Bo_Lo Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Czy jest możliwe żeby skrzynia z imprezy 99 n/a z reduktorem i skrzynia z legacy 2.2 n/a z reduktorem o trochę dłuższych przełożeniach miały w komplecie tylny dyfer o takim samym przełożeniu?Pytam bo jakiś czas temu zmieniłem komplet(w ori skrzyni padło wisko) ale ten dyfer z legacy trochę wyje i jeśli to możliwe chciałbym założyć z powrotem ori dyfer z imprezy Czy jak podam numery starej i nowej skrzyni to ktoś tu mi powie jakie mają przełożenia i jakie są przełożenia w dyfrach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 http://www.gearhack.com/myink/ViewPage.php?file=docs/Subaru+Transmission+Chart 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 (edited) http://www.gearhack.com/myink/ViewPage.php?file=docs/Subaru+Transmission+Chart przepraszam za Ot jest lista taka przełożeń skrzyń automatycznych ? Chodzi mi o zastąpienie skrzyni inna Edited October 31, 2015 by niebieskiultras Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted October 30, 2015 Author Share Posted October 30, 2015 dzięki Niestey nie ma w tej tabeli mojej starej skrzyni H7-TY754XR1AA To inaczej-jeśli policzę zęby w tylnym dyfrze(te na dużym kole i te na małym) i będzie taka sama ilość w obu dyfrach,to mogę je bez stresu zamienić? Z tego co pamiętam to w tym ''nowym'' od legacy co wyje jest 39 na dużym i 11 na małym(policzyłem przez otwór spustowy oleju Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 (edited) Jeśli masz tylny z takimi przełożeniami to masz 3,54 , i taki musisz założyć . skrzynia ma zapewne głowne przełożenie 3,9 ale w tylnej części na walku zdawczym może być na wyjściu również 3,54 , trzeba zdjąć tylną obudową skrzyni i policzyć zęby na dwóch wałkach , jesli ilość zebów jest identyczna to masz 3,9 i wtedy absolutnie nie możesz zakładać tego dyfra . , jeśli zębatki w skrzyni sie róznią ilością zębów to masz 3,54 . i wtedy jest ok Zeby mieć 100% pewności odkręć korek spustowy ze skrzyni i możesz przeliczyć zęby na przełożeniu głównym . Edited October 31, 2015 by carfit 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted October 31, 2015 Author Share Posted October 31, 2015 Ok.Czyli że nawet jeśli policzę zęby w samych tylnych dyfrach(nie w skrzyni) i w obu będą takie same ilości zębów to nie ma pewności że mogę je zamiennie zakładać? Jutro spiszę numery ze skrzyni która jest aktualnie na aucie i wkleję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Ok.Czyli że nawet jeśli policzę zęby w samych tylnych dyfrach(nie w skrzyni) i w obu będą takie same ilości zębów to nie ma pewności że mogę je zamiennie zakładać? Jeśli będą takie same,to oznacza również identyczne przełożenie,wtedy można zakładać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted November 1, 2015 Author Share Posted November 1, 2015 Dzieki.Mysle ze znacznie prościej i szybciej będzie policzyć zęby w dyfrach niż ściągać dupkę skrzyni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 Jako, że temat rozwiązany, to podczepię sie z innym pytaniem. Czy w dyfrach R180 występowało przełożenie 4.444? Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 (edited) Impreza type R/RA w skrzyniach 5MT z DCCD był dyfer R180 o takim przełożeniu. http://www.ebay.ie/itm/Subaru-Impreza-WRX-STi-gc8-type-ra-DIFF-DIFFERENTIAL-MECHANICAL-R180-4-444-/261804134834?hash=item3cf4be11b2:m:m9jgJpkvpvgM634pv745cSA Edited November 1, 2015 by 4mamut Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 1/2 A przedni do skrzyni 6MT występował o takim? Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 (edited) Tylko w 5MT bo skrzyń 6MT nie było 4.44 W drugim poście masz link do tabeli. Edited November 1, 2015 by 4mamut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted November 1, 2015 Author Share Posted November 1, 2015 Numery w skrzyni z legacy którą mam na aucie : 9Y-TY752XRCAA Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 Numery w skrzyni z legacy którą mam na aucie : 9Y-TY752XRCAA Te skrzynie były stosowane również w Imprezach. http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_57/manual_transmission/transmission_assembly/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted November 7, 2015 Author Share Posted November 7, 2015 Dzisiaj zrobiłem taki test: W starym dyfrze 4 obroty walem powodują 1 i troche obrotu polosi W tym co mam na aucie również 4 obroty walem powodują 1 pelen obrót koła plus trochę (znacznik na oponie na starcie byl idealnie na dole a po tych 4 obrotach walem jakieś 5cm dalej. Czy to pokrywaloby się z ilością zębów których sie doliczylem przez wlew?