kefir Posted October 23, 2015 Share Posted October 23, 2015 ktoś ma i poleci jakąś konkretną firme potrzebuje kupić 5 lub 8 mm do sti 2004 5x100 a widzialem tylko 15 mm lub 20 mm a to dla mnie za duzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 23, 2015 Share Posted October 23, 2015 http://www.h-r.com.pl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted October 23, 2015 Share Posted October 23, 2015 Weź pod uwagę, że 5 czy 8mm nie będą z pierścieniem centrującym, co jest dość istotne. Z pierścieniem da się zrobić od 11mm w górę. Co chcesz uzyskać przez dystans - poprawę wyglądu, czy specyficzną felgę wepchnąć na zacisk brembo? Jaka felga, jakie ET? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kefir Posted October 23, 2015 Author Share Posted October 23, 2015 dystans potrzebny mi jest tylko bo te 5mm brakuje by felga siadła na zlotym brembo ) wyglad tez napewno bedzie lepszy bo mam poszerzone nadkole wiec felga z 8.25 z et 35 spokojnie sie mieści co to pierścenia centrujacego to właśnie chyba eibach lub HR robią już typowo pod subaru na 56.1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted October 23, 2015 Share Posted October 23, 2015 Robią, ale nie przy tych grubościach jakie potrzebujesz, tu będzie jedynie przelotowy. Weź też pod uwagę długość szpilek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kefir Posted October 23, 2015 Author Share Posted October 23, 2015 PrZy grubosci 5 mm dluSza szpilka chyba nie bedzie konieczna?? Wezme od kumpla przymierze i bedzie wszystko jasne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted October 23, 2015 Share Posted October 23, 2015 5 mm to granica, przy ktorej nie jest potrzebna wymiana szpilek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kefir Posted October 24, 2015 Author Share Posted October 24, 2015 Takctez mi sie wydaje od 10 daja juz producenci dlugie szpilki w komplecie Czy ktos z was ze stolicy ma taki dystns 5 lub 8 mm tylko to przymiarki bede wdzieczny:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
zubru Posted October 24, 2015 Share Posted October 24, 2015 Jest problem bo poniżej 10mm nie da sie zrobic pierścienia bo sie zerwie No i taki 8mm dystans zasłoni kołnierz centrujący z piasty. I zostajesz z krzywo przykręconą felga tak czy siak. Mam ten sam problem bo chce włożyć brembo a potrzeba dystansu 7mm minimum a powyżej 10mm beda mi trzeć o nadkola Link to comment Share on other sites More sharing options...
kefir Posted October 24, 2015 Author Share Posted October 24, 2015 Hm czyli 10 minium idlugie szpilki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 (edited) Myślenie nie boli - utnij z rury 1/2 cała tulejki 5 i 8 i 10 mm załóż brembo i przymierz jak znajdziesz wymiar idź do tokarza zrobilc ci z aluminium finalny dystans i bedzie pan zadowolony Edited October 25, 2015 by 4mamut Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 Jak chcesz pomierzyć jaki dystans potrzebujesz to podkładki M12 po kilka szt potem zmierzyć suwmiarką i masz finalny wymiar Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 Jest problem bo poniżej 10mm nie da sie zrobic pierścienia bo sie zerwie No i taki 8mm dystans zasłoni kołnierz centrujący z piasty. I zostajesz z krzywo przykręconą felga tak czy siak. Mam ten sam problem bo chce włożyć brembo a potrzeba dystansu 7mm minimum a powyżej 10mm beda mi trzeć o nadkola Tokarz zrobi 20 mm krążek zjedzie od strony koła na głębokość 5 mm pod pierścień a z drugiej strony zjedze główna płaszczyznę do 5-8-10 mm zostawiając środek. Ponieważ zaczyna od 20 ma mięso żeby zrobić taki sam otwór centrujacy po drugiej stronie Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted October 25, 2015 Share Posted October 25, 2015 (edited) Jest problem bo poniżej 10mm nie da sie zrobic pierścienia bo sie zerwie No i taki 8mm dystans zasłoni kołnierz centrujący z piasty. I zostajesz z krzywo przykręconą felga tak czy siak. Mam ten sam problem bo chce włożyć brembo a potrzeba dystansu 7mm minimum a powyżej 10mm beda mi trzeć o nadkolaTokarz zrobi 20 mm krążek zjedzie od strony polosi na głębokość 5 mm pod pierścień a z drugiej strony zjedze główna płaszczyznę do 5-8-10 mm zostawiając środek. Ponieważ zaczyna od 20 ma mięso żeby zrobić taki sam otwór centrujacy po drugiej stronie Musisz znać Średnicę zewnętrzna Średnicę wewnętrzna Głębokość pogłębienia walcowego od strony polosi = wysokość kołnierza w piascie Średnica pogłębienia walcowego = średnica zewnętrzna otworu centrujacego - tutaj pasowanie Wymiar dystansu 5,10,8 Od strony felgi Wysokość otworu centrujacego zostaw jak w oryginale Średnica zew nowego otworu centrujacego rownież zostaw taki jak w piascie Edited October 25, 2015 by 4mamut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Jest problem bo poniżej 10mm nie da sie zrobic pierścienia bo sie zerwie No i taki 8mm dystans zasłoni kołnierz centrujący z piasty. I zostajesz z krzywo przykręconą felga tak czy siak. Mam ten sam problem bo chce włożyć brembo a potrzeba dystansu 7mm minimum a powyżej 10mm beda mi trzeć o nadkola Nawet poniżej 11mm . 