Jump to content

Forester 2.0XT MY 03 - szarpanie przy przyspieszaniu.


Markuss777
 Share

Recommended Posts

Witam. 

 

Tak, wiem, że na forum jest parę tematów o tym i przerobiłem:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/36200-szarpie-przy-przyspieszaniu/

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/36200-szarpie-przy-przyspieszaniu/

 

i jeszcze parę innych wątków...

 

ale pomyślałem, że może ktoś z Was miał identyczne objawy i nakieruje mnie niczym dobra navi :D

 

Objawy - od 2000rpm do 3500rpm, najsilniejsze na 2 biegu, przy bucie w podłodze lub prawie w podłodze. Do 3000rpm ze dwa szarpnięcia po 3000rpm trzecie mniejsze. 

 

Przy dodawaniu gazu łagodnym jest to nieodczuwalne. Na trzecim biegu jest analogiczne do drugiego biegu ale o wiele mniej odczuwalne, a czasami wcale.

 

Dzisiaj odebrałem go od gazownika ( fachowca dobrego, nie janusza ) Na LPG jest to samo co na PB niestety więc tematy paliwowe PB odpadają.

 

Na biegu jałowym zero drgnięć, na PB i LPG. 

 

Co przerobiłem w swoim forku? Rozrząd, regulacja luzów ( była niewielkie odstępstwa od normy ), czyszczenie przepływki ( była brudna ), czyszczenie przepustnicy ( była brudna )

 

Co jeszcze przede mną może być do zrobienia? Świece,przewody, cewki, czujnik położenia wałka rozrządu, solenoid turbo coś jeszcze?

 

Generalnie forek jest zadbany i to bardzo...tylko te szarpanie na drugim biegu ( czasem trzecim, a czasem nie  :D  )

 

Być może ktoś z Was miał identyczne objawy co u mnie?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Pozdrawiam

 

Marek

Link to comment
Share on other sites

Mam identycznie!! Między 2.5k a 3k rpm szarpie nierówno. Pali dużo więcej niż normalnie, jakieś 15+l. 2.5turbo z 2007 roku. W moim jest taka możliwość, że czwarty cylinder nie ma ciśnienia i generalnie chodzi na 3 bo mocy też mu trochę brakuje. Nieszczelny pierścień? Nie wiadomo, oleju nie pali. Trzeba rozebrać silnik najprawdopodobniej.

+ cały czas zapalona kontrolka diff temp z wykrzyknikiem od jakiegoś roku. Był w kilku warsztatach, nikt nic nie mógł zrobić

Link to comment
Share on other sites

Diff temp pali się tylko przy kluczyku w stacyjce, po przekręceniu gaśnie ( u mnie ). Czy zimny, czy ciepły u mnie nie ma różnicy, tzn. broń boże nie butuję go na zimnym silniku ale gdy staram się dynamiczniej przyśpieszyć to poszarpuję...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Objawy - od 2000rpm do 3500rpm, najsilniejsze na 2 biegu, przy bucie w podłodze lub prawie w podłodze.

W Subaru by pewnie spytali "Who is driving like that" ;-) . Walcz walcz, powiedz co było.

 

 

Dzisiaj odebrałem go od gazownika ( fachowca dobrego, nie janusza )

Z ciekawości: jaka instalka LPG i gdzie ją badałeś?

Link to comment
Share on other sites

 

Objawy - od 2000rpm do 3500rpm, najsilniejsze na 2 biegu, przy bucie w podłodze lub prawie w podłodze.

W Subaru by pewnie spytali "Who is driving like that" ;-) . Walcz walcz, powiedz co było.

 

 

Dzisiaj odebrałem go od gazownika ( fachowca dobrego, nie janusza )

Z ciekawości: jaka instalka LPG i gdzie ją badałeś?

 

:) Stawiam, na świecie lub przewody? Gaz robiłem na Zielonej w Elpigaz. Nigdy nie słyszałem złego słowa o warsztacie, tylko same dobre rzeczy :D . Gość gazował już m.in. Imprezę 300 KM ze Słupska i coś tam jeszcze z Subaru.

