba w jdm), albo  1;1.1 w  eu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...