(39 i11)? Jesli liczba obrotów kol w stosunku do liczby obrotów walu jest taka sama to czy mogę bez stresu zamienic te dyfry? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 7, 2015 Share Posted November 7, 2015 przepraszam za Ot jest lista taka przełożeń skrzyń automatycznych ? Chodzi mi o zastąpienie skrzyni inna Tu coś jest http://www.ausubaru.com/forum/showpost.php?p=209125&postcount=2 Wiele tego nie ma,ale zawsze coś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 7, 2015 Share Posted November 7, 2015 Możesz, Ale dla pewności pokręć więcej niż 4 obroty. Np. 10 albo więcej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted November 7, 2015 Author Share Posted November 7, 2015 Ok .Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted November 7, 2015 Share Posted November 7, 2015 Dzisiaj zrobiłem taki test: W starym dyfrze 4 obroty walem powodują 1 i troche obrotu polosi W tym co mam na aucie również 4 obroty walem powodują 1 pelen obrót koła plus trochę (znacznik na oponie na starcie byl idealnie na dole a po tych 4 obrotach walem jakieś 5cm dalej. Czy to pokrywaloby się z ilością zębów których sie doliczylem przez wlew?(39 i11)? Jesli liczba obrotów kol w stosunku do liczby obrotów walu jest taka sama to czy mogę bez stresu zamienic te dyfry? To jest totalny bezsensowny pomiar , uwzględniający wszelkie luzy w napedach , i bardzo niedokładny . Zrób tak jak pisałem wcześniej inaczej to wróżenie z fusów , chyba że lubisz ryzyko , to zaufaj forum ….. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted November 8, 2015 Author Share Posted November 8, 2015 Przekonałeś mnie. To teraz łopatologicznie dla pewności : Czy muszę liczyć zeby w skrzyni czy wystarczy ze zdejmę pokrywy tylnych dyfrow i w nich policzę? Czy jesli sie okaże ze tylne dyfry maja identyczne ilości zębów na talerzach itd to to wystarczy aby miec 100% pewności ze można je zamieniać miedzy sobą? Pytam bo sprawdzenie zębów w dyfrach mogę zrobić sam bez kanalu/podnosnika u siebie na podwórku.Do sprawdzenia skrzyni to juz podnośnik i w dodatku musze zwalac caly wydech bo mam przerobiony kolektor na bulgot i przechodzi tuz pod korkiem spustowym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zubru Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Wyjście ze skrzyni może być inne niż 1.0. To możesz sprawdzić po numerach swojej skrzyni jak i przełożenie na tabelkach w Google "Subaru gearbox chart". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted November 8, 2015 Author Share Posted November 8, 2015 Nie ma na tej stronie żadnej z tych skrzyń niestety Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Carfitku, Ty patrzysz z warsztatu , a my z garażu albo a podwórka. Przełożenie dyfra można wyznaczyć przy pewnej staranności bez problemu . Jedno wyjście półosi unieruchamiamy i kręcimy wałem ,żeby drugie wyjście obróciło się równe , 20 razy. Dla dyfra 3.54 wałem obrócimy 35.4 razy, a dla 3.9 39 razy. Różnica to prawie 4 obroty ,więc trudno się pomylić. Bolo, jeśli masz chwilę sprawdź i porównaj te sposoby pozdr. Jeśli masz jednakowe ilości na talerzach i wałkach to jasne ,że maja te same przełożenia i są zamienne. Ale skrzynie już nie ,bo przełożenia z tyłu skrzyni były 1;1 ( chyba w jdm), albo 1;1.1 w eu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 bo przełożenia z tyłu skrzyni były 1;1 ( chyba w jdm), albo 1;1.1 w eu. Co do przełożeń to się zgadza,ale już co do reszty chyba nie bardzo http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Cybel , co się nie zgadza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now