Jump to content

Zakucie Imprezy GT z 99 roku


Marioremo
 Share

Recommended Posts

Witam, wczoraj dotarła do mnie z Niemiec Impreza GT 99 z uszkodzoną skrzynią biegów, zamierzam wyjąć silnik i zrobić remont (zakuć, większa turbina, przelotowy układ wydechowy 3"itp....). Cel to jakieś 350-400KM, fundusze raczej nie stanowią większego problemu, chciałbym jeszcze zaznaczyć iż jest to moje pierwsze Subaru i chciałbym od kogoś ogarniającego temat uzyskać informacji co jest najważniejsze i na co szczególnie zwrócić uwagę podczas remontu silnika. Mam jakieś 2 tygodnie żeby stworzyć jakis plan, mechaniką zajmiemy się sami. Aaaa i u kogo najlepiej zrobić do tego program? 

Link to comment
Share on other sites

Plan ambitny szczególnie jeżeli chodzi o cyferki, a one z 2.0 czy nawet 2.2 wymagają duuużych nakładów finanowych (chociaż z tego co piszesz to akurat nie problem)oraz dużej wiedzy i doświadczenia w budowaniu bardzo mocnych silników w Subaru. Więc jeżeli nie maz doświadczenia z Subaru a masz budżet to lepiej oddaj silnik a następnie strojenie w dobre ręce i ciesz się potem bezawaryjna eksploatacją . Najlepiej jakby jedno i drugie robił ten sam tuner.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Cel to jakieś 350-400KM

Dość ambitnie jak na silnik 2.0T. ;) 

 

 

(zakuć, większa turbina, przelotowy układ wydechowy 3"itp....).

Może nie wystarczyć na zamierzone moce. :P 

Pierwsza sprawa,to blok silnika,ten z GT99 może nie być odpowiedni dla takich mocy.

Założenia ważna sprawa,ale realizacja już dostarcza sporo problemów do rozwiązania. ;) 

Zachęcam do poczytania paru wątków w temacie "Jadę nielegala".

 

 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/forum/18-jad%C4%99-nielegala/


 

 

na początek 300-350KM

O już bardziej realnie i dodatkowo o wiele taniej. ;)  

Link to comment
Share on other sites

na stronie mapteka jest taka opcja:

 

    • kompletny układ wydechowy 2,5'
    • pompa paliwa
    • większa turbosprężarka (  specjalne turbo TDO5 nie-ASO)
    • przedni intercooler lub górny wydajny ( w zależności od zastosowania pojazdu)
    • montaż części
    •  dodatkowe części niezbędne do montażu ( uszczelki ....)
    • przed dokonaniem modyfikacji diagnostyka przepływomierza, zaworu turbo...
    • indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR)
  • Cena: 13  500 zł netto
  • 290 -310 kM /  360-375 Nm

do tego kute tłoki, kute korby, panewki Cosworth. może udało by się zrobić coś ok 350KM / 400Nm, tylko jaką skrzynie do tego kupić?

zmiana silnika nie wchodzi w grę, samochód zachowany w oryginalne bez grama rdzy, 

Edited by Marioremo
Link to comment
Share on other sites

Tylko po co te cyferki?(350)

Na tej opcji z Mapteka plus lrotka skrzynię /dyfer to juz będzie rwało suty.I to w miare bezawaryjnke.

Link to comment
Share on other sites

Trochę jeszcze zakurzony... ale z nowym sercem poleci do polerki  :)

Proszę o jakieś rady odnośnie skrzyni biegów czy naprawiać czy szukać może innej, samochód nie będzie służył na co dzień, raczej do weekendowego upalania. 

post-23602-0-30999000-1445726276_thumb.jpg

post-23602-0-99265100-1445726280_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam, wczoraj dotarła do mnie z Niemiec Impreza GT 99 z uszkodzoną skrzynią biegów, zamierzam wyjąć silnik i zrobić remont (zakuć, większa turbina, przelotowy układ wydechowy 3"itp....). Cel to jakieś 350-400KM, fundusze raczej nie stanowią większego problemu, chciałbym jeszcze zaznaczyć iż jest to moje pierwsze Subaru i chciałbym od kogoś ogarniającego temat uzyskać informacji co jest najważniejsze i na co szczególnie zwrócić uwagę podczas remontu silnika. Mam jakieś 2 tygodnie żeby stworzyć jakis plan, mechaniką zajmiemy się sami. Aaaa i u kogo najlepiej zrobić do tego program? 

