Jump to content

dystanse


kefir
 Share

Recommended Posts

Weź pod uwagę, że 5 czy 8mm nie będą z pierścieniem centrującym, co jest dość istotne. Z pierścieniem da się zrobić od 11mm w górę.

Co chcesz uzyskać przez dystans - poprawę wyglądu, czy specyficzną felgę wepchnąć na zacisk brembo? Jaka felga, jakie ET?

Link to comment
Share on other sites

dystans potrzebny mi jest tylko bo te 5mm brakuje by felga siadła na zlotym brembo ;)) wyglad tez napewno bedzie lepszy bo mam poszerzone nadkole wiec felga z 8.25 z et 35 spokojnie sie mieści ;)

co to pierścenia centrujacego to właśnie chyba eibach lub HR robią już typowo pod subaru na 56.1.

Link to comment
Share on other sites

Jest problem bo poniżej 10mm nie da sie zrobic pierścienia bo sie zerwie No i taki 8mm dystans zasłoni kołnierz centrujący z piasty. I zostajesz z krzywo przykręconą felga tak czy siak. Mam ten sam problem bo chce włożyć brembo a potrzeba dystansu 7mm minimum a powyżej 10mm beda mi trzeć o nadkola

Link to comment
Share on other sites

Myślenie nie boli - utnij z rury 1/2 cała tulejki 5 i 8 i 10 mm załóż brembo i przymierz jak znajdziesz wymiar idź do tokarza zrobilc ci z aluminium finalny dystans i bedzie pan zadowolony

Edited by 4mamut
Link to comment
Share on other sites

Jest problem bo poniżej 10mm nie da sie zrobic pierścienia bo sie zerwie No i taki 8mm dystans zasłoni kołnierz centrujący z piasty. I zostajesz z krzywo przykręconą felga tak czy siak. Mam ten sam problem bo chce włożyć brembo a potrzeba dystansu 7mm minimum a powyżej 10mm beda mi trzeć o nadkola

Tokarz zrobi 20 mm krążek zjedzie od strony koła na głębokość 5 mm pod pierścień a z drugiej strony zjedze główna płaszczyznę do 5-8-10 mm zostawiając środek. Ponieważ zaczyna od 20 ma mięso żeby zrobić taki sam otwór centrujacy po drugiej stronie

Link to comment
Share on other sites

Jest problem bo poniżej 10mm nie da sie zrobic pierścienia bo sie zerwie No i taki 8mm dystans zasłoni kołnierz centrujący z piasty. I zostajesz z krzywo przykręconą felga tak czy siak. Mam ten sam problem bo chce włożyć brembo a potrzeba dystansu 7mm minimum a powyżej 10mm beda mi trzeć o nadkola

Tokarz zrobi 20 mm krążek zjedzie od strony polosi na głębokość 5 mm pod pierścień a z drugiej strony zjedze główna płaszczyznę do 5-8-10 mm zostawiając środek. Ponieważ zaczyna od 20 ma mięso żeby zrobić taki sam otwór centrujacy po drugiej stronie

 

Musisz znać

Średnicę zewnętrzna

Średnicę wewnętrzna

Głębokość pogłębienia walcowego od strony polosi = wysokość kołnierza w piascie

Średnica pogłębienia walcowego = średnica zewnętrzna otworu centrujacego - tutaj pasowanie

Wymiar dystansu 5,10,8

Od strony felgi

Wysokość otworu centrujacego zostaw jak w oryginale

Średnica zew nowego otworu centrujacego rownież zostaw taki jak w piascie

Edited by 4mamut
Link to comment
Share on other sites

Jest problem bo poniżej 10mm nie da sie zrobic pierścienia bo sie zerwie No i taki 8mm dystans zasłoni kołnierz centrujący z piasty. I zostajesz z krzywo przykręconą felga tak czy siak. Mam ten sam problem bo chce włożyć brembo a potrzeba dystansu 7mm minimum a powyżej 10mm beda mi trzeć o nadkola

Nawet poniżej 11mm ;). 10mm wystaje kołnierz, więc jest dodatkowo 1mm a czasem 2 na przetoczenie z fazą ;). Nie da się zrobić dystansu z centrowaniem poniżej 11mm, no może 10, ale to już ryzykowne.

Wiem, bo przerabiałem ten temat. Mam na stanie 3 rodzaje dystansów - 11, 15 i 20mm. Szpilki mam wymienione na tak długi, że spokojnie dają radę, nakrętki oczywiście przelotowe ;).

Link to comment
Share on other sites

 

Jest problem bo poniżej 10mm nie da sie zrobic pierścienia bo sie zerwie No i taki 8mm dystans zasłoni kołnierz centrujący z piasty. I zostajesz z krzywo przykręconą felga tak czy siak. Mam ten sam problem bo chce włożyć brembo a potrzeba dystansu 7mm minimum a powyżej 10mm beda mi trzeć o nadkola

Nawet poniżej 11mm ;). 10mm wystaje kołnierz, więc jest dodatkowo 1mm a czasem 2 na przetoczenie z fazą ;). Nie da się zrobić dystansu z centrowaniem poniżej 11mm, no może 10, ale to już ryzykowne.

Wiem, bo przerabiałem ten temat. Mam na stanie 3 rodzaje dystansów - 11, 15 i 20mm. Szpilki mam wymienione na tak długi, że spokojnie dają radę, nakrętki oczywiście przelotowe ;).

 

 

Moim zdaniem się da. Nawet poniżej 10 mm. Najwyżej przetoczysz kilka mm kołnierza na piaście. 

 

W necie są dostępne 10 mm.

 

http://www.fastwrx.com/products/mach-v-10mm-wheel-spacers-no-studs

 

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1819810

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jest problem bo poniżej 10mm nie da sie zrobic pierścienia bo sie zerwie No i taki 8mm dystans zasłoni kołnierz centrujący z piasty. I zostajesz z krzywo przykręconą felga tak czy siak. Mam ten sam problem bo chce włożyć brembo a potrzeba dystansu 7mm minimum a powyżej 10mm beda mi trzeć o nadkola

Nawet poniżej 11mm ;). 10mm wystaje kołnierz, więc jest dodatkowo 1mm a czasem 2 na przetoczenie z fazą ;). Nie da się zrobić dystansu z centrowaniem poniżej 11mm, no może 10, ale to już ryzykowne.

Wiem, bo przerabiałem ten temat. Mam na stanie 3 rodzaje dystansów - 11, 15 i 20mm. Szpilki mam wymienione na tak długi, że spokojnie dają radę, nakrętki oczywiście przelotowe ;).

 

 

Moim zdaniem się da. Nawet poniżej 10 mm. Najwyżej przetoczysz kilka mm kołnierza na piaście. 

Nie ruszając piasty się nie da i o to mi chodziło. Jak się stoczy piastę to można i 5mm zrobić, tylko chyba nie o to chodzi ;).

10mm da się zrobić tocząc wyższą fazę na zewnętrznym pierścieniu, ale to już ryzykowne. W zależności od felgi może się ona oprzeć na tej fazce i nie przylegać do piasty jak powinna...

Link to comment
Share on other sites

Mam dystans 3mm w GT ze względu na nietypowy zacisk i jest problem z osadzeniem felgi na piaście, tzn da się przykręcić koło ale w praktyce jest ono luźne na piaście bo piasta też ma lekką fazkę na końcu i akurat no to nachodzi felga. 

Link to comment
Share on other sites

Masz rację - modyfikacja piasty raczej mija się z celem, aby zrobić z otworem centrującym trzeba iść powyżej kołnierza czyli pow. 12 mm.  Można za to zrobić mały promień - większość felg pewnie taki od wewnątrz więc nie powinno być kolizji przy R2 czy R3 mm.

 

 

Mam dystans 3mm w GT ze względu na nietypowy zacisk i jest problem z osadzeniem felgi na piaście, tzn da się przykręcić koło ale w praktyce jest ono luźne na piaście bo piasta też ma lekką fazkę na końcu i akurat no to nachodzi felga. 

 

Kołnierz ma za mało miejsca. Wieczorem sprawdzę jaka jest wysokość kołnierza i średnica. Z tego co pamiętam to chyba jest stożek, dlatego felga lata luźno.

Edited by 4mamut
Link to comment
Share on other sites

Masz rację - modyfikacja piasty raczej mija się z celem, aby zrobić z otworem centrującym trzeba iść powyżej kołnierza czyli pow. 12 mm.  Można za to zrobić mały promień - większość felg pewnie taki od wewnątrz więc nie powinno być kolizji przy R2 czy R3 mm.

Jak pisałem, mam 11mm i od tego wymiaru da się zrobić z kołnierzem - kołnierz piasty ma 10mm ;).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Mam pytanie, bo coś mi tu nie pasuje... Czy nie jest tak, że otwór centrujący koło na pieście spełnia swoje zadanie tylko przy montażu, a potem siły przenoszone są na tarciu koła na przyldze? Wydaje mi się że koło musiałoby wchodzić na wcisk, żeby wyatająca "szyjka" piasty przenosiła siłę... Co więcej w niektórych kołach pierścień centrujący jest plastikowy...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...