Jump to content

2.0t (ej205) nieregularne picie oleum


Yanas
 Share

Recommended Posts

Subaru turbo wypić olej lubi,to wiadomo nie od dziś. Zastanawia mnie jednak przyczyna tego procederu w moim aucie. Przy spokojnej jeździe szosowej bierze ok 100-200ml/1000km,więc raczej standardowo dla tych silników. Przegoniony jednak po autostradzie tzn. np 2-3h jazdy na tempomacie w przedziale 3000-3500 obrotów powoduje wychlanie co najmniej 600ml/1000km. Przy czym żadnej flary dymnej ani rano,ani ostro dając w gary (np.szybkie rozpędzanie 120-150km/h) nie zauważyłem.. Auto ma już prawie 250tyś km przebiegu,ale jeździ świetnie.

Szykować sakiewkę na jakieś grubsze interwencje?

Link to comment
Share on other sites

Będę robił za chwilę regulację zaworów z profilaktyczną wymianą panewek. Czy wymiana pierścionków przy takiej okazji mocno podroży całą operację? Bo jeśli one są przyczyną (a nie np. turbina), to chyba nie ma co zwlekać.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Będę robił za chwilę regulację zaworów z profilaktyczną wymianą panewek.

Profilaktyką będzie pomiar ciśnienia oleju i rozcięcie filtra oleju,jak będzie wszystko ok,to wymianę panewek bym odpuścił.

 

 

Czy wymiana pierścionków przy takiej okazji mocno podroży całą operację? Bo jeśli one są przyczyną (a nie np. turbina), to chyba nie ma co zwlekać.

Koszty będą większe,choć nie dramatycznie,ale wszystko zależy od stanu tłoków i gładzi tulei.Pomiary owalizacji itp,mogą wymianę pierścieni wykluczyć jako opłacalną.Turbo bardzo rzadko jest powodem poboru oleju i w takim przypadku dymienie za autem jest dość znaczne.

Na Twoim miejscu zrobiłbym regulację zaworów,jeśli jest konieczna,resztę prac i kosztów odłożył na przyszłość,"zaoszczędzoną" kwotę odłożyłbym na kapitalny remont silnika gdy ulegnie awarii lub pobór oleju będzie na poziomie ~1 litra na 1tys.km. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za opinię Cybel. Nie wiem, czy regulacja jest konieczna, ale auto jeździ na lpg, a ostatnia była 50 tyś km temu. Jak wiadomo różne są opinię w tym względzie, niektórym podobno auto pięknie działało aż do wypalenia zaworów :) Ciśnienie sprawdzę, to chyba faktycznie najprostszy sposób na zdobycie wiedzy o ogólnym stanie motoru. Silnik po rozgrzaniu chodzi raczej cicho, tzn. nie słychać piston-slapa, który, oczywiście, klepie na zimnym. Chyba gdyby owalizacja była problemem klepanie byłoby non-stop?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie wiem, czy regulacja jest konieczna, ale auto jeździ na lpg, a ostatnia była 50 tyś km temu.

Przy takim przebiegu na LPG kontrola luzów i ewentualna regulacja jest już raczej koniecznością.

 

 

Chyba gdyby owalizacja była problemem klepanie byłoby non-stop?

Nie jest to takie oczywiste,piston slap na gorącym silniku występuje już raczej w prawie "trupach",duża owalizacja cylindrów skutkuje sporym zużyciem oleju,nawet powyżej 1 litra na tysiąc. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja Wam powiem tak, w tym przypadku kupiłbym silnik.

Pójdę dalej.Kupiłbym nowe auto. :P

A co w sytuacji,gdy w kupionym  używanym silniku pobór oleju będzie na podobnym poziomie? :P

Gwarancję rozruchową nawet dostaniesz od sprzedawcy,ale o apetycie silnika na olej pewnie w tej gwarancji słowa nie będzie. ;)

Akurat ten przypadek,to moim zdaniem nie kwalifikuje się do wymieniania silnika,nawet nie wiadomo na jakim oleju jeździ itd.