Szok jest na pewno po wejściu do warsztatu. Jest mega czysto i schludnie, i już to robi wrażenie. Co do komponentów to zdałem się na jego wiedzę i nawet nie wnikałem, w to co mi proponuje bo nie jestem znawcą, a facet jest bardzo ogarnięty. Powiedziałem, że auto ma jeździć idealnie i nie łapać "Checków" i tyle :) Autko robili wczoraj od 7.15 do 21.45. Właśnie jestem w Kołobrzegu więc 50km mam za sobą  :D Nie ma różnicy żadnej jak dla mnie ( LPG/PB ). Wszystko schludnie, czysto, ładnie to wygląda wg.mnie.

 

Maniooo, czy masz w Koszalinie kogoś kto zmieni mi świece w Subaru ( kto zna się na tym i nie będzie płakał, że ciężko ) Ja mam kolegę mechanika ale też nie chcę mu ciągle zawracać głowy bo na mnie nie zarabia, a ma duże opóźnienia w pracy, gdzie zarabia na innych klientach.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Gaz robiłem na Zielonej w Elpigaz. Nigdy nie słyszałem złego słowa o warsztacie, tylko same dobre rzeczy

Bardzo dobry wybór. Neptun. Kamil gazował sporo Subaraków, z H6 włącznie, taki nasz północny jako.

 

 

Maniooo, czy masz w Koszalinie kogoś kto zmieni mi świece w Subaru ( kto zna się na tym i nie będzie płakał, że ciężko )

Naturalnie to - ale to nowe i nie wiem jak tam jest:

Link to comment
Share on other sites

 

czujnik położenia wałka rozrządu

u mnie dawał takie objawy

 

Wiem właśnie, też mam to na uwadze ale chyba co nie ma wróżyć z fusów tylko podpiąć pod kompa. Komputer chyba to wyłapię, prawda?

Link to comment
Share on other sites

U mnie lekko szarpie na zimnym, kiedy auto stoi dłuższy czas na powietrzu, ustępuje po około 3 min jazdy. Problem nie występuje gdy wyjeżdżam rano z grzanej hali garażowej. 
Z samym poszarpywaniem w podanym wyżej zakresie obrotów miałem 2 razy problem - za każdym razem auto stało wcześniej bez ruchu po kilkanaście dni. Podłączałem się pod OBD, testowałem 3 różne przepływomierze, zero błedów, żadnej różnicy. Objaw minął sam po tym jak przez pewien czas jeździłem bardziej dynamicznie - możliwe że to zawór przy turbinie (zapomniałem jak się fachowo nazywa) się zapiekł/zastał od nieużywania...

Link to comment
Share on other sites

Marhof mnie uprzedził, bo też chciałem zasugerować Waste Gate (ten zawór przy turbinie). Mój szarpał nabardziej odczuwalnie na 4-ce i 5-ce przy dynamicznym przyspieszaniu w okolicach 3000-4000 rpm (na niższych biegach z butem w podłodze ciężko to wyłapać, za dużo się wtedy dzieje dookoła - 2,5XT). Najbardziej odczuwalne przy deszczu i ogólnie kiepskiej pogodzie - niskie ciśnienie atmosferyczne.

 

WG okazał się przycinać i pewnie to on dawał takie efekty. Jeszcze nie sprawdziłem, czy założenie innego (sprawnego) WG wyeliminowało ten efekt - wczoraj odebrałem Forka od doktorka i jeszcze nie mialem okazji pojeździć obwodnicą w trybie testowym (4 i 5 z dynamicznym przyspieszaniem, 4-ka z butem w podłodze od 1500rpm do odcięcia + logowanie). Ale po cichu liczę na poprawę ;) Przy diagnostyce przydatny okazał się właśnie log i wykres dla parametru Primary Wastegate Duty Cycle - nienaturalnie ząbkowany.

 

Druga teoria to nagar i wynikające z tego nieszczelności czy zasyfienie wtrysków. Może płukanka czyszcząca wtryski i ogólnie rozumianą komorę spalania?

