Jump to content

Forester XT SH poprawa fabryki


Recommended Posts

Czyli uważa Pan, że to koło było od dawna uszkodzone, jeszcze przed zagazowaniem, wymianą rozrządu? Przed zainstalowaniem gazu Paulus badał pracę silnika i twierdził, że wszystko OK.,

"albo ktoś uszkodził koło ssące" - czyli wychodzi na to, że nie jeździłem niesprawnym autem. Nie wnikam kto, kiedy, ale nosa miałem, że coś się przez ten przewóz w częściach odbije czkawką. 200 euro mnie nie zabije, wolał bym je wydać na przykład w Austrii na wyciągi, ale trudno. 

"niestety to wyszło podczas jazd testowych na nowym silniku" - co to oznacza? to słowo niestety?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sam bedziesz składał silnik? Bo jak nie to ja jednak podjechałbym do Carfita do Nowego Sącza. Ze Słowacji pewnie daleko nie masz a tak i gwarancje na robocizne bedziesz miał i pewnosc ze robota zostal

Co ciekawe oleje są w pierwszej dziesiątce podrabianych produktów , zaraz po proszkach do prania i pastach do zębów , niedawno była opisywana sprawa proszku vizir z bazar w którym wykryto glik

może zegary od WRX, ja u siebie tak zrobiłem i mam wskaźnik temp. no i ładne czerwone podświetlenie i obrotomierz na środku   zegary fabryczne   po wymianie na wersję od wrx

Czyli uważa Pan, że to koło było od dawna uszkodzone, jeszcze przed zagazowaniem, wymianą rozrządu? Przed zainstalowaniem gazu Paulus badał pracę silnika i twierdził, że wszystko OK.,

"albo ktoś uszkodził koło ssące" - czyli wychodzi na to, że nie jeździłem niesprawnym autem. Nie wnikam kto, kiedy, ale nosa miałem, że coś się przez ten przewóz w częściach odbije czkawką. 200 euro mnie nie zabije, wolał bym je wydać na przykład w Austrii na wyciągi, ale trudno. 

"niestety to wyszło podczas jazd testowych na nowym silniku" - co to oznacza? to słowo niestety?

 

Nie jestem detektywem sorry :);) stwierdzam tylko fakty , koło rozrzadu jest uszkodzone , spędziłem dziś 6 h żeby to zdiagnozowac , najczęsciej winny jest zawór , lub czujnik , obydwa ok , jest koło uszkodzone mechaniczne i nie ma co do tego żadnych wątpliwości. :) Możemy przy Panu zmienić i pokazać w czym problem :) 

Link to post
Share on other sites

Panie Edwinie, ja Panu wierzę, jak by tak nie było, to bym nie przewoził samochodu z warsztatu do warsztatu. Nie mówię również, że to wina Michała. Też nie jestem detektywem i nie zamierzam się w to zagłębiać.

Teraz tylko proszę o informację,  czy "nowy" silnik został jakoś uszkodzony przez to kółko czy wszystko teraz będzie już OK.

Link to post
Share on other sites

 

 

"nowy" silnik został jakoś uszkodzony przez to kółko czy wszystko teraz będzie już OK.

absolutnie nie !!! to nie ma wpływu na panewke i uszkodzenia które zastaliśmy w silniku . 

Zatarte panewki to osobna historia , VVTI to nieprawidłowa praca silnika , nierówne obroty, przyspieszanie itp . Zrobimy co najmniej 500km tym autem , więc proszę być spokojny :) 

Link to post
Share on other sites

:D  500km, a ja potem postawię go w garażu i będzie stać, żeby się nie popsuł. Albo dam mu 350 koni i sprawdzę ile tak wytrzyma :evil2:

 

Uspokoił mnie Pan.

Edited by SubaruSK
Link to post
Share on other sites

 

 

Uspokoił mnie Pan.

 

I o to chodzi ;) proszę być dobrej myśli :) i cieszyć sie FXT :)  

Link to post
Share on other sites

Ile za dodatkowe 100 koni? Tak żeby się nim ciszyć bardziej.

No dobra - 50 km?

 

Przypomniała mi się jeszcze jedna sprawa (jak już tak sobie piszemy na forum). Mianowicie skrzynia i aktualizacja jej - ma Pan dostęp do takich rzeczy? Kiedyś czytałem, że do tej skrzyni ASO wgrywało aktualizację która poprawiała jej pracę, a pierwszy właściciel nie był z tym w ASO. Wie Pan coś w tej kwestii pomóc?

Edited by SubaruSK
Link to post
Share on other sites

 

pokaż ten czujnik depo, o którym myślisz... deporacing robi bardzo fajne 2 czy 4 w 1... ale nie znalazłem takiego, gdzie na głównym blacie jest czujnik temperatury oleju (a na tym by mi zależało jakbym miał wybierać co jest najważniejsze chyba...)

http://www.subaru.pl/wskaznik-depo-4w1-60mm-czarna-tarcza.html

Ja myślałem o tym. Ale temp. oleju jest digi.

 

GregorBA, podoba mi się ten pomysł. Gdzie można kupić takie zegary?

 

Nie wiem czy tu pisałem czy nie. Przewoziłem samochód z Krakowa do Nowego Sącza od jednego Pana do drugiego Pana, rozebrany.

I potwierdziły się moje obawy, że może mnie to kosztować więcej a niżeli tylko laweta...

