Jump to content

Emisja Flotowa


kordynator
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Ja chciałem dowiedzieć się co znaczy dokładnie to magiczne hasło " Emisja Flotowa CO2" ?

Dyrekcja często powołuje się na te przepisy, że nie można homologować jakiegoś auta, bo emisja flotowa. Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie tego zagadnienia

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

 

 

Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie tego zagadnienia

http://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars/index_en.htm

 

Czyli :

1. każdy samochód w procesie homologacji przechodzi badania uwzględniające m.in. emisję CO2 ( w gramach na kilometr )

2. EU ustaliła granice górne granice dla tej emisji   ( 2015 : 130 g/km )

3. Liczone jest to jako średnia ważona ( = ( ilość sprzedanych aut A  x emisja a  + ilość aut B x emisja b + .... ) / ilość wszystkich sprzedanych aut )

 

Ponieważ Subaru nie ma  małych aut, które tę średnią by "ściągały w dół", jest nam dość trudno spełniać warunki UE .

A że mocniejsze jednostki napędowe generują wyższą emisję CO2 ...

 

Pozdrowienia 

Link to comment
Share on other sites

Subaru chyba nie ma w ofercie europejskiej samochodu z emisja CO2 niższą jak wspomniane 130, wszystkie jednostki raczej cechuje znacznie wyższa od ok. 150 w górę.

Co w wypadku gdy założonego limitu nie uda się utrzymać ?

 

Czy charakterystyka przekroju produkcji/oferty nie ma wpływu na złagodzenie wymogów ?

 

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

Co w wypadku gdy założonego limitu nie uda się utrzymać ?

No właśnie. Ok wiem że to zupełnie inny segment, ale Porsche, Ferrari itd. chyba nie spełniają kryterium emisji flotowe ? Czy wtedy są dokładane dodatkowe opłaty ? Edited by kordynator
Link to comment
Share on other sites

 

Co w wypadku gdy założonego limitu nie uda się utrzymać ?

No właśnie. Ok wiem że to zupełnie inny segment, ale Porsche, Ferrari itd. chyba nie spełniają kryterium emisji flotowe ? Czy wtedy są dokładane dodatkowe opłaty ?
Auta wymienione wyżej należą do koncernów np. Porsche VAG (VOLKSWAGEN) Ferrari to FIAT, dla tego z tego co mi wiadomo, nie mają problemów z emisją flotą.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

http://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars/index_en.htm

 

Czyli :

1. każdy samochód w procesie homologacji przechodzi badania uwzględniające m.in. emisję CO2 ( w gramach na kilometr )

2. EU ustaliła granice górne granice dla tej emisji   ( 2015 : 130 g/km )

3. Liczone jest to jako średnia ważona ( = ( ilość sprzedanych aut A  x emisja a  + ilość aut B x emisja b + .... ) / ilość wszystkich sprzedanych aut )

 

Ponieważ Subaru nie ma  małych aut, które tę średnią by "ściągały w dół", jest nam dość trudno spełniać warunki UE .

A że mocniejsze jednostki napędowe generują wyższą emisję CO2 ...

 

A Subaru nie korzysta z przywileju "małego" producenta/sprzedawcy? Przecież w UE sprzedaje co najwyżej kilkadziesiąt tysięcy samochodów rocznie.

 

Manufacturers selling between 10,000 and 300,000 cars per year can apply for a fixed target of a 25% reduction from their 2007 average emissions for the period 2012 to 2019, and a 45% reduction from the 2007 level as of 2020.

 

 

 

No nie wiem czy liczy sie emisja w ramach koncernu. Jakby tak było to trochę nieuczciwe.

 

Mogą się ze sobą łączyć nawet producenci nie powiązani kapitałowo.

 

Manufacturers can group together and act jointly to meet the emissions target.

In forming a pool, manufacturers must respect the rules of competition law. The information they exchange should be limited to average specific emissions of CO2, their specific emissions targets, and their total number of vehicles registered.

Edited by subleo
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

 

 

Subaru chyba nie ma w ofercie europejskiej samochodu z emisja CO2 niższą jak wspomniane 130, wszystkie jednostki raczej cechuje znacznie wyższa od ok. 150 w górę

Fakt, ale :

 

 

korzysta z przywileju "małego" producenta/sprzedawcy
 

dla którego limity są nieco wyższe.

 

 

Co w wypadku gdy założonego limitu nie uda się utrzymać ?

If the average CO2 emissions of a manufacturer's fleet exceed its limit value in any year from 2012, the manufacturer would have to pay an excess emissions premium for each car registered. This premium amounts to €5 for the first g/km of excess, €15 for the second g/km, €25 for the third g/km, and €95 for each subsequent g/km. From 2019, already the first g/km of excess will cost €95.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

 

Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie tego zagadnienia

http://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars/index_en.htm

 

Czyli :

1. każdy samochód w procesie homologacji przechodzi badania uwzględniające m.in. emisję CO2 ( w gramach na kilometr )

2. EU ustaliła granice górne granice dla tej emisji   ( 2015 : 130 g/km )

3. Liczone jest to jako średnia ważona ( = ( ilość sprzedanych aut A  x emisja a  + ilość aut B x emisja b + .... ) / ilość wszystkich sprzedanych aut )

 

Ponieważ Subaru nie ma  małych aut, które tę średnią by "ściągały w dół", jest nam dość trudno spełniać warunki UE .