Edited by kks
Link to comment
Share on other sites

RomRaider'em. Wcześniej używałem Learning View i FreeSSM do podejrzenia i kasowania błędów, ale obecne przygody z szarpaniem popchnęły mnie do eksploracji innych narzędzi. Na razie RR mi podszedł.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję Wszystkim za sugestie. Przejechałem na LPG 250 km i w trakcie jazdy stwierdziłem, że na LPG zaczyna miotać nim jak szatan :D w zakresie 2000rpm-3500rpm. Po przełączeniu na benzynę problem jest zminimalizowany. Dlatego skłania mnie do wymiany świec w pierwszej kolejności. Dobrze kombinuję?

Link to comment
Share on other sites

W związku z pogodą jaka jest ostatnio (duża wilgotność) to świece i przewody w pierwszej kolejności ale myślę, że  podpięcie pod komputer i sprawdzenie ustawień instalacji gazowej również może rozwiązać problem.

Link to comment
Share on other sites

 

 

W związku z pogodą jaka jest ostatnio (duża wilgotność) to świece i przewody w pierwszej kolejności
W tym modelu już nie ma kabli ,cewki są bezpośrednio na świecach.
Link to comment
Share on other sites

 

W związku z pogodą jaka jest ostatnio (duża wilgotność) to świece i przewody w pierwszej kolejności
W tym modelu już nie ma kabli ,cewki są bezpośrednio na świecach.

 

Dokładnie są tylko cewki. Dzisiaj była próba wykręcenia świec u nie mojego mecha i nie w moim warsztacie. Mój mechanior będzie w poniedziałek ( a tylko jemu ufam ;)  ) Podczas próby wykręcenia pierwszej świecy ( zaczął od filtra powietrza ) stwierdził, że dalej nie rusza bo świeca kręci się w miejscu...i nie będzie ryzykował ściągania głowicy :unsure: fak.....skoro świeca/świece są tak dojechane to domniemam, że są sprawcami wypadania zapłonu. A jeśli to cewki? to może mnie czekać wydatek rzędu 4 x 350 zł lub coś w tym stylu???

 

Wolałbym jednak świece, nawet 2 komplety :)

 

W poniedziałek wszystko się okaże bo mój mechanik mówił, że postara się je wykręcić "na ciepło" czy coś w tym stylu...

Link to comment
Share on other sites

Witam :) Dzisiaj mój mechanik wyjął świece bez ściągania głowicy ale trochę się nagimnastykował, żeby wyszły. Po wyjęciu świec okazało się, że nie wymienianie były chyba nigdy.Po włożeniu nowych świec, pełen optymizmu wsiadłem więc do Forka, ruszyłem gwałtownie bo silnik ciepły ( forek chodził sobie na jałowym z 20 min. ) i....znowu przerywa nosz kur....

 

Hmmm.....czyli zostaje mi czujnik położenia wałka rozrządu, którego usterki nie można za bardzo zdiagnozować poprzez komputer lub solenoid turbo ( czy to ustrojstwo wyjdzie na kompie? ) Może jakieś zakłady, czujnik czy solenoid?  :D w sumie chyba tyko to mi zostało bo dla przypomnienia zrobiłem już:

luzy zaworowe ( były minimalne, zniwelowane przy wymianie rozrządu ), czyszczenie przepływki ( a może trzeba kupić nową? ), czyszczenie przepustnicy ( była brudna dość mocno ) świece...Czy coś pominąłem?  :D

 

Aha na PB odczuwalne mniej, a na LPG bardziej, czyli tak jak było :angry:

 

Pozdrawiam

 

Marek

Link to comment
Share on other sites

Z autopsji oraz z doświadczeń kolegów wiem, że gdy jest padnięta cewka to raczej nie chodzi cylinder i falują obroty. U mnie obroty są stabilne bez żadnych wahań. Szarpie podczas gwałtowniejszego wciśnięcia gazu od 2000rpm do 3500rpm. Podczas delikatnego przyśpieszania nic nie szarpie. Nie jestem mechanikiem więc mogę się mylić i to bardzo ale nie wydaje mi się, żeby to była nie działająca cewka. Chyba, że cewka może trochę nie działać  :lol: i są objawy takie jak u mnie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...