Skocz do zawartości

Alternatywne zasilanie czyli LPG w XV.


kigen

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, fly.high napisał:

Można to zrobić bezproblemowo bez wyciągania silnika?

Jak masz odpowiednie klucze, to można. Niemniej wyciąganie silnika w Subaru to nie jest jakaś kosmiczna rzecz.

17 minut temu, fly.high napisał:

Jest bardzo mało odpowiedzi na temat LPG w FB16.

Te auta mają mały bagażnik, dosyć mało (jak na Subaru) palą, że temat nie jest popularny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Cześć, odgrzewam kotleta...

widzę, że na tym forum nie ma ani trochę porządku jeżeli chodzi o tematykę więc wrzucam swoje uwagi tutaj...

kupiłem XV z 2014 roku (2,0 cvt), a że potrzebuję auto do dużych przebiegów (około 30-40 tys rocznie) to rozważam lpg, pojechałem w moim mieście w kilka miejsc.

1 miejsce to jeden z bardziej znanych warsztatów od lpg... Pan obejrzał silnik i powiedział, że on się nie podejmie, bo się nie zna aż tak dobrze... ale pojechaliśmy do jego kolegi, który ostatnio takie auto robił, kolega już jak wyszedł z warsztatu to powiedział "o! widzę, że to polift..." (jak wspomniałem wcześniej rocznik 2014) i uznał po oględzinach silnika, że to wielopunktowy wtrysk bezpośredni! Instalacja będzie kosztowała 6 tysięcy. Nie skomentowałem, tylko podziękowałem i pojechałem. Następnie odwiedziłem speca od regulacji luzu zaworowego, żeby ogólnie pogadać jak to wygląda i żeby zobaczył. Umówimy jakiś termin i zostawię mu auto na sprawdzenie luzów. Pan od luzów stwierdził, że to silnik z wielopunktowym wtryskiem pośrednim... :)

Następnie udałem się do następnego speca od lpg, polecanego na forum lpg, podobno klienci z całej polski do pana przyjeżdżają... Pan po obejrzeniu silnika uznał, że to wielopunktowy wtrysk pośredni i że instalacja będzie kosztowała między 3,6 a 4 tysiące pln, w zależności od tego którą opcję wybiorę... Powiedział też, że warto się zastanowić nad dotryskiem benzyny w prędkościach obrotowych od 4-4,5 krpm żeby chłodzić zawory, żeby nie trzeba było ich tak często regulować...

Teraz pytanie, jaka jest prawda z tym układem wtryskowym, ja się na tym na tyle nie znam, żeby jednoznacznie określić, który z panów ma rację?

 

Polecacie koledzy jakieś szczególne produkty warte uwagi do zainstalowania, które używacie i polecacie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DOMAN-CT napisał(a):

Teraz pytanie, jaka jest prawda z tym układem wtryskowym

Bezpośredni wtrysk benzyny był dopiero od drugiej generacji XV z silnikiem 2.0i. 

Wystarczy zobaczyć opisy danych technicznych w każdym z roczników:

https://subaru.pl/archiwum_modele.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, DOMAN-CT napisał(a):

Następnie udałem się do następnego speca od lpg, polecanego na forum lpg, podobno klienci z całej polski do pana przyjeżdżają... Pan po obejrzeniu silnika uznał, że to wielopunktowy wtrysk pośredni i że instalacja będzie kosztowała między 3,6 a 4 tysiące pln, w zależności od tego którą opcję wybiorę... Powiedział też, że warto się zastanowić nad dotryskiem benzyny w prędkościach obrotowych od 4-4,5 krpm żeby chłodzić zawory, żeby nie trzeba było ich tak często regulować...

i u tego gościa montuj. Przypilnuj żeby ściągnął kolektor dolotowy do wywiercenia otworów 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Karas napisał(a):
8 godzin temu, DOMAN-CT napisał(a):

Następnie udałem się do następnego speca od lpg, polecanego na forum lpg, podobno klienci z całej polski do pana przyjeżdżają... Pan po obejrzeniu silnika uznał, że to wielopunktowy wtrysk pośredni i że instalacja będzie kosztowała między 3,6 a 4 tysiące pln, w zależności od tego którą opcję wybiorę... Powiedział też, że warto się zastanowić nad dotryskiem benzyny w prędkościach obrotowych od 4-4,5 krpm żeby chłodzić zawory, żeby nie trzeba było ich tak często regulować...

i u tego gościa montuj. Przypilnuj żeby ściągnął kolektor dolotowy do wywiercenia otworów 

Wtrysk LPG w fazie ciekłej nie chłodzi zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Szürkebarát napisał(a):

Wtrysk LPG w fazie ciekłej nie chłodzi zaworów?

zapewne chłodzi ale do tego motoru nie ma najmniejszego sensu zakładanie instalacji tej generacji- jest to nie uzasadnione ekonomicznie . Kiedyś byłem bardzo blisko założenia instalacji do XV , konsultowałem się z zakładem który montował lpg w kilkudziesięciu Subaru ( gość polecany nawet na tym forum ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, DOMAN-CT napisał(a):

... ale pojechaliśmy do jego kolegi, który ostatnio takie auto robił, kolega już jak wyszedł z warsztatu to powiedział "o! widzę, że to polift..." (jak wspomniałem wcześniej rocznik 2014) i uznał po oględzinach silnika, że to wielopunktowy wtrysk bezpośredni! Instalacja będzie kosztowała 6 tysięcy. 

