Jump to content
bar

amortyzatory tylne samopoziomujace outback 2005 2,5

Recommended Posts

W dniu 22.10.2018 o 08:41, jimiasty napisał:

Pozwolę sobie odgrzać kotleta. Waham się z wyborem SLS vs zestaw Pedders.  Jak zachowują się te peddersy przy dużym obciążeniu ? -  w bagażniku mam duża butlę LPG no i czasem zdarza mi się jeździć zapakowanym po dach + box na dachu. 

 

Odpowiem dla potomności. Wymieniałem amortyzatory i sprężyny na Pedders bez żadnych podkładek. Z boksem pełnym nart, bagażnikiem wyładowanym prawie pod sufit, koło zapasowe, butla LPG i całą załogą w środku opada o jakieś 2cm - między oponę a nadkole wchodzi luźno pięść na pionowo, czyli i tak jest wyżej niż na sprawnych SLSach :ok:

 

Minus jest taki, że jakaś seria Peddersów ma wadę, jakiś zły olej czy coś, niedostosowany do zimnego klimatu i tłuką się niemiłosiernie na drobnych nierównościach - gwarancja uznana bez problemu, nowy komplet już czeka na montaż.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wymianie gwarancyjnej dalej stukają.

Macie takie problemy, czy działają dobrze, czy też nikt się nie chce przyznać ? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja mam wrażenie u siebie, że prawy tył jest twardszy i jak w dziurę w jadę to łupnie, ale nawet nie wiem co mam, zrobię fotę bo nie rozróżniam niestety - pewnie to, co fabryka dała ;) gumy jakieś trochę skrzypią jak jest zimno muszę zidentyfikować które, na najbliższym przeglądzie. Czyli tych Peddersów nie polecasz ?

 

 

Niestety nie ma co fotografować, bo wszystko ukryte za nadkolami i widać tylko kawałek sprężyny.

Edited by thorxahest

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.01.2019 o 09:28, jimiasty napisał:

Minus jest taki, że jakaś seria Peddersów ma wadę, jakiś zły olej czy coś, niedostosowany do zimnego klimatu i tłuką się niemiłosiernie na drobnych nierównościach - gwarancja uznana bez problemu, nowy komplet już czeka na montaż.

 

W naszym OBK nie mamy SLSow, ale zawsze gdy mielismy stukanie na drobnych nierownosciach to winowajca byly popsute lzaczniki stabilizatorow (ktore sa u nas nie fabrycznie grube i wykanczaja wczesniej laczniki bardzo szybko).  Tylko laczniki Kartboy'a wydaje sie byc odporne - whiteline tez produkuje podobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.03.2019 o 21:50, thorxahest napisał:

 Czyli tych Peddersów nie polecasz ?

 

Spotkałem się z przedstawicielem Peddersa, gośc przyznał że mają problem ze stukaniem tych amortyzatorów.

Dostałem czapkę, smycz na klucze i mają się odezwać gdy przypłynie poprawione partia amortyzatorów, póki co się tłucze.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kiedyś zgłosiłem do Mlekpolu serek, bo był spleśniały po otworzeniu, wyszło oficjalnie uszkodzenie mechaniczne - sprawdzili ponoć całą partię niby wszystko git, otrzymałem na pocieszenie również podobne gadżety, tylko teraz jak to się ma do wartości zakupionych produktów...

Nie ma jak serwis pozakupowy :( Ciekawe jak to się skończy, bo koszt pewnie niemały, a produkt niepełnowartościowy.

Mam nadzieję, że staną na wysokości zadania i w końcu będziesz zadowolony, pzdr.

Edited by thorxahest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanko - zakładając że wrzucam do siebie do OBK 2007 w miejsce SLSów zwykłe KYB341354 to jakie sprężyny do tego mam wstawić? Mogą zostać ori te które śmigały na SLS? Czy może muszę wstawić nowe ale od Legacy IV kombi? Bo sprężyn do OBK bez sls nie ma nigdzie żadnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
19 godzin temu, wladzio napisał:

Pytanko - zakładając że wrzucam do siebie do OBK 2007 w miejsce SLSów zwykłe KYB341354 to jakie sprężyny do tego mam wstawić? Mogą zostać ori te które śmigały na SLS? Czy może muszę wstawić nowe ale od Legacy IV kombi? Bo sprężyn do OBK bez sls nie ma nigdzie żadnych.

 

Te kayaby pasuja tylko do OBKa w wersji bez SLS, czyli generalnie hamerykanca. Jak nie Pedders to zostaja ori. Wykosztowalem sie w koncu na oryginalsy, czekam az dojdą.

Edited by jimiasty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok  ale jeśli te amory pasują do OBK bez sls to wystarczy skołować sprężyny takie do OBK bez sls i cieszyć się że pozbyłem się sls'a? A może sprężyny zostają?

 

Wciąż nie rozumiem jakim cudem amortyzator KYB341354 może pasować zarówno do legacy jak i OBK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.06.2019 o 02:00, jimiasty napisał:

 

Te kayaby pasuja tylko do OBKa w wersji bez SLS, czyli generalnie hamerykanca. Jak nie Pedders to zostaja ori. Wykosztowalem sie w koncu na oryginalsy, czekam az dojdą.

 

Jak cenową wychodzi zakup oryginałów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem u carfita, najniższa cena, ale trzeba było czekać prawie 2 miesiące.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jimiasty napisał:

Kupiłem u carfita, najniższa cena, ale trzeba było czekać prawie 2 miesiące.

 

I to jest klasyczne zakończenie przygody z Peddersami :biglol:

Zakładasz, reklamujesz, znowu reklamujesz i montujesz OE.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Knurek1111 napisał:

 

I to jest klasyczne zakończenie przygody z Peddersami :biglol:

Zakładasz, reklamujesz, znowu reklamujesz i montujesz OE.

 

Szkoda, ze nikt sie tymi doswiadczeniamj nie pochwalil i straciłem mase czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakoś umknął mi temat... -_-:)

Strata czasu to też element tej gry:biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Chciałbym poradzić się doświadczonych w temacie, czy takie wyniki jak na załączonym obrazku kwalifikują amortyzatory/sprężyny do zmiany (około 1cm różnicy pomiędzy lewy/prawy)? Obecne zamontowane są od nowości przebieg 232k km, benzyna.

 

image.thumb.png.d53e154cf2614d17dbb7eff5344dc6b7.pngimage.png.1468444c1280e61f0277525e9b5fe678.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno stoi na płaskiej powierzchni ?  Zauważ, że jak masz przód ciut niżej i zaciagniesz ręczny, to tył siada.

Ja wymieniałem, bo auto podskakiwało jak ponton na falach, źle się jeździło, wręcz niebezpiecznie, więc to była konieczność. Zadek stał wysoko, ale nie mierzyłem czy L=P. Jeśli nie odczuwasz nic negatywnego podczas jazdy i masz wolne 3.5k na oryginałsy to zmieniaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy wymianie amorów mocno polecam wymianę sprężyn na nowe, w przeciwnym wypadku cała operacja traci sens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś się orientuje czy amortyzatory to forka III Sh są takie same jak w OBKIII ? chodzi mi głównie o górne mocowanie , wersja Eu outbacka 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...