Może trochę zboczę z tematu ale jeżeli masz to Subaru jako pierwsze i rozumiem nie "upalałeś" jeszcze GTka lub WRXa to nie zaczynaj od mocy powyżej STI.

Nie żebym wątpił w Twoje umiejętnoiści ale Twoje nowe autko "ani nie hamuje ani nie skręca" nawet do nominalnej mocy 218PS! Jak po pierwszym "wylecianym" zakręcie krzykniesz co jest kur.... z tym autem to zrozumiesz o co chodzi. Szkoda by było żeby się coś poobijało bo ładne jest Twoje Subaru.Zacznij od ćwiczenia jazdy i modyfikacji zawieszenia i hamulców a na mocny silnik przyjdzie czas bo na pewno przyjdzie czas na "nowy" silnik :biglol:(jeżeli będzie jeszcze do czego) to jest pewne.

Link to comment
Share on other sites

Trochę jeszcze zakurzony... ale z nowym sercem poleci do polerki  :)

Proszę o jakieś rady odnośnie skrzyni biegów czy naprawiać czy szukać może innej, samochód nie będzie służył na co dzień, raczej do weekendowego upalania. 

To pomyśl od razu o swapie na 6M\T bo przy tych niutkach , które sobie założyłeś i sposobie późniejszego traktowania auta ta opcja wyjdzie taniej. Kibicuję Twojemu projektowi.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Komplet będzie pasował.tylko niestety,to nie jest komplet,brak półosi na tył.W tym momencie natykasz się na pierwszy schodek modów Subaraka w budzie GC. ;)

Czeka Cię podjęcie decyzji czy dorabiamy półosie hybrydowe żeby pasowały do dyfra i zwrotnic,czy wymieniamy wahacze,zwrotnice tylne i parę innych rzeczy,żeby można było zastosować seryjne półosie z STi New Age.

Nie strzelaj pomysłami i planami jak z karabinu,tylko usiądź poczytaj kilkanaście wątków w Nielegalu,sprawdź stan auta dokładnie,może remont silnika nie jest w tej chwili konieczny?Może opłaca się na początek sprawdzić skrzynię w aucie i jej naprawa będzie opłacalna?Wtedy zrobić remap,podnieść moc na ok.240-250KM,pojeździć,dowiedzieć się więcej o modzeniu Subaraka i wtedy zdecydować jaką droga iść. ;)

Inaczej wydasz kupę kasy,w tej chwili jak policzysz,to koszty będą w okolicach  przynajmniej 30tys.zł,a efekty mogą rozczarować,tym bardziej,że to dopiero początek wydatków.Dołoż jeszcze mody zawieszenia,hamulców,inne wydatki i masz powyższą kwotę podwojoną.

Zastanów się na spokojnie,policz koszty,zapoznaj się z kilkoma projektami takich aut i wybierz plan odpowiedni dla siebie.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

Komplet będzie pasował.tylko niestety,to nie jest komplet,brak półosi na tył.W tym momencie natykasz się na pierwszy schodek modów Subaraka w budzie GC. ;)

Czeka Cię podjęcie decyzji czy dorabiamy półosie hybrydowe żeby pasowały do dyfra i zwrotnic,czy wymieniamy wahacze,zwrotnice tylne i parę innych rzeczy,żeby można było zastosować seryjne półosie z STi New Age.

