Jump to content

Różnica między Impreza Hawkeye 2,0 n/a a 2,5 n/a??


cosworth1984
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Mam podstawowe informacje o tych motorach:

 

2,5 n/a, 167KM, SOHC, USA

2,0 n/a, 160KM, DOHC, EU

 

generalnie interesują różnice w właściwościach motorów, waszym zdaniem który lepszy w osiągach i technicznie, jak to się przekłada na jazdę, ewentualnie co trzeba poprawić w modelu USA, 

 

przeszukałem wiele stron i wszelkie ewentualne podnoszenie mocy i momentu obrotowego w tych modelach odbywa się na motorze 2,5 litra generalnie tylko amerykanie bawią się w to i oferują na ebay gotowe doloty i kompletne wydechy, do tego ECUTEC zrobiony był właśnie na tym modelu

Edited by cosworth1984
Link to comment
Share on other sites

2.0 występuje "zamulanie"

to znaczy?? rozwiń myśl

 

 

 

Podnoszenie mocy zostaw sobie na modele z turbiną

to już w innym temacie jest przerobione i nie chce turbo a nie ingerując w silnik wymieniam podstawowe części tzn. dolot wydech i ECUTEC

Edited by cosworth1984
Link to comment
Share on other sites

Nie wypowiem się na temat 2.0 N/A, ale 185 nm versus 230 nm 2.5 N/A to duża różnica. Moja Impreza Outback z 2006 r. (173 km) w manualu jest żwawa, chętnie przyśpiesza z różnych prędkości, mimo że natura nie obdarzyłą ją w wiatrak. Ponieważ amerykańskie katalogi Subaru nie podają wartości dot. przyspieszenia i prędkości maksymalnej niełatwo jest znaleźć takie informacje. Mi się udało i z tego co pamiętam 0-62 mph dwie strony podają ok. 7.8 sek. Prędkość maksymalna mojej Imprezy jest nie wyższa, na oko, niż 205 km/h. Za wszystko odpowiedzialna jest dość krótka skrzynia. Ogólnie samochód bez kręcenia jeździ przyjemnie. Porównując do mojego Outbacka 2008 r. (też 173 km) jest przepaść, ale 250 kg dodatkowej masy robi swoje. Spalanie, o dziwo, bardzo podobne, no może z małą korketą dla jazdy Outbackiem w mieście. 

Edited by mistee
Link to comment
Share on other sites

 

Mi się udało i z tego co pamiętam 0-62 mph dwie strony podają ok. 7.8 sek.

Też znalazłem gdzieś takie dane. A sam próbowałeś/ mierzyłeś ?

 

Na "oko" jest te ok. 8 sekund, ale nigdy nie robiłem pomiaru. Można liczyć sobie w pamięci, bo prędkościmierz inaczej niż w europejczykach podaje dokładną prędkość; sprawdzałem z GPSem niegdyś.

Link to comment
Share on other sites

2.5 Moim zdaniem to fajna opcja... tylko:

 

1) Znajdź Hawka 2.5 -> auto robione 2? 3 lata? Do tego to nie passat, ciężko znaleźć

2) Jak znajdziesz to przecież jest z USA więc:

3) 80%? 90%? Aut z USA trafiło do UE jako wraki, nie po stłuczce, tylko jako wrak. 

4) Powiedzmy że z tych 10-20% trafisz auto które przyjechało z USA w dobrym stanie

5) To auto musiało jeszcze nie mieć poważnych przygód już w UE i po prostu być zadbane, bo nie chcesz kupić raczej Imprezy Hawka 2.5 byle było 2.5 a stan Cię już nie obchodzi.

 

Reasumując ja bym na Twoim miejscu szukał 2.5, ale jak się trafi dobre 2.0 to brał 2.0. Chyba że masz kupę czasu na poszukiwania, chyba że w grę wchodzi np. też Legacy. 

 

EDIT: Ach, jeszcze gdzieś między 4) a 5), ile procent tych aut z USA trafiło do UE z manualną skrzynią :)

Edited by Tinuviel
Link to comment
Share on other sites

 

 

1) Znajdź Hawka 2.5 -> auto robione 2? 3 lata? Do tego to nie passat, ciężko znaleźć 2) Jak znajdziesz to przecież jest z USA więc: 3) 80%? 90%? Aut z USA trafiło do UE jako wraki, nie po stłuczce, tylko jako wrak.  4) Powiedzmy że z tych 10-20% trafisz auto które przyjechało z USA w dobrym stanie 5) To auto musiało jeszcze nie mieć poważnych przygód już w UE i po prostu być zadbane, bo nie chcesz kupić raczej Imprezy Hawka 2.5 byle było 2.5 a stan Cię już nie obchodzi.

