mz56 Opublikowano 23 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 Wyobraź sobie, że ja tak na poważnie. Jesteś tam pierwszy raz w życiu. Widzisz konkretne malunki. Czepiasz się nieograniczonej przestrzeni przed i na skrzyżowaniu. Każdy ma być jasnowidzem ? Po co są te wynalazki namalowane ? Po to, aby taki specjalista jak Ty mógł się do mnie przywalić i walić mandat ? Dlaczego po prostu nie odpowiesz, dlaczego jakiś debil namalował to, czego malować nie powinien ? Nie jadę tak jak komu pasuje, tylko tak, jak znaki drogowe wskazują. Poziome i pionowe. W życiu mandatu bym nie przyjął. Sąd i prawdziwi rzeczoznawcy. Tak na marginesie, nie przypominam sobie, abym Cię o cokolwiek prosił. Może tak dziwnie zabrzmiało. To raczej było wymaganie, którego chyba nie wyczułeś. Po prostu chciałbym, abyś spojrzał na realia, a nie chował się, za czasem idiotycznymi przepisami, bez żadnej refleksji. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 23 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 Zaskoczyłeś @mz56tym postem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 23 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 (edytowane) Samo życie. Kiedyś współpracowałem przy projektowaniu dróg. Nikt w zamyśle nie rozciągał skrzyżowań w nieskończoność. Jeżeli projektant namalował trójkąty, to coś miał na myśli. To nie jest tak, że znaki poziome położone kilkadziesiąt metrów za sygnalizacją świetlną raz obowiązują, a raz nie. Nie ma sprzeczności w tym co piszę. Albo znaki poziome są namalowane zgodnie z projektem, albo nie mają prawa tam być. Edytowane 23 Października 2021 przez mz56 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkarp Opublikowano 23 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 Źle uczą na kursach, bo człowiek potem musi myśleć i analizować, co gorsza musi zapamiętać przepisy. No i jak ma jeździć dobrze jak przepisy niezrozumiałe, za trudne.Ktoś tu napisał, że poruszanie sie i przepisy powinny być intuicyjne. Tak, tylko jednemu intuicja mówi - będzie spoko, miejsce jest zdążę, innemu mówi że niebezpiecznie.A tu trzeba rozum ruszyć, a nie intuicję, bo kończy się to tragicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 23 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 jkarp, mnie uczono 48 lat temu. Później skończyłem Instytut Transportu. Mieszanie w przepisach, tak od około 84. roku, zrobiło swoje. Kiedyś wystarczało IQ 90. Teraz 135. Zagmatwanie przepisów to zło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkarp Opublikowano 23 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 jkarp, mnie uczono 48 lat temu. Później skończyłem Instytut Transportu. Mieszanie w przepisach, tak od około 84. roku, zrobiło swoje. Kiedyś wystarczało IQ 90. Teraz 135. Zagmatwanie przepisów to zło.No ale priorytet sygnalizacji nad oznaczeniami, a nad tym wszystkim regulacja ruchu przez służby, tak zawsze było.Zamieszanie to było dla mnie z pierwszeństwem na rondzie, kiedy miałob się to zmienić, no i się zmieniło aczkolwiek jest po staremu i nie da pomylić bo są znaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 23 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 3 godziny temu, mz56 napisał: Po co są te wynalazki namalowane ? Po to, aby taki specjalista jak Ty mógł się do mnie przywalić i walić mandat ? ... Później skończyłem Instytut Transportu Te znaki są stawiane i malowane, bo sygnalizacja świetlna nie zawsze działa (bark prądu, albo ktoś się nazbyt spieszył by skończyć Instytut Transportu i skosił sygnalizację). 3 godziny temu, mz56 napisał: Dlaczego po prostu nie odpowiesz, dlaczego jakiś debil namalował to, czego malować nie powinien ? Nie jadę tak jak komu pasuje, tylko tak, jak znaki drogowe wskazują. Poziome i pionowe. W życiu mandatu bym nie przyjął. Sąd i prawdziwi rzeczoznawcy. No nie mogę, ani po prostu, ani po krzywu. Być może jestem fałszywym rzeczoznawcą, a nie prawdziwym (muszę sprawdzić co tam napisali w dyplomie). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkarp Opublikowano 23 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 Bo sygnalizacja świetlna to nie znak drogowy tylko... bilboard? 