Skocz do zawartości

Przepisy ruchu drogowego.


hak64

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Jaca68 napisał:

po roku obowiązywania nowych przepisów statystyki wypadków na przejściach pogodzą oba obozy i okaże się czy nowe prawo poprawiło bezpieczeństwo czy też nie.

 

"Gdy na przełomie wieków ten przepis wprowadzono w Czechach, liczba ofiar na przejściach wzrosła, bowiem kierowcy nie rozumieli się z pieszymi. W Polsce może być podobnie, bowiem badania przeprowadzane na zamówienie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wskazywały, że 70 proc. seniorów uważa, że "auta muszą się zatrzymać" gdy chcą oni wejść na przejście" ;) " Polak śmierci się nie boi" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę często po tym rondzie, skręcam w lewo, opuszczając rondo mogę wybrać pas na którym chcę wylądować, oczywiście prawy kierunkowskaz włączony.

Co robię źle? Kilka razy auto wjeżdżające na rondo(jak na filmie) wymusiło pierwszeństwo przejazdu, zmuszając mnie do hamowania itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Godzinę temu, koziolek napisał:

opuszczając rondo mogę wybrać pas na którym chcę wylądować

Moim zdaniem ( choć akurat w tym przypadku nie czuję się całkowicie pewny ) - nie. Przyczyna : w prawo można tu zjechać z 2 pasów. Czyli zjeżdżający ( choć na filmiku takiego nie ma - ten ciemny musi ustąpić pierwszeństwa bo dopiero wjeżdża na rondo ) z prawego na prawy, zjeżdżający z lewego - na lewy. Generalnie zjeżdżanie z ronda z "przecięciem" pasa zewnętrznego to dość ryzykowny manewr, bo gdyby na prawym był samochód i chciał kontynuować jazdę po rondzie kolizja gotowa ... Osobiście zmienił bym na zewnętrzny pas wcześniej ...

 

Ciekawe, co powiedzą prawdziwi znawcy przepisów ...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, aflinta napisał:

 

Jak dla mnie to jest inna kwestia. @koziolek  chce wiedzieć kto przy zjeździe ma pierwszeństwo. Moim zdaniem ma pierwszeństwo nad gościem co skręca w prawo bo ten miał ustąp pierwszeństwa. Jeśli na rondzie jest linia przerywana to kwestia na którym pasie "wylądujemy" za rondem zależy od tego kiedy linię przerywaną przetniemy. Jak wcześniej to na prawym, jak później to na lewym. Jeśli nikogo nie ma na pasie prawym to możemy jechać dowolnie. Ale jest jeszcze kultura jazdy a ta by nakazywała zjechać z wewnętrznego na lewy aby równocześnie skręcający w prawo mógł skręcić.

Ja robię jak @Dyrekcja i jak jest możliwość to wcześniej zajmuję skrajny pas.

Edytowane przez RoadRunner
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koziolek napisał:

Jeżdżę często po tym rondzie, skręcam w lewo, opuszczając rondo mogę wybrać pas na którym chcę wylądować, oczywiście prawy kierunkowskaz włączony.

Co robię źle?

Kolego,  ten filmik istotnie wskazuje na pewne błędy poczynione przez kierującego Audi A4. Pierwszym błędem jest jazda po rondzie z włączonym lewym kierunkowskazem. - Kierunkowskazu używamy sygnalizując zamiar zmiany kierunku jazdy, lub zmiany pasa ruchu, zatem kontynuując jazdę po rondzie nie włączamy lewego kierunkowskazu, gdyż nie ma tam innej możliwości jak jazda wokół wysepki. W tym przypadku nie ma też możliwości zmiany pasa ruchu na "bardziej lewy". Drugim błędem (na filmiku) jest nieco zbyt późne sygnalizowanie i realizacja zmiany pasa ruchu na zewnętrzny przez kierującego Audi. Wcześniejsze sygnalizowanie zamiaru zmiany pasa ruchu pozwoliłoby wjeżdżającym na rondo zorientować się, że pas na który zamierzają wjechać będzie zajęty i ich manewr w istocie będzie wymuszeniem pierwszeństwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koziolek napisał:

Co robię źle? Kilka razy auto wjeżdżające na rondo(jak na filmie) wymusiło pierwszeństwo przejazdu, zmuszając mnie do hamowania itd.

