Blackfoo Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 (edytowane) Godzinę temu, hak64 napisał: Problem jednak istnieje. Załóżmy, że pojazd po prawej dojechał do skrzyżowania jako pierwszy i z włączonym lewym kierunkowskazem oczekuje na możliwość wjazdu na drogę z pierwszeństwem. Czy w takiej sytuacji kierujący pojazdem ustawiając się przy lewej krawędzi jezdni ma prawo do bezwzględnego egzekwowania swojego pierwszeństwa? Z pewnością nie. Jako kierowcy, jeśli mamy taką możliwość, mamy obowiązek powstrzymać się od manewru, który mógłby skutkować kolizją (nawet nie do końca z naszej winy). Ja na pewno ustawiłbym się przy lewej krawędzi, ale za nim, tak aby umożliwić mu skręt. Bardziej chodziło mi o sytuację taką jak we wcześniej przytoczonym filmie, gdzie taksówka pojawia się nie wiadomo skąd, wyprzedza z prawej strony i skręca w lewo z prawego pasa. Godzinę temu, hak64 napisał: Czy też zawarta w tym samym artykule pkt 4 zasada: Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony. Pytanie tylko, czy zajęcie pasa będące skutkiem zmiany kierunku jest tym samym co zmiana pasa ruchu. Edytowane 13 Maja 2019 przez Blackfoo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 13 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 (edytowane) 26 minut temu, Blackfoo napisał: Pytanie tylko, czy zajęcie pasa będące skutkiem zmiany kierunku jest tym samym co zmiana pasa ruchu. Nie wiem nad czy debatujesz, ale zauważ, że oba pojazdy zmieniają kierunek jazdy, po czym mają do dyspozycji tylko jeden pas ruchu. 26 minut temu, Blackfoo napisał: Bardziej chodziło mi o sytuację taką jak we wcześniej przytoczonym filmie, gdzie taksówka pojawia się nie wiadomo skąd, wyprzedza z prawej strony i skręca w lewo z prawego pasa. Przecież ta taksówka była na drodze, poruszała się za autobusem. Na filmiku jest widoczna kilkadziesiąt m przed skrzyżowaniem. To autor filmiku przyspieszył bo na swoim pasie miał pusto. Na skrzyżowaniu musiał zwolnić, bo nie zmieściłby się z autobusem a taksówkarz jadący za nim (za autobusem) wykorzystał ten moment. Edytowane 13 Maja 2019 przez hak64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Spróbujcie na egzaminie na PJ skręcać na jezdni jednokierunkowej w lewo z prawego pasa ... powodzenia 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blackfoo Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 (edytowane) 14 minut temu, hak64 napisał: Nie wiem nad czy debatujesz, ale zauważ, że oba pojazdy zmieniają kierunek jazdy, po czym mają do dyspozycji tylko jeden pas ruchu. Nad tym, czy ten manewr można nazwać zmianą pasa. 14 minut temu, hak64 napisał: Przecież ta taksówka była na drodze, poruszała się za autobusem. Na filmiku jest widoczna kilkadziesiąt m przed skrzyżowaniem. To autor filmiku przyspieszył bo na swoim pasie miał pusto. Na skrzyżowaniu musiał zwolnić, bo nie zmieściłby się z autobusem a taksówkarz jadący za nim (za autobusem) wykorzystał ten moment. Wybacz, nie doprecyzowałem. Chodziło mi o pierwszą sytuację z tego filmu: Edit: już wiem o co Ci chodziło. Fakt, taksówka została wcześniej wyprzedzona, ale ponownie w kadrze pojawiła się dopiero w momencie, gdy nagrywający był już w połowie manewru skrętu w lewo. Mógł jej nie zauważyć. Edytowane 13 Maja 2019 przez Blackfoo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 13 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 (edytowane) W momencie gdy nagrywający dogonił taksówkę od skrzyżowania dzieliło ich około 50m. Taksówka utrzymywała dystans kilkunastu m za autobusem i choć w kamerce tego nie widać (ta pokazuje tylko obraz przed pojazdem), to nie sądzę, by taksówka mogła znaleźć się za pojazdem nagrywającego. Była z boku po prawej i nawet ewentualny zarzut wyprzedzania z niewłaściwej strony, byłby niemożliwy do udowodnienia. 