10mm wystaje kołnierz, więc jest dodatkowo 1mm a czasem 2 na przetoczenie z fazą . Nie da się zrobić dystansu z centrowaniem poniżej 11mm, no może 10, ale to już ryzykowne. Wiem, bo przerabiałem ten temat. Mam na stanie 3 rodzaje dystansów - 11, 15 i 20mm. Szpilki mam wymienione na tak długi, że spokojnie dają radę, nakrętki oczywiście przelotowe . Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Ktoś wie, czy jest możliwe założenie zwykłej 15" felgi seryjnej z turbodziadka na czterotloka? Powiedzmy z dystansem 10mm? Sent with Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Jest problem bo poniżej 10mm nie da sie zrobic pierścienia bo sie zerwie No i taki 8mm dystans zasłoni kołnierz centrujący z piasty. I zostajesz z krzywo przykręconą felga tak czy siak. Mam ten sam problem bo chce włożyć brembo a potrzeba dystansu 7mm minimum a powyżej 10mm beda mi trzeć o nadkola Nawet poniżej 11mm . 10mm wystaje kołnierz, więc jest dodatkowo 1mm a czasem 2 na przetoczenie z fazą . Nie da się zrobić dystansu z centrowaniem poniżej 11mm, no może 10, ale to już ryzykowne. Wiem, bo przerabiałem ten temat. Mam na stanie 3 rodzaje dystansów - 11, 15 i 20mm. Szpilki mam wymienione na tak długi, że spokojnie dają radę, nakrętki oczywiście przelotowe . Moim zdaniem się da. Nawet poniżej 10 mm. Najwyżej przetoczysz kilka mm kołnierza na piaście. W necie są dostępne 10 mm. http://www.fastwrx.com/products/mach-v-10mm-wheel-spacers-no-studs http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1819810 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Jest problem bo poniżej 10mm nie da sie zrobic pierścienia bo sie zerwie No i taki 8mm dystans zasłoni kołnierz centrujący z piasty. I zostajesz z krzywo przykręconą felga tak czy siak. Mam ten sam problem bo chce włożyć brembo a potrzeba dystansu 7mm minimum a powyżej 10mm beda mi trzeć o nadkola Nawet poniżej 11mm . 10mm wystaje kołnierz, więc jest dodatkowo 1mm a czasem 2 na przetoczenie z fazą . Nie da się zrobić dystansu z centrowaniem poniżej 11mm, no może 10, ale to już ryzykowne. Wiem, bo przerabiałem ten temat. Mam na stanie 3 rodzaje dystansów - 11, 15 i 20mm. Szpilki mam wymienione na tak długi, że spokojnie dają radę, nakrętki oczywiście przelotowe . Moim zdaniem się da. Nawet poniżej 10 mm. Najwyżej przetoczysz kilka mm kołnierza na piaście. Nie ruszając piasty się nie da i o to mi chodziło. Jak się stoczy piastę to można i 5mm zrobić, tylko chyba nie o to chodzi . 10mm da się zrobić tocząc wyższą fazę na zewnętrznym pierścieniu, ale to już ryzykowne. W zależności od felgi może się ona oprzeć na tej fazce i nie przylegać do piasty jak powinna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester1986 Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Mam dystans 3mm w GT ze względu na nietypowy zacisk i jest problem z osadzeniem felgi na piaście, tzn da się przykręcić koło ale w praktyce jest ono luźne na piaście bo piasta też ma lekką fazkę na końcu i akurat no to nachodzi felga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 (edited) Masz rację - modyfikacja piasty raczej mija się z celem, aby zrobić z otworem centrującym trzeba iść powyżej kołnierza czyli pow. 12 mm. Można za to zrobić mały promień - większość felg pewnie taki od wewnątrz więc nie powinno być kolizji przy R2 czy R3 mm. Mam dystans 3mm w GT ze względu na nietypowy zacisk i jest problem z osadzeniem felgi na piaście, tzn da się przykręcić koło ale w praktyce jest ono luźne na piaście bo piasta też ma lekką fazkę na końcu i akurat no to nachodzi felga. Kołnierz ma za mało miejsca. Wieczorem sprawdzę jaka jest wysokość kołnierza i średnica. Z tego co pamiętam to chyba jest stożek, dlatego felga lata luźno. Edited October 27, 2015 by 4mamut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Masz rację - modyfikacja piasty raczej mija się z celem, aby zrobić z otworem centrującym trzeba iść powyżej kołnierza czyli pow. 12 mm. Można za to zrobić mały promień - większość felg pewnie taki od wewnątrz więc nie powinno być kolizji przy R2 czy R3 mm. Jak pisałem, mam 11mm i od tego wymiaru da się zrobić z kołnierzem - kołnierz piasty ma 10mm . Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Kołnierz ma 15 mm i 3 średnice. Felga opiera sie na ostatniej największej, dlatego dystans od środka tez powinien być stopniowany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacho Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 Mam pytanie, bo coś mi tu nie pasuje... Czy nie jest tak, że otwór centrujący koło na pieście spełnia swoje zadanie tylko przy montażu, a potem siły przenoszone są na tarciu koła na przyldze? Wydaje mi się że koło musiałoby wchodzić na wcisk, żeby wyatająca "szyjka" piasty przenosiła siłę... Co więcej w niektórych kołach pierścień centrujący jest plastikowy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 a w blobie STI 2004r bo tak wnioskuję po roczniku nie było czasem 5x114,3? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dottoree Posted March 27, 2016 Share Posted March 27, 2016 Dopiero od 2005r. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now