Może się okazać,że drobna zmiana lepkości i marki oleju,ograniczy jego zużycie. ;)

Link to comment
Share on other sites

Wiatrak - chyba nie piszesz o moim aucie?;)

Auto jeździ na motulu 8100 xcess 5w40.Od ostatniej wymiany oleju 8,5tyś km temu wypiło go 2.5l.Jazda mieszana, 10% miasto,70% szosa, 20% autostrada.

Edited by Yanas
Link to comment
Share on other sites

Wiatrak - chyba masz na myśli ej20 - w takim wypadku mógłbym się z Tobą zgodzić, bo te poczciwe jednostki zazwyczaj nie piją nic a nic. Zupełnie odwrotnie, niż ej205 (i w Imprezach i w Forkach), szczególnie z przebiegiem powyżej 200tyś km. Przed zakupem auta studiowałem tą kwestię na forum, pytałem o nią też mechanika u Carfita i wniosek był jeden - jeśli przeciętne zużycie nie przekracza 0,5l/1000km nie ma sensu grzebać w silniku. U mnie jest tak, jak opisałem wyżej, czyli przeciętnie pali 0.3l/1000km i zastanawiam się czy można jakoś - niekoniecznie zmieniając auto - zmniejszyć ilość spalanego oleju w trochę ostrzejszej jeździe,niż 90-110 z okresowymi wyprzedzaniami na szosie. Gdyby stosować Twoją zasadę dobre 80% imprez i forków sprzedawanych na forum i poza powinno kosztować połowę mniej,niż w rzeczywistości są warte..

Link to comment
Share on other sites

 

 

Wiem, że pisałeś w odniesieniu do panewek, ale ciekawy jestem, czy pomiar ciśnienia oleju określa również stan pierścieni. Bo nie wiem.

Nie określa stanu pierścieni,to określa pomiar ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach,mówi też sporo o szczelności zaworów. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Wiem, że pisałeś w odniesieniu do panewek, ale ciekawy jestem, czy pomiar ciśnienia oleju określa również stan pierścieni. Bo nie wiem.

Nie określa stanu pierścieni,to określa pomiar ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach,mówi też sporo o szczelności zaworów. ;)

 

Ok. Czyli obniżone w stosunku do normy ciśnienie oleju może jedynie wykazać problemy z panewkami czy coś jeszcze?

Link to comment
Share on other sites

No OK, czyli warto zrobić pomiar ciśnienia sprężania oraz ciśnienia oleju, bo - jeśli silnik jest w kiepskim stanie - będzie to widać po ich wynikach, tak?

Link to comment
Share on other sites

No OK, czyli warto zrobić pomiar ciśnienia sprężania oraz ciśnienia oleju, bo - jeśli silnik jest w kiepskim stanie - będzie to widać po ich wynikach, tak?

Dokładnie.

 

 

Czyli obniżone w stosunku do normy ciśnienie oleju może jedynie wykazać problemy z panewkami czy coś jeszcze?

Czasem zapchaniu czy pęknięciu ulega smok w misce olejowej,awarie zaworu przelewowego w układzie też się zdarzają.

Niskie ciśnienie oleju,szczególnie na rozgrzanym silniku,wiele mówi o stanie panewek,o stanie innych części silnika,na podstawie ciśnienia oleju,nie dowiemy się nic.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Czasem zapchaniu czy pęknięciu ulega smok w misce olejowej,awarie zaworu przelewowego w układzie też się zdarzają. Niskie ciśnienie oleju,szczególnie na rozgrzanym silniku,wiele mówi o stanie panewek,o stanie innych części silnika,na podstawie ciśnienia oleju,nie dowiemy się nic.
Teraz wszystko jasne. Dzięki.

 

Pamiętam, że przy pękniętym smoku olejowym, wykonano w mojej imprezie pomiar ciśnienia olejowego i wynik był perfekcyjny - jak w nowym silniku...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...