48 minut temu, Aga napisał: Spróbujcie na egzaminie na PJ skręcać na jezdni jednokierunkowej w lewo z prawego pasa ... powodzenia Ja nie twierdzę, że jest to poprawne, bo nie jest. Ale jak już wcześniej wspomniałem zdarzenia drogowe rozpatruje się w kilku aspektach: - czy i jakie wykroczenia popełnili uczestnicy zdarzenia, - kto wytworzył zagrożenie, - czy kierujący mieli możliwość jego uniknięcia. Jeśli w tych trzech kategoriach otrzymamy odpowiedź negatywną, to możemy mówić o braku winy danego uczestnika. Edytowane 13 Maja 2019 przez hak64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blackfoo Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Pytanie dotyczące korzystania z telefonu. Od razu zaznaczę, że nigdy nie korzystam z telefonu podczas jazdy, ale zastanawia mnie jedna rzecz. W PORD mamy: 2. Kierującemu pojazdem zabrania się: 1) korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku; A co w przypadku, gdy telefon znajduje się w uchwycie i obsługujemy go jedynie dotykając ekranu? Moim zdaniem nie popełniamy wtedy wykroczenia. Oczywiście uważam obsługę telefonu dotykowego podczas jazdy za niebezpieczną, bo do tego musimy patrzeć na ekran, ale z drugiej strony w nowych autach często na kokpicie jest duży ekran dotykowy i nikt się nikogo nie czepia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Masz 2 x rację, nie popełnia się wykroczenia oraz obsługa telefonu, ekranu dotykowego itp jest niebezpieczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 14 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 2 godziny temu, Blackfoo napisał: 2. Kierującemu pojazdem zabrania się: 1) korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku; I to jest istota problemu. Jeśli kierujący nie trzyma telefonu (mikrofonu) w ręce, to jest to dozwolone, a czy niebezpieczne - jak wszystko co rozprasza uwagę kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Czyli jak stoję w korku, ergo nie jadę, mogę używać trzymając w ręce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 8 minut temu, Aga napisał: Czyli jak stoję w korku, ergo nie jadę, mogę używać trzymając w ręce? Mimo że stoisz w korku, to jesteś w ruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Moim skromnym zdaniem niebezpieczeństwo wynika z faktu koncentracji uwagi na rozmowie tel. zamiast na drodze, nie na braku ręki do obsługi auta. Nie zmieniają tego ekrany dotykowe i klawisze na kierownicy. Kilkanaście lat temu lobbyści zorganizowali boom na urządzenia głośnomówiące, do których dopasowano prawo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 34 minuty temu, Aga napisał: Czyli jak stoję w korku, ergo nie jadę, mogę używać trzymając w ręce? Z okien autobusu widzę czasem, jak ludzie przeględają telefon. Dziś w korku, jakaś pańcia wybierała sukienki na aukcji. Oczywiście wszyscy pojechali, a ona nadl stała. Dopiero klaksony ją obudziły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 27 minut temu, cewie napisał: 37 minut temu, Aga napisał: Czyli jak stoję w korku, ergo nie jadę, mogę używać trzymając w ręce? Mimo że stoisz w korku, to jesteś w ruchu. 3 godziny temu, Blackfoo napisał: 2. Kierującemu pojazdem zabrania się: 1) korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku; Bądźmy precyzyjni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 14 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Godzinę temu, Aga napisał: Czyli jak stoję w korku, ergo nie jadę, mogę używać trzymając w ręce? Czyli jeśli zatrzymanie pojazdu nie wynika z warunków lub przepisów prd. Oczekiwanie na zmianę świateł, czy stanie w korku tego wymogu nie spełnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 10 godzin temu, Aga napisał: Czyli jak stoję w korku, ergo nie jadę, mogę używać trzymając w ręce? To jest dobre pytanie. Była taka historia na Śląsku, rozbiła się w końcu o sąd, który ostatecznie, jak dobrze pamiętam, przyznał rację policji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Taka sytuacja: Cały temat dotyczy ulicy domowej, która kiedyś była dwukierunkowa, ale ze względu na jej znikomą szerokość postawiono znaki i jest już jednokierunkowa - wjazd jest możliwy przy skrzyżowaniu z ul. Skotnicką (lewy górny róg) a wyjazd przy skrzyżowaniu z Zelwerowicza i Mochnaniec (prawy dolny róg). I w zasadzie wątpliwości by nie było, gdyby nie fakt, że pojawiła się też tam tabliczka „Droga wewnętrzna”. I teraz w godzinach większego ruchu można obserwować jak „sprytni” kierowcy pakują się pod prąd od ulicy Mochnaniec w Domową i robią sobie skrót do Skotnickiej omijając czasem zatłoczone nieco skrzyżowanie Skotnickiej z Mochnaniec i Batalionów chłopskich. Dla mnie sytuacja jest oburzająca... no ale „Droga wewnętrzna” to też synonim bezprawia i wolnej amerykanki. Tak więc oznakowanie bez sensu i każdy może jeździć tam jak chce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blackfoo Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 18 minut temu, aflinta napisał: Tak więc oznakowanie bez sensu i każdy może jeździć tam jak chce? Jeśli