A że mocniejsze jednostki napędowe generują wyższą emisję CO2 ...

 

Pozdrowienia 

 

 

ja tam widze jeszcze problem i w tym, ze Subaraki (niejako tradycyjnie ^_^ ) sa wyjatkowo "nieefektywne" pod wzgledem emisji CO2 - np. taki Forek XT 2.0 DiT ma srednia emisje CO2 na poziomie 197 g/km

 

dla porownania: Audi Q5 2.0 TFSI quattro ma srednia emisje na poziomie 184 g/km, BMW X3 xDrive 28i - 162-172 g/km, a emisja ~200 g/km to juz poziom znacznie mocniejszych od 2.0XT aut typu Audi Q5 3.0 TFSI quattro (199 g/km) czy BMW X3 xDrive 35i (193 g/km)

Edited by eddie_gt4
Link to comment
Share on other sites

 

 

la porownania: Audi Q5 2.0 TFSI quattro ma srednia emisje na poziomie 184 g/km, BMW X3 xDrive 28i - 162-172 g/km, a emisja ~200 g/km to juz poziom znacznie mocniejszych od 2.0XT aut typu Audi Q5 3.0 TFSI quattro (199 g/km) czy BMW X3 xDrive 35i (193 g/km)

Audi czyli VW potrafi dobrze przygotować egzemplarze do badań.

Może jednak nie porównuj.

Dla mnie cała ta emisja i zabawy, żeby było jak najmniej są o kant tyłka rozbić.

Link to comment
Share on other sites

 

la porownania: Audi Q5 2.0 TFSI quattro ma srednia emisje na poziomie 184 g/km, BMW X3 xDrive 28i - 162-172 g/km, a emisja ~200 g/km to juz poziom znacznie mocniejszych od 2.0XT aut typu Audi Q5 3.0 TFSI quattro (199 g/km) czy BMW X3 xDrive 35i (193 g/km)

Audi czyli VW potrafi dobrze przygotować egzemplarze do badań.

Może jednak nie porównuj.

Dla mnie cała ta emisja i zabawy, żeby było jak najmniej są o kant tyłka rozbić.

 

 

BMW tez klamie? i wszyscy inni dookola klamia/potrafia dostosowac sie do wymogow/realiow rynku, a nasza jedyna sluszna marka - nie?

Link to comment
Share on other sites

Ta, emisja w testach. Już widze jak Q5 2.0 TFSI Quatro pali w mieście 8,5 litra i ma emisje 168g/km. Auto o 100kg cięższe od Forka XT. No sorry ale VAG nie ma technologi pozwalającej na takie zwiększenie sprawności silnika benzynowego. Użytkownicy podają że to pali średnio 9,5 a w mieście to i 12, a owe 3.0 to i 15 bierze.

Co więcej mój poprzedni samochód Yeti 1,8 TSI wciągał przy 140 licznikowych o litr więcej niż FXT, a był 300 kilo lżejszy..

W Australii już się władze wzięły za dane dotyczące spalania i mają być gigantyczne kary dla producentów za zaniżanie. Jak by się tak dobrać producentom do skóry to się okaże, że nikt nie spełnia założeń flotowych.

 

Krawiec 


 

 

 

 

BMW tez klamie? i wszyscy inni dookola klamia/potrafia dostosowac sie do wymogow/realiow rynku, a nasza jedyna sluszna marka - nie?

 

A nie? Myślisz że x3 2,8i będzie palić 7,2 litra / 100? Ludzie raportują że to potrafi wypić nawet 2 razy więcej. 

 

Krawiec

Link to comment
Share on other sites

 

Subaru chyba nie ma w ofercie europejskiej samochodu z emisja CO2 niższą jak wspomniane 130, wszystkie jednostki raczej cechuje znacznie wyższa od ok. 150 w górę

Fakt, ale :

 

 

korzysta z przywileju "małego" producenta/sprzedawcy
 

dla którego limity są nieco wyższe.

 

 

Co w wypadku gdy założonego limitu nie uda się utrzymać ?

If the average CO2 emissions of a manufacturer's fleet exceed its limit value in any year from 2012, the manufacturer would have to pay an excess emissions premium for each car registered. This premium amounts to €5 for the first g/km of excess, €15 for the second g/km, €25 for the third g/km, and €95 for each subsequent g/km. From 2019, already the first g/km of excess will cost €95.

 

Pozdrowienia

 

Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź.

 

Temat raczej do zamknięcia, gdyż dyskusja o oszustwach firm motoryzacyjnych toczy się w innym wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37960-skoda-lepsza-od-subaru/page-230

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...