Jump to content

GT parę problemów do rozwiązania :)


mly96
 Share

Recommended Posts

Właśnie wróciłem nowym samochodem, jestem zadowolony, jest trochę rzeczy do zrobienia, ale wszystko do ogarnięcia.

Licznik przekłamuje mi o 10km/h. Pokazuje mi 70, gdy tak naprawdę jadę 60. Impreza ma założone opony ze zbyt wysokim profilem, powinno być 205/50/16, a jest 205/55/16, ale domyślam się, że to nie to jest przyczyną zawyżania. Miał ktoś taki problem kiedyś?

Druga sprawa to wspomaganie. Nie wiem czy pompa nie daje rady czy coś, ale dość ciężko chodzi kierownica, w porównaniu do mojej poprzedniej Imprezy GD NA to tak jakby tego wspomagania nie było :) 

No i tak przy okazji, jakie sprzęgło polecacie, gt ma służyć jako codzienny dupowóz :)

Link to comment
Share on other sites

w poprzednim zamiast 60 miałem 55 profil i przy 100km/h tak naprawdę było 97, więc teraz logicznie by było gdyby pokazywał więcej niż naprawdę jadę. Jest możliwość, że zmiana licznika coś zmieni? Z tego co wiem to licznik EU ma prędkościomierz po lewej, a u mnie jest po prawej, mam wyskalowany w km/h.

Co do wspomagania - jaki to ma być płyn i czy samemu dam radę wymienić?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jest możliwość, że zmiana licznika coś zmieni?

 

:facepalm:

 

Załóż opony o właściwym rozmiarze. Weź pod uwagę, że wskazania licznika nie pochodzą z GPS i są obarczone błędem.


 

 

Z tego co wiem to licznik EU ma prędkościomierz po lewej, a u mnie jest po prawej

 

Pomyliło Ci się z kierownicami....   :P

Link to comment
Share on other sites

U mnie, wprawdzie nie w gt, ale przy prawidlowym rozmiarze opon tez przeklamuje o ok. 10%. A jezeli przeklamanie wynosi te 10% to o tyle tez trzeba by zmienic obwod / srednice opony.

przy zmianie profilu z 55 na 50, obwod / srednica zmieni sie jedynie o 3,24%, co przelozy sie na zmniejszenie przeklamania do 7 km/h, wiec jak masz dobre opony i jedyny powod zmiany to chec zmniejszenia przeklamania, to nie tedy droga. :)

A co do umiejscowienia obrotomierza, to chyba zalezy od rocznika. Wydaje mi sie, ze przed liftem obrotomierz byl np. po lewej, a po lifcie po prawej, lub odwrotnie.

Edited by pajac_am
Link to comment
Share on other sites

 

Jest możliwość, że zmiana licznika coś zmieni?

 

:facepalm:

 

Załóż opony o właściwym rozmiarze. Weź pod uwagę, że wskazania licznika nie pochodzą z GPS i są obarczone błędem.

 

 

Z tego co wiem to licznik EU ma prędkościomierz po lewej, a u mnie jest po prawej

 

Pomyliło Ci się z kierownicami....   :P

 

nie mi się nie pomyliło      http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/59580-zle-odczyty-predkosci-na-liczniku/    

 

i myślisz, że przez taką małą różnicę przekłamuje o 10km/h? No nie wiem, jeździłem już na oponach o profilu o 5 mniejszym i przekłamania były na poziomie 3km/h... 

 

 

U mnie, wprawdzie nie w gt, ale przy prawidlowym rozmiarze opon tez przeklamuje o ok. 10%. A jezeli przeklamanie wynosi te 10% to o tyle tez trzeba by zmienic obwod / srednice opony.

przy zmianie profilu z 55 na 50, obwod / srednica zmieni sie jedynie o 3,24%, co przelozy sie na zmniejszenie przeklamania do 7 km/h, wiec jak masz dobre opony i jedyny powod zmiany to chec zmniejszenia przeklamania, to nie tedy droga. :)

problem w tym, że czy jadę 50 czy 150 to przekłamuje o 10km/h.

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

Tak...umiejscowienie predkościomierza w przedliftach fajtycznie było rożne...nie pomyliło Ci się ;-)

W jdm'ach było po lewej...w europejczykach po prawej :-D

 

Co do przekłamywania licznika to nie pomogę...aż tak to sie nie znam :-P

Link to comment
Share on other sites

205/55/16 w GT powoduje, że licznik pokazuje prawie prawdę, wiec nie słuchaj rad, żeby zmienić opony. To moim zdaniem idealny rozmiar zimówki do tego auta. Prawie wszystkie GT na 17 calach jeżdżą na 215/45/17 a to też za wysoka opona.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

205/55/16 w GT powoduje, że licznik pokazuje prawie prawdę, wiec nie słuchaj rad, żeby zmienić opony. To moim zdaniem idealny rozmiar zimówki do tego auta. Prawie wszystkie GT na 17 calach jeżdżą na 215/45/17 a to też za wysoka opona.

wiem właśnie, dlatego chciałbym poznać bardziej prawdopodobną przyczynę. 

