Jump to content

Blow off pluje olej


Kamil12124
 Share

Recommended Posts

Witam...Mam pytanie... Od jakiegoś czasu zauważylem ze z blow offa w mojej Imprezie Gt wylatuje spora ilość oleju... Nie mam intercoolera górnego ale przedni pod zderzakiem połączony z kolektorem i turbo... Czy ktoś spotkał się z takim problemem lub tematem na forum w takiej sprawie...Z góry dziękuję za podpowiedzi...

Link to comment
Share on other sites

Czy to może być przez uszkodzoną turbine?? Jest to ihivf34 z 2.5 Sti New Age... Podobno nie do regeneracji w Pl...??

Znam jeden taki zakład, który regeneruje prawie wszystkie turbiny, nawet kulkowe. Taka z STI 2.5 to dla nich żaden problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam. Podlacze sie pod temat. Pojawial mi sie olej w IC i przy wiekszym upalaniu plulo troche przez blow offa. Oleju ubywalo malo. W week zmienilem olej z 5w40 na valvoline 10w60 i na niedzielnej jazdzie po lodzie zaczelo pluc jeszcze bardziej. Doszlo do tego ze zniknal az littr oleju i pojawil sie blekitny dym z wydechu. Silnik pracuje rowno. Dostalem sie do wirnika turbiny i na oko luz jest, ale delikatny. Co moze byc przyczyna poza turbo?

Link to comment
Share on other sites

No jest taki tekst ale jasnej odpowiedzi brak. Olej przed dolotem tez jest. Odma moze puszczac tak? O to Ci chodzi? Jak sie dobrac do separatora?

Co to jest catch oil tank?

 

Boksery Subaru, szczególnie po tuningu potrafią wyrzucać olej przez odmę. Trafia on do kolektora dolotowego i jest spalany.

Oil catch tank (albo oil catch can) pozwala wyłapać olej i skroploną wodę do puszki jeszcze przed dolotem ale trzeba go opróżniać okresowo.

Alternatywne rozwiązanie to separator (AOS - air oil separator) gdzie olej wraca z powrotem pośrednio do miski.

Edited by ForekXT
Link to comment
Share on other sites

 separator  :

 

http://allegro.pl/wklad-miski-oleju-separator-subaru-impreza-gt-kjs-i5602156727.html

???

Czy tak duza ilosc wyssana mogla byc spowodowana zmiana oleju na 10w60?

silnik jest seria. 

jak wyglada ori odma? ma jakis filterek, separator itp?

na zewnatrz wychodza tylko rurki z bloku i pokryw zaworowych.

Link to comment
Share on other sites

Kolega wyżej trochę namieszał,catch tan oil to separator oleju,czy z własnym zbiornikiem czy umożliwiający powrót oleju do miski,to już sprawa rozwiązań i możliwości technicznych.

To co podlinkowałeś to wkład do miski oleju zapewniający odpowiedni poziom oleju przy smoku olejowych,zapobiega odpływowi oleju podczas dużych przeciążeń w czasie jazdy.

 

 

Czy tak duza ilosc wyssana mogla byc spowodowana zmiana oleju na 10w60?

Może,wszystko zależy od stanu silnika itd.

Jednoznaczną odpowiedź może dać tylko diagnostyka i sprawdzenie stanu silnika,sprawdzenie odm i innych podzespołów,diagnostyka za pomocą forum niesie duże ryzyko pomyłki i błądzenia w temacie,może jedynie podpowiedzieć czy podsunąć jakiś trop.

Mała pomoc w sprawie odm

 http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_42/carter_ventilation_recirculation/emission_control_egr/illustration_1/

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_42/carter_ventilation_recirculation/emission_control_pcv/

Link to comment
Share on other sites

Czy jesli bylaby to wina pierscieni zgarniajacych to nie powinien byc olej w kolektorze wydechowym (przed turbina)?

Tam jest sucho. olej jest w ssacym i w wydechu za turbina.

Jutro zawioze turbo do sprawdzenia i napisze czy to to, czy to co:)

 

 

 

Dokladnie, chodzi o trop:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...