Jump to content

problem z temperaturą i mocą.


Karol Budzyński
 Share

Recommended Posts

Witam, szukałem szukałem ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Opisze najpierw z czym się borykam.

Zakupiłem Legacy 2.0 R 150 KM bp + LPG. Odrazu poszły zawory do regulacji bo samochód muliło i szarpało. Problem ustał na chwile. Obecnie na postoju odczuwalne są delikatne szarpnięcia, nie pracuje idealnie równo, mimo że mniej więcej równo co chwile nim szarpnie (odczuwalne zwłaszcza gdy położy się rękę na drążku zmiany biegów). Czytałem o czujniku spalania stukowego i oczywiście pada podejrzenie na niego, ale... komputer nie pokazuje żadnych błędów a sonda Lambda przed katalizatorem wali napięciem nawet do ok. 1, 400, gdy druga w tym czasie wskazuje ok. 0,300. Co więcej wyczuwalna jest w spalinach woń niedopalonego paliwa, a przy takiej wilgotności powietrza dymi na biało zwłaszcza na zimnym ( pewnie to para wodna bo płynu nie ubywa chłodzącego, węże miękkie), ale...wzrasta temperatura podczas jazdy trasą z większą stałą prędkością ( w załączniku zdjęcia). Temperatura wzrasta powoli, na czerwone pole jeszcze nie weszła, bo i trasa się zawsze kończyła. Maksymalnie doszło mi do białej dłuższej.Krótko mówiąc im dłużej i dalej tym temperatura wyżej. Podejrzenie padło na termostat, który został wymieniony, ale dalej dzieje się to samo. Co więcej po zatrzymaniu przy wzroście temp. wiatraki chodzą pełną parą, korek na chłodnicy zimny, chłodnica chłodnawa zwłaszcza z prawej strony. Dolny wąż przy termostacie zimny. Węże oczywiście miękkie, a w zbiorniczku wyrównawczym nic nie bulgocze. Poziom płynu delikatnie poniżej MAX, gdy się rozgrzeje powyżej delikatnie MAX. Wzrost temperatury nie ma znaczenia od zasilania czy to LPG czy to paliwo dzieje się tak samo. Różnica jedynie taka, że na LPG lepiej się zbiera, ta dziura 2 tys -3 tys obr. jest mniej odczuwalna i praktycznie niewyczuwalne poszarpywanie, jak przy benzynie w tym zakresie obrotów, jakby wypadanie zapłonów. Ciśnienie na cylindrach trzyma oczywiście, bo bylo mierzone, świece wymienione na nowe. Ktoś coś? pomóżcie, bo oczywiście mogę wymienić pół silnika ale szkoda $$$ troche.

post-20600-0-33917500-1446032686_thumb.jpg

post-20600-0-68748100-1446032694_thumb.jpg

post-20600-0-87220100-1446032703_thumb.jpg

post-20600-0-40004300-1446032713_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Albo ktoś źle odpowietrzył układ chłodzenia albo jest problem z uszczelką głowicy.

 

Szarpanie może się pojawiać przy UPG.

Link to comment
Share on other sites

Poza tym sonda chyba nijak ma się do temperatury silnika. Do poszarpywania pewnie tak, ale wywaliło by ci jakiś błąd gdyby coś z sondami było nie tak. A w jakim stanie masz ogólnie chłodnicę? Nie sprana kamieniami?

 

I od kiedy masz instalacje LPG? W sensie ile lat tam siedzi?

Link to comment
Share on other sites

Chłodnicy bliżej przyjrze sie jutro. Co do lpg- siedzi od 2013 z przebiegiem około 55 tys. Nie dodalem jeszcze jednego. Na postoju jak sie zostawi odpalony samochod zalacza sie normalnie duzy obieg dolny waz robi sie cieply chlodnica rowniez dostaje temperatury. Wskazowka temp stoi na polowie i mawet nie drgnie. Taka dodatkowa podpowiedz i ciekawostka. A wystarczy ze sie ruszy i czar pryska...

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

 

sonda Lambda przed katalizatorem wali napięciem nawet do ok. 1, 400,

 

 

 

Ktoś coś? pomóżcie, bo oczywiście mogę wymienić pół silnika ale szkoda $$$ troche.

