Skocz do zawartości

Rozróżnienie silnika S-Turbo od GT'kowego


BelegUS

Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy, krótka piłka - czy da się jakoś w prosty sposób rozróżnić silnik z Forka S-Turbo od silnika z poliftowej Imprezy GT?

 

Historia leci tak:
Znajomy miał Imprezę GT MY99. Silnik się pożegnał "na amen". Kupił silnik z turbo w okolicy, ponoć po remoncie (nowe zawory, uszczelki).
Mechanik wsadził go do Imprezy, wykorzystując z istniejącego osprzętu co się dało (ECU zostało).
Silnik nie chciał odpalić, okazało się, że nowy silnik wymagał zmiany koła rozrządu i koła wałka rozrządu na te, które były oryginalnie. Po rozwiązaniu problemu odpalił.

 

I teraz zrodziło się moje pytanie - czy nie jest to silnik z Forka (170-177KM)? Poprzedni właściciel silnika nie wie (dostał w spadku po osobie, która robiła go dla siebie, ale przedwcześnie <w Subaru> odeszła z tego łez-padołu). Draństwo trzeba wystroić, ale skąd wiadomo, co tam siedzi, i na ile to stroić, żeby pojeździło?

 

W skrócie - bajzel, jak to teraz rozwiązać? Rozbierać zapewne ani znajomy, ani jego mechanik nie będzie miał ochoty (tak, wiem, że to najlepsza opcja, ale mnie nikt nie słucha :P).

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tych wałkach chyba pisał lucza kiedyś.

generalnie jako wolnossakowiec sie na tym nie znajet ,ale nie prościej przeciepać ecu? (pytanie czemu nie macie seryjnego ecu pod silnik z "forka")

 

nie jest to jakiś przedliftowy silnik który nie trybi z poliftowym ecu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...