Markuss777 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Witam. Tak, wiem, że na forum jest parę tematów o tym i przerobiłem: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/36200-szarpie-przy-przyspieszaniu/ http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/36200-szarpie-przy-przyspieszaniu/ i jeszcze parę innych wątków... ale pomyślałem, że może ktoś z Was miał identyczne objawy i nakieruje mnie niczym dobra navi Objawy - od 2000rpm do 3500rpm, najsilniejsze na 2 biegu, przy bucie w podłodze lub prawie w podłodze. Do 3000rpm ze dwa szarpnięcia po 3000rpm trzecie mniejsze. Przy dodawaniu gazu łagodnym jest to nieodczuwalne. Na trzecim biegu jest analogiczne do drugiego biegu ale o wiele mniej odczuwalne, a czasami wcale. Dzisiaj odebrałem go od gazownika ( fachowca dobrego, nie janusza ) Na LPG jest to samo co na PB niestety więc tematy paliwowe PB odpadają. Na biegu jałowym zero drgnięć, na PB i LPG. Co przerobiłem w swoim forku? Rozrząd, regulacja luzów ( była niewielkie odstępstwa od normy ), czyszczenie przepływki ( była brudna ), czyszczenie przepustnicy ( była brudna ) Co jeszcze przede mną może być do zrobienia? Świece,przewody, cewki, czujnik położenia wałka rozrządu, solenoid turbo coś jeszcze? Generalnie forek jest zadbany i to bardzo...tylko te szarpanie na drugim biegu ( czasem trzecim, a czasem nie ) Być może ktoś z Was miał identyczne objawy co u mnie? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rajlor Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Mam identycznie!! Między 2.5k a 3k rpm szarpie nierówno. Pali dużo więcej niż normalnie, jakieś 15+l. 2.5turbo z 2007 roku. W moim jest taka możliwość, że czwarty cylinder nie ma ciśnienia i generalnie chodzi na 3 bo mocy też mu trochę brakuje. Nieszczelny pierścień? Nie wiadomo, oleju nie pali. Trzeba rozebrać silnik najprawdopodobniej. + cały czas zapalona kontrolka diff temp z wykrzyknikiem od jakiegoś roku. Był w kilku warsztatach, nikt nic nie mógł zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Mi tak szarpał, ale tylko jak był zimny po nocy kiedy padał deszcz. Świece i po temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuss777 Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Diff temp pali się tylko przy kluczyku w stacyjce, po przekręceniu gaśnie ( u mnie ). Czy zimny, czy ciepły u mnie nie ma różnicy, tzn. broń boże nie butuję go na zimnym silniku ale gdy staram się dynamiczniej przyśpieszyć to poszarpuję... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rajlor Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 U mnie diff temp bez przerwy, szarpie czy zimny czy rozgrzany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniooo Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Objawy - od 2000rpm do 3500rpm, najsilniejsze na 2 biegu, przy bucie w podłodze lub prawie w podłodze. W Subaru by pewnie spytali "Who is driving like that" ;-) . Walcz walcz, powiedz co było. Dzisiaj odebrałem go od gazownika ( fachowca dobrego, nie janusza ) Z ciekawości: jaka instalka LPG i gdzie ją badałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuss777 Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Objawy - od 2000rpm do 3500rpm, najsilniejsze na 2 biegu, przy bucie w podłodze lub prawie w podłodze. W Subaru by pewnie spytali "Who is driving like that" ;-) . Walcz walcz, powiedz co było. Dzisiaj odebrałem go od gazownika ( fachowca dobrego, nie janusza ) Z ciekawości: jaka instalka LPG i gdzie ją badałeś? Stawiam, na świecie lub przewody? Gaz robiłem na Zielonej w Elpigaz. Nigdy nie słyszałem złego słowa o warsztacie, tylko same dobre rzeczy . Gość gazował już m.in. Imprezę 300 KM ze Słupska i coś tam jeszcze z Subaru. Szok jest na pewno po wejściu do warsztatu. Jest mega czysto i schludnie, i już to robi wrażenie. Co do komponentów to zdałem się na jego wiedzę i nawet nie wnikałem, w to co mi proponuje bo nie jestem znawcą, a facet jest bardzo ogarnięty. Powiedziałem, że auto ma jeździć idealnie i nie łapać "Checków" i tyle Autko robili wczoraj od 7.15 do 