Jump to content

Forester XT SH poprawa fabryki


Recommended Posts

Valvoline to rzadka woda , posiadam drugie auto z silnikiem 1.6 DIT 248km ,380Nm i po zalaniu Valvoline temp oleju średnio podskoczyla o 7 C , silnik pracował gorzej niż na starym Shellu , Valvoline wylałem po kilku dniach...


 

Edited by MichałXT
Link to post
Share on other sites
  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sam bedziesz składał silnik? Bo jak nie to ja jednak podjechałbym do Carfita do Nowego Sącza. Ze Słowacji pewnie daleko nie masz a tak i gwarancje na robocizne bedziesz miał i pewnosc ze robota zostal

Co ciekawe oleje są w pierwszej dziesiątce podrabianych produktów , zaraz po proszkach do prania i pastach do zębów , niedawno była opisywana sprawa proszku vizir z bazar w którym wykryto glik

może zegary od WRX, ja u siebie tak zrobiłem i mam wskaźnik temp. no i ładne czerwone podświetlenie i obrotomierz na środku   zegary fabryczne   po wymianie na wersję od wrx

 

 

Używałem Castrol Edge w Hondzie - przejechałem ponad 120 tys km - bez jakichkolwiek problemów. Złego słowa nie powiem o tym oleum.

podobnie moja siostra w civicu przejechala prawie 200k km na tym castrolu bo taki zalewali w aso .  Noge to miała ciężką i civ codziennie czerwone pole widział. Dlatego ja również złego słowa o edgu powiedziec nie moge. Oleje to temat rzeka ważne aby regularnie wymieniać

Link to post
Share on other sites

Lista ok, zakładam, że robisz u Carfita i słusznie. Ja robiłem i jestem mega zadowolony. Olej na którym jeżdżę generalnie NORMALNIE to motul x-max 0w40. Wg mine, żadel olej z literką C się nie nadaje bo jest wykastrowany pod życie DPF.

tak swoją drogą czy to twoja sprawka 4 panewka? one generalnie lecą przy braku oleju, Ja moim jeździłem na 5w30 A5 w uplany dzień na treningch a jak Carfit mi oddawał panewki z mojego silnika po 150kkm to wyglądały prawie jak nowe.

tak czy siak wg mnie będzesz zadowolony. Ja z gdańska jechałem 700km i stwierdzam, że było warto.


 

Używałem Castrol Edge w Hondzie - przejechałem ponad 120 tys km - bez jakichkolwiek problemów. Złego słowa nie powiem o tym oleum.

podobnie moja siostra w civicu przejechala prawie 200k km na tym castrolu bo taki zalewali w aso .  Noge to miała ciężką i civ codziennie czerwone pole widział. Dlatego ja również złego słowa o edgu powiedziec nie moge. Oleje to temat rzeka ważne aby regularnie wymieniać

 

ściągnij dekiel i miej odwagę fotki wrzucić na foum :)

Link to post
Share on other sites

 Znalezione w internecie test tarcia elementów metalowych , w rolach głównych oleje: Shell, Castrol, Mobil i Motul. zdecydowanie wygrywa Motul. Nie jestem fanej Rosyjskich pomysłów ale ten test jest ciekawy:)

 

 

Praca oleju w wysokiej temperaturze , CASTROL i fabryczny olej BMW:

 

I tu jeszcze jeden filmik który jest ciekawy:

Edited by MichałXT
Link to post
Share on other sites

Teraz już rozumiem temat , doczytałem że 2.5XT miały  problemy, i fabrycznie są źle składane, stąd muszą być problemy,

 

i jak znajdziemy dobrego mechanika który to raz jeszcze poskłada będzie good ..

 

silnika padają bo jakiś ekspert korporacyjny wziął kasę za to żeby zastosować zamiennik , prawie taki sam..to by się zgadzało , ...już wiem o co chodzi..

 

 

11312771_861383590600686_171708271100136

 

 

10845717_841611462577899_545467161207547

10999981_841419215930457_679051736455945

10636959_817104825028563_11725119107890511334063_861587993913579_721784698309108

Edited by MichałXT
Link to post
Share on other sites

Czyli już wiesz, czym jeździsz. Gratulacje. Dlatego w Twoim wątku pisałem, że gadżety mogą poczekać.

Odnośnie oleju i mojej sytuacji, tak naprawdę nie wiem dlaczego ta panewka się obróciła. Olej jaki był taki był w normie, odrazu sprawdzilem i był idealnie na kropce max. Może coś ze smokiem? Nie wiem. Stało się.

Link to post
Share on other sites

Teraz już rozumiem ;) ..

Wiem co jest przyczyną wydmuchiwania uszczelki , czy też desynchronizacji silnika, być może  przekręcanie panewki jest także tego konsekwencją.

Bark wtrysku bezpośredniego, jest bezpośrednią przyczyną problemów w tych silnikach, we wtrysku pośrednim kiedy przelewa mieszankę , gromadzi się jej zbyt dużo i bum, ciśnienie rozsadza dany obszar, tak jest to wytłumaczone na stronie firmy z USA która poprawia fabrykę..

https://www.facebook.com/IAGPerformance

Link to post
Share on other sites

Michał, Ty z tego co pamiętam masz jeszcze trochę czasu do 110 tyś, więc możesz inwestować w inne rzeczy :)

Ja za tydzień będę miał już po bólu, z czego się cieszę.

Link to post
Share on other sites

Panowie, potrzebuję porady.

