Jump to content

Chcek engine H6


msi
 Share

Recommended Posts

Wiem, że nikt szklanej kuli nie posiada ;) ale czy możliwe jest uzyskanie chcek engine (plus Cruise i vdc off) na skutek słabej jakości paliwa? Zatankowałem w trasie na BP i po 10 km wyskoczył mi CEL. Restart auta nic nie dał, oprócz kontrolek wszystko wydaje się być w porządku - podjadę oczywiście do serwisu, ale zanim się tam zjawię chciałbym wiedzieć czy teoretycznie może to być paliwo? A jeżeli tak, to czy jak zatankuję tam gdzie zawsze to błąd sam zniknie? (jeżeli powodem jest paliwo)

Link to comment
Share on other sites

jak najbardziej mozliwe: mialem akcje ze zlym paliwem w Kazachstanie (dokladny opis tu: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/62675-z-bardzo-cienkiej-rury-tribeca-b9/?p=2318586 )

 

o ile mi wiadomo, to w "nowszych" Subarakach (na dobre sprawe to juz sa dosc stare -_- ), poczynajac bodajze od MY'06, odpiecie klemy nic nie daje - jedyny sposob na zgaszenie CEL to "podpiecie pod kompa"

Link to comment
Share on other sites

Wow, ale szybkie odpowiedzi :) Dzięki, umówię się w którymś ASO na diagnostykę :) Ech, zatankowałem za 100 a teraz jeszcze z 200 wydam na diagnostykę - interes życia ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

a teraz jeszcze z 200 wydam na diagnostykę - interes życia

 

Każdy poleci Ci tutaj zakup interfejsu - koszt ok.50zł a nawet jak kupisz jakiś wypasiony z licencyjnym oprogramowaniem to 200zł i potem będzie już tylko zarabiać na siebie.

Jak nie bedziesz wiedział co oznacza dany błąd - forum pomoże 

Link to comment
Share on other sites

 

 

poczynajac bodajze od MY'06, odpiecie klemy nic nie daje - jedyny sposob na zgaszenie CEL to "podpiecie pod kompa"
 

 

W moim OBK z 2008 r. check zgasł sam mniej więcej po 6-8 odpaleniach silnika i kilkudziesięciu km po mieście. Jak ECU stracił sygnał z którymś z czujników tylko na chwilę a później wszystko wróciło do normy to kontrolki po jakimś czasie gasną. Błąd zapisuje się i jest nadal do odczytania.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

MIalem juz ze 2 czy 3 razy odpinany akumulator w aucie. Raz przy demontazu LPG, ostatnio padl ale probowalem ladowac. I za kazdym razem po uruchomieniu silnika i mocniejszym wcisnieciu gazu zapalaly sie kontrolki Check Engine i Cruise. Teraz jestem madry i po ostatnim odpieciu przy wymianie akumulatora poczekalem chwile i ruszalem na emeryta. Po kilku minutach pracy silnika mozna juz jezdzic normalnie. Za kazdym razem te kontrolki gasly mi po kilkudziesieciu km jazdy.

Nie pamietam gdzie ale czytalem, zeby wlasnie po odpieciu aku nie szarzowac ostro z gazem bo wlasnie pierdzieli sie mu cos z odczytem spalin, tak jakby bylo paliwo do dupy itp.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Okazało się, że był to błąd katalizatora. Prawdopodobnie wskutek zatankowania słabego paliwa. W związku z tym przestrzegam przed tankowaniem benzyny na BP na obwodnicy Siedlec, obok McDonald's :)

Link to comment
Share on other sites

Od chwili tankowania do zapalenia się kontrolek przejechałem ok 10km w mniej więcej opisanym przez Ciebie tempie. Nie była to jednostajna prędkość, ale taka zwykła jazda po drodze krajowej.

Co sugerujesz? :)

Edited by msi
Link to comment
Share on other sites

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że winne są wyeksploatowane katalizatory a nie złe paliwo.

Samochody spełniające normę euro4 mają restrykcyjne algorytmy pilnujące emisjii spalin.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli sytuacja się powtórzy to zajmę się katalizatorami bardziej niż przez skasowanie błędu. Okazało się, że i mój tata miał problemy z CELem po tankowaniu na tej stacji (inne auto i diesel), wszystko wskazuje na paliwo, ale dzięki za czujność :)

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam, ze moze sie tak zdarzyc. Mnie sie zdarzylo w Spec.B po zatankowaniu w Austrii dokladnie to samo. Wyskoczyl jakis blad i zapalil sie change engine i VDC off itd itp ;) Po kilku nowych uruchomieniach wszystko wrocilo do normy. Zgodnie z zaleceniem telefonicznym od ASO nie przejmowalem sie tym dluzej, skoro blad sie nie powtorzyl :)

Edited by Than_Junior
Link to comment
Share on other sites

W sumie jak sobie przypomne to w moim przypadku chyba cieżko obarczać winą paliwo bo to nie nastąpiło tuż po zatankowaniu... Może przyczyna była inna, ale ważne ze było to jednokrotne zdarzenie. Czasem tez zakłócenia elektromagnetyczne mogą spowodować błędy. Pamietam jak kiedyś ktoś na forum pisał, ze jechali w dwa auta na trasie i nagle w obu zapaliły sie choinki :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Niestety, wczoraj znowu zapalił mi się CEL. Poprzednio miałem dwa błędy P0420 (o ile dobrze pamiętam) co wskazywałoby na obniżoną sprawność katalizatora. Orientuje się ktoś ile kosztują nowe katalizatory/sondy lambda?

Link to comment
Share on other sites

Ja przy tym błędzie wstawiłem sobie po dwie tuleje dystansowe z otworem około 6 mm i błędów brak. Też zastanawiałem się nad wymianą kata ale nowe to duży wydatek a używka nie wiadomo czy nie będzie w gorszym stanie:p

Link to comment
Share on other sites

Używane katalizatory nie wchodzą w grę ;) Zobaczymy co mechanik powie, w sumie to mogą być i sondy lambda i jakieś nieszczelności w wydechu. Dam znać jak już będę wiedział :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...