Karol Budzyński Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Witam, szukałem szukałem ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Opisze najpierw z czym się borykam. Zakupiłem Legacy 2.0 R 150 KM bp + LPG. Odrazu poszły zawory do regulacji bo samochód muliło i szarpało. Problem ustał na chwile. Obecnie na postoju odczuwalne są delikatne szarpnięcia, nie pracuje idealnie równo, mimo że mniej więcej równo co chwile nim szarpnie (odczuwalne zwłaszcza gdy położy się rękę na drążku zmiany biegów). Czytałem o czujniku spalania stukowego i oczywiście pada podejrzenie na niego, ale... komputer nie pokazuje żadnych błędów a sonda Lambda przed katalizatorem wali napięciem nawet do ok. 1, 400, gdy druga w tym czasie wskazuje ok. 0,300. Co więcej wyczuwalna jest w spalinach woń niedopalonego paliwa, a przy takiej wilgotności powietrza dymi na biało zwłaszcza na zimnym ( pewnie to para wodna bo płynu nie ubywa chłodzącego, węże miękkie), ale...wzrasta temperatura podczas jazdy trasą z większą stałą prędkością ( w załączniku zdjęcia). Temperatura wzrasta powoli, na czerwone pole jeszcze nie weszła, bo i trasa się zawsze kończyła. Maksymalnie doszło mi do białej dłuższej.Krótko mówiąc im dłużej i dalej tym temperatura wyżej. Podejrzenie padło na termostat, który został wymieniony, ale dalej dzieje się to samo. Co więcej po zatrzymaniu przy wzroście temp. wiatraki chodzą pełną parą, korek na chłodnicy zimny, chłodnica chłodnawa zwłaszcza z prawej strony. Dolny wąż przy termostacie zimny. Węże oczywiście miękkie, a w zbiorniczku wyrównawczym nic nie bulgocze. Poziom płynu delikatnie poniżej MAX, gdy się rozgrzeje powyżej delikatnie MAX. Wzrost temperatury nie ma znaczenia od zasilania czy to LPG czy to paliwo dzieje się tak samo. Różnica jedynie taka, że na LPG lepiej się zbiera, ta dziura 2 tys -3 tys obr. jest mniej odczuwalna i praktycznie niewyczuwalne poszarpywanie, jak przy benzynie w tym zakresie obrotów, jakby wypadanie zapłonów. Ciśnienie na cylindrach trzyma oczywiście, bo bylo mierzone, świece wymienione na nowe. Ktoś coś? pomóżcie, bo oczywiście mogę wymienić pół silnika ale szkoda $$$ troche. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Albo ktoś źle odpowietrzył układ chłodzenia albo jest problem z uszczelką głowicy. Szarpanie może się pojawiać przy UPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Budzyński Opublikowano 28 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 chcesz powiedzieć, że układ chłodzenia się tu samoczynnie nie odpowietrza? A co z sondą lambda? to są normalne wartości? ta sonda nie powinna pracować max do 1 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Sonda jest szerokopasmowa i pracuje w innym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Poza tym sonda chyba nijak ma się do temperatury silnika. Do poszarpywania pewnie tak, ale wywaliło by ci jakiś błąd gdyby coś z sondami było nie tak. A w jakim stanie masz ogólnie chłodnicę? Nie sprana kamieniami? I od kiedy masz instalacje LPG? W sensie ile lat tam siedzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Budzyński Opublikowano 29 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Chłodnicy bliżej przyjrze sie jutro. Co do lpg- siedzi od 2013 z przebiegiem około 55 tys. Nie dodalem jeszcze jednego. Na postoju jak sie zostawi odpalony samochod zalacza sie normalnie duzy obieg dolny waz robi sie cieply chlodnica rowniez dostaje temperatury. Wskazowka temp stoi na polowie i mawet nie drgnie. Taka dodatkowa podpowiedz i ciekawostka. A wystarczy ze sie ruszy i czar pryska... Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 sonda Lambda przed katalizatorem wali napięciem nawet do ok. 1, 400, Ktoś coś? pomóżcie, bo oczywiście mogę wymienić pół silnika ale szkoda $$$ troche. Jeśli robisz sam, musisz niestety ogarnąć kilka tematów z zakresu konstrukcji subaru - nawet to, jakie są stosowane sondy lambda i jaka jest ich zasada działania, czy diagnozowanie z odczytów na jeździe próbnej. Tak najprościej zdiagnozować większość tajemniczych przypadłości - odczytanie pamięci błędów czasem pozwala na coś naprowadzić, ale interpretować trzeba umieć. Jeśli robi ci auto jakiś "warsztat", to poszukaj fachowców, bo raczej będzie drogo i bez efektu. jest problem z uszczelką głowicy. Prawdopodobna hipoteza. Na szczęście nie ma żadnych trudności ze zdiagnozowaniem tej przypadłości - mając auto oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Budzyński Opublikowano 30 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 A ktoś z tu obecnych jest w stanie skierować mnie do odpowiedniego człowieka z lublina lub okolic który pomoże to ogarnąć? Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka I konkretne pytanie. Prosze o konkretna odpowiedz. Odrazu mowie sonda ma 4 kable. Ja jest sonda zamontowana w moim modelu szeroko czy waskopasmowa i w jakim zakresie V powinna ona pracować? Kogo nie zapytam to mowi co innego. Jest ktoś kto jest w stanie odpowiedziec na te dwa pytania Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 Ja jest sonda zamontowana w moim modelu szeroko czy waskopasmowa i w jakim zakresie V powinna ona pracować? Już w tym wątku otrzymałeś odpowiedź. Ale skoro Ci mało: Sonda jest szerokopasmowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Budzyński Opublikowano 30 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 (edytowane) Mi malo nie jest tylko jeśli szukam na coś odpowiedzi to pełnej i nie dziw się że dociekam skoro nawet jeden z czołowych sprzedawców części do subaru twierdzi ze waskopasmowa, mechanik znajomy twierdzi ze nie ma szerokopasmowych na 4 kablach, ilość kabli w sondzie również wskazuje na wąskopasmową bo wlasnie ma 4 a nikt nie potrafi jednoznacznie powiedzieć: sonda powinna Ci pracowac w zakreaie od .... do... . Bo wlasnie takiej informacji szukam przed wyłożeniem 400 zł na nową sonde, która jak piszę po raz kolejny pracuje obecnie od do 1,5 V wskazujac w przewadze mieszanke ubogą co Ciekawe. Czy poprzez tak rozwiezle zadane pytanie dotarłem do Ciebie i rozumiesz jakiej informacji tu szukam od osob ktore w tym zakresie wiedze moha miec wieksza i uchronic mnie ewentualnie przed wydaniem niepotrzebnie kasy. Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka Edytowane 30 Października 2015 przez Karol Budzyński Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 tak naprawdę , to w żadnym modelu subaru , nie ma prawdziwej sondy szerokopasmowej…. Każda z pierwszych sond jest zwana potocznie "szerokopasmowa" ale jej zakres minimalny konczy sie na wartości 11,01. a nizej nie jest w stanie zmierzyc . Karol, naprawdę jedz do kogoś kto ogarnia , na 99% na forum nie znajdziesz odpowiedzi , chyba że zaczniesz po kolei wymieniać części . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Każda z pierwszych sond jest zwana potocznie "szerokopasmowa" ale jej zakres minimalny konczy sie na wartości 11,01. a nizej nie jest w stanie zmierzyc . Nieprawda. W wolnych ssakach z lat 2000-2003 (bodajże) są sondy 5 przewodowe Boscha, szerokopasmowe i mierzą wartości niższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Budzyński Opublikowano 20 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Dla potomnych. Wymieniony został kompletny rozrząd wraz z pompa wody bo sie na łożyskach juz przycinac potrafiła. Dodatkowo modyfikacji poddany został obieg wody na lpg. Obecnie jest to spiete rownolegle. Woda na lpg ma swoj oddzielny obieg i wszystko wrocilo do normy. Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
algor Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Znalazłeś dobrego mechanika w Lublinie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Dodatkowo modyfikacji poddany został obieg wody na lpg Mogłeś mieć zagazowany układ chłodzenia przez przechodzenie gazu do niego. Po modyfikacji uszczelnili to nie wiedząc co czynią. .I problemy zniknęły. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Budzyński Opublikowano 22 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Bardzo prawdopodobne. wazne ze przynajmniej to sie udalo. Niestety moje subaru chyba lubi jak sie przy nim grzebie i jak jedno zrobie to nastepne wychodzi. Pytanie za 100 punktow jaki kat wyprzedzenia zaplonu powinien byc przy 2.0R na postoju (te 650 obrotow) 15 czy 10 ? Bo manual co innego serwis zas co innego? Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się