 

Zegary od WRX 09 udało mi się kupić na allegro (koszt 300 zł), przekładka bezproblemowa bez żadnych modyfikacji, po prostu wypinasz stare i montujesz nowe. Jedyną sprawą którą trzeba się zająć to przebieg który jest zapisany w zegarach także trzeba je oddać do przeprogramowania (chyba że nie zależy ci na oryginalnym stanie licznika).

Edited by GregorBa
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dzięki za info odnośnie zegarów - tematem zajmę się w późniejszym terminie.

Jak na razie auto stoi jeszcze w nowym sączu, bo słowacki bank się ociąga :angry:

To nic, mam nadzieję, że do końca tygodnie już będzie przy mnie :rolleyes:

 

Mam pytanie do szanownych kolegów, a nie chcę zakładać nowego tematu (nie znalazłem odpowiedzi gdzie indziej) mianowicie:

Czy sanki wraz z wahaczami, piastami, amorami od SH SBD 2011 pasują PnP do SH XT 2009?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Link to post
Share on other sites

Są drobne różnice ze względu na wspomaganie układu kierowniczego,w XT hydrauliczne a w SBD elektryczne.

Natomiast poszczególne części są zamienne,czy komplet da się włożyć,tego nie wiem.

Link to post
Share on other sites

cybel, dzięki za rajdową odpowiedź.

Nie napisałem, że chodzi mi o tył.

Teraz patrzę na spis części:

http://parts.subaru.com/a/Subaru_2009_Forester25L-TURBO-4ATXT/_54106_6029066/REAR-SUSPENSION/S12-201-01.html

i są dwa numery pod same sanki, i teraz pytanie czym to się różni?

Link to post
Share on other sites

Tył powinien podejść bez problemów,przynajmniej według tego

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2009/Forester%202009/index.html

 

 

są dwa numery pod same sanki,

Może byc to spowodowane zmianami w zawieszeniu w modelu 2010 czy 2011.

Podeślę link do manuala SH

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2009/Forester%202009/index.html

Link to post
Share on other sites

Nie chce mi się tego wszystkiego przeglądać, jakieś to wszystko mało przejrzyste.

Na chłopski rozum, buda czy 2009 czy 2011 to przypuszczam to samo (szerokość gniazd amortyzatorów), nie przypuszczam, aby zmieniali prasy po to, żeby przestawiać gwinty pod sanki (czyli rozstawy zapewne takie same samych sanek), tylko czy same sanki (otwory pod mocowanie dyfra) pasują z diesla pod most XT, czy te mosty same o sobie są takie same?

 

Samo i to jakoś tak wyszło same :biglol:

Jak by ktoś potrzebował tłumaczenia tego tekstu to przetłumaczę.

Edited by SubaruSK
Link to post
Share on other sites

Odebrałem dziś Forka, nawet mi go umyli (całkiem dokładnie). Teraz docieranie, dostałem wytyczne od mechanika, że 1 tys km raczej na benzynie i nie kręcić wiatraczkim ze strzała. Delikatnie. I powiem tak, nawet jadąc forkiem delikatnie, i tak jest banan na mordzie (nieogolonej).

Zastanawiają mnie tylko na niskie obroty na jałowym - około 600. A jak wrzucę na D to 500.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Poprawianie fabryki ciąg dalszy.

Silnik się układa, za chwilę kolejna wymiana oleju, a tym czasem trochę zabawek przybyło.

Radio z chin, s160 dedykowane do SH, do tego OBD2 na wi-fi, apka torque, oem subwoofer kupiony na aukcji która trwała 3 lata, ale sub gra, nawet fajnie, i jeszcze została do zamontowania kamera cofania. W maju wymiana tylnego zawieszenia, i bedzie chyba wszystko co chcę zrobić przy tym forku.

Link to post
Share on other sites

no to ładnie, ja radia nie tykam, a woofer pod fotelem już był :)

 

co wkładasz na tylny zawias? peddersy?

Moja lista "do zrobienia" niestety cały czas wzbogaca się o nowe pozycje :D na początku mechaniczne to tylne tuleje przednich wahaczy (choc dzielnie sie trzymaja), hmm zmiana oleju w skrzyni (tu mała zagwózdka).

Reszta to wgniotki rzecz jasna, przy okazji poprawić lakier, zerknąć w nadkola, poprawić zderzak (poprzednik skasował zajączka i skleil to na szybko), spinek brakuje, oraz na ile to będzie możliwe- wyciszenie bagażnika, nadkoli i drzwi. 

 

Poluję też na jakieś sensowne siedemnastki :) celuję w poliftowe 10spoke jak tu:

http://ragegarage.net/wp-content/uploads/images/2012_Subaru_Forester_13297.jpg

Link to post
Share on other sites

Gdyby ktoś szukał możliwości obszycia kierownicy, to na giełdzie samochodowej w Mysłowicach koleś obszywa za 100-150. Robi to profesjonalnie i można też wybrać sobie nitkę indywidualnie. W Skodzie kierownica wytrzymała 214 tys km, bez skaz i widocznego zużycia.. 

Link to post
Share on other sites

Nie chce robić nowego tematu, może tu mi ktoś doradzi.

Co wybrać:

1. Amory tył oem?

2. Amory i sprężyny tył pedders?

3. Amory i sprężyny tył i przód tein street basic?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...