21.45. Właśnie jestem w Kołobrzegu więc 50km mam za sobą Nie ma różnicy żadnej jak dla mnie ( LPG/PB ). Wszystko schludnie, czysto, ładnie to wygląda wg.mnie. Maniooo, czy masz w Koszalinie kogoś kto zmieni mi świece w Subaru ( kto zna się na tym i nie będzie płakał, że ciężko ) Ja mam kolegę mechanika ale też nie chcę mu ciągle zawracać głowy bo na mnie nie zarabia, a ma duże opóźnienia w pracy, gdzie zarabia na innych klientach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniooo Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Gaz robiłem na Zielonej w Elpigaz. Nigdy nie słyszałem złego słowa o warsztacie, tylko same dobre rzeczy Bardzo dobry wybór. Neptun. Kamil gazował sporo Subaraków, z H6 włącznie, taki nasz północny jako. Maniooo, czy masz w Koszalinie kogoś kto zmieni mi świece w Subaru ( kto zna się na tym i nie będzie płakał, że ciężko ) Naturalnie to - ale to nowe i nie wiem jak tam jest: Polmotor Sp. z o.o.Stare Bielice 8b-176-039 Biesiekierz (k. Koszalina)www.polmotor.subaru.pl Na PW zaś dalsze namiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Co jeszcze przede mną może być do zrobienia? komputer do podłączenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuss777 Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Co jeszcze przede mną może być do zrobienia? komputer do podłączenia thx....o tym nie pomyślałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 czujnik położenia wałka rozrządu u mnie dawał takie objawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuss777 Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 czujnik położenia wałka rozrządu u mnie dawał takie objawy Wiem właśnie, też mam to na uwadze ale chyba co nie ma wróżyć z fusów tylko podpiąć pod kompa. Komputer chyba to wyłapię, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 ja mam SF my00, nie pamiętam czy pokazał błąd. Czujnik był pęknięty i zardzewiały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 U mnie lekko szarpie na zimnym, kiedy auto stoi dłuższy czas na powietrzu, ustępuje po około 3 min jazdy. Problem nie występuje gdy wyjeżdżam rano z grzanej hali garażowej. Z samym poszarpywaniem w podanym wyżej zakresie obrotów miałem 2 razy problem - za każdym razem auto stało wcześniej bez ruchu po kilkanaście dni. Podłączałem się pod OBD, testowałem 3 różne przepływomierze, zero błedów, żadnej różnicy. Objaw minął sam po tym jak przez pewien czas jeździłem bardziej dynamicznie - możliwe że to zawór przy turbinie (zapomniałem jak się fachowo nazywa) się zapiekł/zastał od nieużywania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kks Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) Marhof mnie uprzedził, bo też chciałem zasugerować Waste Gate (ten zawór przy turbinie). Mój szarpał nabardziej odczuwalnie na 4-ce i 5-ce przy dynamicznym przyspieszaniu w okolicach 3000-4000 rpm (na niższych biegach z butem w podłodze ciężko to wyłapać, za dużo się wtedy dzieje dookoła - 2,5XT). Najbardziej odczuwalne przy deszczu i ogólnie kiepskiej pogodzie - niskie ciśnienie atmosferyczne. WG okazał się przycinać i pewnie to on dawał takie efekty. Jeszcze nie sprawdziłem, czy założenie innego (sprawnego) WG wyeliminowało ten efekt - wczoraj odebrałem Forka od doktorka i jeszcze nie mialem okazji pojeździć obwodnicą w trybie testowym (4 i 5 z dynamicznym przyspieszaniem, 4-ka z butem w podłodze od 1500rpm do odcięcia + logowanie). Ale po cichu liczę na poprawę Przy diagnostyce przydatny okazał się właśnie log i wykres dla parametru Primary Wastegate Duty Cycle - nienaturalnie ząbkowany. Druga teoria to nagar i wynikające z tego nieszczelności czy zasyfienie wtrysków. Może płukanka czyszcząca wtryski i ogólnie rozumianą komorę spalania? Edytowane 21 Października 2015 przez kks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Czym robiłeś logi i wykres tego parametru? Sam używam Lerning View i Ecu Explorera jak chcę zobaczyć co tam w elektronicznym mózgu się dzieje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kks Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 RomRaider'em. Wcześniej używałem Learning View i FreeSSM do podejrzenia i kasowania błędów, ale obecne przygody z szarpaniem popchnęły mnie do eksploracji innych narzędzi. Na razie RR mi podszedł. