archibaru Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 Cześć Jakie uzyskujecie spalanie na gazie? 1. W mieście. 2. Na autostradzie przy 120-130km/h delikatnej jazdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cOijN Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 ahoj. jaki masz motor? u mnie siedzi jeszcze EJ20F, czyli przed liftem, MY11 powinien już mieć FB20, który miał być delikatnie mniej paliwożerny. Mi pali realnie 13 w cyklu mieszanym, 11-12 w cyklu miejskim i trochę krajówek, pod 14 przy autostradach, generalnie wszystko powyżej 120kmh to jest powyżej 14l/100, w drodze do Chorwacji jak pruliśmy autostradami to doszedłem do 16. LPG 100% Orlen oprócz zagranicy. Benzyny pali minimum dychę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
archibaru Posted October 17, 2015 Author Share Posted October 17, 2015 Jak sprawdzić jaki mam silnik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 Tabliczka znamionowa auta lub oznaczenie bloku silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cOijN Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 i jeszcze jedno- kolektor ssący FB jest plastikowy, w EJ metalowy tabliczke masz na progu drzwi kierowcy, patrz oznaczenie na dole "Engine Type" Link to comment Share on other sites More sharing options...
archibaru Posted October 17, 2015 Author Share Posted October 17, 2015 w załączniku zdjęcie z przed chwili: i jeszcze jedno- kolektor ssący FB jest plastikowy, w EJ metalowy tabliczke masz na progu drzwi kierowcy, patrz oznaczenie na dole "Engine Type" Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 Masz już nowszy silnik FB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cOijN Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 nie ta naklejka ale to jest FB Link to comment Share on other sites More sharing options...
archibaru Posted October 17, 2015 Author Share Posted October 17, 2015 Dzięki :-) ahoj. jaki masz motor? u mnie siedzi jeszcze EJ20F, czyli przed liftem, MY11 powinien już mieć FB20, który miał być delikatnie mniej paliwożerny. Mi pali realnie 13 w cyklu mieszanym, 11-12 w cyklu miejskim i trochę krajówek, pod 14 przy autostradach, generalnie wszystko powyżej 120kmh to jest powyżej 14l/100, w drodze do Chorwacji jak pruliśmy autostradami to doszedłem do 16. LPG 100% Orlen oprócz zagranicy. Benzyny pali minimum dychę. Zagazowany mamy już od kilku dobrych miesięcy ale mieliśmy wadliwy czujnik poziomu gazu, pokazywał że nie ma już gazu i schodził poziom benzyny. Tak naprawdę jechał dalej na gazie, a pozimo benzyny wracał do normy po ponownym przekręceniu kluczyka. Głównie jeździ nim małżonka, więc myślała że tak ma być. Więc zawsze za wcześnie go tankowaliśmy. Pare dni temu wymieniliśmy na gwarancji czujnik i dopiero teraz pokazuje prawidłowo że gaz się skończył. Wyszło mi z ostatniej jazdy 120-130km/h po autostradzie i 20km/h szybciej po mieście jak nam dzieciak zaczął protestować :-) że spalił 13,6litra. Czy w mieście jeździsz bardzo delikatnie, że spalanie masz mniejsze niż na autostradzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cOijN Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 to udało się komuś spiąć wskaźnik poziomu paliwa i komputer z instalacją LPG? u mnie to 2 niezależne mechanizmy- kontrolka LPG pokazuje tylko stan (on/off) i poziom, nic więcej. poziomowskaz jest tylko do benzyny, tak samo wskazania komputera i to w sporym przybliżeniu. spalanie przeliczam po tankowaniu, dotankowywuję jak się wyłączy minimum raz, kiedyś do oporu (nawet pod 60l), obecnie równe 55, to mi starcza na 380-410km. 13,6l to dosyć realny wynik, mniej więcej tyle mi wychodzi po przejechaniu swoim ponad 10 tyś. km w ciągu 7 miesięcy. patrząc dzisiaj na instrukcję o tym jak powinno się zmieniać biegi- przy 24kmh na II, dalej przy 40, 65 i 73 na V... to nie, zdecydowanie katuję swoje auto, a raczej... nie zamulam. tzn trzymam z reguły wyższe obroty, ale gazem na ogół operuję płynnie, głównie poruszam się DTŚ i na ogół krótkie trasy (do 30km, im krótsze trasy tym więcej jazdy na benzynie) więc spalania w mieście mam na poziomie 11l, dopiero jak wyjadę na autostradę to 120-130 i tempomat, tu swoje robi opór powietrza i spalanie wzrasta minimum do 13. Link to comment Share on other sites More sharing options...
coshyk Posted October 18, 2015 Share Posted October 18, 2015 cOijN - gdzie gazowałeś forka? Mam wolnossaka MY09, ( z wymienionym w dużej mierze silnikiem) i kusi mnie zgazowanie z racji 2.5-3kkm miesięcznie:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
archibaru Posted October 18, 2015 Author Share Posted October 18, 2015 to udało się komuś spiąć wskaźnik poziomu paliwa i komputer z instalacją LPG? u mnie to 2 niezależne mechanizmy- kontrolka LPG pokazuje tylko stan (on/off) i poziom, nic więcej. poziomowskaz jest tylko do benzyny, tak samo wskazania komputera i to w sporym przybliżeniu. spalanie przeliczam po tankowaniu, dotankowywuję jak się wyłączy minimum raz, kiedyś do oporu (nawet pod 60l), obecnie równe 55, to mi starcza na 380-410km. 13,6l to dosyć realny wynik, mniej więcej tyle mi wychodzi po przejechaniu swoim ponad 10 tyś. km w ciągu 7 miesięcy. patrząc dzisiaj na instrukcję o tym jak powinno się zmieniać biegi- przy 24kmh na II, dalej przy 40, 65 i 73 na V... to nie, zdecydowanie katuję swoje auto, a raczej... nie zamulam. tzn trzymam z reguły wyższe obroty, ale gazem na ogół operuję płynnie, głównie poruszam się DTŚ i na ogół krótkie trasy (do 30km, im krótsze trasy tym więcej jazdy na benzynie) więc spalania w mieście mam na poziomie 11l, dopiero jak wyjadę na autostradę to 120-130 i tempomat, tu swoje robi opór powietrza i spalanie wzrasta minimum do 13. Z tym spięciem do komputera to chyba nie możliwe...chociaż nie wiem na jakiej podstawie pokazywane jest u mnie spalanie chwilowe przy jeździe na gazie, skoro spalany jest gaz a nie benzyna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cOijN Posted October 18, 2015 Share Posted October 18, 2015 (edited) cOijN - gdzie gazowałeś forka? Mam wolnossaka MY09, ( z wymienionym w dużej mierze silnikiem) i kusi mnie zgazowanie z racji 2.5-3kkm miesięcznie:-) kupiłem zagazowany, jest LPGTech, wtryski były HANA które padały i wymieniłem wszystkie na Barracuda u @Paulus Z tym spięciem do komputera to chyba nie możliwe...chociaż nie wiem na jakiej podstawie pokazywane jest u mnie spalanie chwilowe przy jeździe na gazie, skoro spalany jest gaz a nie benzyna. no wskaźnika lepiej nie oszukiwać, z komputerem raczej też nie ma sensu kombinować, a spalanie pokazuje benzyny tak jakbyś jechał na benzynie, instalacja LPG "oszukuje" komputer. aaa przy okazji jakie ty masz zegary? bo te po lifcie są inne: Edited October 18, 2015 by cOijN Link to comment Share on other sites More sharing options...
archibaru Posted October 18, 2015 Author Share Posted October 18, 2015 (edited) Też zagazowany u Paulusa :-) Mam te po lifcie, bez tej fajnej nawigacji. cOijNPewnie mamy tą samą butle. Też staramy się tankować głównie na Orlenie.Jakie masz różnice w tankowaniu od zera do pełna? Mi np. wczoraj weszło 46,5litra, a ostatnim razem 50litrów. Edited October 18, 2015 by archibaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
cOijN Posted October 18, 2015 Share Posted October 18, 2015 mój był zagazowany (przez poprzednika) gdzieś tam pod Sieradzem, ponoć można było to zrobić troszkę staranniej, już nie wnikam, jest jak jest tjaaa powiem wprost, nie mam 'odbicia', więc mojego zalewałem nawet do 60 z groszami (zbiornik jest 62), teraz się pilnuję i nie leję "do pełna", tylko 55 i nic więcej. Chciałem to u Pawła naprawić, ale koszt byłby za duży. Link to comment Share on other sites More sharing options...
archibaru Posted October 19, 2015 Author Share Posted October 19, 2015 To proszę o info ludzi mających "odbicie" jakie macie różnice w tankowaniu? Czy moje 3,5 litra to coś ponad normę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted October 19, 2015 Share Posted October 19, 2015 Tankując do pustej butli w normie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cOijN Posted October 19, 2015 Share Posted October 19, 2015 problem w tym, że to jest gaz i że mieszanina propanu i butanu może się nieco różnić w proporcjach, w efekcie możesz mieć różne ciśnienie poduszki gazowej i tym samym załadować trochę mniej lub trochę więcej w prostych słowach- przy LPG trzeba się troszkę oduczyć aptekarskiej precyzji i skupić się na grubych liczbach (litrów na parę tysięcy km) i mocno uśredniać, tym bardziej że zawsze spala się również trochę benzyny. pozostawiam poza marginesem kwestię kalibracji przepływomierzy na stacjach (niby homologowanych, ale dopuszczają zadziwiająco spory margines błędu). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now