Skocz do zawartości

dystanse


kefir

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Odgrzebię stary temat. 

Kupiłem felgi z Buga STI do Forka XT oraz opony ciut szersze od serii - 225 zamiast 215. Niestety okazuje się, że jest za ciasno i warsztat zalecił zakup dystansów 5mm.

Polecicie coś konkretnego? Czy to w ogóle bezpieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
  • 5 miesięcy temu...
W dniu 17.10.2022 o 18:07, Mayki napisał(a):

Panie, na pierwszej stronie tego tematu jest napisane: do 5mm na seryjnych i tego bym się trzymał :P Byłem raz na torze z 3mm i koła nie odpadły.

 

Pytałem się kiedyś i nawet nie spojrzałem w odpowiedzi.

Hmm, 5mm to da praktycznie zero różnicy. Czyli już wiem że do wolnossaka taki dystans jest bez sensu. Wizualnie nic się nie zmieni a tylko pieniądze się wyda.

Czyli musi być dystans ze szpilkami, myślę że około 2 cm było by lux. Coś polecicie? Ogólnie to nie wpłynie negatywnie na napędy itp ?

 

Muszę coś zrobić z tym tyłem...

 

2 cm już robi robotę - co myślicie o tym:

http://www.h-r.com.pl/towar/6/subaru-impreza-gfc-gc-gf-gd-gg-wrx-sti-95-07-zestaw-podkladek-dystansowych-hr-drm-40-40255601.html

 

20230324_180609.jpg

Edytowane przez makos89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3mm na przodzie (japan rejsy) i 12mm tył z dłuższymi szpilkami (ejbachy).

Felgi seryjne WRXowe.

Jak dla mnie starczy.

Czy dystanse wpływają negatywnie na napędy? Raczej nie, ale geometria zawieszenia się zmienia. Wydłuża się ramie wahacza przez co zwiększają się siły działające na resztę. Do tego u mnie jeszcze jest -30mm na sprężynach i to już całkiem tak naprawdę pogarsza działanie całego zawieszenia.

 

image.thumb.png.13b6d2f7f47dcc61eec70701ee06d5f9.png

 

20220812_085031.thumb.jpg.3735ad4afcb0fd7a374ce9c517a27618.jpg

 

photo_2022-11-20_22-18-09.thumb.jpg.9a5bc609ed117299bc125ad4d498a605.jpg

 

photo_2022-03-01_18-43-24.thumb.jpg.2e1f6a1bc53110229e78b0c319c8ae9a.jpg

Edytowane przez Mayki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2023 o 18:39, makos89 napisał(a):

Ja zdecydowanie polecam wymienić szpilki na dłuższe i zastosować dystans przelotowy. Jeździłem na dokręcanych, bo chciałem uniknąć wymiany szpilek i jakby to ująć kompletnie nie wiem czemu auto prowadziło się beznadziejnie. Nawet sam Kociał jak się przejechał kazał wywalić od razu. 

Wymianę szpilek i przelotowy dystans stosowałem w 2ch autach, także w rajdówce i spisywały się super.

 

 

W dniu 13.04.2023 o 19:07, Mayki napisał(a):

Czy dystanse wpływają negatywnie na napędy? Raczej nie, ale geometria zawieszenia się zmienia. Wydłuża się ramie wahacza przez co zwiększają się siły działające na resztę. Do tego u mnie jeszcze jest -30mm na sprężynach i to już całkiem tak naprawdę pogarsza działanie całego zawieszenia.

W jaki sposób pogarsza działanie zawieszenia? Dłuższe ramię ma wpływ na ugięcie sprężyny na które działa odpowiednio większa siła, co będzie skutkowało jej minimalnie większym ugięciem, tyle. Amortyzator działa tak samo.

Dystanse rozsądnej grubości zdecydowanie pozytywnie wpływają na prowadzenie auta ponieważ zwiększamy rozstaw kół. Negatywnie wpływają na łożysko.

To samo dotyczy felg z mniejszym ET, ich wpływ na prowadzenie i pracę zawieszenia jest identyczny jak zastosowanie dystansu - fizyka...

Edytowane przez Simon WRC
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...