kordynator Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 Witam Ja chciałem dowiedzieć się co znaczy dokładnie to magiczne hasło " Emisja Flotowa CO2" ? Dyrekcja często powołuje się na te przepisy, że nie można homologować jakiegoś auta, bo emisja flotowa. Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie tego zagadnienia 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyrekcja SIP Dyrekcja Posted October 15, 2015 Dyrekcja SIP Share Posted October 15, 2015 Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie tego zagadnienia http://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars/index_en.htm Czyli : 1. każdy samochód w procesie homologacji przechodzi badania uwzględniające m.in. emisję CO2 ( w gramach na kilometr ) 2. EU ustaliła granice górne granice dla tej emisji ( 2015 : 130 g/km ) 3. Liczone jest to jako średnia ważona ( = ( ilość sprzedanych aut A x emisja a + ilość aut B x emisja b + .... ) / ilość wszystkich sprzedanych aut ) Ponieważ Subaru nie ma małych aut, które tę średnią by "ściągały w dół", jest nam dość trudno spełniać warunki UE . A że mocniejsze jednostki napędowe generują wyższą emisję CO2 ... Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 (edited) Subaru chyba nie ma w ofercie europejskiej samochodu z emisja CO2 niższą jak wspomniane 130, wszystkie jednostki raczej cechuje znacznie wyższa od ok. 150 w górę. Co w wypadku gdy założonego limitu nie uda się utrzymać ? Czy charakterystyka przekroju produkcji/oferty nie ma wpływu na złagodzenie wymogów ? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Edited October 15, 2015 by ketivv Link to comment Share on other sites More sharing options...
kordynator Posted October 15, 2015 Author Share Posted October 15, 2015 (edited) Co w wypadku gdy założonego limitu nie uda się utrzymać ?No właśnie. Ok wiem że to zupełnie inny segment, ale Porsche, Ferrari itd. chyba nie spełniają kryterium emisji flotowe ? Czy wtedy są dokładane dodatkowe opłaty ? Edited October 15, 2015 by kordynator Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 Co w wypadku gdy założonego limitu nie uda się utrzymać ?No właśnie. Ok wiem że to zupełnie inny segment, ale Porsche, Ferrari itd. chyba nie spełniają kryterium emisji flotowe ? Czy wtedy są dokładane dodatkowe opłaty ?Auta wymienione wyżej należą do koncernów np. Porsche VAG (VOLKSWAGEN) Ferrari to FIAT, dla tego z tego co mi wiadomo, nie mają problemów z emisją flotą. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
kordynator Posted October 15, 2015 Author Share Posted October 15, 2015 (edited) No nie wiem czy liczy sie emisja w ramach koncernu. Jakby tak było to trochę nieuczciwe. Edited October 15, 2015 by kordynator Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 (edited) http://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars/index_en.htm Czyli : 1. każdy samochód w procesie homologacji przechodzi badania uwzględniające m.in. emisję CO2 ( w gramach na kilometr ) 2. EU ustaliła granice górne granice dla tej emisji ( 2015 : 130 g/km ) 3. Liczone jest to jako średnia ważona ( = ( ilość sprzedanych aut A x emisja a + ilość aut B x emisja b + .... ) / ilość wszystkich sprzedanych aut ) Ponieważ Subaru nie ma małych aut, które tę średnią by "ściągały w dół", jest nam dość trudno spełniać warunki UE . A że mocniejsze jednostki napędowe generują wyższą emisję CO2 ... A Subaru nie korzysta z przywileju "małego" producenta/sprzedawcy? Przecież w UE sprzedaje co najwyżej kilkadziesiąt tysięcy samochodów rocznie. Manufacturers selling between 10,000 and 300,000 cars per year can apply for a fixed target of a 25% reduction from their 2007 average emissions for the period 2012 to 2019, and a 45% reduction from the 2007 level as of 2020. No nie wiem czy liczy sie emisja w ramach koncernu. Jakby tak było to trochę nieuczciwe. Mogą się ze sobą łączyć nawet producenci nie powiązani kapitałowo. Manufacturers can group together and act jointly to meet the emissions target. In forming a pool, manufacturers must respect the rules of competition law. The information they exchange should be limited to average specific emissions of CO2, their specific emissions targets, and their total number of vehicles registered. Edited October 15, 2015 by subleo 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kordynator Posted October 15, 2015 Author Share Posted October 15, 2015 No to może z Toyotą dałoby radę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyrekcja SIP Dyrekcja Posted October 16, 2015 Dyrekcja SIP Share Posted October 16, 2015 Subaru chyba nie ma w ofercie europejskiej samochodu z emisja CO2 niższą jak wspomniane 130, wszystkie jednostki raczej cechuje znacznie wyższa od ok. 150 w górę Fakt, ale : korzysta z przywileju "małego" producenta/sprzedawcy dla którego limity są nieco wyższe. Co w wypadku gdy założonego limitu nie uda się utrzymać ? If the average CO2 emissions of a manufacturer's fleet exceed its limit value in any year from 2012, the manufacturer would have to pay an excess emissions premium for each car registered. This premium amounts to €5 for the first g/km of excess, €15 for the second g/km, €25 for the third g/km, and €95 for each subsequent g/km. From 2019, already the first g/km of excess will cost €95. Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 (edited) Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie tego zagadnienia http://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars/index_en.htm Czyli : 1. każdy samochód w procesie homologacji przechodzi badania uwzględniające m.in. emisję CO2 ( w gramach na kilometr ) 2. EU ustaliła granice górne granice dla tej emisji ( 2015 : 130 g/km ) 3. Liczone jest to jako średnia ważona ( = ( ilość sprzedanych aut A x emisja a + ilość aut B x emisja b + .... ) / ilość wszystkich sprzedanych aut ) Ponieważ Subaru nie ma małych aut, które tę średnią by "ściągały w dół", jest nam dość trudno spełniać warunki UE . A że mocniejsze jednostki napędowe generują wyższą emisję CO2 ... Pozdrowienia ja tam widze jeszcze problem i w tym, ze Subaraki (niejako tradycyjnie ) sa wyjatkowo "nieefektywne" pod wzgledem emisji CO2 - np. taki Forek XT 2.0 DiT ma srednia emisje CO2 na poziomie 197 g/km dla porownania: Audi Q5 2.0 TFSI quattro ma srednia emisje na poziomie 184 g/km, BMW X3 xDrive 28i - 162-172 g/km, a emisja ~200 g/km to juz poziom znacznie mocniejszych od 2.0XT aut typu Audi Q5 3.0 TFSI quattro (199 g/km) czy BMW X3 xDrive 35i (193 g/km) Edited October 16, 2015 by eddie_gt4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rombu Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 la porownania: Audi Q5 2.0 TFSI quattro ma srednia emisje na poziomie 184 g/km, BMW X3 xDrive 28i - 162-172 g/km, a emisja ~200 g/km to juz poziom znacznie mocniejszych od 2.0XT aut typu Audi Q5 3.0 TFSI quattro (199 g/km) czy BMW X3 xDrive 35i (193 g/km) Audi czyli VW potrafi dobrze przygotować egzemplarze do badań. Może jednak nie porównuj. Dla mnie cała ta emisja i zabawy, żeby było jak najmniej są o kant tyłka rozbić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 la porownania: Audi Q5 2.0 TFSI quattro ma srednia emisje na poziomie 184 g/km, BMW X3 xDrive 28i - 162-172 g/km, a emisja ~200 g/km to juz poziom znacznie mocniejszych od 2.0XT aut typu Audi Q5 3.0 TFSI quattro (199 g/km) czy BMW X3 xDrive 35i (193 g/km) Audi czyli VW potrafi dobrze przygotować egzemplarze do badań. Może jednak nie porównuj. Dla mnie cała ta emisja i zabawy, żeby było jak najmniej są o kant tyłka rozbić. BMW tez klamie? i wszyscy inni dookola klamia/potrafia dostosowac sie do wymogow/realiow rynku, a nasza jedyna sluszna marka - nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 the average CO2 emissions of a manufacturer's fleet okropnie ten zapis bije Subaru "po pupie" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krawietz Posted October 16, 2015 Share Posted October 16, 2015 Ta, emisja w testach. Już widze jak Q5 2.0 TFSI Quatro pali w mieście 8,5 litra i ma emisje 168g/km. Auto o 100kg cięższe od Forka XT. No sorry ale VAG nie ma technologi pozwalającej na takie zwiększenie sprawności silnika benzynowego. Użytkownicy podają że to pali średnio 9,5 a w mieście to i 12, a owe 3.0 to i 15 bierze. Co więcej mój poprzedni samochód Yeti 1,8 TSI wciągał przy 140 licznikowych o litr więcej niż FXT, a był 300 kilo lżejszy.. W Australii już się władze wzięły za dane dotyczące spalania i mają być gigantyczne kary dla producentów za zaniżanie. Jak by się tak dobrać producentom do skóry to się okaże, że nikt nie spełnia założeń flotowych. Krawiec BMW tez klamie? i wszyscy inni dookola klamia/potrafia dostosowac sie do wymogow/realiow rynku, a nasza jedyna sluszna marka - nie? A nie? Myślisz że x3 2,8i będzie palić 7,2 litra / 100? Ludzie raportują że to potrafi wypić nawet 2 razy więcej. Krawiec Link to comment Share on other sites More sharing options...
kordynator Posted October 16, 2015 Author Share Posted October 16, 2015 Subaru chyba nie ma w ofercie europejskiej samochodu z emisja CO2 niższą jak wspomniane 130, wszystkie jednostki raczej cechuje znacznie wyższa od ok. 150 w górę Fakt, ale : korzysta z przywileju "małego" producenta/sprzedawcy dla którego limity są nieco wyższe. Co w wypadku gdy założonego limitu nie uda się utrzymać ? If the average CO2 emissions of a manufacturer's fleet exceed its limit value in any year from 2012, the manufacturer would have to pay an excess emissions premium for each car registered. This premium amounts to €5 for the first g/km of excess, €15 for the second g/km, €25 for the third g/km, and €95 for each subsequent g/km. From 2019, already the first g/km of excess will cost €95. Pozdrowienia Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. Temat raczej do zamknięcia, gdyż dyskusja o oszustwach firm motoryzacyjnych toczy się w innym wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37960-skoda-lepsza-od-subaru/page-230 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts