Skocz do zawartości

Przepisy ruchu drogowego.


hak64

Rekomendowane odpowiedzi

A czym się różni tamto skrzyżowanie?! Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku masz skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną i to ona decyduje o pierwszeństwie, Ty zaś twierdziłeś, że jakieś znaki A-7 mają tu znaczenie i trzeba ustąpić. To przecież Twoje 

"skręcili w lewo w kierunku tunelu maja dwa pasy i opuszczają skrzyżowanie. Mieli do skretu dwa pasy i tak samo zjeżdżają ze skrzyżowania. Po drodze jest zjazd z Połczyńskiej na Dźwigową oznakowane A-7. Wytłumacz mi- dla kogo i w jakim celu postawili ten znak?" 

I to też 

"Jak się opuszcza skrzyżowanie od strony Powstańców w Dźwigową, to natychmiast za Połczyńską a na początku Dźwigowej jest znak, że od tego momentu jest to droga z pierwszeństwem. Oznacza to że dopiero za znakiem jest ten boczny wlot z Połczyńskiej w Dźwigową. Potem jest jeszcze wlot ulicy, która prowadzi przez stację BP. Ta uliczka ze stacji jest już poza rozbiegówką. Dźwigowa od połczyńskiej jest drogą z pierwszeństwem i nie kawałek dalej, ale od krawędzi Połczyńskiej".

Jak się to ma do przepisów omówionych w filmiku i do tego: "Ty byłeś policjantem?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, hak64 napisał:

A czym się różni tamto skrzyżowanie?! Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku masz skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną i to ona decyduje o pierwszeństwie, Ty zaś twierdziłeś, że jakieś znaki A-7 mają tu znaczenie i trzeba ustąpić. To przecież Twoje 

"skręcili w lewo w kierunku tunelu maja dwa pasy i opuszczają skrzyżowanie. Mieli do skretu dwa pasy i tak samo zjeżdżają ze skrzyżowania. Po drodze jest zjazd z Połczyńskiej na Dźwigową oznakowane A-7. Wytłumacz mi- dla kogo i w jakim celu postawili ten znak?" 

I to też 

"Jak się opuszcza skrzyżowanie od strony Powstańców w Dźwigową, to natychmiast za Połczyńską a na początku Dźwigowej jest znak, że od tego momentu jest to droga z pierwszeństwem. Oznacza to że dopiero za znakiem jest ten boczny wlot z Połczyńskiej w Dźwigową. Potem jest jeszcze wlot ulicy, która prowadzi przez stację BP. Ta uliczka ze stacji jest już poza rozbiegówką. Dźwigowa od połczyńskiej jest drogą z pierwszeństwem i nie kawałek dalej, ale od krawędzi Połczyńskiej".

Jak się to ma do przepisów omówionych w filmiku i do tego: "Ty byłeś policjantem?"

Piszesz ewidentne bzdury po raz kolejny. Skrzyżowanie na Dźwigowej ma pas dodatkowy, który zaczyna się za skrzyżowaniem i aby na niego wjechać trzeba to zrobić z włączonym kierunkowskazem. Film moderatora pokazuje, że na zjeździe w prawo jest zielone światło. Wjazd w Dźwigową nie ma światła. Sygnalizacja świetlna na Dżwigowej jest do jazdy na wprost a nie dla zjeżdżających. Może mi wytłumaczysz od jakiego miejsca obowiązuje sygnalizacja, czy od świateł, czy 30m przez skrzyżowaniem (sygnalizacją). Wjazd w Dźwigową jest przed sygnalizacją i nie ma tam ani strzałki ani innej sygnalizacji.

Piszesz głupoty i wprowadzasz ludzi w błąd. To są dwa różnie skonstruowane skrzyżowania. Wpisz sobie w google maps i przestań głupoty pisać. Nie masz monopolu na wiedzę.

Edytowane przez lojszczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, lojszczyk napisał:

Piszesz ewidentne bzdury po raz kolejny.

Do Ciebie - jak widzę - nawet pismo obrazkowe nie przemawia. W obu przypadkach mowa jest o skrzyżowaniu. Jego konstrukcja nie ma żadnego znaczenia. Nadal jest to jedno skrzyżowanie i jeśli jest to skrzyżowanie kierowane sygnalizacją świetlną, to ona właśnie decyduje o pierwszeństwie. Sygnalizacja dotyczy całgo skrzyżowania, a nie tylko kierunku do jazdy na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, hak64 napisał:

Sygnalizacja dotyczy całgo skrzyżowania, a nie tylko kierunku do jazdy na wprost.

Kierunek zjazdu jest długo przed sygnalizacją świetlną. Na zjeździe nie ma ani strzałki zielonej ani żadnego sygnalizatora.

Piszesz o dwóch różnych skrzyżowaniach o innej geometrii i inaczej oznakowanych.

Nie życzę sobie cytowania moich wypowiedzi do tego filmu i wrzucanie z innego wątku. Znam oba skrzyżowania i są zwyczajnie inne. Obowiązują inne zasady i sygnalizacja świetlna.

TO ZWYKŁA MANIPULACJA :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Dnia 22.03.2017 o 12:57, Glodzio napisał:

Dostałem od Matuli zadanie kupienia jej samochodu- SMARTa bo tym samochodem można jeździć bez prawa jazdy, tak jej ludzie opowiadali i gdzieś w internecie wyczytała, ALE na ile ja się orientuję to nawet na takie małe autko potrzebne jest B1

Bez prawa jazdy nie można. Z prawem jazdy B1 Smartem też nie można - nie spełnia kryteriów dla "heavy quadricycle", gdyż jest zbyt ciężki oraz za mocny.

O ile moc można zredukować, o tyle legalnie zredukować masy do 450 kg się nie da ( było trochę takich "tuningowanych" Smartów, lecz - w/g mojej wiedzy - wszystkie były nielegalne ).

Więcej o prawach jazdy : https://en.wikipedia.org/wiki/European_driving_licence

Więcej o Heavy Quadricycle : https://en.wikipedia.org/wiki/Motorised_quadricycle

 

Pozdrowienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Dyrekcja napisał:
Dnia 22.03.2017 o 12:57, Glodzio napisał:

Dostałem od Matuli zadanie kupienia jej samochodu- SMARTa bo tym samochodem można jeździć bez prawa jazdy, tak jej ludzie opowiadali i gdzieś w internecie wyczytała, ALE na ile ja się orientuję to nawet na takie małe autko potrzebne jest B1

Bez prawa jazdy nie można. Z prawem jazdy B1 Smartem też nie można - nie spełnia kryteriów dla "heavy quadricycle", gdyż jest zbyt ciężki oraz za mocny.

O ile moc można zredukować, o tyle legalnie zredukować masy do 450 kg się nie da ( było trochę takich "tuningowanych" Smartów, lecz - w/g mojej wiedzy - wszystkie były nielegalne ).

Więcej o prawach jazdy : https://en.wikipedia.org/wiki/European_driving_licence

Więcej o Heavy Quadricycle : https://en.wikipedia.org/wiki/Motorised_quadricycle

 

Pozdrowienia

 

Ja widzę dziewczynę z liceum, która jeździ taki wynalazkiem do szkoły

W Szwecji są takie samoróbki jak to Volvo

 

P1060116.JPG

P1060117.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lojszczyk napisał:

Nie życzę sobie cytowania moich wypowiedzi do tego filmu i wrzucanie z innego wątku. Znam oba skrzyżowania i są zwyczajnie inne.

Inne, nie znaczy że to z filmiku jest jednym skrzyżowaniem, a to drugie (co do którego masz wątpliwości) to dwa skrzyżowania, To także jest jedno skrzyżowanie. Ustawa zaś stanowi, że sygnalizacja świetlna dotyczy całego skrzyżowania. Mało tego, w myśl przepisów żaden z pasów, czy kanałów ruchu, nie może być wyjęty z sygnalizacji - albo inaczej - nie objęty sygnalizacją. Brak sygnalizatora na pasie dla prawoskrętu, świadczyć może jedynie o wadliwym w oznakowaniu, nie przesądza jednak o pierwszeństwie, dla jadących z przeciwnego kierunku ruchu i skręcających w lewo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, hak64 napisał:

To także jest jedno skrzyżowanie. Ustawa zaś stanowi, że sygnalizacja świetlna dotyczy całego skrzyżowania. Mało tego, w myśl przepisów żaden z pasów, czy kanałów ruchu, nie może być wyjęty z sygnalizacji - albo inaczej - nie objęty sygnalizacją. Brak sygnalizatora na pasie dla prawoskrętu, świadczyć może jedynie o wadliwym w oznakowaniu, nie przesądza jednak o pierwszeństwie, dla jadących z przeciwnego kierunku ruchu i skręcających w lewo. 

Możesz ludziom tłumaczyć. Ale co z tego.... ;) Tutaj cytat z dyskusji na ten temat w grupie "polskie-drogi":

 

Wszystko fajnie, tylko że w przyrodzie występują dwa rodzaje tego typu skrzyżowań: a) takie o jakim mowa w programie i B) takie, gdzie prawoskręt nie jest objęty w ogóle sygnalizacją. W drugim przypadku, jeśli są znaki poziomie i pionowe, to skręcający w prawo na 100% musi ustąpić, bo ma tylko znaki....problem w tym, że czasem skrzyżowania są duże i nie do końca ogarnialne w całości wzrokiem, że ci skręcający w lewo nie muszą widziec czy skręcający w prawo mają sygnalizator czy nie i wtedy nie są pewni jak się zachowć.

 

I potem się można zdziwić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, pumex1 napisał:

Możesz ludziom tłumaczyć. Ale co z tego.... ;) Tutaj cytat z dyskusji na ten temat w grupie "polskie-drogi":

 

Wszystko fajnie, tylko że w przyrodzie występują dwa rodzaje tego typu skrzyżowań: a) takie o jakim mowa w programie i B) takie, gdzie prawoskręt nie jest objęty w ogóle sygnalizacją. W drugim przypadku, jeśli są znaki poziomie i pionowe, to skręcający w prawo na 100% musi ustąpić, bo ma tylko znaki....problem w tym, że czasem skrzyżowania są duże i nie do końca ogarnialne w całości wzrokiem, że ci skręcający w lewo nie muszą widziec czy skręcający w prawo mają sygnalizator czy nie i wtedy nie są pewni jak się zachowć.

 

I potem się można zdziwić ;)

 W tym przypadku, to jest zwyczajne pudło. Już kiedyś wrzucałem zdjęcie z google maps i widać jednoznacznie, że wjazd w ul Dźwigową następuje poza sygnalizacją świetlną i na pas który się zaczyna od tego wjazdu. Aby zajechać komuś drogę, to trzeba przeciąć ten pas i wjechać na następny. Wjazd w Dźwigową jest bezkolizyjny. Potem ten pas przechodzi w skręcający w prawo. Dla jadących od strony centrum lub Powstańców Śląskich tego pasa niema! Ten pas zaczyna się za skrzyżowaniem i dlatego nie jest objęty sygnalizacją świetlną.

Komuś się nie chce ruszyć czterech liter na miejsce ani wejść w internet

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, lojszczyk napisał:

Komuś się nie chce ruszyć czterech liter

Podobnie jak komuś się nie chce przyjąć do wiadomości, co stanowią przepisy. Ten kanał do prawoskrętu nie jest oddzielną drogą! Jest integralną częścią tego skrzyżowania, a skoro tak to o pierwszeństwie decyduje sygnalizacja świetlna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 26.04.2017 o 18:24, hak64 napisał:

Ten kanał do prawoskrętu nie jest oddzielną drogą! Jest integralną częścią tego skrzyżowania, a skoro tak to o pierwszeństwie decyduje sygnalizacja świetlna. 


Gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości, a nie oglądał na bieżąco telewizora, nasza sprawa dotarła do pana Dworaka ;)
http://krakow.tvp.pl/30085549/24042017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.4.2017 o 11:34, lojszczyk napisał:

Piszesz głupoty i wprowadzasz ludzi w błąd. To są dwa różnie skonstruowane skrzyżowania. Wpisz sobie w google maps i przestań głupoty pisać. Nie masz monopolu na wiedzę.

Głupotą jest twierdzenie, że konstrukcja tych skrzyżowań jest różna, one są takie same. To drugie jest za to wadliwie oznakowane (niezgodnie z rozporządzeniem), bo nowe przepisy mówią: "stosując sygnalizację na skrzyżowaniu, należy objąć nią wszystkie grupy uczestników i wszystkie strumienie ruchu. Nie dopuszcza się pozostawiania jakiegokolwiek wlotu, pasa lub strumienia ruchu w obszarze skrzyżowania bez sygnalizacji". Problem w tym, że rozporządzenie jest aktem prawnym niższej rangi niż ustawa, a skoro tak to należy stosować się do przepisu ustawy.

 Art 5.1 3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu. Gdy ruch jest kierowany sygnałami świetlnymi, nie mają zastosowania znaki wskazujące pierwszeństwo przejazdu,

Art. 25.

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo – także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków ruchu poza skrzyżowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. 

Zjeżdżając z Mostu Północnego po stronie Bielan w Warszawie mamy ograniczenie do 50 km/h.

Natomiast droga prowadząca od ul. Marymonckiej, takiego ograniczenia nie ma. Obie te drogi łączą się w miejscu, gdzie na zdjęciu widać czerwone auto. 

 

Jaka prędkość obowiązuje o północy na odcinku, gdzie łączą się obie drogi do skrzyżowania z Kasprowicza? 

 

Z początku myślałem, że oznakowanie jest sprzeczne, bo kierowca jadący przez most ma od znaku jechać 50, a ten jadący od Marymonckiej może 60. 

Teraz przyszło mi do głowy, że to połączenie dróg to skrzyżowanie, co anulowałoby 50 i zarówno kierowca jadący przez most jak i od Marymonckiej mogą w nocy 60. Tyle, że nie ma znaków - co znaczyłoby, że to skrzyżowanie równorzędne.

 

A może coś bredzę :) 

 

Ktoś też się nad tym zastanawiał?

 

 

 

Most.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten obrazek nie oddaje istoty problemu, bo po obejrzeniu zdjęcia z satelity wychodzi, że jest Marymoncka jest dwujezdniową drogą (jeden pas w budowie). Dlatego pojazdy jadące z przeciwnego kierunku ruchu tylko czasowo poruszają się prawą jezdnią w kierunku mostu. To ograniczenie prędkości jest zatem słuszne bo kontynuacja jazdy lewym pasem (zjeżdżając z mostu) groziłaby wyskoczeniem na czołówkę. Brak znaku z tamtej strony w zasadzie niczego nie zmienia 10 km/h różnicy (zresztą tylko w porze nocnej) nie stanowi większego problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

Zjeżdżając z Mostu Północnego po stronie Bielan w Warszawie mamy ograniczenie do 50 km/h.

a 300 metrów dalej, to jedno z ulubionych miejsc dla policji z suszarką. Chyba kiedyś trzeba się zatrzymać i zapytać jaki limit mają ustawiony :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, hak64 napisał:

Ten obrazek nie oddaje istoty problemu, bo po obejrzeniu zdjęcia z satelity wychodzi, że jest Marymoncka jest dwujezdniową drogą (jeden pas w budowie). Dlatego pojazdy jadące z przeciwnego kierunku ruchu tylko czasowo poruszają się prawą jezdnią w kierunku mostu.


Nie nie, to zdjęcie przedstawia jezdnię mostu chwilę po bezkolizyjnym przejechaniu nad rondem na Marymonckiej. Kółko - miejsce wykonania zdjęcia, krzyżyk - miejsce, w którym z prawej strony wpadnie podporządkowana łącznica prowadząca od ronda na Marymonckiej (do tego miejsca zbliża się czerwony samochód ze zdjęcia).

To ograniczenie do 50 ma za zadanie anulować osiemdziesiątkę dozwoloną na moście. Nie wiem, czy dałoby się to lepiej rozwiązać. Znak B-34 "koniec ograniczenia prędkości" mógłby wprowadzić w błąd kogoś, kto zapomni, że jest w zabudowanym (nawet nie wiem, czy wolno go używać do odwołania podniesionego limitu?) Stąd pytanie, czy to połączenie dwóch jezdni w miejscu zaznaczonym krzyżykiem należy traktować jako skrzyżowanie anulujące bezwzględne 50 i przywracające 50/60. 

MostPoln.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bvb napisał:

Stąd pytanie, czy to połączenie dwóch jezdni w miejscu zaznaczonym krzyżykiem należy traktować jako skrzyżowanie anulujące bezwzględne 50 i przywracające 50/60.

Jeśli jest oznakowane znakiem A-6d, lub A-6e (wlot ulicy jednokierunkowej), to zgodnie z przepisem ustawy prd jak i rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych "Jeżeli zakaz wyrażony przez znaki B-25, B-26, B-29, B-33, B-35, B-36, B-37 i B-38 nie jest uprzednio odwołany znakiem oznaczajàcym koniec zakazu, to obowiązuje
on do najbliższego skrzyżowania..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
8 godzin temu, jawert napisał:

Tu ciąg dalszy dyskusji i objaśnień:

http://krakow.tvp.pl/30288628/08052017

Dużo lepiej się ogląda bezpośrednio na Youtube ( bez tych męczących reklam :) ):

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, hak64 napisał:

Jeśli jest oznakowane znakiem A-6d, lub A-6e (wlot ulicy jednokierunkowej)

 

Jest D-1, a na wpadającej łącznicy A-7. Poza tym to miejsce chyba mieści się w ustawowej definicji skrzyżowania ("przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie").

https://www.google.pl/maps/@52.2989491,20.9355273,3a,75y,221.16h,81.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1syu0rxi691II4FSshSuZ_qw!2e0!7i13312!8i6656

Zaczęło się od dość akademickiego problemu, ale wyszło na to, że mam (i zapewne nie tylko ja) trudności z rozpoznaniem skrzyżowania... :/ Jak sobie pomyślę, jakie my mamy problemy, to przeraża mnie poziom świadomości tych 99% kierowców, którzy się BRD nie interesują... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, bvb napisał:

Zaczęło się od dość akademickiego problemu, ale wyszło na to, że mam (i zapewne nie tylko ja) trudności z rozpoznaniem skrzyżowania... :/ Jak sobie pomyślę, jakie my mamy problemy, to przeraża mnie poziom świadomości tych 99% kierowców, którzy się BRD nie interesują.

 

Otóż to. I właśnie dlatego mnie to zainteresowało.

Wbrew temu co pisze kolega @hak64 w tym miejscu to biedne 10 km może mieć kluczowe znaczenie dla kierującego. Jak słusznie zauważył kolega @pumex1 kilkaset metrów dalej ustawiają się regularnie panowie z suszarką i polują na kierowców zjeżdżających z mostu. A długi, prosty i równy most kusiiii.......I raz dwa można się pożegnać z prawkiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dyrekcja napisał:

Dużo lepiej się ogląda bezpośrednio na Youtube ( bez tych męczących reklam :) ):

Swoją drogą zastanawiająca jest ilość dalszych interpretacji i własnej, dość odmiennej oceny pierwszeństwa w tym przypadku... 

11 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Jak słusznie zauważył kolega @pumex1 kilkaset metrów dalej ustawiają się regularnie panowie z suszarką i polują na kierowców zjeżdżających z mostu.

Celują również do tych napędzających się od dołu. I zazwyczaj żniwa tam są obfite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem skubańcy stają tuż przy Zgrupowania Kampinos na chodniku, tak że zjeżdżając z mostu ich nie widać. 

 

Natomiast niedawno widziałem jak po stronie Tarchomina zwinęli z jezdni 2 kolarzy, zasuwających mostem po jezdni. 

Miałem ochotę się zatrzymać i ich uściskać. Nic mnie tak nie wk...wia jak kolarz jadący droga, mając super ścieżkę rowerową obok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...