 

Moim zdaniem linia ciągła w sek. 11-15 powinna być jednostronnie przekraczana i w tamtym miejscu powinieneś zmienić pas z wew. na zewnętrzy.

 

Godzinę temu, Dyrekcja napisał:

Moim zdaniem ( choć akurat w tym przypadku nie czuję się całkowicie pewny ) - nie. Przyczyna : w prawo można tu zjechać z 2 pasów

 

Nie można. Tylko z zewnętrznego. Bo:

Godzinę temu, Dyrekcja napisał:

ryzykowny manewr, bo gdyby na prawym był samochód i chciał kontynuować jazdę po rondzie kolizja gotowa .

 

Godzinę temu, Dyrekcja napisał:

Osobiście zmienił bym na zewnętrzny pas wcześniej ...

Dokładnie.

Tam gdzie jest linia przerywana, przy poprzedzającym zjazd zjeździe. ( jaka piękna konstrukcja zdania mi wyszła :blink: )

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, RoadRunner napisał:

chce wiedzieć kto przy zjeździe ma pierwszeństwo. Moim zdaniem ma pierwszeństwo nad gościem co skręca w prawo bo ten miał ustąp pierwszeństwa.

Kolego wyrażaj się nieco bardziej precyzyjnie, bo robisz niepotrzebny mętlik. Podczas jazdy po rondzie, w prawo może skręcać tylko opuszczający rondo. Wjeżdżający na rondo nie skręca w prawo, on wjeżdża dopiero na skrzyżowanie i skoro przed nim stoi znak A-7, to ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pojazdom poruszającym się po rondzie (skrzyżowaniu). Inna sytuacja będzie gdy po rondzie poruszają się dwa pojazdy jadące obok siebie. W sytuacji, gdy obaj kierujący zechcą zjechać z ronda tym samym zjazdem, pierwszeństwo będzie miał ten jadący z prawej.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie interesuje mnie kierowca audi i czy włącza kierunkowskaz czy nie.

Jadąc po rondzie, uważają na znaki poziome w postaci linii, jadę do momentu linii przerywanej, włączając prawy kierunkowskaz zmieniam pas ruchu na zewnętrzny i jednocześnie opuszczam rondo.

Moje pierwszeństwo jest bezsporne nad czarnym autem które wjeżdża na rondo jednocześnie nie ustępując pierwszeństwa pojazdom już będących na rondzie.

Moim zdaniem rondo jest źle oznakowane, linie przerywane powinny być namalowane naprzeciw wysepek (pomiędzy pasami zjazdowym i wjazdowym na rondo).

Zmiana pasa wcześniej na rondzie(oczywiście przez przerywaną linię) spowodowała by, że prawy kierunkowskaz wskazywał by zamiar opuszczenia ronda wcześniej, czyli czarne auto mogło by wjechać na rondo.

 

 

Taptane Tapatalkiem

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, koziolek napisał:

Zmiana pasa wcześniej na rondzie(oczywiście przez przerywaną linię) spowodowała by, że prawy kierunkowskaz wskazywał by zamiar opuszczenia ronda wcześniej, czyli czarne auto mogło by wjechać na rondo.

Nie kolego. Można sygnalizować i zmienić pas ruchu na zewnętrzny w dowolnym momencie (o ile znaki na to pozwalają), po czym kontynuować jazdę tym pasem. Kierunkowskaz ponownie włączasz dopiero bezpośrednio przed zjazdem, którym zamierzasz opuścić rondo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolego. Można sygnalizować i zmienić pas ruchu na zewnętrzny w dowolnym momencie (o ile znaki na to pozwalają), po czym kontynuować jazdę tym pasem. Kierunkowskaz ponownie włączasz dopiero bezpośrednio przed zjazdem, którym zamierzasz opuścić rondo.
Ok, zwróć uwagę że zaczynam zmieniać pas w pierwszym możliwym momencie, czyli jak tylko zaczyna się linia przerywana, jednoznacznie wskazuje że zamierzam najpierw zmienić pas a wtedy opuścić rondo, co robię źle?

Pomijajmy fakt że mogłem zmienić pas przy wcześniejszym zjeździe, gdyż jak pisałem wcześniej uważam to za przesyłanie innym kierującym mylących informacji

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączenie kierunkowskazu jest tylko sygnalizowaniem zamiaru, zatem pomimo ciągłej linii można włączyć prawy kierunkowskaz sygnalizując zamiar zmiany pasa ruchu, lub opuszczenia ronda. Dla tych wjeżdżających na rondo będzie to czytelnym sygnałem, że pas ruchu na który zamierzają wjechać będzie zaraz zajęty i powinni powstrzymać się od wjazdu stosując się do znaku A-7.