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuss777 Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Dziękuję Wszystkim za sugestie. Przejechałem na LPG 250 km i w trakcie jazdy stwierdziłem, że na LPG zaczyna miotać nim jak szatan w zakresie 2000rpm-3500rpm. Po przełączeniu na benzynę problem jest zminimalizowany. Dlatego skłania mnie do wymiany świec w pierwszej kolejności. Dobrze kombinuję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prek Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 W związku z pogodą jaka jest ostatnio (duża wilgotność) to świece i przewody w pierwszej kolejności ale myślę, że podpięcie pod komputer i sprawdzenie ustawień instalacji gazowej również może rozwiązać problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 W związku z pogodą jaka jest ostatnio (duża wilgotność) to świece i przewody w pierwszej kolejności W tym modelu już nie ma kabli ,cewki są bezpośrednio na świecach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuss777 Opublikowano 22 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 W związku z pogodą jaka jest ostatnio (duża wilgotność) to świece i przewody w pierwszej kolejnościW tym modelu już nie ma kabli ,cewki są bezpośrednio na świecach. Dokładnie są tylko cewki. Dzisiaj była próba wykręcenia świec u nie mojego mecha i nie w moim warsztacie. Mój mechanior będzie w poniedziałek ( a tylko jemu ufam ) Podczas próby wykręcenia pierwszej świecy ( zaczął od filtra powietrza ) stwierdził, że dalej nie rusza bo świeca kręci się w miejscu...i nie będzie ryzykował ściągania głowicy fak.....skoro świeca/świece są tak dojechane to domniemam, że są sprawcami wypadania zapłonu. A jeśli to cewki? to może mnie czekać wydatek rzędu 4 x 350 zł lub coś w tym stylu??? Wolałbym jednak świece, nawet 2 komplety W poniedziałek wszystko się okaże bo mój mechanik mówił, że postara się je wykręcić "na ciepło" czy coś w tym stylu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Wymiana świec w tym silniku to nie lada wyczyn , ale też nie jakaś tragedia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuss777 Opublikowano 26 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Witam Dzisiaj mój mechanik wyjął świece bez ściągania głowicy ale trochę się nagimnastykował, żeby wyszły. Po wyjęciu świec okazało się, że nie wymienianie były chyba nigdy.Po włożeniu nowych świec, pełen optymizmu wsiadłem więc do Forka, ruszyłem gwałtownie bo silnik ciepły ( forek chodził sobie na jałowym z 20 min. ) i....znowu przerywa nosz kur.... Hmmm.....czyli zostaje mi czujnik położenia wałka rozrządu, którego usterki nie można za bardzo zdiagnozować poprzez komputer lub solenoid turbo ( czy to ustrojstwo wyjdzie na kompie? ) Może jakieś zakłady, czujnik czy solenoid? w sumie chyba tyko to mi zostało bo dla przypomnienia zrobiłem już: luzy zaworowe ( były minimalne, zniwelowane przy wymianie rozrządu ), czyszczenie przepływki ( a może trzeba kupić nową? ), czyszczenie przepustnicy ( była brudna dość mocno ) świece...Czy coś pominąłem? Aha na PB odczuwalne mniej, a na LPG bardziej, czyli tak jak było Pozdrawiam Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Tak dojechane swiece mogly uszkodzic cewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuss777 Opublikowano 27 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 Z autopsji oraz z doświadczeń kolegów wiem, że gdy jest padnięta cewka to raczej nie chodzi cylinder i falują obroty. U mnie obroty są stabilne bez żadnych wahań. Szarpie podczas gwałtowniejszego wciśnięcia gazu od 2000rpm do 3500rpm. Podczas delikatnego przyśpieszania nic nie szarpie. Nie jestem mechanikiem więc mogę się mylić i to bardzo ale nie wydaje mi się, żeby to była nie działająca cewka. Chyba, że cewka może trochę nie działać i są objawy takie jak u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się