Nie strzelaj pomysłami i planami jak z karabinu,tylko usiądź poczytaj kilkanaście wątków w Nielegalu,sprawdź stan auta dokładnie,może remont silnika nie jest w tej chwili konieczny?Może opłaca się na początek sprawdzić skrzynię w aucie i jej naprawa będzie opłacalna?Wtedy zrobić remap,podnieść moc na ok.240-250KM,pojeździć,dowiedzieć się więcej o modzeniu Subaraka i wtedy zdecydować jaką droga iść. ;)

Inaczej wydasz kupę kasy,w tej chwili jak policzysz,to koszty będą w okolicach  przynajmniej 30tys.zł,a efekty mogą rozczarować,tym bardziej,że to dopiero początek wydatków.Dołoż jeszcze mody zawieszenia,hamulców,inne wydatki i masz powyższą kwotę podwojoną.

Zastanów się na spokojnie,policz koszty,zapoznaj się z kilkoma projektami takich aut i wybierz plan odpowiedni dla siebie.

 

Doskonale podsumowane i powiedziane. ;)

Link to comment
Share on other sites

No więc wybór padł na Shortblock EJ207 2,2l, kupujemy gotowca zakuty w tłoki i korbowody MAHLE, skręcone na nowym wale z 2,5, Panowie nie napisałem że jest to mój pierwszy samochód, tylko że jest to moje pierwsze Subaru, a zawias i hamulec to już swoją drogą leży w garażu.


A ten który aktualnie siedzi w samochodzie pójdzie na sprzedaż, zawsze lepiej sprzedać silnik w dobrej kondycji niż potem gulasz w kartonie, co zdecydowanie zwiększa oszczędność.

Link to comment
Share on other sites

No więc wybór padł na Shortblock EJ207 2,2l, kupujemy gotowca zakuty w tłoki i korbowody MAHLE, skręcone na nowym wale z 2,5, Panowie nie napisałem że jest to mój pierwszy samochód, tylko że jest to moje pierwsze Subaru, a zawias i hamulec to już swoją drogą leży w garażu.

A ten który aktualnie siedzi w samochodzie pójdzie na sprzedaż, zawsze lepiej sprzedać silnik w dobrej kondycji niż potem gulasz w kartonie, co zdecydowanie zwiększa oszczędność.

Zacny wybór. No własnie o to chodziło że to Twoje pierwsze Subaru. Jeżeli jeździłeś wcześniej np. Audi quattro to nijak się to ma do prowadzenia Imprezy GT lub jeszcze gorzej WRX. Generalnie to auto przy "normalnej" technice jazdy słabo słucha kierownika nawet przy 218 PS a przy mocach w które celujesz to już w ogóle "ujeżdżanie mustanga". Mam na myśli oczywiście jazdę nie autostradową tylko to do czego Twoje auto jest stworzone czyli wąska, kręta, wyboista i dziurawa wiejska trasa. W żadnym wypadku nie chcę Cię zniechęcać do budowy fajnego projektu tylko musisz zrozumieć że Subaru nawet ze strokerem 2.2 i całą masą drogich gadżetów nie będzie królem autostrady. Kilka dłuższych wyścigów obwodnicą zabije twoją kuciznę. Nie wiem po co budować potwory o mocach 350 i więcej PS kiedy to jest ciężkie do wykorzystania po suchym a po mokrym i luźnym to już raczej przeszkadza. Dla mnie taki GT/STI GC8 z mocą 260 - 280PS  z fajną skrzynią to petarda i zabawa z bananem na twarzy przez cały czas.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem po co budować potwory o mocach 350 i więcej PS kiedy to jest ciężkie do wykorzystania po suchym a po mokrym i luźnym to już raczej przeszkadza

 

Tym Panom: 

Audi Quattro Sport S1 Walter Röhrl Stig Blomqvist Hannu Mikkola, Peugeot 205 Turbo 16 Ari Vatanen Timo Salonen Bruno Saby, Lançia Delta S4 & Lançia Rally 037 Markku Alén Miki Biasion Henri Toivonen, MG Metro 6R4 Tony Pond, Renault 5 Maxi Turbo Joaquim Moutinho Jean Ragnotti, and Ford RS200 Kalle Grundel)

w latach 90 w grupie b te 500KM jak widac na filmach nie przeszkadzało... 