56 minut temu, koziolek napisał:

mogłem zmienić pas przy wcześniejszym zjeździe, gdyż jak pisałem wcześniej uważam to za przesyłanie innym kierującym mylących informacji

Przecież możliwe jest pokonanie całego ronda jadąc skrajnym prawym pasem. Nie jest to co prawda właściwe, ale nie jest też karalne. Mylącą informacją może być co najwyżej włączenie prawego kierunkowskazu przed pierwszym zjazdem, a manewr skrętu wykonać zjazdem następnym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączenie kierunkowskazu jest tylko sygnalizowaniem zamiaru, zatem pomimo ciągłej linii można włączyć prawy kierunkowskaz sygnalizując zamiar zmiany pasa ruchu, lub opuszczenia ronda. Dla tych wjeżdżających na rondo będzie to czytelnym sygnałem, że pas ruchu na który zamierzają wjechać będzie zaraz zajęty i powinni powstrzymać się od wjazdu stosując się do znaku A-7.
Przecież możliwe jest pokonanie całego ronda jadąc skrajnym prawym pasem. Nie jest to co prawda właściwe, ale nie jest też karalne. Mylącą informacją może być co najwyżej włączenie prawego kierunkowskazu przed pierwszym zjazdem, a manewr skrętu wykonać zjazdem następnym. 
Jazda zewnętrznym pasem tego ronda w lewo jest niedozwolona poprzez znaki pionowe, przed wjazdem na rondo, prawy pas jest dla jadących prosto i w prawo, lewy jest dla jadących prosto i w lewo.

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z którego ronda można jechać w lewo? 
Czytaj ze zrozumieniem i nie wklejaj części mojej wypowiedzi.
Jeżeli nie masz nic więcej do dodania w temacie, to zapraszam do wyjścia.
Napisałem o znakach pionowych przed rondem, i tak, na każdym rondzie w PL da się pojechać w lewo.


Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, pojechać w lewo, oznacza zmianę kierunku jazdy w lewo. Rondo jest specyficznie ukształtowanym skrzyżowaniem uniemożliwiającym inny kierunek jazdy niż prosto lub w prawo. Można kontynuować jazdę po obwodzie, lub jak kto woli wokół, ale nadal będzie to jazda prosto lub w prawo...  

14 minut temu, koziolek napisał:

Napisałem o znakach pionowych przed rondem, i tak, na każdym rondzie w PL da się pojechać w lewo.

Jakie to znaki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ee... Ale tak nie dziala to rondo na rysunku.Mozesz z niego zjechac tylko prawym skrajnym. W kazdym innym przypadku musisz zmienic pas i ustapic temu kto jedzie na tym pasie.
Na samym dole tekstu: Nie należy....
W moim przypadku przed rondem są znaki STRZAŁKI jak pisałem wcześniej, prawy Tylko prosto i w prawo, lewy pas w lewo i prosto.

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, koziolek napisał:

Na samym dole tekstu: Nie należy....

Nie znaczy "nie zabrania"

W środku tekstu: "jazda na wprost - jeśli nie wykluczają tego znaki drogowe - jest dopuszczalna z każdego pasa".  Nawet masz podpowiedź, że korzystanie z prawego pasa jest wygodniejsze, bo nie musisz ustępować pierwszeństwa pojazdom znajdującym się z prawej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, koziolek napisał:

Na samym dole tekstu: Nie należy....
W moim przypadku przed rondem są znaki STRZAŁKI jak pisałem wcześniej, prawy Tylko prosto i w prawo, lewy pas w lewo i prosto.

Taptane Tapatalkiem
 

Tak, wjezdzasz na rondo z wyznaczonego ale przed zjazdem musisz zmienic pas na prawy skrajny i dopiero nim zjechac.

Edytowane przez blejzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, koziolek napisał:

Moim zdaniem rondo jest źle oznakowane, linie przerywane powinny być namalowane naprzeciw wysepek (pomiędzy pasami zjazdowym i wjazdowym na rondo).

A gdy spadnie śnieg to co wtedy ? nie będzie widać znaków poziomych i paraliż na rondzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...