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 23 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 hak64, ponawiam pytanie, na które mi nigdy nie odpowiedziałeś. Jak długie może być skrzyżowanie i co z tego wynika. Czy taka boczna odnoga będzie miała pierwszeństwo po np. 1000 m za nim ? I najważniejsze. Oznakowanie drogi ma być jasne i czytelne. W tym przypadku, moim zdaniem, bronisz głupoty. Po wyłączeniu sygnalizacji świetlnej zmienia się organizacja ruchu ? Gdyby z jakiegoś powodu sygnalizacja nie działała to miałbym pierwszeństwo ?!!! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 24 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2021 (edytowane) 6 godzin temu, mz56 napisał: Jak długie może być skrzyżowanie i co z tego wynika. To podobno Ty skończyłeś Instytut Transportu. Zajrzyj w definicję skrzyżowania. Skończ przy okazji z osobistymi wycieczkami, bo nie bronię głupoty, tylko przedstawiam problem od strony prawnej i nie jestem w tym odosobniony. Dalsze pytania mógłbym pominąć, bo do tego potrzebny tęgi umysł, ale... Pierwszeństwo na skrzyżowaniu zostało określone znakami. Sygnalizacja świetlna reguluje ruch niezależnie od tych znaków. Zatem - na tym skrzyżowaniu - przy nieczynnej sygnalizacji pierwszeństwo przysługuje pojazdom poruszającym się drogą poprzeczną, ale nie tym którzy na skrzyżowanie wjechali z przeciwnego dla nas kierunku ruchu i skręcającymi w lewo, bo zgodnie z przepisami to skręcającym w prawo przysługuje pierwszeństwo. Miłego dnia. Edytowane 24 Października 2021 przez hak64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turbo Opublikowano 24 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2021 Niestety, ale, nie pierwszy raz zresztą, bronisz głupoty, zasłaniając się przepisami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 24 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2021 Godzinę temu, Turbo napisał: Niestety, ale, nie pierwszy raz zresztą, bronisz głupoty, zasłaniając się przepisami. Obejrzyj zatem cały filmik i posłuchaj rzeczoznawcy (chyba też nieprawdziwy) https://www.youtube.com/watch?v=pYxxqLLKLhM 10 godzin temu, mz56 napisał: Po wyłączeniu sygnalizacji świetlnej zmienia się organizacja ruchu ? Gdyby z jakiegoś powodu sygnalizacja nie działała to miałbym pierwszeństwo ?!!! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkarp Opublikowano 24 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2021 Pierwszy filmik: agresywny gość nie zdążył przed czerwonym i jechał sobie dalej, kobieta z kamera jechała na zielonym. Facet w czerwonej kurtce nie umie kojarzyć, jechał na INTUICJĘ.Gdyby sygnalizacji świetlnej nie było - to co innego, o czym mówią znaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luku Opublikowano 24 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2021 jest i druga część gdzie właśnie ktoś się nie zgadza odnośnie skrzyżowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkarp Opublikowano 24 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2021 Można się nie zgadzać, wbrew przepisom. Samochodów z lewej nie powinno tam być, a jeśli nie zdążyli, to nie mieli pierwszeństwa bo byli na czerwonym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 Szanowni Oponenci. Ja nigdzie nie podważałem Waszej interpretacji ! Macie rację. Ja jestem zmuszony jeździć tak samo. Ja tylko twierdzę, że przy tendencjach do rozbudowy przestrzennej skrzyżowań obecnie budowanych, stają się, w myśl obecnych przepisów coraz bardziej nieczytelne. Pół biedy jak skrzyżowanie jest do "ogarnięcia jednym okiem". Sytuacja jest prosta. Ale spójrzcie sobie na np. takie skrzyżowanie Marsa, Zołnierskiej i Rekruckiej w Warszawie. Jadąc Rekrucką w stronę Żołnierskiej od sygnalizacji świetlnej do wlotu "prawoskrętu" mam prawie 100 metrów ! W gęstym ruchu miejskim potrzebuję ok. 20 - 30 sekund na dotarcie tam. Jeżeli mam za sobą duży pojazd to nawet w lusterkach słabo widzę jakie światło jest na skrzyżowaniu w momencie gdy do tego wlotu dojeżdżam. I to tylko przez domniemanie, na podstawie ruchu innych pojazdów. W przypadku awarii sygnalizacji robi