Wychodzi na to, że trzeba kupić ode mnie MissPiggy :)  

Link to comment
Share on other sites

@elmo kiedys chcialem kupic od Ciebie auto i co? I juz sprzedalem to co kupilem zamiast miss piggy. Wniosek? Ty nie dasz rady sprzedac tego auta ;-). Na powaznie - kupic hawka 2.5 MT w dobrym stanie to min kilka miesiecy poszukiwan.

Edited by bmarcin
Link to comment
Share on other sites

2.5 Moim zdaniem to fajna opcja... tylko:

 

1) Znajdź Hawka 2.5 -> auto robione 2? 3 lata? Do tego to nie passat, ciężko znaleźć

2) Jak znajdziesz to przecież jest z USA więc:

3) 80%? 90%? Aut z USA trafiło do UE jako wraki, nie po stłuczce, tylko jako wrak. 

4) Powiedzmy że z tych 10-20% trafisz auto które przyjechało z USA w dobrym stanie

5) To auto musiało jeszcze nie mieć poważnych przygód już w UE i po prostu być zadbane, bo nie chcesz kupić raczej Imprezy Hawka 2.5 byle było 2.5 a stan Cię już nie obchodzi.

 

Reasumując ja bym na Twoim miejscu szukał 2.5, ale jak się trafi dobre 2.0 to brał 2.0. Chyba że masz kupę czasu na poszukiwania, chyba że w grę wchodzi np. też Legacy. 

 

EDIT: Ach, jeszcze gdzieś między 4) a 5), ile procent tych aut z USA trafiło do UE z manualną skrzynią :)

 

Ad. 1) i między 4) a 5): Trochę ich jeździ w Polsce. :)  Ad. 2) i 3): Nie wszystkie sprowadzone samochody były doszczętnie uszkodzone.

Do tego moim skromnym zdaniem przy warunkach i benzynie jaką mamy w Polsce wieszczę dłuższy bezproblemowy żywot 2.5 SOHC niż 2 DOHC, aczkolwiek jest kwestia UPG (akurat u mnie było to robione) . Mogę się mylić, ale również DOHC ma wysoki stopień kompresji, a więc pewno te papierowe 160 km dla 8-9 latka są jeszcze bardziej papierowe. Rozrząd w SOHC tańszy niż w DOHC. Powłoka lakiernicza amerykańców grubsza niż europejczyków. Klimatyzacja manualna wydajniejsza niż automatyczna. Za słabą stronę uznałbym tylko hamulce (wiadomo czemu). Może auta nie robione w Japonii, ale w moim nic mnie serwisowe/naprawczo nie zaskakuje. No i nie bierze oleju. 

Link to comment
Share on other sites

@elmo kiedys chcialem kupic od Ciebie auto i co? I juz sprzedalem to co kupilem zamiast miss piggy. Wniosek? Ty nie dasz rady sprzedac tego auta ;-). Na powaznie - kupic hawka 2.5 MT w dobrym stanie to min kilka miesiecy poszukiwan.

Też myślę, że Piggy ma u mnie dożywocie  :P Silnik po kompletnym serwisie, zawias z STi na Eibachu i grubych stabach, hebel kompletny z WRX'a i wiele innych usprawnień. No i brzmi jak wściekła na Invidii N1. Z każdym razem jak jeżdżę tym autem to mam banana  :)

Link to comment
Share on other sites

Też myślę, że Piggy ma u mnie dożywocie :P Silnik po kompletnym serwisie, zawias z STi na Eibachu i grubych stabach, hebel kompletny z WRX'a i wiele innych usprawnień. No i brzmi jak wściekła na Invidii N1. Z każdym razem jak jeżdżę tym autem to mam banana :)

I slusznie, zadowolenie klienta najwazniejsze ;-)!

Tez tak myslalem jeszcze pare tyg temu, ale wyszlo inaczej :). Wiec jak to mowia - nigdy nie mow nigdy.

Napisz pliz (moze byc PW) co z silnikiem bylo, przerabiam teraz 2.5 w forku i ciekaw jestem czego mozna sie spodziewac.

Edited by bmarcin
Link to comment
Share on other sites

Musimy się Elmo ustawić kiedyś.... Ciekaw jestem jak mój będzie wyglądał z Twoim. Raz ruszę na redaktorze a raz normalnie. Warunki identyczne co do paliwa, ciśnienia w gumie. Ciekaw jestem, bardzo ciekaw.....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...