 

Jeśli robisz sam, musisz niestety ogarnąć kilka tematów z zakresu konstrukcji subaru - nawet to, jakie są stosowane sondy lambda i jaka jest ich zasada działania, czy diagnozowanie z odczytów na jeździe próbnej. Tak najprościej zdiagnozować większość tajemniczych przypadłości - odczytanie pamięci błędów czasem pozwala na coś naprowadzić, ale interpretować trzeba umieć.

 

Jeśli robi ci auto jakiś "warsztat", to poszukaj fachowców, bo raczej będzie drogo i bez efektu.

 

 

 

jest problem z uszczelką głowicy.

 

Prawdopodobna hipoteza. Na szczęście nie ma żadnych trudności ze zdiagnozowaniem tej przypadłości - mając auto oczywiście.

Link to comment
Share on other sites

A ktoś z tu obecnych jest w stanie skierować mnie do odpowiedniego człowieka z lublina lub okolic który pomoże to ogarnąć?

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

I konkretne pytanie. Prosze o konkretna odpowiedz. Odrazu mowie sonda ma 4 kable. Ja jest sonda zamontowana w moim modelu szeroko czy waskopasmowa i w jakim zakresie V powinna ona pracować? Kogo nie zapytam to mowi co innego. Jest ktoś kto jest w stanie odpowiedziec na te dwa pytania

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja jest sonda zamontowana w moim modelu szeroko czy waskopasmowa i w jakim zakresie V powinna ona pracować?

 

Już w tym wątku otrzymałeś odpowiedź. Ale skoro Ci mało:

 

 

 

Sonda jest szerokopasmowa
Link to comment
Share on other sites

Mi malo nie jest tylko jeśli szukam na coś odpowiedzi to pełnej i nie dziw się że dociekam skoro nawet jeden z czołowych sprzedawców części do subaru twierdzi ze waskopasmowa, mechanik znajomy twierdzi ze nie ma szerokopasmowych na 4 kablach, ilość kabli w sondzie również wskazuje na wąskopasmową bo wlasnie ma 4 a nikt nie potrafi jednoznacznie powiedzieć: sonda powinna Ci pracowac w zakreaie od .... do... . Bo wlasnie takiej informacji szukam przed wyłożeniem 400 zł na nową sonde, która jak piszę po raz kolejny pracuje obecnie od do 1,5 V wskazujac w przewadze mieszanke ubogą co Ciekawe. Czy poprzez tak rozwiezle zadane pytanie dotarłem do Ciebie i rozumiesz jakiej informacji tu szukam od osob ktore w tym zakresie wiedze moha miec wieksza i uchronic mnie ewentualnie przed wydaniem niepotrzebnie kasy.

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Edited by Karol Budzyński
Link to comment
Share on other sites

tak naprawdę , to w żadnym modelu subaru , nie ma prawdziwej sondy szerokopasmowej…. Każda z pierwszych sond jest zwana potocznie "szerokopasmowa" ale jej zakres minimalny konczy sie na wartości 11,01. a nizej nie jest w stanie zmierzyc . 

Karol, naprawdę jedz do kogoś kto ogarnia , na 99% na forum nie znajdziesz odpowiedzi , chyba że zaczniesz po kolei wymieniać części .  :huh:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Każda z pierwszych sond jest zwana potocznie "szerokopasmowa" ale jej zakres minimalny konczy sie na wartości 11,01. a nizej nie jest w stanie zmierzyc .

 

Nieprawda. W wolnych ssakach z lat 2000-2003 (bodajże) są sondy 5 przewodowe Boscha, szerokopasmowe i mierzą wartości niższe.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Dla potomnych. Wymieniony został kompletny rozrząd wraz z pompa wody bo sie na łożyskach juz przycinac potrafiła. Dodatkowo modyfikacji poddany został obieg wody na lpg. Obecnie jest to spiete rownolegle. Woda na lpg ma swoj oddzielny obieg i wszystko wrocilo do normy.

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dodatkowo modyfikacji poddany został obieg wody na lpg

Mogłeś mieć zagazowany układ chłodzenia przez przechodzenie gazu do niego. Po modyfikacji uszczelnili to nie wiedząc co czynią. :) .I problemy zniknęły.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo prawdopodobne. wazne ze przynajmniej to sie udalo. Niestety moje subaru chyba lubi jak sie przy nim grzebie i jak jedno zrobie to nastepne wychodzi. Pytanie za 100 punktow jaki kat wyprzedzenia zaplonu powinien byc przy 2.0R na postoju (te 650 obrotow) 15 czy 10 ? Bo manual co innego serwis zas co innego?

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...