cosworth1984 Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 (edytowane) Witam! Mam podstawowe informacje o tych motorach: 2,5 n/a, 167KM, SOHC, USA 2,0 n/a, 160KM, DOHC, EU generalnie interesują różnice w właściwościach motorów, waszym zdaniem który lepszy w osiągach i technicznie, jak to się przekłada na jazdę, ewentualnie co trzeba poprawić w modelu USA, przeszukałem wiele stron i wszelkie ewentualne podnoszenie mocy i momentu obrotowego w tych modelach odbywa się na motorze 2,5 litra generalnie tylko amerykanie bawią się w to i oferują na ebay gotowe doloty i kompletne wydechy, do tego ECUTEC zrobiony był właśnie na tym modelu Edytowane 22 Października 2015 przez cosworth1984 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Podnoszenie mocy zostaw sobie na modele z turbiną. Jak chcesz mieć silnik wolnossący to 2,5 zdecydowanie przyjemniejszy do jazdy ze względu na lepszy moment obrotowy względem 2.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 No i w 2.0 występuje "zamulanie" Problem w tym ,że 2.5 w Hawku jest znacznie mniej na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosworth1984 Opublikowano 22 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 (edytowane) 2.0 występuje "zamulanie" to znaczy?? rozwiń myśl Podnoszenie mocy zostaw sobie na modele z turbiną to już w innym temacie jest przerobione i nie chce turbo a nie ingerując w silnik wymieniam podstawowe części tzn. dolot wydech i ECUTEC Edytowane 22 Października 2015 przez cosworth1984 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-d%C5%82awienie-20-na-2-3-tys-rpm-co%C5%9B-nowego/page-41#entry2328119 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 2.5 zdecydowanie bardziej elastyczny i mniej kosztowny w obsłudze (regulacja zaworów na przykład). "Tylko" trzeba upolować sensowny egzemplarz 2.5 z US. Poza tym wymienić backboxa i jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosworth1984 Opublikowano 22 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 w 2,0 ECU to niemapowalne Hitaschi a w 2,5?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistee Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 (edytowane) Nie wypowiem się na temat 2.0 N/A, ale 185 nm versus 230 nm 2.5 N/A to duża różnica. Moja Impreza Outback z 2006 r. (173 km) w manualu jest żwawa, chętnie przyśpiesza z różnych prędkości, mimo że natura nie obdarzyłą ją w wiatrak. Ponieważ amerykańskie katalogi Subaru nie podają wartości dot. przyspieszenia i prędkości maksymalnej niełatwo jest znaleźć takie informacje. Mi się udało i z tego co pamiętam 0-62 mph dwie strony podają ok. 7.8 sek. Prędkość maksymalna mojej Imprezy jest nie wyższa, na oko, niż 205 km/h. Za wszystko odpowiedzialna jest dość krótka skrzynia. Ogólnie samochód bez kręcenia jeździ przyjemnie. Porównując do mojego Outbacka 2008 r. (też 173 km) jest przepaść, ale 250 kg dodatkowej masy robi swoje. Spalanie, o dziwo, bardzo podobne, no może z małą korketą dla jazdy Outbackiem w mieście. Edytowane 22 Października 2015 przez mistee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Mi się udało i z tego co pamiętam 0-62 mph dwie strony podają ok. 7.8 sek. Też znalazłem gdzieś takie dane. A sam próbowałeś/ mierzyłeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistee Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Mi się udało i z tego co pamiętam 0-62 mph dwie strony podają ok. 7.8 sek. Też znalazłem gdzieś takie dane. A sam próbowałeś/ mierzyłeś ? Na "oko" jest te ok. 8 sekund, ale nigdy nie robiłem pomiaru. Można liczyć sobie w pamięci, bo prędkościmierz inaczej niż w europejczykach podaje dokładną prędkość; sprawdzałem z GPSem niegdyś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 (edytowane) 2.5 Moim zdaniem to fajna opcja... tylko: 1) Znajdź Hawka 2.5 -> auto robione 2? 3 lata? Do tego to nie passat, ciężko znaleźć 2) Jak znajdziesz to przecież jest z USA więc: 3) 80%? 90%? Aut z USA trafiło do UE jako wraki, nie po stłuczce, tylko jako wrak. 4) Powiedzmy że z tych 10-20% trafisz auto które przyjechało z USA w dobrym stanie 5) To auto musiało jeszcze nie mieć poważnych przygód już w UE i po prostu być zadbane, bo nie chcesz kupić raczej Imprezy Hawka 2.5 byle było 2.5 a stan Cię już nie obchodzi. Reasumując ja bym na Twoim miejscu szukał 2.5, ale jak się trafi dobre 2.0 to brał 2.0. Chyba że masz kupę czasu na poszukiwania, chyba że w grę wchodzi np. też Legacy. EDIT: Ach, jeszcze gdzieś między 4) a 5), ile procent tych aut z USA trafiło do UE z manualną skrzynią Edytowane 23 Października 2015 przez Tinuviel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 1) Znajdź Hawka 2.5 -> auto robione 2? 3 lata? Do tego to nie passat, ciężko znaleźć 2) Jak znajdziesz to przecież jest z USA więc: 3) 80%? 