 

Jak będę chciał doskonalić techniki jazdy mocnymi samochodamami, znajdę odpowiednie do tego forum, temat był prosty, napisałem bo nie miałem za bardzo styczności z silnikiem typu boxer i prosiłem o rady osób znających temat modyfikacji ów silników, jak bym babcię słuchał po co ci ten skuter jak masz rower.....

Edited by Marioremo
Link to comment
Share on other sites

 

Nie wiem po co budować potwory o mocach 350 i więcej PS kiedy to jest ciężkie do wykorzystania po suchym a po mokrym i luźnym to już raczej przeszkadza

 

Tym Panom: 

Audi Quattro Sport S1 Walter Röhrl Stig Blomqvist Hannu Mikkola, Peugeot 205 Turbo 16 Ari Vatanen Timo Salonen Bruno Saby, Lançia Delta S4 & Lançia Rally 037 Markku Alén Miki Biasion Henri Toivonen, MG Metro 6R4 Tony Pond, Renault 5 Maxi Turbo Joaquim Moutinho Jean Ragnotti, and Ford RS200 Kalle Grundel)

w latach 90 w grupie b te 500KM jak widac na filmach nie przeszkadzało... 

 

Jak będę chciał doskonalić techniki jazdy mocnymi samochodamami, znajdę odpowiednie do tego forum, temat był prosty, napisałem bo nie miałem za bardzo styczności z silnikiem typu boxer i prosiłem o rady osób znających temat modyfikacji ów silników, jak bym babcię słuchał po co ci ten skuter jak masz rower.....

 

Babcia rację ma . Oj przeszkadzało. Jazda autami rajdowymi grupy B podobno przypominała dosiadanie pocisku trochę kierowanego i nawet w tym elitarnym gronie niestety ginęli i kierowcy i kibice więc tą klasę zlikwidowano. Technicznie jesteś na dobrej drodze i jeszcze jakieś 30tys i będziesz miał potworka.Powodzenia 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie wiem po co budować potwory o mocach 350 i więcej PS kiedy to jest ciężkie do wykorzystania po suchym a po mokrym i luźnym to już raczej przeszkadza

 

Tym Panom: 

Audi Quattro Sport S1 Walter Röhrl Stig Blomqvist Hannu Mikkola, Peugeot 205 Turbo 16 Ari Vatanen Timo Salonen Bruno Saby, Lançia Delta S4 & Lançia Rally 037 Markku Alén Miki Biasion Henri Toivonen, MG Metro 6R4 Tony Pond, Renault 5 Maxi Turbo Joaquim Moutinho Jean Ragnotti, and Ford RS200 Kalle Grundel)

w latach 90 w grupie b te 500KM jak widac na filmach nie przeszkadzało... 

 

Jak będę chciał doskonalić techniki jazdy mocnymi samochodamami, znajdę odpowiednie do tego forum, temat był prosty, napisałem bo nie miałem za bardzo styczności z silnikiem typu boxer i prosiłem o rady osób znających temat modyfikacji ów silników, jak bym babcię słuchał po co ci ten skuter jak masz rower.....

 

Babcia rację ma . Oj przeszkadzało. Jazda autami rajdowymi grupy B podobno przypominała dosiadanie pocisku trochę kierowanego i nawet w tym elitarnym gronie niestety ginęli i kierowcy i kibice więc tą klasę zlikwidowano. Technicznie jesteś na dobrej drodze i jeszcze jakieś 30tys i będziesz miał potworka.Powodzenia 

 

Panowie jego kasa jego decyzje. Chce mieć mocnego gt-eka będzie miał. Myślę ze w trakcie budowania wyjdzie wiele rzeczy których nie jest tu w stanie nikt przewidzieć. Ja tylko dopowiem że niema co szacować jakieś kwoty bo to się nigdy nie zamknie w szacowanej kwocie. :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...