się po prostu piekło. Obejrzyjcie sobie dokładnie to miejsce na mapie i w street view. Lewoskręt w Żołnierską ? Jeden samochód ma pierwszeństwo, inny w tym samym potoku nie ma... Mam poważne obawy, że w myśl obecnych przepisów, zaprojektowanie oznakowania tego skrzyżowania w sposób przejrzysty i jasny dla każdego uczestnika ruchu jest niemożliwe. Wymagałoby to potężnej rewolucji, a więc wydzielenia wlotów "prawoskrętów" jako oddzielnych skrzyżowań z własną sygnalizacją i oznakowaniem poziomym i pionowym. Potworne koszty, ale coś za coś. Może tym razem zostanę prawidłowo zrozumiany. Nie chodzi mi o obrażanie kogokolwiek, tylko o wskazanie narastającego z każdym dniem problemu. A nowe skrzyżowania są coraz większe. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 26 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 Godzinę temu, mz56 napisał: Ja nigdzie nie podważałem Waszej interpretacji ! Ależ skąd, są przecież prawdziwi rzeczoznawcy. Na wszystkie twoje wątpliwości jest jedno lekarstwo - dokładna analiza definicji skrzyżowania i zakodowanie sobie, że ważna jest nie intuicja, a świadomość, że skręcający w lewo na skrzyżowaniu ustępuje pierwszeństwa jadącym na wprost i skręcającym w prawo. Dla jasności wyjątek stanowią skrzyżowania bez sygnalizacji świetlnej, oznakowane znakami określającymi przebieg drogi z pierwszeństwem, np: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 Na tym zdjęciu, które umieściłeś... Czy wyjeżdżając tak jak ten kto zrobił zdjęcie, trzeba przepuścić Fiata? Zawsze może twierdzić, że przyjechał drogą z pierwszeństwem, nawet jeżeli tak nie było. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 Mam wrażenie, że tu (w tym wątku) zaczyna się pogoń za rozumem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 26 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 Godzinę temu, Aga napisał: Mam wrażenie "rence i nogi opadajo", a w moim fachu mawia się "po wyjaśnieniu, obraz sprawy nieco się zaciemnił"... 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkarp Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 Na tym zdjęciu, które umieściłeś... Czy wyjeżdżając tak jak ten kto zrobił zdjęcie, trzeba przepuścić Fiata? Zawsze może twierdzić, że przyjechał drogą z pierwszeństwem, nawet jeżeli tak nie było. Widzisz tu gdzieś sygnalizację świetlną? Latarnie uliczne nie są sygnalizacją.Chyba nic nie zrozumiałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 1 godzinę temu, jkarp napisał: Widzisz tu gdzieś sygnalizację świetlną? Latarnie uliczne nie są sygnalizacją. Chyba nic nie zrozumiałeś. O, widzę dowcipniś. Jego status względem wjeżdżającego od strony kamery zmienia się znacząco w zależności od tego czy wjechał z lewej podporządkowanej, czy z naprzeciwka z pierwszeństwem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkarp Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 O, widzę dowcipniś. Jego status względem wjeżdżającego od strony kamery zmienia się znacząco w zależności od tego czy wjechał z lewej podporządkowanej, czy z naprzeciwka z pierwszeństwem. Tutaj ten fiat ma pierwszeństwo przed pojazdem filmującym.Pojazdy jadące z prawej czy na przeciwka - tutaj nie widać drogi wyznaczonej na schemacie - również mają pierwszeństwo przed pojazdem, zza którego szyby patrzymy.Lewa nie jest tu podporządkowana, gdyż znaki mówią ustąp, dodatkowo jest pokazany schemat pierwszeństwa. Nie wiem jakie kombinacje tu wymyślać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 21 minut temu, jkarp napisał: Lewa nie jest tu podporządkowana Jest, gdyż 21 minut temu, jkarp napisał: dodatkowo jest pokazany schemat pierwszeństwa. Pierwszeństwo mają ci z góry i z prawej. Ci z lewej są na podporządkowanej tak samo jak robiący zdjęcie. A skoro jest jedno skrzyżowanie i dwie drogi równorzędne (obie podporządkowane) to kto ma pierwszeństwo? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 26 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2021 Skrzyżowanie jest pokazane na znaku. Wjazd z lewej nie oznacza nabycia prawa pierwszeństwa. rafacon ma rację. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się