stoi tam znak "zakaz wjazdu" to nie. Znak ten obowiązuje niezależnie od tego, czy dotyczy on wjazdu w drogę wewnętrzną, prywatną, stację benzynową, kamieniołom etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Teraz, Blackfoo napisał: Jeśli stoi tam znak "zakaz wjazdu" to nie. Znak ten obowiązuje niezależnie od tego, czy dotyczy on wjazdu w drogę wewnętrzną, prywatną, stację benzynową, kamieniołom etc. OK, ale kto będzie egzekwował przepis? Kiedy oznakowania „Droga wewnętrzna” stały na przysklepowych parkingach, to policja nie była zainteresowana interwencją w przypadku kolizji - bo teren nie jest drogą publiczną w rozumieniu prawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blackfoo Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 3 minuty temu, aflinta napisał: Kiedy oznakowania „Droga wewnętrzna” stały na przysklepowych parkingach, to policja nie była zainteresowana interwencją w przypadku kolizji - bo teren nie jest drogą publiczną w rozumieniu prawa. Na pewno policja może ukarać za zignorowanie znaku zakaz wjazdu, bo dochodzi do niego jeszcze na drodze publicznej. Co dzieje się już dalej na drodze, to się nie wypowiem, bo szczerze mówiąc nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 (edytowane) Godzinę temu, aflinta napisał: OK, ale kto będzie egzekwował przepis? Kiedy oznakowania „Droga wewnętrzna” stały na przysklepowych parkingach, to policja nie była zainteresowana interwencją w przypadku kolizji - bo teren nie jest drogą publiczną w rozumieniu prawa. Kupić tabliczkę strefa ruchu i podmienić w miejscu tej droga wewnętrzna Ok, żarty żartami ale ponoć jest zapis że na takiej drodze kierowcy nie wolno jechać pod wpływem alkoholu i stwarzać zagrożenia , a jazda pod prąd już takowym zagrożeniem jest. Edytowane 15 Maja 2019 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 15 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Zwrócić się do zarządcy drogi z zapytaniem, czy właściciele posesji przy tej drodze wystąpili z wnioskiem o ustawienie tych znaków. Jeśli znaki postawiono legalnie, to złożyć wniosek o dodatkowe oznakowanie znakami "strefa ruchu", lub "strefa zamieszkania". Wtedy będzie możliwość "rozgrzeszania" niepokornych. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 15 Maja 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 15 godzin temu, gourmet napisał: Moim skromnym zdaniem niebezpieczeństwo wynika z faktu koncentracji uwagi na rozmowie tel. zamiast na drodze, nie na braku ręki do obsługi auta Ta opinia jest potwierdzana przez badania przeprowadzone w różnych krajach ( kiedyś już o tym pisałem ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEXiu Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 21 godzin temu, cewie napisał: Mimo że stoisz w korku, to jesteś w ruchu. 20 godzin temu, hak64 napisał: Czyli jeśli zatrzymanie pojazdu nie wynika z warunków lub przepisów prd. Oczekiwanie na zmianę świateł, czy stanie w korku tego wymogu nie spełnia. Sądziłem, że odpowiedź Agi wystarczy, ale może warto powtórzyć: Zabrania się korzystania z telefonu (...) podczas jazdy a nie w ruchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 15 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 40 minut temu, DEXiu napisał: Sądziłem, że odpowiedź Agi wystarczy, ale może warto powtórzyć: Zabrania się korzystania z telefonu (...) podczas jazdy a nie w ruchu Od sądzenia są sędziowie. „Zatrzymanie samochodu w oczekiwaniu na zmianę świateł nie uprawnia do korzystania z telefonu komórkowego, gdyż pojazd jest wtedy również w ruchu w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym. Wprowadzony w art. 45 ust. 2 pkt. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym zakaz korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku ma znaczenie szerokie i dotyczy każdego działania powodującego konieczność zajęcia uwagi informacjami zawartymi również na pulpicie tego telefonu” (Sygn. akt: Sygn. akt IX W 2272/15) Sędzia więc uznał, że zatrzymanie w oczekiwaniu na zmianę świateł nie powoduje, że pojazd jest wyłączony z ruchu. Tym samym uwaga kierowcy musi być skupiona na drodze. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkarp Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Mało to razy zdarza się, że pojazd _nie jedzie_ stoi choć jest w ruchu, bo kierowca się rozpisał na komórce i zielonego nie zauważył ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się