 

Tego gościa omijaj szerokim łukiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam fb20 już 20 tyś km na lpg i wiem że tych silników nie można stroić tylko na korekty ! 

Wtrysk w cyklu otwartym na samej benzynie ma wysokie AFR a z lpg uśrednionym po prostu go zalewa. Dobre strojenie z sondą zajmie godzine/dwie ale efekt jest taki że na lpg idzie lepiej na pełnym bucie niż na benzynie.

Do tego obowiązkowo kompensacja za wtryskami 

Jak ktoś nie wie jaki ma wtrysk to wystarczy zajrzeć do silnika wtryski do kolektora są na wierzchu żeby je wyciągać odkręca się 2 śruby z tego co pamiętam to zielona osłona wystaje na pierwszy rzut oka . 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik może nie wiedzieć jak ma wtrysk paliwa rozwiązany czy cokolwiek innego pod maską, ale żeby mechanik... Tyle dobrego, że nie wzięli auta, żeby się na nim uczyć.

Dotrysk benzyny niekoniecznie uzasadniony. W normalnych warunkach drogowych 2,0cvt pracuje powyżej 4tys rpm przez nikły procent czasu całej eksploatacji. 

 

W dniu 27.01.2023 o 09:56, artaa napisał(a):

Sam się zaskoczę ;-) ale zapytaj ASO podając VIN...

 

Wg mnie na 99% pośredni wtrysk.

Niby kto pyta nie błądzi.

Kiedyś pojechałem 150km do nieistniejącego szczecińskiego aso na regulację zaworów. EJ25 wtedy siedmioletni więc żadnego zaskoczenia technicznego nie powinno być. Umawiam przez telefon, dostali VIN: "to proszę przyjechać, zrobimy od ręki" - ale będę za dwie godziny, dzisiaj zdążycie? może jutro rano? - "może być jutro rano". Przyjechałem. "Mechanik go weźmie i zajrzy czy tam są śrubki czy szklanki, czy może trzeba będzie silnik wyciągać. "

W tym momencie nie wytrzymałem. to był gdzieś 2007/8rok, był internet, były obrazki tych silników w internecie, zapewne były jakieś procedury serwisowe, a gość mi mówi, że jak będą szklanki i jakiś wymiar wyskoczy to 2 tygodnie trzeba będzie czekać. A usługa od ręki bo dzisiaj zaczynają. Szczęściem uszczelki dekli mieli. Kupiłem i od tamtej pory byli tylko dostawcami części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, BiP napisał(a):

Użytkownik może nie wiedzieć jak ma wtrysk paliwa rozwiązany czy cokolwiek innego pod maską, ale żeby mechanik... Tyle dobrego, że nie wzięli auta, żeby się na nim uczyć.

Dotrysk benzyny niekoniecznie uzasadniony. W normalnych warunkach drogowych 2,0cvt pracuje powyżej 4tys rpm przez nikły procent czasu całej eksploatacji. 

 

Niby kto pyta nie błądzi.

Kiedyś pojechałem 150km do nieistniejącego szczecińskiego aso na regulację zaworów. EJ25 wtedy siedmioletni więc żadnego zaskoczenia technicznego nie powinno być. Umawiam przez telefon, dostali VIN: "to proszę przyjechać, zrobimy od ręki" - ale będę za dwie godziny, dzisiaj zdążycie? może jutro rano? - "może być jutro rano". Przyjechałem. "Mechanik go weźmie i zajrzy czy tam są śrubki czy szklanki, czy może trzeba będzie silnik wyciągać. "

W tym momencie nie wytrzymałem. to był gdzieś 2007/8rok, był internet, były obrazki tych silników w internecie, zapewne były jakieś procedury serwisowe, a gość mi mówi, że jak będą szklanki i jakiś wymiar wyskoczy to 2 tygodnie trzeba będzie czekać. A usługa od ręki bo dzisiaj zaczynają. Szczęściem uszczelki dekli mieli. Kupiłem i od tamtej pory byli tylko dostawcami części.

Sam luzy robisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pana, który stwierdził, że to polift (2014) to zdecydowałem, że będę omijał. Zamiar był z góry taki, że zakładam u tego drugiego, ale szukałem drugiej opinii. Nie znam się na tyle, żeby jednoznacznie stwierdzić który mial rację, ale ten drugi jest bardziej uznaną marką i jego ocenie bardziej ufam, ponadto jego ocenę potwierdził inny gość od luzow... Też uznana marka. Dzięki za odpowiedzi. 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...