Link to comment
Share on other sites

Mi w GT na oponach 205/55/16 zawsze zawyża o 10km/h nie ważne czy 90 czy 210 ... według GPS -10km/h i trzeba się przyzwyczaić a nie generować zbędne problemy ;)

cholera... da się podmienić tarczę? Wyskalowałbym sobie odpowiednio :)

Link to comment
Share on other sites

Ale w czym masz problem ... odejmij se 10 w pamięci i lataj :) Spodziewaj się "ciekawszych" problemów i na nie siły zostaw ;)

już są ciekawsze problemy, w sumie o nich zostałem poinformowany przy kupnie - samochód jak jest zimny to długo kręci, odpala i świeci się CE, kod 22, czyli spalanie stukowe, po przejechaniu 10-15km znika. Samochodem musiałem dzisiaj przejechać 500km i dał radę, bez zająknięcia, trochę dziwi mnie ten CE. Sprzedający coś mi mówił, że się zapala, ale po chwili znika i że zbiornik paliwa jest zapowietrzony czy coś takiego, ogólnie to nie wiem co teraz robić, z tego co wiem to on dość długo tak jeździł. Normalnie nic tylko robić zakłady kiedy panewka się odezwie :)

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

Ale to jest naprawdę długo, jak tego słucham to się boję, że już nie odpali, a tu nagle o dziwo łapie :) Tylko co z tym CE... I jaki związek może to mieć z zapowietrzonym zbiornikiem paliwa? Pierwszy raz takie rzeczy słyszę w ogóle... Chyba trzeba będzie znaleźć ogarniętego mechanika z okolicy i szykować kasiorę.

Link to comment
Share on other sites

Moje też bardzo długo odpala ale zawsze odpala :) Pompki paliwa zmienione i ciągle to samo ale nigdy się nie zdarzyło żeby nie odpalił...ma ciepłym silniku szybko odpala i LPG na to nie ma wpływu... Mając 20 letnie Subaru (podaj rok Twojego) to takie problemy to nie problemy :)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Moje też bardzo długo odpala ale zawsze odpala :) Pompki paliwa zmienione i ciągle to samo ale nigdy się nie zdarzyło żeby nie odpalił...ma ciepłym silniku szybko odpala i LPG na to nie ma wpływu... Mając 20 letnie Subaru (podaj rok Twojego) to takie problemy to nie problemy :)

w moim też pompa była wymieniana, dostałem starą. Mój jest z 97, także już pełnoletnie :) Też ma lpg, no i dość fajnie na nim jeździ, ale za to późno się włącza, mniej więcej w podobnym czasie jak gaśnie CE :)

 

 

Wymień czujnik stuku. Powinno odpalać normalnie po 1/4 sekundy tak samo jak na ciepło. Jedno z drugim raczej nie ma związku

Wymienię. Warto bawić się w używki? Jeśli nie to jaki jest koszt oryginału i za ile można go dostać? :)

 

Spróbuję jeszcze wyjeździć to co jest w baku i zalać PB98 bo może akurat poprzedni właściciel się zapomniał :)

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

Pochwal się co dorwałeś :) też mam nabę, ale wydaje mi się że to nie ma nic do wspomagania, z nią czy ze zwykła kierą powinno chodzić w miarę lekko. Ktoś wie jakim płynem to ma być zalane? ;)

Link to comment
Share on other sites

ja mam MY99 Sedana w niebieskim kolorze, ale z fabryki to została tylko buda i tapicerka;D

308km 388nm, zakuty, wzmocniona skrzynia od hawka, cala nowa zawiecha, hamulce, turbo i  ic od sti, bov greddy i wysoki parapet

 

a ty?

Edited by Mateusz Piotrowski
Link to comment
Share on other sites

to u mnie bida można powiedzieć, ale to w sumie tak jak chciałem :) niebieski kombiak 97r :) Zawiecha z regulacją twardości, a tak to seria, no poza bov-em, którego chyba zastąpi ori DV. Jeśli będzie się dobrze sprawował to wpadnie parę modów podnoszących moc, ale póki co wolę się wstrzymać w razie jakby panewki nie wytrzymały :)

btw przypomniało mi się jeszcze jedno, kierownica podczas jazdy prosto jest lekko przekręcona w lewo, samochód jedzie prosto po puszczeniu kiery, zbieżność podobno miał robioną, ale jak widać o tym żeby kierownica była prosto zapomnieli.. Da się to jakoś samemu poprawić czy trzeba jechać ustawić zbieżność od nowa?

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...