Z powodu braku wskaźnika temperatury, rozmyslalem nad wskaźnikiem depo 4 w 1 (turbo, temp oleju, ciśnienie oleju i napięcie). Silnik jutro na stole i można by poskręcać czujniki. Ale chce z czasem zmienić radio na stację multimedialną, i zastanawia się, czy na przykład torq nie starczy.

Co myślicie?

Link to post
Share on other sites

nie wiem właśnie czy cały czas, ale pewnie jest jakiś wiget, nakładka, która w małym okienku pokaże to co się chce.

pytanie, na ile takie dane (temp. oleju, wody, podciśninie) są wiarygodne z OBDII ?

Link to post
Share on other sites

 

 

nie wiem właśnie czy cały czas, ale pewnie jest jakiś wiget, nakładka, która w małym okienku pokaże to co się chce.

Cały czas włączony wyświetlacz i "ślepienie" maleńkich cyferek?I trzeba za każdym razem nawiązać połączenie. ;)

 

 

na ile takie dane (temp. oleju, wody, podciśninie) są wiarygodne z OBDII ?

Bardziej niż z kiepskiej jakości zegarków. 

Link to post
Share on other sites

 

 

I trzeba za każdym razem nawiązać połączenie.
 

 

bez problemu można to ustawić w trybie automatycznym

 

 

 

Cały czas włączony wyświetlacz i "ślepienie" maleńkich cyferek?

 

przecież wielkość "okienek" można definiować, nie wiem jak działają widget-y ale pewnie też można je ustawiać  

Link to post
Share on other sites

Pisałem z Carfitem odnośnie DEPO 4w1. Oferta jaką podał jest jak najbardziej akceptowalna, ale jakoś nie widzę w Foresterze takiego zegara. Może jak by był niebieski albo chociaż czarny w środku, to bym pewnie przywitał DEPO, ale jasny środek, automat - jakoś tak pod włos.

Powalczę w takim razie z 2DIN android. Teraz tylko coś na szybko zamówić.

Ma ktoś coś takiego?

Link to post
Share on other sites

już idę szukać. Fajny pomysł.


Kuba, niestety tylko diesel, do benzyny nie ma. Ciekawe jak by wyglądała podmianka w przypadku dorwania takich zegarów od benzyny.

Chyba pozostanę z pomysłem podmiany radia, i tak już kiedyś planowałem kamerę, a teraz jest dodatkowy powód.

Doradzisz radyjko?

Link to post
Share on other sites

pomysł fajny acz karkołomny, trzeba by ci z US Speca ze stanów sprowadzić, zaprogramowanie ponoć też nie lada sztuka, ale jak ktoś ma czas i motywację  :rolleyes:

 

w temacie radia przychodzi mi do głowy jeno aledrogo i przesyt chińczyków multimedialnych z czego niektóre tu na forum testowano z wynikami (o ile pamiętam) pozytywnymi, tylko nie pamiętam konkretnie które:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=td&bmatch=s0-uni-1-4-0907&search_scope=&string=radio%20samochodowe%202din%20kamera

Link to post
Share on other sites

może zegary od WRX, ja u siebie tak zrobiłem i mam wskaźnik temp. no i ładne czerwone podświetlenie i obrotomierz na środku :)

 

zegary fabryczne

zegary fabryczne

 
po wymianie na wersję od wrx

zegary wrx

Edited by GregorBa
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Zeby torque (nawet w wersji pro) pokazywał coś więcej niż temperaturę wody to i tak potrzebujesz zewnętrznych czujników od egt czy ciśnienia oleju, od temp. oleju tez nie ma o ile mnie pamięć nie myli ;)

 

 

 

Sent with Tapatalk

Link to post
Share on other sites

pokaż ten czujnik depo, o którym myślisz... deporacing robi bardzo fajne 2 czy 4 w 1... ale nie znalazłem takiego, gdzie na głównym blacie jest czujnik temperatury oleju (a na tym by mi zależało jakbym miał wybierać co jest najważniejsze chyba...)

Link to post
Share on other sites

pokaż ten czujnik depo, o którym myślisz... deporacing robi bardzo fajne 2 czy 4 w 1... ale nie znalazłem takiego, gdzie na głównym blacie jest czujnik temperatury oleju (a na tym by mi zależało jakbym miał wybierać co jest najważniejsze chyba...)

http://www.subaru.pl/wskaznik-depo-4w1-60mm-czarna-tarcza.html

Ja myślałem o tym. Ale temp. oleju jest digi.

 

GregorBA, podoba mi się ten pomysł. Gdzie można kupić takie zegary?

 

Nie wiem czy tu pisałem czy nie. Przewoziłem samochód z Krakowa do Nowego Sącza od jednego Pana do drugiego Pana, rozebrany.

I potwierdziły się moje obawy, że może mnie to kosztować więcej a niżeli tylko laweta...

Edited by SubaruSK
Link to post
Share on other sites

 

 

I potwierdziły się moje obawy, że może mnie to kosztować więcej a niżeli tylko laweta...

 

sorry , ale taki mamy klimat ;) . Niestety , jezdziłeś niesprawnym autem , albo ktoś uszkodził koło ssące i brak VVTI  na lewej głowicy ,  powiem tylko tyle, masz szczęście że to wykryliśmy !, niestety to wyszło podczas jazd testowych na nowym silniku i logowania parametrów , 0% wychylenia .( logi oczywiście zachowane )  Auto oczywiscie jezdzi prawie normalnie , ten parametr jest prawie niezauważalny niestety . Np. w STI /FXT jak jest padniety czujnik położenia biegu neutreal , fazy wogóle nie działają , ECU nawet nie wybija błędu a VVTI nie działają , ot taka ciekawostka :) 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...