90%? Aut z USA trafiło do UE jako wraki, nie po stłuczce, tylko jako wrak. 4) Powiedzmy że z tych 10-20% trafisz auto które przyjechało z USA w dobrym stanie 5) To auto musiało jeszcze nie mieć poważnych przygód już w UE i po prostu być zadbane, bo nie chcesz kupić raczej Imprezy Hawka 2.5 byle było 2.5 a stan Cię już nie obchodzi. Wychodzi na to, że trzeba kupić ode mnie MissPiggy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 (edytowane) @elmo kiedys chcialem kupic od Ciebie auto i co? I juz sprzedalem to co kupilem zamiast miss piggy. Wniosek? Ty nie dasz rady sprzedac tego auta ;-). Na powaznie - kupic hawka 2.5 MT w dobrym stanie to min kilka miesiecy poszukiwan. Edytowane 23 Października 2015 przez bmarcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistee Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 2.5 Moim zdaniem to fajna opcja... tylko: 1) Znajdź Hawka 2.5 -> auto robione 2? 3 lata? Do tego to nie passat, ciężko znaleźć 2) Jak znajdziesz to przecież jest z USA więc: 3) 80%? 90%? Aut z USA trafiło do UE jako wraki, nie po stłuczce, tylko jako wrak. 4) Powiedzmy że z tych 10-20% trafisz auto które przyjechało z USA w dobrym stanie 5) To auto musiało jeszcze nie mieć poważnych przygód już w UE i po prostu być zadbane, bo nie chcesz kupić raczej Imprezy Hawka 2.5 byle było 2.5 a stan Cię już nie obchodzi. Reasumując ja bym na Twoim miejscu szukał 2.5, ale jak się trafi dobre 2.0 to brał 2.0. Chyba że masz kupę czasu na poszukiwania, chyba że w grę wchodzi np. też Legacy. EDIT: Ach, jeszcze gdzieś między 4) a 5), ile procent tych aut z USA trafiło do UE z manualną skrzynią Ad. 1) i między 4) a 5): Trochę ich jeździ w Polsce. Ad. 2) i 3): Nie wszystkie sprowadzone samochody były doszczętnie uszkodzone. Do tego moim skromnym zdaniem przy warunkach i benzynie jaką mamy w Polsce wieszczę dłuższy bezproblemowy żywot 2.5 SOHC niż 2 DOHC, aczkolwiek jest kwestia UPG (akurat u mnie było to robione) . Mogę się mylić, ale również DOHC ma wysoki stopień kompresji, a więc pewno te papierowe 160 km dla 8-9 latka są jeszcze bardziej papierowe. Rozrząd w SOHC tańszy niż w DOHC. Powłoka lakiernicza amerykańców grubsza niż europejczyków. Klimatyzacja manualna wydajniejsza niż automatyczna. Za słabą stronę uznałbym tylko hamulce (wiadomo czemu). Może auta nie robione w Japonii, ale w moim nic mnie serwisowe/naprawczo nie zaskakuje. No i nie bierze oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 @elmo kiedys chcialem kupic od Ciebie auto i co? I juz sprzedalem to co kupilem zamiast miss piggy. Wniosek? Ty nie dasz rady sprzedac tego auta ;-). Na powaznie - kupic hawka 2.5 MT w dobrym stanie to min kilka miesiecy poszukiwan. Też myślę, że Piggy ma u mnie dożywocie Silnik po kompletnym serwisie, zawias z STi na Eibachu i grubych stabach, hebel kompletny z WRX'a i wiele innych usprawnień. No i brzmi jak wściekła na Invidii N1. Z każdym razem jak jeżdżę tym autem to mam banana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 (edytowane) Też myślę, że Piggy ma u mnie dożywocie Silnik po kompletnym serwisie, zawias z STi na Eibachu i grubych stabach, hebel kompletny z WRX'a i wiele innych usprawnień. No i brzmi jak wściekła na Invidii N1. Z każdym razem jak jeżdżę tym autem to mam banana I slusznie, zadowolenie klienta najwazniejsze ;-)!Tez tak myslalem jeszcze pare tyg temu, ale wyszlo inaczej . Wiec jak to mowia - nigdy nie mow nigdy. Napisz pliz (moze byc PW) co z silnikiem bylo, przerabiam teraz 2.5 w forku i ciekaw jestem czego mozna sie spodziewac. Edytowane 23 Października 2015 przez bmarcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 @@bmarcin, PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosworth1984 Opublikowano 24 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 zostałem przekonany przez was do USA 2,5. rozpoczynam powolne poszukiwania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Musimy się Elmo ustawić kiedyś.... Ciekaw jestem jak mój będzie wyglądał z Twoim. Raz ruszę na redaktorze a raz normalnie. Warunki identyczne co do paliwa, ciśnienia w gumie. Ciekaw jestem, bardzo ciekaw..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 @@obcy17, ale z rowerem na dachu, czy bez ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Do stówki opory powietrza są do zaniedbania ale bez Seryjne wszystko i tak jak do normalnej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Seryjne wszystko No tutaj to już przesadziłeś, musiałbym pół auta rozebrać Same chlapacze dają +20 kucy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Wiem.... Mam cztery czerwone deski do krojenia z Ikea Cztery zielone w zapasie i cały ten agrotjuning za 40pln (za dwa komplety) Jak coś zdjęcia do wglądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się